Skocz do zawartości

Jak Zrobić Światła Awaryjne


Gość WÄ„SKI
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

no wiec zaczeło sie od tego schematu :)

 

 

troche lutowania i izolacji oraz dorobienie blaszki :)

20121213444.jpg

 

i tak to wyglada :)

 

A co do awraryjnych to sprawa indywidualna.

Edytowane przez WÄ„SKI
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki!

 

A wyedytujesz pierwszego posta i wkleisz to do niego też, żeby nie było skakania po stronach? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zapodam coś takiego: troche inaczej ;)

 

 

Ja mam taki przełącznik dwutorowy :

-przelacznik-2x2-mts202.jpg

 

albo fachowy taki :

2851098661.jpg

 

i do tego jakaś mała obudowa do kupienia w elektronicznym sklepie za 2 zł, kawałek przewodu i jakaś blaszka, srubki aby to wszystko przymocować do moto.co do podłączenie elektrycznego to trzeba rozebrac lewe przełączniki (te od kierunkowskazów) podłaczamy dodatkowe 3 przewody jak na schemacie ( wspólny, Lewy i Prawy i w przypadku wyłącznika z drugiego zdjecia podpinamy obojetnie który gdzie do trzech styków i tyle, przynajmniej tak jest w tym który mam luzem bo zamontowałem ten pierwszy :) natomiast co do pierwszego wyłącznika to robimy tak jak na schemacie :

 

scjhemat.jpg

Edytowane przez baldhead
  • Upvote 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze, że ja mam ori awaryjne. Bo schemat który zapodał bald to jakies oklutyzmy są :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baldzik ten pstryk awaryjny jest podświetlany gdy jest wciśnięty ??

 

montował ktoś może automatyczny włącznik świateł z opóźnieniem ? z racji tego ,że wsadziłem sobie soczewke w lampe i zenona chce aby światła zapalały się dopiero po chwili od startu jak akumulator załapie lepsze obroty (chce uniknąc przepalenia żernika i ewentualnego osłabiania aku) . Niestety w hayce nie mogę wyłączyć świateł mijania. Aktualnie mam takiego pstryczka dwutorowego jak na zdjęciu Balda wpiętego w skrzynkę bezpieczników zamiast ori bezpiecznika (pstykacz ma w sobie też 15A bezpiecznik ) ale nie chce mi sie za każdym razem pstrykać po wyłączeniu silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wtedy przy takim podłączeniu migają obydwa kontrolki włączonych kierunkowskazów przy zegarach?

 

u mnie to tak miga :)

http://www.youtube.com/watch?v=2lyITS5WDZI

 

 

 

Dzięki!

 

A wyedytujesz pierwszego posta i wkleisz to do niego też, żeby nie było skakania po stronach?

 

zrobione

Edytowane przez WÄ„SKI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko te diody są potrzebne? Jeśli tak to mógłbyś napisać jaka (nr, symbol)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko te diody są potrzebne? Jeśli tak to mógłbyś napisać jaka (nr, symbol)

 

Dioda prostownicza 10A/1000V 10A10

albo

Dioda prostownicza10A/1000V P1000

 

nie pamietam jaka dokladnie mam ale jak w sklepie zapytasz sie ze potrzebujesz do moto i do 4 zarowek to ci doradzi kolego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baldziu co to ja wiem...chodzi o podlaczenie...robil ktos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Też zrobiłem sobie awaryjne, ale przełącznik umieściłem tak

dsc1591f.jpg

wsadziłem go w zatyczkę od markera :)

Edytowane przez siwy669
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i ja pomyśle o awaryjnych. Zawsze takie światła się przydają no i oczywiście satysfakcja gwarantowana :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też zrobiłem sobie awaryjne, ale przełącznik umieściłem tak

dsc1591f.jpg

wsadziłem go w zatyczkę od markera :)

to kolega zapodaj twój schemat podłączenia :D i bedzie slitaśnie Jedni montuja diody inni nie zastanawia mnei po co te diody :P jakie spełniaja zadanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tak:

wlutowałem trzy przewody w przełącznik kierunkowskazów

dsc1546ai.jpg

 

 

wlutowałem diody w prawy i lewy przewód (lewe i prawe kierunki)

dsc1578oc.jpg

 

 

 

drugie końce diod zlutowałem ze sobą i z przewodem. Zostają dwa przewody, które trzeba złączyć ze sobą, żeby zaświeciły się wszystkie kierunki.

Zostaje kwestia rodzaju i umiejscowienia przełącznika.

 

Nie musisz stosować diod, ale wtedy musisz mieć przełącznik, który rozłączy te trzy przewody. Gdybyś nie dał diod, a zastosował przełącznik jednotorowy, w momencie włączenia prawego lub lewego kierunku obwód by się zamknął i świeciły by wszystkie kierunki.

 

Edit: Oczywiście nie musisz się wlutowywać w przełącznik, możesz to zrobić przed. Tylko musisz obczaić, które przewody wchodzą do przełącznika.

Edytowane przez siwy669
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SIWY 669

super opis podłączenia.

Proponuję przenieść twój opis do działu Technika, mi bynajmniej odpowiedziałeś na wiele pytań :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.