Skocz do zawartości

Jak Zrobić Światła Awaryjne


Gość WÄ„SKI
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

mi sie zdaje, ze masz wduszony przycisk. Wtedy raz mrygnie i tyle. Sprobuj go wyciagnac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łokej. Obczaję te podpowiedzi :)

 

edit:

Jak się okazało mój problem był wyimaginowany. Per analogium do działania oświetlenia awaryjnego w samochodzie sprawdzałem moto przy wyłączonym silniku. Podczas pracy silnika wszystko działa jak trzeba :)

Dzięki za chęć pomocy :)

Edytowane przez elSlavo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Ja trochę bardziej pokombinowałem:)

 

Jako przycisk uruchamiający działa dźwignia uruchamiania kierunków....lewo/prawo kierunki, jak wcisnę odpalam awaryjne (kierunki wyłączam pchnięciem dźwigni lewo/prawo), 

Do manetki mam puszczone dwa kable, jeden przylutowany do dźwigni, drugi do blaszki robiącej za stycznik, obwód działa na masie i steruje prostym przekaźnikiem podającym plus na przekażnik bistabilny (ogrzewanie szyby ford) po nim już zwykły przerywacz do kierunków podłączony przez diody w instalacje motocykla.

Cały układ działa po stacyjce i jednym kliknięciem odpalam awaryjne, działają do momentu kolejnego kliknięcia lub wyłączenia zapłonu.

 

Z materiałów potrzebowałem:

1.Przekaźnik bistabilny (np taki http://allegro.pl/przekaznik-ogrzewania-tylniej-szyby-ford-5327-e-i4108371850.html ) na etapie poszukiwań problem stanowiło to że jest kilka innych ale sterowanie odbywa się przy użyciu dwóch pinów, ja potrzebowałem to mieć na jednym.

2.Przekaźnik zwykły ( robiąc sterowanie plusem z kierownicy można z niego zrezygnować)

3.Przerywacz

4.Trochę kabla, dwie diody, wsówki i dwa wieczory.

 

Koszt 0zł, bistabilny od znajomego, reszta z zasobów garażowych :) zdjęcia postaram się ogarnąc wieczorem.

Edytowane przez kolczyk_1986
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...

Witam,

 

chcę też uruchomić awaryjne w swoim Bandicie ale czy da rade tak:

czy mogę podmienić lewą manetkę na wersje z "miganiem" długimi

http://allegro.pl/manetka-lewa-suzuki-bandit-gsf-600-i4737126331.html

 

a pod ten żółty przełącznik podłączyć awaryjne 

tylko jak zrobić aby jedno mrugnięcie włączało awaryjne a kolejne wyłączało ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są takie ze ssaniem od b6.5 olejaka

kostka niestety będzie do przerobienia ale spokojnie to się zrobi

P1020582.JPG

Edytowane przez turbo1988
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są takie ze ssaniem od b6.5 olejaka

kostka niestety będzie do przerobienia ale spokojnie to się zrobi

P1020582.JPG

dzieki za foto,

 

wie ktoś z Was z jakiego dokładnie modelu jest taki przełącznik lub nr części??

ma ktoś do sprzedania ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już pisałem że to jest przełącznik z Suzuki bandita 650 olejaka z lat 2005-2006

i dokładnie z tego modelu jest w mojej jawie(foto wyżej) i dokładnie taki sam będę montował do bandita lecz tak jak pisałem kostkę trzeba przerobić bo nie pasuje, z tego co pamiętam przy moto i nowym przełączniku są kostki z damskimi konektorami.

 

Ja w bandicie chcę mieć przełączniki lewy z B6.5 olejak a prawy z B6 z 2000-2002 czyli dokładnie takie jak w jawie ze zdjęcia.

już teraz mam awaryjne ale nie mam żadnej kontroli nad światłami, a po zamontowaniu tych przełączników będzi wszystko jak chcę i będę mógł zamontować xenona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ turbo1988 moze i lepiej, tylko 140 razy drożej :takaemotka:

Edytowane przez baldhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i taniej ale mi jakoś się nie widzi przełącznik gdzieś na dole ;)

po za tym w Jawie mam te przełączniki i przyzwyczaiłem się do rozmieszczenia przycisków, a w tym bandziorze na początku włączałem awaryjne, bo zawsze tam miałem światła :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

chcę właśnie wymienić standardowy przełącznik lewy na taki z awaryjnymi i PASS - powiedzcie tylko gdzie znajduje się kostka połączeniowa ??? ginie mi gdzieś przy kierownicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio to przerabiałem.

kostka jest pod bakiem przy główce ramy z prawej strony w tym "trójkącie"

tylko że kostki od 600 i 650 olejaka nie pasują do siebie i będziesz musiał ciąć przewody po za tym żeby klakson działał musisz dodać jeden przewód bo w 650 trochę inaczej jest ro rozwiązane ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 months later...

Panowie, czy mógłby któryś z Was, kto już dorabiał sobie awaryjki do bandita, wrzucić jakiś schemat jak wszystko podłączyć? Nie wiem jak u Was, ale mi się nie wyświetlają żadne obrazki z tego tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, czy mógłby któryś z Was, kto już dorabiał sobie awaryjki do bandita, wrzucić jakiś schemat jak wszystko podłączyć? Nie wiem jak u Was, ale mi się nie wyświetlają żadne obrazki z tego tematu.

Proszę bardzo :) schemat do mojego postu nr 67 :) powodzenia  

 

thumb_ihost_1453401970__schemat.jpg

 

jaki zastosujesz włącznik, twój wybór :)

Edytowane przez lelon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym zrobił inaczej:

1. zwiększenie obciążenia kolejnymi żarówkami chyba będzie miało odwrotny efekt do kierunkowskazów ledowych - zamiast za szybko będzie za wolno

2. do żarówki jednej strony podpiął bym sygnał idący na cewkę przekaźnika, który to przekaźnik podpinał by sygnał na drugą stronę motocykla

3. do włączenia tego dodatkowego przekaźnika użyłbym przełącznika dodatkowego

4. oczywiście można dać podpięcie takim przełącznikiem dwusekcyjnym które podepnie jedną stronę i przekaźnik do drugiej strony

 

no - ale ja lubię sobie komplikować życie

Edytowane przez syku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Panowie, gdzie fabrycznie w wodniaku znajduje się przerywacz kierunkowskazów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy skrzynce bezpieczników. Do wyciągnięcia tego ustrojstwa potrzebujesz:

 

  • klucz ampułowy H4
  • klucz nasadkowy 10
  • mały płaski śrubokręt

 

  1. Należy zdjąć siedzisko.
  2. Trzeba też zdjąć lewy boczek, odkręcając śrubę kluczem ampułowym.
  3. Nasadkowym kluczem 10 odkręć śrubkę trzymającą bezpieczniki i przerywacz.
  4. Podważ dwa zatrzaski płaskim śrubokrętem na zewnątrz przerywacza i z wyczuciem pociągnij przerywacz w górę.

Zdjęcia:

 

thumb_ihost_1496424159__montaz_demontaz_ thumb_ihost_1496424231__dane_identyfikac

Edytowane przez dszczer
  • Upvote 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Deszczer, dzięki. Co prawda zobaczyłem twój wpis dopiero dziś. W każdym razie namierzylem drania przy okazji zakładania olejarki. Zamknąłem się na tydzień w garażu, montujac różne części, które przez pół roku nazbierałem :) Aby zrewanżować się dodam tylko, że kupując przerywacz warto od razu zainwestować trochę więcej. Te z alle za 50 zeta z mocniejszym ledami działają jak standardowe, za szybko. Dopiero z Larssona tajwanskie za ok 100, działają jak należy.

Edytowane przez elspasoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój z aledrogo działa jak należy. Może źle trafiłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może. Sprzedawca w każdym razie zwrócił uwagę ,że zdążają się mu takie przypadki w stosunku do mocnych ledów - mimo wymian przerywaczy. Rzekomo dopiero ten rozwiązuje problem, przynajmniej u mnie pomogło. Kierunki to kopia Rizomy Graffio

post-7731-0-23232100-1497431530_thumb.jpg

post-7731-0-96216000-1497431530_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może. Sprzedawca w każdym razie zwrócił uwagę ,że zdążają się mu takie przypadki w stosunku do mocnych ledów - mimo wymian przerywaczy. Rzekomo dopiero ten rozwiązuje problem, przynajmniej u mnie pomogło. Kierunki to kopia Rizomy Graffio

 

to chyba troche wbrew logice... jak mocny led = wiecej pradu pobiera =powinien mrugac wolniej. dlatego do standardowych przerywaczy mozna dodac oporniki i ledy zwalniaja...

 

ale niech mnie @Syku poprawi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem kto jest dystrybutorem tych przerywaczy na allegro i był to , przynajmniej w moim przypadku MW Motor model Am9068. Prawda jest taka ,że MW Motor nigdzie nie wspomina ,ze jest on dedykowany do led, Większość sprzedawców oferuje ten model jak dedykowany, więc nie wiem gdzie jest prawda.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.