Skocz do zawartości

Olejarka Domowej Roboty (Temat Wielokrotnie Wałkowany)


BAN
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

wiesz co nigdy tego nie sprawdzalem ja mam oryginalnego scota nie wiem ile sie tam miesci ale jeszce nie zuzylem litrowego hipola przez dwa sezony w pierwszym smarowalem nim lancuch a w drugim lalem do olejarki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Jeśli to nowy tutorial, to może czeka na zatwierdzenie albo cuś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee..to który administrator mi to zatwierdzi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Odświeżę temat. Zmontowałem dziś cześć elektryczną olejarki i mam problem. Działa ale na odwrót. Na luzie elektrozawór jest otwarty, na biegu zamknięty. Nie ma znaczenia jak podam napięcie na zaciski elektrozaworu. Układ połączyłem jak na schemacie. W czym może być problem? + po zapłonie wziąłem z tylnej lampy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepeij jakbys jeszcze raz ten schemat przelecial i sprawdzil , skoro ci podaje przy luzie to odepnij od czujnika biegu i juz . Plus po zaplonie z tylnej  lampy wystarczy zeby dzialala olejarka. Tak jak napisal ktos wczesniej jak bedziesz stal gdzies stal nawet na swaitlach to potoku oleju nie bedziesz mial pod motocyklem.  A jesli ktos powie ze to sposob niebezpieczny, ze cos sie spali albo zepsuje to mu nie wierz . Jezdze tak od 3 lat codziennie ( nie sezon ,ale CODZIENNIE) i nic sie nie dzieje. Nie mam bezpiecznika, po prostu podpiete tez pod tylna lampe.. Dolewam olej co jakies 1000-1500km i jezdze Juz nie pamietam co jak montowalem - jest to jest.Przkrecam kluczyk, wlaczam swiatla wlacza sie olejarka. I tyle - na razie chyba 20 000 na jednym zestawie zrobione . I bedzie jeszcze wiele kolejnych....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiedź wydaje się prosta

1. sprawdź czy z tylnej lampy wziąłeś plus czy masę (miernik lub żaróweczka a drugi kabel do minusa aqu) jeśli dobrze przejdź do pkt.2

2. sprawdź czy z czujnika luzu wychodzi jeden czy dwa przewody (masz z niego ściągnąć sygnał masy) - oczywiście w momencie gdy nie jesteś na neutralu (miernik lub żaróweczka a drugi kabel do plusa aqu)

3. jeżeli masz dostęp tylko do zasilania podczas włączonego neutrala - to wstaw przekaźnik który rozłącza styki gdy ma podane napięcie a złącza gdy nie ma podanego napięcia sterującego. Zamienisz tym moment kiedy dział i nie działa olejenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plus wziąłem z Fuse box. Podpiąłem się pod bezpiecznik tylnej lampy.

Z czujnika luzu wychodzi chyba tylko jeden kabel. Przynajmniej w wiązce jaką znalazłem był tylko jeden opisany jako czynnik luzu.

Mimo wszystko sprawdzę tak jak piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem. Z czujnika luzu wychodzi tylko jeden kabel. Gdy jest na luzie miernik pokazuje napięcie 12V. Po wbiciu biegu napięcie spada do 0.4V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co Ty masz za zawór (puszcza olej gdy brak napięcia)?

 

sprawdź zawór niepodpięty i podpięty bezpośrednio po aqu.

 

jeżeli tak jest to kaszanka - napięcie blokuje zawór (co rozładuje ci aqu przy postoju).

jeżeli jednak blokuje przy braku napięcia i puszcza przy jego wystąpieniu to wniosek jest jeden: zapewne puszczałeś sterowanie przez przekaźnik (i podpiąłeś się pod styki które zwierają się przy braku zasilania).

 

popatrz na schemat Mad Jaro.

Gdy na czujniku jest 12V (wg Ciebie - jest luz) nie ma różnicy napięcia pomiędzy stykami przekaźnika. napięcie jest podawane przez przekaźnik do zaworu.

 

edit:

sorki za zamieszanie - ale schematy różnie podają który styk przekaźnika jest spoczynkowy (czyli zwarty do 30 gdy nie ma napięcia). Sprawdź u siebie i podepnij zasilanie do tego który zwiera się do styku 30 gdy jest napięcie.

No logikę zamień podpięcie 87a i 87 i będzie "gitez majonez". Jutro wypnę z samochodu przekaźnik i przemierzę. jeśli jest błąd w schemacie Mad Jaro zgłoszę w celu poprawy "instruktarza"

Edytowane przez syku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektrozawór mam taki: http://allegro.pl/151-zawor-elektrozawor-benzynowy-omb-i4569981474.html

 

Po podpięciu elektrozaworu bezpośrednio pod światła pozycyjne, bez udziału przekaźnika, działa jak należy. Światła się nie świecą, jest zamknięty. Włączę światła, otwiera się.

 

Przy podpięciu z udziałem przekaźnika, było tak jak pisałem wcześniej. Dziwne, bo monotwałem układ właśnie na podstawie manuala Mad Jaro.

Spróbowałem wczoraj zamienić 87a i 87 ale zanim zdążyłem połączyć przewody, coś mi gdzieś zwarło i spaliłęm bezpiecznik, a miałem tylko jeden. Pokombinuję dziś znowu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektrozawór mam taki: http://allegro.pl/151-zawor-elektrozawor-benzynowy-omb-i4569981474.html

 

Po podpięciu elektrozaworu bezpośrednio pod światła pozycyjne, bez udziału przekaźnika, działa jak należy. Światła się nie świecą, jest zamknięty. Włączę światła, otwiera się.

 

Przy podpięciu z udziałem przekaźnika, było tak jak pisałem wcześniej. Dziwne, bo monotwałem układ właśnie na podstawie manuala Mad Jaro.

Spróbowałem wczoraj zamienić 87a i 87 ale zanim zdążyłem połączyć przewody, coś mi gdzieś zwarło i spaliłęm bezpiecznik, a miałem tylko jeden. Pokombinuję dziś znowu.

przemierzyłem przekaźnik

 

pin 87a jest podłączony z pinem 30 gdy nie ma zasilania na cewce

pin 87 jest podłączony z pinem 30 gdy jest zasilanie na cewce

pin 87a to ten w samym środku przekaźnika i do niego NIE PODPINAMY - używamy pinu 87 i 30 (góra i bok przekaźnika), dół i drugi bok to zasilanie cewki  ;)

 

oczywiście wszystko przy założeniu że wbity bieg to 0v na czujniku, a neutral to 12V na czujniku ;)

 

edit:

No i sprawa się wyjaśniła - projekt Mad Jaro bazował na czujniku neutrala który podawał sygnał masy (II generacja gdzie w czujniku jest kulka która zwiera pole biegu do masy).  Kitza ma I generację ale z silnikiem 650

 

Czyli w zależności od posiadanej opcji motocykla trzeba użyć 87 lub 87a.  ;)

Edytowane przez syku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

pozwolę sobie na odświeżenie tematu (jakby co to bana dostanę na kilka dni za pisanie posta pod postem)

 

piszę program uwzględniający zmianę poziomu olejenia podczas jazdy w deszczu.

moje pytanie ILE razy zwiększyć poziom?

razy 2

razy 3

razy x? (tu podać ile)

zakładam przełącznik "normal" i "deszcz"

"normal" ustawię sobie na urządzeniu (jego można ustawić organoleptycznie-tak aby zbytnio nie kapało), nie chcę stosować oddzielnego ustawienia na "deszcz" bo nie da się w praktyce go ustawić. stąd pytanie ILE razy więcej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.