Skocz do zawartości

Prostowanie Kierownicy


Gość kali77
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam na stanie lekko krzywą kierownicę. Uczestniczyła w szlifie. Jakieś kilka małych centymetrów prawa strona jest wygięta w stronę baku.

 

Są na to jakieś sprytne sposoby, aby ją jeszcze uratować i naprostować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prezerwatywy tez płukasz?

 

a jak peknie :)

choć znam takich co otwory wiercą w kierownicy :bunny:

 

przepraszam ze dobitnie

ale ceny sa faktycznie jak Tata napisał znikome względem ryzyka

to samo tyczy się tarcz toczenia ich i innych cudów

od ktorych zależy nasze życie.

Dobitnie ale ktoś przeczyta zrobi tak szlifnie i powie że wyczytał na forum

jeżeli kogos nie stać to niech nie kupuje moto

Edytowane przez Marian-Awaryjny
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

człowieku od MZ kosztuje kilka groszy.....bez przesady

jak chcesz to gnij....w sensie wyginaj :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prezerwatywy tez płukasz?

 

 

Myślę, że Mario powiedział już wszystko dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariano ma 100% racji, tez uważam że w motocyklu musi byc wszystko sprawne a nie przysłowiowo.

Wyprostujesz kierownice ok spoko !! ale niech przyjdzie kiedyś awaryjne hamowanie jest koniec dojdzie twoja waga i ci sie w najlepszym wypadku wygnie w drugą strone

więc kolego polecam nową kiere :jezyk2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz palnik i gnij w dowolnym kierunku :D Nie no żart, za dużo zależy od tego kawałka metalu. Przecie kiera nie jest droga ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marianie Awaryjny, Twój argument ostatecznie przekonuje :D

 

Bez sensu jest prostowanie kierownicy, chyba że w grę chodzi prowizoryczna naprawa, zanim wymienimy kierownicę na nową.

 

Żeby to zrobić należy zdemontować ciężarki, osprzęt (manetki) i wymontować kierownicę zapiąć do imadła w drewnianych klockach, podgrzać i jakąś cieńszą rurką, włożoną do kierownicy, próbować wyprostować. Trzeba mieć świadomość, że materiał będzie osłabiony w miejscu gięcia i że jest to rozwiązanie tylko i wyłącznie prowizoryczne.

 

Absolutnie nie wolno prostować kierownicy zamontowanej w motocyklu, z całym osprzętem i zapierając zawieszenie o ogranicznik skrętu. Ryzykujemy wyłamanie ogranicznika sprzętu, pęknięcie mostka, pęknięcia w przyrządach sterowniczych, bądź wywrócenie motocykla. Do wyprostowania takiej rury to "trza chłopa", więc siłowym rozwiązaniem możemy coś niechcący popsuć.

 

A poza tym rozebranie osprzętu, prostowanie i ponowne złożenie kosztuje to i tak więcej pracy niż wymiana na nową kierownicę.

 

Przy zamawianiu trzeba zwrócić uwagę na średnicę, długość, ukształtowanie i wszelkie otwory do montażu osprzętu. Zmiana na zbyt szeroką kierownicę może wymagać wymiany linek sprzęgła, gazu lub także przewodów hamulcowych.

 

W bardziej skomplikowanych sprzętach warto wiedzieć, czy w kierownicy nie poprowadzone są wiązki elektryczne (np. w BMW, które wymagały nawet rozdłubywanie pinów w instalacji, żeby wymienić kierownicę - przez fabryczne grzane manetki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kilka centymetrów to już sporo, lepiej kupić nową albo jakąś akcesoryjną :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego z jakiego materiału jest wykonana kierownica...

Palnik to nie będzie dobry pomysł, bo nastąpi rozhartowanie materiału...

Trzeba byłoby znać stal z jakiej jest wykonana i obróbki cieplne jakim została poddana...

No i chromowanie...

No zbyt duży koszt w stosunku do zakupu nowej... Nie opłaca się.

 

Temat uważam za wyczerpany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.