Skocz do zawartości

Hamulce - Tarcze Hamulcowe - Pytania I Problemy


nezka
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

rzeczywiście...jutro jadę do roboty to sprawdzę jak to wygląda..ale pewnie jest lipa ;/...byłem pewien że nie ma to znaczenia...będzie nauczka na przyszłość ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz sprawdzić czy masz odpowiednio założoną oponę to przyjrzyj się tarczom, powinno być na obrzeżach oznaczenie L/R i będziesz miał rozwiązanie zagadki. Druga opcja to odwrotnie założone tulejki, trzecia (moim zdaniem najmniej prawdopodobna) ktoś nacisnął klamkę hamulca, tłoczki poszły trochę do przodu, wsadziłeś tarczę i po prostu nie odbijają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze remki

oznaczenie masz na tarczy dokładnie w tym miejscu :

fghjkui.th.jpg

Edytowane przez Calanthe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem ciekaw co nie tak złożyłeś. Daj znac jak zrobisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem chyba co się stało....

Przyczyna jest banalna.....

Odkręć śruby od zacisku i sprawdz ich długość. Bedą różne. Zamień je...

Ot i gotowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruby powinny być jednakowej długości, chyba że jakieś zamienniki od jakiegoś innego moto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i stało się to co pisaliście. Odwrotnie założona opona, przez co odwrotnie założone koło. W serwisówce (PL) nic nie ma na ten temat więc nie zwracałem uwagi. Dla pewności kumplem, który wymieniał oponę szukaliśmy na feldze jakiś oznaczeń, nie znaleźliśmy więc założyliśmy oponę (jak zwykle pech chciał że odwrotnie). Jak się okazało źle szukaliśmy ;), bo trzeba było patrzeć na tarcze a żeby było ciekawiej na prawej R-ki już prawie nie widać xD.

 

Dzisiaj opona przełożona, wyważona i czeka na montaż. W pracy miałem ciężki dzień, więc się za to nie zabierałem (tym bardziej że pogoda lipna). Jutro założę i napiszę czy wszystko ok. Ale wszystko wskazuje na to, że tak będzie. Pierwsze co robiłem w Bandziorze i już nie poszło xD (ale doświadczenie zostaje)...Przy okazji czy do wymiany świec, trzeba ściągać zbiornik? Bo fajka nie chcę za bardzo wyjść z silnika od 2 i 3 świecy.

 

No i bym zapomniał...Wielkie dzięki za wszystkie rady :)..warto było przekazać ten litr paliwa na forum xD

Edytowane przez Lukers
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Demontaż zbiornika to jakieś 5 minut popijając kawę a masz wszytsko na wierzchu. Zresztą z zalożonym bakiem to nie wiem jak wyjmiesz swiecę z 2 i 3 cylindra :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej sciagnac bak ,chociaz da sie bez wykrecic bez sciagania wszystkie 4 uzuwajac odpowiednich przedłuzek skretnych dostepnych w kazdym w miare dobrym zestawie narzedziowym :usmiech:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to już lepiej zdejmę bak i od razu przedmucham filtr powietrza :)

Edytowane przez Lukers
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj wiem wiem :)....już zaczynam powoli studiować :D

 

no i mieliście rację. Po przełożeniu opony, wszystko jest cacy ;)

Edytowane przez Lukers
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

W B12 i w B6 nie ma potrzeby demontażu przy wymianie świec.

Potrzebny jest natomiast oryginalny kluczyk z zestawu.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 months later...

Witam

Mam problem z tarcza hamulcowa z przodu lewa. Problem polega na tym ze tarcza rusza sie bardziej wydaje mi sie niz powinna, zarowno na boki jak i przod tyl. Slychac ja nawet podczas jazdy jak wjade na dziury, czaem cyhba ociera sie lekko o klocki. W warsztacie jutro beda mi zmieniac klocki i zastanawiam sie czy teraz problem np z ocieraniem nie bedzie wiekszy poniewaz okladzina bedzie grubsza. I co mozna z taka tarcza zrobic. Pewnie wymiecic, wiec zastanawiam sie czy mozna kupic jedna, widzialem tarcze i po 130 funtow i po 70 funtow poniewaz mieszkam w UK lub moze jedna uzywke i mic z glowy. Co radzicie? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarczę można kupić pojedynczo, ale wymieniać się powinno parami. Ceny wahają się w zależności od producenta (made in china naturalnie tańsze)

 

Używki odradzam, nie wiadomo na co trafisz.

 

Edit: moje tarcze się nie ruszają, przynajmniej nie jest to wyczuwalne ale kasuje pierwszą część, żeby nie wprowadzać w błąd

Edytowane przez zoozka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcza Ci się w ogóle nie powinna ruszać (w żadnym kierunku)

Tarcza Ci się w ogóle powinna ruszać - dlatego nazywają się "pływające". Nie za dużo, musi mocno siedzieć na nitach, ale wyczuwalny luz ma mieć, żeby dobrze mogła układać się z klockami. Jeśli masz ją całkiem dobrą, to daj do ponownego zanitowania. Jeśli prawa też już się kończy, to kup komplet nówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponowne nitowanie powinno być najtńszą opcją, daj znać jak poradziłeś sobie z problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź grubość tarcz jak blisko do minimum wymień obie ,nawet nowe chińskie będą bezpieczniejsze niż zużyte.

Tarcze pływające mają pracować na boki natomiast luz przód tył już jest niebezpieczny można poprawić nitowanie lecz przeważnie luz jest skutkiem uszkodzenia sprężyn talerzowych a nie samych nitów.

Każda tarcza ma minimalne bicie potrzebne do rozchylania klocków hamulcowych bo w przeciwieństwie do hamulców bębnowych nie ma tu sprężyn cofających okładziny cierne .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobry magik powinien to ogarnąć, ja za wymiane nitów na dwóch tarczach dałem 120 zł i trzyma sie juz dwa lata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam spory luz. Grubosc tarcz jest ok dlatego troche szkoda zmieniac. Zauwazylem ze pod tymi nitami od wewnetrznej strony sa takie podkladki na kazdym nicie i na tej ruszajacej sie tarczy mam kazda podkladke zlamana w polowie. Da sie cos z tym zrobic? MOze by zalozyc zabezpieczenia takie zwykle, wiecie z dwoma oczkami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Klucha te podkładki to właśnie sprężyny talerzowe ,popękały -znaczy coś się dzieje , sprawdź czy bicia nie mają .(na zdjętym kole)

Edytowane przez farba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz przerabiac tarcze to powodzenia. Podaj date pogrzebu.

 

Wyobrazasz sobie pieprzeniecie hamulcow w sytuacji, gdy ich najbardziej potrzeba? -Np, ktos ci droge zajedzie gdy cisniesz 150km/h.

-scenariusz 1 -zgina ci sie tarcza hamulcowa, zawieszenie i kierownica zachowuja sie niestabilnie -lub smarowanie asfaltu twarzą (pozycja na dzięcioła)

-scenariusz 2, tarcza peka, wariant "katapulta" lub smarowanie asfaltuu twarzą

Nie chce mi sie wiecej pisac, masz wyobraznie to jej uzyj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.