Skocz do zawartości

Gsf 650 Wtrysk Gaśnie Po Rozgrzaniu


Gość DamianGSF 650
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

W zasadzie w temacie jest już prawie wszystko.
Ale dokładniej:
Bandit 650 wtrysk 2007r. (N)
Stan licznika koło 18 tys.

Problem wygląda tak:

Odpala bez problemu (jeśli bateria pozwala) po dowolnie długim przestoju, gdy odpali, wiadomo, chodzi trochę szybciej. Wszystko jest ok puki zimny.
Z czasem jak sie rozgrzewa zaczyna chodzić nieco nie równo, obroty spadają, i w końcy zdycha....
Po zgaśnięciu bez problemu odpala z powrotem, chodzi chodzi i potrafi znów zgasnąć.
Nie wiem czy jest to regularne gaśnięcie, czy może gdybym go dalej męczył gasł by coraz częściej bo nie mam ochoty czegoś załatwić na amen.
Następnego dnia podchodzę, rozrusznik, chodzi od razu. Puki się nie rozgrzeje i znów zaczyna wariować.
Dodam że przegazować go można spokojnie, obrotoniesz strzela w góre nawet do czerwonego pola bez problemu.
Jeśli ktoś ma jakieś pomysły będę wdzięczny.
Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że we własnym zakresie raczej tego nie zrobię a i w okolicy nie wiem czy ktoś mi może to zrobić. Pomijając obecną pogodę to nie wiem czy po 5 km mi nie stanie i nie będę musiał czekać aż ostygnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisówce są opisane numery błędów. A kontrolka FI się świeci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisówce są opisane numery błędów. A kontrolka FI się świeci?

W sensie kiedy? Jak chodzi to się nie świeci.

 

napisz co wyskoczy.

Jak dam na zapłon to wyświetla się CHECK. Gaśnie po odpaleniu i w tym miejscu wyświetla się przebieg.

 

napisz co wyskoczy.

Ok. Sprawdziłem jeszcze raz. Wcześniej chyba mi kabelek nie łączył. Wyświetla się C00.

Edytowane przez Krzysztof
Połączenie postów. Edytuj poprzednie, zamiast pisać kolejne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli błędy żadne się nie wyświetlają bo kontrolka świeciłaby się cały czas. A jak zaczyna gasnąć to nie reaguje na manetkę gazu w ogóle? Ile czasu mniej więcej mija od odpalenia do zgaśnięcia? Od jakiego czasu tak gaśnie? Przypadkiem nie od ostatniego tankowania?

Edytowane przez Conorian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli błędy żadne się nie wyświetlają bo kontrolka świeciłaby się cały czas. A jak zaczyna gasnąć to nie reaguje na manetkę gazu w ogóle? Ile czasu mniej więcej mija od odpalenia do zgaśnięcia?

Gaśnie momentalnie. Nie próbowałem go gazem trzymać. Ledwo zgaśnie, odpalam dosłownie po 3sekundach i chodzi. Mniej więcej od momentu jak płyn na chłodnice póści to zaczyna wariować.

 

Czyli błędy żadne się nie wyświetlają bo kontrolka świeciłaby się cały czas. A jak zaczyna gasnąć to nie reaguje na manetkę gazu w ogóle? Ile czasu mniej więcej mija od odpalenia do zgaśnięcia? Od jakiego czasu tak gaśnie? Przypadkiem nie od ostatniego tankowania?

W ogole to odpaliłem go przed chwilą i mam wrażenie że rury kolektora nie grzeją się równo. Może czym się listwa wtryskowa zapaprała... Może wlać jakiegoś środka na przeczyszczenie wtrysku?

Nie ma reguły. Po zgaśnięciu odpala od razu, ale od razu nie gaśnie. Dłuższą lub krótszą chwile musi pochodzić i dopiero znów potrafi zemrzeć...

Edytowane przez Krzysztof
Połączenie postów. Edytuj poprzednie, zamiast pisać kolejne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Środków do czyszczenia nie polecam. Obstawiałem zapchane sitko pompy paliwa (bo w tych rocznikach to się zdarza) ale gasł by o wiele szybciej (po kilkunastu sekundach). Sprawdź jeszcze te kolektory jeśli możesz. Myślałem też nad przekaźnikiem pompy paliwa (tu świeciłaby się kontrolka FI) albo regulatorze ciśnienia paliwa (ale gasł by wcześniej).

 

I tak na przyszłość zamiast dodawać posty jeden pod drugim staraj się używać opcji "Edytuj".

Edytowane przez Conorian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój faluje na obrotach 1000-1200 jak sie go zapali (i jak ciepły to też), ale ponoć ten typ tak ma. Nie miałem przypadku by zgasł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój faluje na obrotach 1000-1200 jak sie go zapali (i jak ciepły to też), ale ponoć ten typ tak ma. Nie miałem przypadku by zgasł.

 

Możliwe że trzeba zrobić synchronizację przepustnic.

 

Edit.

 

DamianGSF 650 powiedz mi jeszcze jedną rzecz. Moto jest zimny, odpalasz go, i chodzi tak załóżmy około 10min. Złapie temperaturę i gaśnie. Odpalasz go jeszcze raz i znów chodzi 10min? Czy gaśnie od razu?

Edytowane przez Conorian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że trzeba zrobić synchronizację przepustnic.

 

Edit.

 

DamianGSF 650 powiedz mi jeszcze jedną rzecz. Moto jest zimny, odpalasz go, i chodzi tak załóżmy około 10min. Złapie temperaturę i gaśnie. Odpalasz go jeszcze raz i znów chodzi 10min? Czy gaśnie od razu?

Nie ma reguły. Po zgaśnięciu odpala od razu, ale od razu nie gaśnie. Dłuższą lub krótszą chwile musi pochodzić i dopiero znów potrafi zemrzeć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to nie przez temperaturę gaśnie. Prawdopodobnie gdzieś nie dochodzi paliwo, nie ma ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie regulowałeś ostatnio przypadkiem zaworów? Ja oddałęm swój były motocykl, co prawda do 125ccm była, ale oddałem na regulacje. Tam są płytki i nie chciałem kombinować z szukaniem płytek bo to troche niedypowy motocykl był. W serwisówce były luzy 0,15 i 0.20, więc takie podałęm mechanikowi i chciałem zeby takie zrobił. Po regulacji motocykl zaczął bardzo dziwnie chodzi, stracił troche mocy i własnie gasł po paru km jazdy jak sie rozgrzał. Potem go odpalałem i zdarzało mu się ze gasł. Kombinowałęm ze wszystkim - zmiana filtra, sprawdzanie luzów zaworówych i były takie jakie serwisówka przykazała, zmiana paliwa no dużo dużo innych. W końcu sie wkur*iłem i pojechałęm zagadać mechanika czy dał by rade mi dać moje stare płytki (to było po 3 miesiącach gdzies). Mechanik zajebisty, dogadałem sie z nim, rozkręciłem sam swój motocykl u niego w warsztacie podałęm mu wymiary płytek jakich potrzebowałęm (wiem że przed regulacją były 0.20 i 0.25) dał mi te płytki skręciłem i śmigał jak wcześniej. Nie gasł już, odzyskał moc i spalanie wróciło takie jakie wczesniej. Dlatego może pod tym kątem poszukaj. A swoją drogą, to zajebista serwisówka do tego motocykla była skoro złe luzy zaworowe podawała;]

Edytowane przez smelka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie regulowałeś ostatnio przypadkiem zaworów? Ja oddałęm swój były motocykl, co prawda do 125ccm była, ale oddałem na regulacje. Tam są płytki i nie chciałem kombinować z szukaniem płytek bo to troche niedypowy motocykl był. W serwisówce były luzy 0,15 i 0.20, więc takie podałęm mechanikowi i chciałem zeby takie zrobił. Po regulacji motocykl zaczął bardzo dziwnie chodzi, stracił troche mocy i własnie gasł po paru km jazdy jak sie rozgrzał. Potem go odpalałem i zdarzało mu się ze gasł. Kombinowałęm ze wszystkim - zmiana filtra, sprawdzanie luzów zaworówych i były takie jakie serwisówka przykazała, zmiana paliwa no dużo dużo innych. W końcu sie wkur*iłem i pojechałęm zagadać mechanika czy dał by rade mi dać moje stare płytki (to było po 3 miesiącach gdzies). Mechanik zajebisty, dogadałem sie z nim, rozkręciłem sam swój motocykl u niego w warsztacie podałęm mu wymiary płytek jakich potrzebowałęm (wiem że przed regulacją były 0.20 i 0.25) dał mi te płytki skręciłem i śmigał jak wcześniej. Nie gasł już, odzyskał moc i spalanie wróciło takie jakie wczesniej. Dlatego może pod tym kątem poszukaj. A swoją drogą, to zajebista serwisówka do tego motocykla była skoro złe luzy zaworowe podawała;]

Zaworów nie regulowałem. W ogóle przy tych silnikach na wtrysku reguluje się zawory? Czy ciśnieniem oleju jest to ustawiane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, są regulowane manualnie, nie ma hydraulicznych regulatorów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zobaczyć czy śruby od pokrywy zaworów były odkręcane (po kantach). Jeśli nie to nie dobrze :P Poprzedni właściciel nie mówił czy coś robił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli zawory bedą w porządku to ja bym sprubował przezucić komputer... dawka paliwa przed i po nagżaniu jest inna <automatyczne ssanie> i to może byc tego typu kwestia... nie chce też strszyc naprawdę ale jak to czytałem to cały czas mi chodzi puchnięcie tłoków;p ale ja przewrażliwiony jestem:p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już nie taka technika żeby tłoki puchły. Ja natomiast faktycznie bym sprawdził jak koledzy piszą filtry paliwa i samą pompę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruby nie wyglądają na ruszane. Kwestie błędów komputera już chyba zamknęliśmy. Do odcięcia idzie bez problemu. Obejrzę filtr paliwa i dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli od 2007 roku zawory nie były ruszane... to warto je ruszyć :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc powiem tak. Przepłukałem zbiornik, filtr źle nie wygląda, wlałem świeżej benzyny z dodatkiem uszlachetniacza i gasnąć nie gaśnie ale ma takie "dudnięcia" przy wolnych obrotach. A w trakcie jazy chodzi jak by nie do końca dobrze na wszystkie gary. Chyba faktycznie trzeba te zawory ruszyć. Tylko jeszcze powiedzcie mi Panowie czy regulacje można przeprowadzić samemu według jakiejś instrukcji czy lepiej się do tego nie dotykać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.