Skocz do zawartości

Skrzynia Biegów - Zmiana Biegów - Różne Problemy


Gość brzoza
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

Ostatnio jak motocykl stał na centralnej stopce i go odpaliłem to tylnie koło zaczęło mi się kręcić :unsure:

Kręciło się delikatnie. Tak jak by sprzęgło było nie wciśnięte do końca. Spokojnie ręką mogłem je zatrzymać.

Nawet wrzuciłem jedynkę aby zobaczyć czy kontrolka mnie nie okłamuje.

Ktoś się orjętuje co może być tego przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile leciutko można koło zatrzymać to normalne.

 

Ze skrzynią wszystko w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często tak jest na zimnym silniku,jak olej nie rozgrzany, a jak juz coś to w tytule powinieneś zapytać sie o sprzęgło a nie o skrzynie. To jest Suzuki tu tak szybko skrzyń nie wymieniamy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku obstawiałem sprzęgło, ale potem doszedłem do wniosku że elementem rozłączającym tylne koło z silnikiem jak jest na luzie jest skrzynia. Więc ją wytypowałem jako najsłabsze ogniowo.

Ale swoją drogą to kamień spadł mi z serca. Już myślałem że mam dopisać ją do listy.

 

Z tego co czytam na forum i obserwuje to Bandit jest maszyną niezbadaną :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam pytanie, zdarzyło mi się podczas jazdy z jedynki wbic 2 razy na luz jakim k..wa cudem ?

 

Za słabo wbiles 2 jke i zlapales luz po srodku, ja tez tak mialem ..;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wlasnie, a jesli wbije mi się z 2 nie na 1 tylko na jałowy? też wkestia siły ? bo miałem juz tak i strasznie mnie to wystraszyło bo nie wiedziałem co się dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz pewnie zmieniac biegi. Wywieraj nacisk na dźwignie zanim wcisniesz spręgło, i potem wciskajac sprzęgło zwieksz siłe nacisku. Mi tez czasem sie wrzuci z 1 na luz zamiast na 2 i potem jest takei zziooołłłłłłłłłłłłłłł a moto sie nie rozpędza :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no przecież masz luz między 1 a 2. No i nie ważne czy w dół czy w górę, jak za słabo dociśniesz to będziesz na luzie hałas robił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hajdas, to nie kwestia siły tylko techniki. Prawidłowa zmiana w górę to: naciskamy nogą na dźwignię zmiany biegów i trzymamy. Jak już trzymamy to w tym samym momencie "ślizgnąć" sprzęgło ze zmniejszeniem gazu (nie wciskamy klamki do końca, tylko ślizgnąć). Bieg wskoczy. Puszczamy sprzęgło odkręcając gaz. Jak gaz i sprzęgło wróci do normy to dopiero przestajemy naciskać na dźwignię zmiany biegów. Spróbuj najpierw powoli dokładnie wykonując każdą czynność. Później rób coraz szybciej.

 

Jak puścisz dźwignię przed puszczeniem sprzęgła i gazem to możesz złapać międzyluz. Albo jak najpierw wysprzęglisz, a dopiero później naciśniesz na dźwignię zmiany biegów.

 

Biegi w dół analogicznie tylko gazu dodajemy, a nie zmniejszamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja powiem od siebie, że czasem można "znaleźć luz" pomiędzy wyższymi biegami np 3-4 albo 5-6. Taki stan rzeczy również jest powodowany słabym naciskiem na dźwignię zmiany biegów gdzie niży bieg już jest wypięty ale jeszcze nie został zapięty wyższy bieg. W tym przypadku też nie ma powodów do obaw jedynie dopracowanie techniki zmiany biegów. Jak by biegi same "wyskakiwały" w czasie jazdy to wtedy można zacząć się martwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hajdas i o ile mozesz to nie wrzucaj podczas jazdy z 2 na jedynke, bo nie jest to zdrowe, a na pewno jest to niepotrzebne! Zmieniaj biegi jak koledzy pisza i dbaj o full olej w silniku;) dodam jeszcze ze gdy mi sie kiedys zdazylo ze np. 2 nie weszla, to odrazy lekka przygazowka i w momencie jak obrorty spadaja wtedy, bo inaczej to straszne jebn.... w skrzyni. Pozdro.

Edytowane przez Paweli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja powiem od siebie, że czasem można "znaleźć luz" pomiędzy wyższymi biegami np 3-4 albo 5-6. Taki stan rzeczy również jest powodowany słabym naciskiem na dźwignię zmiany biegów gdzie niży bieg już jest wypięty ale jeszcze nie został zapięty wyższy bieg.

Tak, to prawda. Mi jak sobie kojarzę 2 razy tak się stało. Akcja za każdym razie na jakiejś koleinie. Mówiąc w skrócie: sprzęgło, noga podbija bieg dogóry, jeb podrzuca moto na koleinie, wtym czasie już odruchowo gaz w górę by dalej przyśpieszać, okazuję się że mam luz między 3 a 4 biegiem a po sekundzie jeb: bieg złapał. Przy tej prędkości zamiast 5, mam 8 tys przez tę lukę, a efekt jest taki, że szarpnęło mnie do przodu, że mało ręce z kiery mi nie spadły. Niebezpieczne to ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie strasznie denerwuje to jeb między 1 a 2. Rzadko udaje mi się gładko zmienić mimo, że sprzęgło na full. Wychodzi jedynie wtedy jak szybko przyspieszam i zmieniam w okolicy 7-8 tyś. Jak zmieniam po ruszeniu, przy około 4tyś to zawsze walnie mniej lub bardziej a rzadko się uda gładko. Chyba coś źle robie, albo bandzior ze mną się drażni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie strasznie denerwuje to jeb między 1 a 2. Rzadko udaje mi się gładko zmienić mimo, że sprzęgło na full. Wychodzi jedynie wtedy jak szybko przyspieszam i zmieniam w okolicy 7-8 tyś. Jak zmieniam po ruszeniu, przy około 4tyś to zawsze walnie mniej lub bardziej a rzadko się uda gładko. Chyba coś źle robie, albo bandzior ze mną się drażni.

Ja mam dokładnie to samo! Czasami jak w miare dynamicznie przyspieszam i zmieniam dosłownie z predkoscia taka ze obroty prawie spasc nie zdaza, czyli najszybciej jak sie da to wejdzie cicho - kolo 4-4.5 tys., wyzej jedynki nie krece jak nie chce nikogo odstawic bo szkoda skrzyni, a tak to przy kazdych obrotach zawsze bedzie to kur.... "jeb" Kazdym innym motocyklem ktorym jezdzilem w zyciu od polskich, czeskich do japonskich nie mialem z tym problemu a po kilku nastu latach biegi umiem juz zmieniac wiec chyba moja skrzynia juz jest nie co wywalona... Mam nadzieje ze tak nie jest. O tym moge z Toba porozmawiac;)...

Edytowane przez Paweli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 7-8tys to już pewnie nie słyszycie nawet jak wam wali skrzynia ;)

 

Sprawdźcie sobie sprzęgło, czy wam dobrze wysprzęgla. Na centralkę moto. Wrzucacie któryś bieg, wciskacie sprzęgło i gazu ile tam chcecie (nawet do odcinki :) ). Delikatnie ma prawo się zakręcić koło, ale jeśli naprawdę mocno koło się zakręciło, to prawdopodobnie regulacja sprzęgła

Edytowane przez obiezyswiat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 7-8tys to już pewnie nie słyszycie nawet jak wam wali skrzynia ;)

 

Sprawdźcie sobie sprzęgło, czy wam dobrze wysprzęgla. Na centralkę moto. Wrzucacie któryś bieg, wciskacie sprzęgło i gazu ile tam chcecie (nawet do odcinki :) ). Delikatnie ma prawo się zakręcić koło, ale jeśli naprawdę mocno koło się zakręciło, to prawdopodobnie regulacja sprzęgła

 

o takim sprawdzeniu nie słyszalem, na centralce gdy wrzuce na jedynke na wolnych obrotach to delikatnie sie obraca choc jak zatrzymam reka to juz nie rusza... zobacze dzis z dodaniem obrotow, ale bez odcinki;) Pozdro.

Edytowane przez Paweli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.