Skocz do zawartości

Skrzynia Biegów - Zmiana Biegów - Różne Problemy


Gość brzoza
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Nie, na 1 starczy. Wtedy zobaczycie po prostu czy wam dobrze wysprzęgla. Na wysprzęglonym moc nie jest oddawana na koło. W praktyce lepki olej między płytką a przekładką coś tam łapie, ale to właśnie koło powinno być do zatrzymania dłonią. Im wyższe obroty tym lepiej to czuć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee nie, jak jest ciepły olej to przy podkręcaniu obrotów tylko lekko się obkręci (tak z 30 stopni) i pozniej już nic. Nie walę do odciny na sprzęgle ;) Ale wysprzęgla dobrze.

U was też tak wali z 1 na 2? Reszta biegów git.

A co do szybkiego zmieniania to nie wali na 100% jak robi się to przy wyższych obrotach i szybko. Jak leniwie to stuka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja staram się wbijać biegi szybko i mocno, ale bez przesady oczywiście z tą siłą. Bo jak powoli i delikatnie wbijam to słyszę takie zazębianie, zgrzyt. Jak szybko to stuk. Oczywiście sprzęgło mam wciśnięte do końca. Te zgrzyty to też norma!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Oczywiście sprzęgło mam wciśnięte do końca. Te zgrzyty to też norma!?

 

Nie, zgrzyty to nie norma. Musisz dopracować technikę zmiany biegów, będzie szybciej, przyjemniej i bezpieczniej. Sprzęgło do końca? No jak na parkingu wbijasz 1nkę to owszem ;)

Nie wysprzęgla się skrzyni w motocyklu na długi czas (a tak się dzieje pewnie jak wciskasz sprzęgło do dna), bo potem prędkości obrotowe poszczególnych elementów nie są podobne i ... bla bla bla tak dalej.

Przeczytaj "Przegazówkę" http://www.scigacz.pl/Przegazowka,jak,zmieniac,biegi,w,motocyklu,7686.html ze scigacz.pl to ogarniesz, potem popróbuj posprawdzaj i będzie gitara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na parkingu wrzucając jedynkę też jest zgrzyt :mellow:

Na przykład w samochodzie jak wrzucam jedynkę mogę ją po milimetrze wrzucać, a w bandicie powoli nie wrzucę bo słyszę zgrzytanie.

Nad techniką cały czas pracuję, i tak już z tego co zauważyłem to biegi szybkim zdecydowanym ruchem należy wrzucać. wtedy nie mam jakiś stuków itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo skrzynia w moto nie jest synchronizowana. By jedynka weszła bez zgrzytów jedyna możliwa synchronizacja to wyłączony silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hajdas, to nie kwestia siły tylko techniki. Prawidłowa zmiana w górę to: naciskamy nogą na dźwignię zmiany biegów i trzymamy. Jak już trzymamy to w tym samym momencie "ślizgnąć" sprzęgło ze zmniejszeniem gazu (nie wciskamy klamki do końca, tylko ślizgnąć). Bieg wskoczy. Puszczamy sprzęgło odkręcając gaz. Jak gaz i sprzęgło wróci do normy to dopiero przestajemy naciskać na dźwignię zmiany biegów. Spróbuj najpierw powoli dokładnie wykonując każdą czynność. Później rób coraz szybciej.

 

Jak puścisz dźwignię przed puszczeniem sprzęgła i gazem to możesz złapać międzyluz. Albo jak najpierw wysprzęglisz, a dopiero później naciśniesz na dźwignię zmiany biegów.

 

Biegi w dół analogicznie tylko gazu dodajemy, a nie zmniejszamy.

 

 

kurde dzis tak sobie probowalem zmieniac i... cichotko bez klikniecia nawet, lagodnie po prostu miodzio :)

Edytowane przez hajdas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na parkingu wrzucając jedynkę też jest zgrzyt :mellow:

Na przykład w samochodzie jak wrzucam jedynkę mogę ją po milimetrze wrzucać, a w bandicie powoli nie wrzucę bo słyszę zgrzytanie.

Nad techniką cały czas pracuję, i tak już z tego co zauważyłem to biegi szybkim zdecydowanym ruchem należy wrzucać. wtedy nie mam jakiś stuków itp

 

 

hehe to siadaj do auta i jezdzij autem :D nie masz co porownywac bo to calkiem inna konstrukcja jest;P a dla pozostalych - jest temat na forum o preload -ingu warto poczytac i pocwiczyc gdzies w trasie pamietajac jakie sa zasady - gwarantuje wam ze po kilkudziesieciu takich zmianach biegow nad ktorymi bedziecie myslec i uwazac zauwazycie jak gladko wchodzi - pozniej jeszcze kilkadziesiat km i wejdzie wam w nawyk i bedzie juz cisza przy zmianie biegow;) kwestyja wprawy i odpowiedniej techniki !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi na centralce na 1 biegu z wciśnietym sprzęgle koło sie kreci z 5 km/h i ni huhuhu zatrzymac się go nie da :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samos - wynika to z takiej a nie innej budowy sprzęgła i lepkości oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qnerk czyli tak jest ok? Myślałem, ze takie kręcenie powinno się dać rade zatrzymać np. nogą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, powinno się dać zatrzymać inaczej za słabo się rozsprzęgla. Co innego delikatnie się kręci i da się zatrzymać, ale olej aż tak lepki nie jest by nie dało się koła nogą zatrzymać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziś się zarejestrowałem na forum i od razu muszę przedstawić problem ze skrzynią w b6.

 

Przy zmianie biegu z 2 na 3 złapał mi luz, potem z trudem zapięła się 3 i może nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie to, że od tej pory biegów zmieniać się nie da ani w dół ani w górę. Co prawda udało mi się jeszcze dojechać do domu (parę km) i zrzucić na 1dynkę ( z wielkimi oporami), ale to była ostatnia akcja jaką ze skrzynią udało mi się wykonać, zresztą wolałem już tego nie ruszać, zeby czegoś bardziej nie zepsuć.

 

Po tej historii wymieniłem jeszcze olej na motula, niestety bez efektów.

 

Muszę dodać, że 2- 3 tygodnie przed tym nieszczęsnym incydentem zaczęło mi się ślizgać sprzęgło, na niedogrzanym silniku, koło 7-8 tyś obr/min, na ciepłym wszystko było ok. Skrzynia nie hałasowała, nie wybijała biegów, wszystko było w najlepszym porządku.

 

Teraz pytanie, czy ten problem który mam, może być winą całkowicie rozsypanego sprzęgła, skrzyni, czy może jeszcze jakiejś innej "złotej części"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedz do warsztatu tam wylozysz kase to ci zrobia albo odwiedz przywitalnie

 

Sent from Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qnerku Ty dlugo robisz w moto? Fachura jestes opis i juz wiesz co zepsute :-)

 

Sent from Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mam mały problem ze skrzynią , 4 bieg mi nie chce się wbic przy wysokich obrotach , ale jak troszkę spadną to wchodzi ....

 

Gnerk ja się przywitałem :) , napisz co mojemu Bandziorowi dolega ...

kultury trochę: załóż sobie swój temat w Technika a nie się podklejasz pod cudzy.

 

 

fs01031.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pajajek - naucz się biegi zmieniać to wejdzie - w technice jazdy masz cały elaborat jak zmienia się biegi w motocyklu.

Co zaś do autora temat to ma najprawdopodobniej krzywy wodzik - wynika to z nieumiejętnej zmiany biegów Twojej bądź poprzedników, ktoś wbijał na chama a tak się nie da. Tak czy tak trzeba zrzucić dolny karter i zweryfikować skrzynie, ew. wymienić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pajajek - naucz się biegi zmieniać to wejdzie - w technice jazdy masz cały elaborat jak zmienia się biegi w motocyklu.

Co zaś do autora temat to ma najprawdopodobniej krzywy wodzik - wynika to z nieumiejętnej zmiany biegów Twojej bądź poprzedników, ktoś wbijał na chama a tak się nie da. Tak czy tak trzeba zrzucić dolny karter i zweryfikować skrzynie, ew. wymienić

Da sie dostac do skrzyni nie sciagajac calego silnika i rozbierajac od gory?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że otwartej skrzyni nie dane mi było widzieć, to zapytam się jeszcze, żeby mieć pewność. Rozumiem, że wymiana wodzika wiąże się z otwieraniem skrzyni co w wypadku bandita łączy się też z wyjęciem silnika? Czy też do wodzika da się dostać jeszcze w jakiś bardziej cywilizowany sposób. Sam oczywiście nie będę się za to zabierał, bo moja wiedza mechaniczna w tej kwestii jest zdecydowanie mierna, ale info jest mi potrzebne, bo w związku z dośc napiętym budżetem nie wiem czy moto dawać do roboty teraz czy już na początek sezonu. Nie chcę po naprawie miesiąc głodować w końcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.