Skocz do zawartości

Skrzynia Biegów - Zmiana Biegów - Różne Problemy


Gość brzoza
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Qwa jak wyznacznikiem dobrego oleju jest wbijana jedynka to ja jestem święty.....

 

Ps.Castrol i Lotos to kupa nie olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Cirus napisał:

Ps.Castrol i Lotos to kupa nie olej.

 

Ja testowałem dla was nie Lotos (? Nie używałem) tylko Orlen

Orlen PLATINUM MOTO 4T Semisynthetic 10W-40 w specyfikacji SL -JASO MA i pozytywnie jak pamiętacie się wypowiadałem.

Co nie zmienia faktu, że Repsol jest moim Liderem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Ok to tak na noc rozkmina, z innej beczki. Na wstępie to... witam. :D

 

Czy zmiana oleju na 10w60 (podpowiedziano mi, oraz kiedyś coś gdzieś mi się obiło o uszy, że ci co pałują beemki na parkingach leją taki "rejsingowy" ten olej) poprawi pracę skrzyni biegów podczas takiego nie wiem... od świateł do świateł na praktycznie pełnej? Bo jak rozumiem, to ten olej lepiej smaruje w wyższych temperaturach - jest bardziej wydajny. Czyli na sprzęgło też powinno dobrze wpłynąć, w każdym razie nie na minus. Czy jeżeli preferuje taki styl jazdy, to można poprawiać japońskie głowy i lać olej o innej specyfikacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Dario napisał:

Ok to tak na noc rozkmina, z innej beczki. Na wstępie to... witam. :D

 

Czy zmiana oleju na 10w60 (podpowiedziano mi, oraz kiedyś coś gdzieś mi się obiło o uszy, że ci co pałują beemki na parkingach leją taki "rejsingowy" ten olej) poprawi pracę skrzyni biegów podczas takiego nie wiem... od świateł do świateł na praktycznie pełnej? Bo jak rozumiem, to ten olej lepiej smaruje w wyższych temperaturach - jest bardziej wydajny. Czyli na sprzęgło też powinno dobrze wpłynąć, w każdym razie nie na minus. Czy jeżeli preferuje taki styl jazdy, to można poprawiać japońskie głowy i lać olej o innej specyfikacji?

Taki olej lałbym tylko do motocykla z przeznaczeniem na tor. A jeśli od świateł do świateł walisz non stop na pełnej i w ogóle to może rozważ przesiadkę na rower? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, firstborne napisał:

Taki olej lałbym tylko do motocykla z przeznaczeniem na tor. A jeśli od świateł do świateł walisz non stop na pełnej i w ogóle to może rozważ przesiadkę na rower? 

 

tak myślałem, że niestosownym będzie pytać publicznie o jazdę spod świateł do świateł na pełnej, spieszę z wyjaśnieniami. :)

 

zdarza mi się dojeżdżać do pracy 40km, krajową 92, gdzie jest sporo świateł. Jest to droga dwujezdniowa i często zajmuje pulpozyszyn. Co złego jest w jaraniu się przyspieszeniem do 200? Nie zapierniczam bo nie umiem, ale cieszy wyrywanie nadgarstków, ot co.

 

Rowerem nie umiem jeździć, szybko się koła krzywią. LwG 😆

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej - tor jest odpowiednim miejscem, gdzie owy olej spełni swe zadanie i będzie poddany odpowiednim przeciążeniom. Jesteś w stanie zagwarantować, że w codziennym użytkowaniu moto też będzie dostawało taki wycisk? 

3 minuty temu, Dario napisał:

Co złego jest w jaraniu się przyspieszeniem do 200?

Absolutnie nic, ale gdzie światła tam 90% na myśl przychodzi teren zabudowany, a 2 paki wtedy to tak...nie teges ;)

 

Osobiście bym odpuścił tego typu olej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, kumam.

 

Po co dzień nie, ale jak wsiadam i go rozgrzeje, to no nie ukrywam... Chętnie idzie na koło. Doczytam w takim razie, może ktoś coś jeszcze dorzuci i będzie wszystko jasne, niemniej jednak nie odpuszczam myśli, że może zmienię na ten olej, bo w normalnym użytkowaniu też będzie się zachowywał prawidłowo, na moje.

 

Nie no, w zabudowanym dwie paki słabo. Na 92 jest 100 więc nie ma tragedii. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Dario napisał:

bo w normalnym użytkowaniu też będzie się zachowywał prawidłowo, na moje.

 

No właśnie nie, jeśli moto nie osiągnie odpowiedniej temperatury i nie będzie tej temperatury trzymało - jakość filmu olejowego nie będzie dobra, idąc dalej bardziej to będzie szkodzić maszynie (komponentom). Ale faktycznie może ktoś coś dopowie i ewentualnie poprawi. 

 

2 minuty temu, Dario napisał:

Nie no, w zabudowanym dwie paki słabo. Na 92 jest 100 więc nie ma tragedii. :D

Wiem co to za droga, bo nie raz mam okazję jechać z Poznania do Wrześni i faktycznie jest, gdzie odkręcić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dario, ja leje Valvoline synpower 10w50. W układ wchodzi mi prawie 5l. Strasznie długo się rozgrzewa, tyle z minusów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to nie miało być o zmianie biegów?

 

oleje to temat rzeka, nigdy nie zauważyłem różnicy, ale jak cie stać zalej 300V i z czapki

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pavlacos napisał:

 

oleje to temat rzeka, nigdy nie zauważyłem różnicy, ale jak cie stać zalej 300V i z czapki 

 

Nie no, raczej szukam odpowiedniego produktu dla moich potrzeb w dobrym stosunku ceny do jakości. Staram się mocno zagłębić w różne tematy, bo jak przyjdą pierwsze graty od chińskich producentów to trzeba będzie ruszyć z dużym serwisem motunga.

 

2 godziny temu, pavlacos napisał:

a to nie miało być o zmianie biegów?

 

Słusznie. Ale olej przecież ma wpływ na pracę skrzyni biegów i sprzęgła, no nie? :P Koniec OT, pardonsik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dario. Różni producenci ten sam typ oleju np. 10W40 i za każdym razem inaczej pracuje sprzęgło, a co za tym idzie skrzynia. Dlatego temat rzeka :( Niestety trzeba dobrać i lepkość i producenta pod siebie metoda prób i błędów.

 Na wjazd szukaj jaki jest u Ciebie w pobliżu dostępny producent. Potem dopiero zastanawiaj się nad klasą oleju. A na koniec nad zmianą lepkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewaznie 10w40, czyli motul 5100 lub podobny wystarczy na te Twoje wyglupy😛

Zmiana co 6k i będzie dobrze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Pytanie - czy sprężyny sprzęgła z 650 mogę zastosować do 600 czy mają zgoła inne parametry? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to juz zamkneli dostep do serwisowek ? sprawdz nr czesci na fiszkach i bedziesz wiedzial rider.com.pl/suzuki-czesci-oryginalne/

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.12.2018 o 16:35, Cirus napisał:

 

 

Ps.Castrol i Lotos to kupa nie olej.

 

Jest już gdzieś na forum wytłumaczone dlaczego? Jeśli tak, poproszę o link. Bo ja lubię pytanie dlaczego i zawsze oczekuję odpowiedzi na nie, zanim wezmę czyjąś opinię poważnie. Proszę o wytłumaczenie mi, dlaczego castrol to kupa. Moje wieloletnie obserwacje nie podzielają Twojej opinii. Powiedz mi jakiego oleju mam nalać, żeby poczuć różnicę i na czym będzie ona polegać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego castrol to kupa , a no dlatego ze lejac go w mojej e trzy szesc  zarla  na 10k okolo 2l  , po zmianie na valvo i o dziwo syntetyk 5w40 nie dolewam nic od wymiany do wymiany ,dlatego zawsze bede mowil ze castrol to kupa , nie jest to tylko moja opinia , dobry marketing i tyle ale na szczescie juz sie to kończy. Zeby nie było to to samo mialem w poprzednim  bandziorze , olej kupowany w intercars wiec nie mam mowy o podrobce  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.04.2019 o 18:08, benywariat napisał:

dlaczego castrol to kupa , a no dlatego ze lejac go w mojej e trzy szesc  zarla  na 10k okolo 2l  , po zmianie na valvo i o dziwo syntetyk 5w40 nie dolewam nic od wymiany do wymiany ,dlatego zawsze bede mowil ze castrol to kupa , nie jest to tylko moja opinia , dobry marketing i tyle ale na szczescie juz sie to kończy. Zeby nie było to to samo mialem w poprzednim  bandziorze , olej kupowany w intercars wiec nie mam mowy o podrobce  

 

ja natomiast leje do puszki 5w40 Edga i nic nie bierze dopóki nie jeżdżę na wysokich obrotach po autostradzie. Ogólnie używam tylko Castrola do Motoru i auta od zawsze i nie jestem jakimś wielkim fanem, czasem jak mi wleją Totala do puszki to nie płaczę. Wlewam z przyzwyczajenia niż z miłości, ale powodów do zmiany nie widzę. Silnik czysty, brud dobrze zbiera w każdym silniku jakie mam w domu, a wymieniam w najkrótszych możliwych interwałach, więc silnik  się nie skarży. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie. Od zawsze (kupiony przy 97tys przebiegu) lejemy do puchy Castrol full syntetyk i przy 560tysi przebiegu zero problemow(diesel) . Nawet nie przepala. Moze w gre wchodzi wysokosc nad poziomem morza? default_wink.png

Edit: do moto leje Liqui Moly ale to chyba dlatego, ze nazwa mi sie podoba

Pozdrowienia

 

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Siema.

W moim B600 z 95 Czeka mnie najprawdopodobniej wymiana skrzyni lub w ostateczności silnika. A mianowicie od 4500 obrotów na drugim biegu wyje.. Im mocniej odkręcę tym mocniej wyje.Na trzecim biegu jest to samo ale dużo ciszej. Nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły. I tu moje pytanie czy wymiana skrzyni/łożysk to bardzo skomplikowana operacja?? Czy może sobie odpuścić i oddać do mechanika(nie mam pewnego mechanika).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii mechaniki powinienem sobie poradzić. Przy samochodach sobie radzę. Najgorszy jest ten pierwszy raz heh.

Chociaż nie ukrywam , że wolałbym oddać to komuś obeznanemu w temacie.

Czy do rozkręcenia skrzyni będę potrzebował jakichś specjalnych kluczy/ściągaczy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby wymienić skrzynie musisz zdjąć wszystkie dekle, impulsator, miskę olejową i sprzęgło. (oczywiście musisz wyjąć silnik). Kilka śrub, segerów i tyle. Największy problem chyba z odkręceniem sprzęgła, do tego teoretycznie będziesz potrzebował specjalistycznych narzędzi, a w praktyce da rade bez nich (zanim wyjmiesz silnik, zapnij 1, koło na hamulcu i też pójdzie kluczem udarowym). Silnik rozpoławiasz wkręcając dwie śruby w specjalne miejsca do tego. Z głowy nie powiem Ci wszystko co i jak bo kto by to wszystko spamiętał 😁

 

PS. Jak coś gdzieś powinienem mieć cala skrzynie z b6. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.