Skocz do zawartości

Skrzynia Biegów - Zmiana Biegów - Różne Problemy


Gość brzoza
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

TEMAT POWSTAŁ Z POŁĄCZENIA INNYCH TEMATACH O PROBLEMACH ZE SKRZYNIĄ BIEGÓW, ZE ZMIANĄ BIEGÓW.

 

Posty w temacie ułożone są chronologicznie.

 

 

Moderator

Krzysztof.

-------------

 

Witam

Mam taki oto problem, podczas zmiany biegów z 1 na 2 czasami bieg nie da się załączyć....muszę użyć dużej siły żeby bieg ,, wskoczył" a wcześniej tego nie miałem. Zaraz po zakupie moto biegi wskakiwały bez problemu a szczególnie podczas zmiany z 1 na 2 wystarczyło użycie niewielkiej siły i bieg wskakiwał płynnie i cicho. Czasami ciężko mi było wrzucić luz z 1, bo zaraz mi 2 wskakiwała... Mam zamiar prowadzić go do mechanika na regulacje zaworów i synchronizacje gaźników i chcę żeby przy okazji mi to zrobił, ale wcześniej powiedzcie mi co to może być??? rozregulowane sprzęgło????Bandzior jest z 98r ale ma mały, udokumentowany przebieg 25 tyś km a wcześniej jeździł nim starczy facet i raczej nie ma mowy o katowaniu czy jeździe na kole smile.gif Kiedyś czytałem podobny temat ale nie mogę go znaleźć.... Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami ciężko mi było wrzucić luz z 1, bo zaraz mi 2 wskakiwała

 

Mam tak samo ;-) ale chyba to nic takiego bo jak na kursie jeździłem nową YBR 250 a na egzaminie nówka Honda CB125 to też tak miałem ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i przede wszystkim sprawdź czy masz dobrze naciągnięte sprzęgło - może za duży luz i nie wysprzęglasz dobrze przez to. Nie masz problemów z wrzucaniem na bieg jałowy?

Może warto też potrenowac technikę zmiany biegów? :) było i o tym na forum...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obstawiam technikę zmiany biegów.Na początku kolega delikatnie wczuwał się w moto.Teraz już bardziej daje po garach i stąd problemy.Ale wszystko opisane w podanym wyżej linku.

 

PS.Nie wykluczam sprzęgła ale tu narzekania były by raczej na pierwszy bieg.

Olej na innych biegach też byłby problem

Ale jak tak wszystko do kupy złoży olej stary i sprzęgło źle wyregulowane to może i to.

 

PS2.Jak oddajesz moto na przegląd powiedz żeby sprawdzili czy wszystko gra i buczy.

 

PS3.Czy dzieje się to tylko jak moto rozgrzane czy też jak zimne czy nie ma znaczenia.Za każdym razem czy czasami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, ze technika nie ma tu znaczenia .... jesteś jeszcze jeden objaw o którym zapomniałem napisać, chodzi o dźwignię zmiany biegów...wcześniej jak zmieniałem na 2 wystarczyło trącić i bieg wskakiwał ( sam ruch był bardzo krótki) a teraz ten ruch jest tak długi, że zahaczam o tą prowadnice co idzie bezpośrednio do skrzyni, a czasem i to nie dam rady...sam ruch jest sporo dłuższy. Z luzem tez nie mam problemu, przy wrzuceniu jedynki jest stukniecie ale to norma....jak się moto rozgrzeje jest trochę lepiej ale problem dalej jest. Wyższe biegi wchodzą ale słyszę stukniecie a wcześniej tez tego nie było. Problem się pojawił po jakimś czasie od kupna, zrobiłem nim około 100 km. Jeździłem dość spokojnie i nie wydaje mi się żeby to była moja wina... a może ktoś inny miał w swojej maszynie podobny objaw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj zmieniać z preloadingiem

 

 

 

Zgadzam się, może to faktycznie kwestia nieprecyzyjnej zmiany. Jak to mawiają " noga zaczyna i noga kończy" czyli krótko mówiąc pierw:

 

Lekki nacisk nogą na dźwignię

Wysprzęglenie

Wbijamy bieg

Puszczamy sprzęgło

Zdejmujemy nacisk wywierany na dźwignię zmiany biegów

 

wszystko przeprowadzamy w możliwie szybki sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wysprzęglenie w tym wypadku to lekkie naciśnięcie na klamkę - delikatnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skorzystam może z okazji i podepnę się do wątku o skrzyniach.

Podczas ostatnich tego roku przejażdżek zauważyłem dziwne zjawisko

Czasami podczas zmiany w górę dźwignia zmiany biegów nie napotyka oporu idzie do góry na wysokość zwykłej zmiany biegu ale tego biegu nie zapina, i moto pozostaje na dotychczasowym biegu. sytuacje ratuje odpuszczenie dźwigni i ponowna próba wbicia biegu. Prawie zawsze skutkuje Nnie trzeba opisywać ze w sytuacji kiedy moto pozostaje na tym samym biegu mamy małego wyjca

Tak samo ze sprzęgłem jaki bez.

Aby temu zapobiec wcześniej „macam „ dzwignie i jak idzie do góry bez oporu to już wiem że bieg się nie zapnie i musze dociągnąć do góry do oporu bez zmiany biegu, odpuścic i jeszcze raz delikatnie do góry i wtedy dopiero czuje lekki opór ale dużo wcześniej co wskazuje że następny bieg jest już dostępny i wejdzie od razu.

 

Może to normalne tylko ja się czepiam

Chciłbym poznac Wasze opinie na ten temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norbi tak z ciekawosci zapytam, ile razy ci sie tak zdarzylo ? i przy wbijaniu jakiego biegu to bylo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś zaraz po odbiorze z servisu motocykla miałem podobny problem przez jeden dzień nie wskakiwała mi 3 i był właśnie taki długi ruch dźwignią bez wyraźniejszego oporu nie podejrzewam że katowali mi drynde raczej podejrzewam olej który wymienili i raczej nie niską jakość tylko po prostu to że był nowy. Kiedyś też wypadła mi 2 podczas przyśpieszania ale były to tylko incydentalne przypadki kłopotów ze skrzynią. Z wrzuceniem luzu nigdy nie miałem problemu. Trudno powiedzieć mi coś więcej spróbuj pogadać z kimś doświadczonym i najlepiej by ta osoba przejechała się i sprawdziła praktycznie twoją skrzynie. Aby zajrzeć do skrzyni i sprawdzić to dokładnie trzeba wybebeszać kawałek maszyny więc trzymam kciuki byś tego uniknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norbi tak z ciekawosci zapytam, ile razy ci sie tak zdarzylo ? i przy wbijaniu jakiego biegu to bylo?

Ostatnio dość często mi sie to zdarzało,

ciężko mi powiedzieć bo automatycznie zaczałem "macać "dzwignię przed zmianą

i najczęściej przy 4 i 5

 

 

 

Po zalaniu olejem MOTUL 5100 zmiana biegów się poprawiła. Wcześniej jeździłem na mobilu.

moto zalane właśnie MOTULEM 5100 1500 km temu (żółciutki jak rosołek babuni) :rolleyes:

Edytowane przez Norbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mieliście tak kiedyś że włączył Wam się luz między 5 a 6 albo między 4 a 5...Ja tak pare razy miałem...moto tak dziwnie wtedy buczy i jedzie jakby na luzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norbi myslalem ze raz moze dwa ci sie zdarzylo, ale moze to jednak cos jest z ta technika wbijania biegow. czasem jak jezdzilem w "letnich " ( czyt. miekkich butach) toraz czy dwa nie udalo sie dobic ten biegu dobrze - bandzior ma dosc duzy skok tej wajchy i moze dlatego ci nie dobijalo do konca. Wiem ze jak sie jezdz i odruchowo wbija biegi w motocyklowych ( twardszych) butach to jest git ,ale moze jezdziles w czyms lzejszym.

A jak nie to moze linke trzeba podciagnac .masz luz 2mm czy wiekszy ??

 

Rafal czasem sie zdarzy (z tego co pamietam to raz ,a moze to 2 miala byc?? )- wtedy szybko - sprzeglo , noga i poprawka :)

"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norbi myslalem ze raz moze dwa ci sie zdarzylo, ale moze to jednak cos jest z ta technika wbijania biegow. czasem jak jezdzilem w "letnich " ( czyt. miekkich butach) toraz czy dwa nie udalo sie dobic ten biegu dobrze - bandzior ma dosc duzy skok tej wajchy i moze dlatego ci nie dobijalo do konca. Wiem ze jak sie jezdz i odruchowo wbija biegi w motocyklowych ( twardszych) butach to jest git ,ale moze jezdziles w czyms lzejszym.

A jak nie to moze linke trzeba podciagnac .masz luz 2mm czy wiekszy ??

 

Rafal czasem sie zdarzy (z tego co pamietam to raz ,a moze to 2 miala byc?? )- wtedy szybko - sprzeglo , noga i poprawka :)

"

butki mam motocyklowe RST, fakt nowe mozna powiedzieć nie wyrobione,ale od razu jak je przymierzyłem poczułem się jak w trampkach :) tak więc czucie jest raczej ok

jeśli pytasz o linkę gazu to jest właśnie jakeś 2mm.

Z tego wszystkiego naprawdę wolałbym żeby to była technika zmiany ale żeby sie o tym przekonać musze trochę poczekać .

jakby co to, na wiosnę obczaję temat szczegółowo i ewentualnie się przypomnę

Może przez zime się mu poprawi :rolleyes:

Edytowane przez Norbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mieliście tak kiedyś że włączył Wam się luz między 5 a 6 albo między 4 a 5...Ja tak pare razy miałem...moto tak dziwnie wtedy buczy i jedzie jakby na luzie...

 

W 650 miałem tak dosyć często(raz na tydzień np.), znajdował luz właśnie pomiędzy 4-5, 5-6.

W zwykłym 600 się z tym nie spotkałem, ale w sumie po 2000 jeszcze żadnego nie katowałem, a działo się to właśnie przy próbach eksploatacji niezgodnie z instrukcją obsługi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim 600 98rok przy jeździe turystycznej też czasem się zdarzały dziury w napędzie między 4 a 5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latem jadę sobie liczę biegi, mam już 5 pora na 6 a tu nic

przestraszyłem się że zgubiłem ... sprzęgło, poprawka i się 6 znalazła

 

innym razem w ferworze walki, ścigając się z jednym gościem

5 , 6 poszło bez sprzęgła

 

czasami bywa tak że merdając skrzynią masz wrażenie że silnik ci wyskoczy

zaraz z ramy, kiedy indziej "strzela" potulnie jak baranek

 

taaa ... Suzuczci to mają charaktery B)

 

BRZOZA mam nadzieję że u Ciebie to nic poważnego

 

hmm .... a może sprawdź po prostu czy dźwignia zmiany biegów (tzw wodzik chyba)

się Tobie nie poluzowała za bardzo.... może ktoś tego nie dokręcił w fabryce ;)

 

pozdrawiam

Edytowane przez Czaszkot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś może być na rzeczy z tym 600, nigdy mi się to nie zdarzyło, zrobiłem nim wtedy chyba koło 8 tyś może 10 i nigdy czegoś takiego nie miałem, a na pewno do końca życia tego motocykla to ja będę jego największym problemem z przeszłości:)

W 650 z tego co słyszałem i sam zauważyłem to porostu normalka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się już zrobi cieplej zaprowadzę do mechanika i mi zrobi pełny przegląd, wtedy opisze co Suzi bolało. Na razie odpoczywa przed sezonem w ciepłym garażu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie Mi tez czasami się to dzieje.Zwłaszcza jak daje ostro po garach i w najmniej odpowiednim momencie.Już z dwa może trzy razy w czasie eksploatacji Dziora tak miałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.