Skocz do zawartości

Silnik - Wymiana - Wyciąganie Silnika


Gość zbychu
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Maszyne na bok i wychodzi bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjmowanie silnika w moto to robota do dupy. Rame porysowalem, ale idzie to zrobic we dwoch na luzie. Troche szarpania i odkrecania. Wymiana silnika w aucie jest prostsza tzn. samo wyciaganie podnosnikiem to pestka :P Jak bedziesz odkrecal chlodnice, odkrec razem z wezami od silnika. Gwint w chlodnicy lubi pekac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat nie jestem za tym żeby wyciągać silnik na leżąco. Według mnie łatwiej jest jak moto stoi na kołach, klockach czy podnośniku.

Pod silnik trzeba podłożyć podnośnik i tak odprężyć śruby żeby były luźne. Dalej idzie z górki. Można zdemontować przedni zawias żeby mieć lepsze dojście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdecydowałem sie na taka opcje od spodu ,do podnosnika żaby dokreciłem deske żeby jakoś lezał stabilnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik wyjąłem używając żabki, wskoczył bez problemow. musisz się tylko przygotować tak jak pisali wyżej, kabelków nie ma tez za dużo 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...

a ja mam pytanie czy po wymianie silnika trzeba nastawić się na regulacje zaworów, gaźników itp?

 

a czemu nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu nie wyregulowałeś zaworów jak silnik był na wierzchu?? 

regulacja gaźników jest wskazana, wręcz konieczna. gaźniki ustawione(ogólnie rzecz ujmując) są z uwzględnieniem kondycji silnika 

Edytowane przez grand
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Czy silnik z rocznika 98 czyli gsf 1gen pasuje do 2gen (mocowania itp). I drugie pytanie czy silnik od nowszego czyli wodniak będzie pasował do mojej ramy czyli 2003 rok co bym musiał wymienić by mieć silnik wodniak (wiązka elektryczna itp)? Dzięki za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik z pierwszej generacji będzie pasował do drugiej mocowania są takie same. Żeby wiazka pasowała musiał byś przełożyć gażniki (w drugiej generacji masz TPS) i z tego co kojarzę musiał byś przerobić kości bodajże od czujnika luzu i chyba jakąś jeszcze bo się różniły, wszystko inne powinno pasować. Co do wodniaka to już troszkę większa przeróbka bo musiał byś zmienić kompletnie elektrykę wiązkę moduł i prawdopodobnie miałbyś problem z podłączeniem zegarów musiał byś się na rzeźbić żeby to podłączyć i działało, do tego chłodnica i jej podłączenie, przepustnica z wtryskami to tak na szybko co mi przychodzi na myśl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej gra niewarta swieczki-koszta przerosna wartosc inwestycji,mowie oczywiscie o wst.silnika z wodniaka

Edytowane przez kazek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Troche odswieze temat,

 bo braciak bedzie sie bral za prawdopodbnie wymiane silnika w b6, bo troche mu sie poslizgnela maszyna i wyrwalo mala dziurke przy pokrywie alternatora.

I teraz pytanie: czy jest sens przekladac bebechy do nowego nieuszkodzonego kartera, czy lepiej kupic nowy silnik na chodzi i zrobic swap...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poka foto jak uszkodzenia nie sa duze to zaspawac i sobie glowy nie zawracac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

thumb_ihost_1462734041__img-20160310-wa0thumb_ihost_1462734070__img-20160310-wa0thumb_ihost_1462734098__img-20160310-wa0thumb_ihost_1462734120__img-20160310-wa0us n

 

no to jak widac na zdjeciu nic nie widac ,b rachol nie tylko nie potrafi robic zdjec... Cirus niby dalo by sie nadlac ten szlif przy dolnej czesci , ale jak dobrze spojrzysz to tam przy tej nizszej srubie wiekszego dekla urwana jest sruba mocowania pokrywy imp...

tam moze i cisnienia nie ma wielkiego ,ale caly silnik rozbrajac , srodek - jest zajebisty - to wiem i szkoda go troche . to na nim nakulalem ponad 60k od przebiegu prawie zerowego i szkoda ,ale coz pojdzie naczesci pewnei.

Mniej pierdolenia zrobic zrzut i nowy poec hop. Chyba ze myslicie iaczej madre glowy....

 

ihost_1462734120__img-20160310-wa0004.jp

 

a widzicie jak crash pad pieknie zadzialal- gdyby jechal 80 a nie 100 nie byloby zadnego sladu pewnie ;) wstalby otrzepal zlamana noge i pojechal dalej na dziwki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze pare lat temu bym powiedział żeby robić ale mniej pierdolenia na przyszłośc bedzie jak wrzucisz nowy słupek a stary sobie zachowasz w razie czego na graty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko potwierdziles przypuszczenia....

 

co oprocz silnika , uszczelek , oleju, filtrow bede musial zanabyc zeby nie latac po dwa razy do sklepu . moto bedzie robione w PL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bedziesz miał na stole silnik to sprawdz rozrząd i zawory, bedzie mniej zabawy później poza tym komplet uszczelek dekli świezy olej albo płukanka jak silnik długo leżał i modlic sie żeby nic sie nie wysrało przez 500 km, jak byś potrzebował dupereli to wal na pw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.