Skocz do zawartości

Bandit 400 - Zawory - Regulacja Luzów Zaworowych - Pytania


Gość sebter
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, szukam info na temat regulacjii zaworów w B4, w manualu na samym dole jest taka tableka, i tam niby pisze ze przy 12 tys km i przy 24 tys km jest regulacja, możliwe że tak wczesniej ? Ja mam teraz 14 tys i nic nie było tykane, co w związku z tym ? ktoś wie coś na ten temat ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wierze tylko wiem, moto kupiony 10 lat temu i sobie stał w moim garażu, przywieziony z pierwszych rąk z Niemiec ! A z manuala nie moge jednoznacznie wywnioskować, że po 12 tys. km regulacja ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm , mam Bandita 400 i szczerze mówiac po 5 latach użutkowania tej maszynki robiłem regulacje trzy razy , po zakupie wraz z czyszczeniem gazników , po upłyuwie dwuch lat jak zrobiłem jakies 10 000 i tez czyściłem gazniki , no i w tym roku po przejechaniu około 10 000 z regulacją i czyszczeniem gazników...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie nie ma z tym dużo roboty więc zawsze warto zaglądnąć pod pokrywę przy jakichś naprawach/modyfikacjach i po prostu sprawdzić szczelinomierzem jak wygląda sytuacja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Czeka mnie przedsezonowy serwis motocykla. Niby wszystko jest w porządku, motocykl pali od strzała czy ciepły czy zimny, spalanie w normie, dobrze wkręca się na obroty jak i z nich schodzi. Chcę jednak przejeździć cały sezon bezproblemowo więc regulacja luzów zaworowych i synchronizacja gaźników to mój obowiązek, z drugiej strony nie wiadomo kiedy to było wcześniej robione. Moje pytanie jest następujące. Co do synchronizacji gaźników nie widzę żadnych problemów, ale zastanawia mnie regulacja luzów zaworowych w silniku ze zmiennymi fazami rozrządu. Obiło mi się o uszy, że wykonuje się ją inaczej niż przy GSF600 czy 1200. W czym może tkwić ta różnica? Wie ktoś coś na ten temat?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz vacu sprawdź czy podciśnienia się nie rozjeżdżają jak jest git ,to wymień świece i lataj.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak: u mnie też git było. Palił od strzała, obroty nie falowały. Wszystko ok. Niby zawory robione przed sezonem 2011.

Zdecydowałem sięna pełen serwis w polecenym warsztacie, za przyzwoite pieniadze - mechanik powiedział, że prawie wszystkie z 16 trzeba było regulować.

Jeśli chcesz nim dalej latać to zrób. Wystarczy co 12 tys jak nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty przy 400 masz ustawiane luzy zaworowe na płytkach a nie na śrubach z tego co pamiętam, więc musisz najpierw rozkręcić, pomierzyć, zamówić odpowiednie płytki i dopiero zamontować je. Co do ustawiania luzów odnośnie zmiennej fazy to czegoś takiego nie słyszałem, krzywka nie jest dłuższa tylko ostrzejsza w zmiennej fazie, więc inaczej proces regulacji wygląda tak samo.

Edytowane przez Kondzio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

b 4 ma zupełnie inny silnik niż reszta banditów a przy płytkowej regulacji interwał serwisowy to 40 tyś :-)

 

Edit:

Tak siedzę i paczę i w końcu zgłupiałem :-) były dwa rodzaje głowic w b 4 ?

W sensie że na śruby regulacja i na płytki ?

Edytowane przez farba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, ze b4 ma inny silnik bo posiadam B4 jak i B12 :)

Z tego co ja się orientuje to tylko płytkowe były, lecz mogę się mylić bo może na Japoński rynek wychodziły inne, bądź B4 z 97' mają śrubowe.

Edytowane przez Kondzio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja zaworów w wszystkich typach silników GSF400, a było ich dwa rodzaje zawsze była na śrubki. Słyszałem od mechanika, który zna się na swoim fachu, że regulacja zaworów przy zmiennych fazach nie jest taka prosta jak w przypadku motocykli bez niej. Nie dowiedziałem się jednak w czym tkwi ta różnica. Nikt o tym nie ma pojęcia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma różnicy w regulacji luzu zaworowego między silnikami z VVT i bez.

Sam mechanizm zmiennych faz rozrządu powoduje jedynie zmianę kąta otwarcia i zamknięcia zaworu, a nie zmianę wartości luzu zaworowego.

Różnica może być jedynie w sposobie regulacji (płytka lub śruba).

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma różnicy w regulacji luzu zaworowego między silnikami z VVT i bez.

Sam mechanizm zmiennych faz rozrządu powoduje jedynie zmianę kąta otwarcia i zamknięcia zaworu, a nie zmianę wartości luzu zaworowego.

Różnica może być jedynie w sposobie regulacji (płytka lub śruba).

Pozdrawiam.

 

Dzięki fido-dido i inne chłopaki :).

Regulacja u mnie napewno jest na śrubki więc muszę się za to zabrać w najbliższym czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam, temat w miarę świeży więc i może koledze casper92 coś pomoże. Dziś zabrałem sie za regulację zaworów w moim 600 wg instrukcji z naszego działu download. Już podczas demontażu pokrywy zaworów zaobserwowałem, że uszczelka główna była wklejona na jakimś kleju przypomiającym silikon. Jest tego naprawdę bardzo mało, ale regularnie rozłożone dookoła pokrywy. Co zalecacie? oczyścić pozostałości i poskładać na samej uszczelce czy też zastosować jakiś klej, silikon który się do takich rzeczy nadaje? Szczerze mówiąc nie mam ochoty za chwilę rozbierać moto żeby uszczelnić pokrywę zaworów. (Z 16 zaworów 14 było za luźnych, ale czort wie kiedy była ostatnia regulacja)

PS. Jakim momentem dokręcić pokrywę zaworów?

 

Dzieki i pozdro

Edytowane przez igor0111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, temat w miarę świeży więc i może koledze casper92 coś pomoże. Dziś zabrałem sie za regulację zaworów w moim 600 wg instrukcji z naszego działu download. Już podczas demontażu pokrywy zaworów zaobserwowałem, że uszczelka główna była wklejona na jakimś kleju przypomiającym silikon. Jest tego naprawdę bardzo mało, ale regularnie rozłożone dookoła pokrywy. Co zalecacie? oczyścić pozostałości i poskładać na samej uszczelce czy też zastosować jakiś klej, silikon który się do takich rzeczy nadaje? Szczerze mówiąc nie mam ochoty za chwilę rozbierać moto żeby uszczelnić pokrywę zaworów. (Z 16 zaworów 14 było za luźnych, ale czort wie kiedy była ostatnia regulacja)

PS. Jakim momentem dokręcić pokrywę zaworów?

 

Dzieki i pozdro

 

Uszczelka najczęściej nie nadaje się do ponownego użycia, zwłaszcza jeśli była już wcześniej osadzana na silikonie. Montaż takiej zużytej uszczelki, która już nie ułoży się jak poprzednio będzie generował wycieki, więc warto zainwestować w nową.

 

Co do momentu jakim należy dokręcić śruby pokrywy zaworów to serwisówka zaleca 8-12 Nm

Edytowane przez casper92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoria mówi, że powinna być sama uszczelka. I żadnych sylikonów.

Praktyka mówi, że dla świętego spokoju daje się ODROBINĘ sylikonu żeby: a) nie było przecieków i pocenia; B) łatwiej złożyć.

 

Uszczelkę wyczyść, jak umiesz dać ODROBINĘ sylikonu to posmaruj, a jak nie umiesz to męcz się ze składaniem na sucho. Jak uszczelka będzie do niczego to jej wymiana trwa pół godziny.

Edytowane przez mmmarcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze tego się nie spodziewałem, kupiłem uszczelkę tą pod prawy dekiel gdzie obraca się wałem, gdybym wiedział, że tam był silikon to bym kupił obie, wrrr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze tego się nie spodziewałem, kupiłem uszczelkę tą pod prawy dekiel gdzie obraca się wałem, gdybym wiedział, że tam był silikon to bym kupił obie, wrrr

 

Niepotrzebnie zdejmowałeś prawy dekiel, wałem mogłeś obracać kręcąc tylnym kołem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejnym razem prawej strony nie będę zdejmował. I tak musiałem zmienić uszczelkę, bo się dookoła dekiel pocił i czasami kropla kapnęła, a przy okazji lepiej się wałem obracało B)

Dzięki panowie za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

siema

pacjent bandit 400 gsf 91 r 59KM

problem czy ktos mi wyjasni jak mam wyregulowac tel luzy na zaworach , gdzie mam wsunąć szczeliniomierz , i dlaczego regulacja srubą nie daje efektu

nie spotkałem sie z takim sysstemem zaworów na internecie ,

zobacczie sami na foto

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/afb498c120a5367a.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/81a530117def4668.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d58dd1d18b1e0404.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1662f108cf8a1615.html

widac na zdjeciu ze wykreciłem srubke regulacyjną (chyba)

ze nie jest przymocowana do głowicy nic nie rozumiem prosze o pomoc

ps słabo u mnie z internetem tagrze na bierzaco nie dam rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.