Skocz do zawartości

Pęknięte Uchwyt/ Mocowanie Silnika


Michał-Łomża
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Uszkodzenie powstało w wyniku uderzenia. Na pierwszym zdjęciu masz zadrapanie na ramie i na deklu. Uderzenie było na tyle silne, że nie wytrzymało ucho. Nawet niewinny ślizg może spowodować takie uszkodzenia.

 

Spawać, nie kleić. Silnik ma dość znaczne drgania, a ten uchwyt jest dość newralgicznym punktem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma się co przejmować za bardzo. To nie jest żaden element konstrukcyjny odpowiedzialny za bezpieczeństwo w stopniu znacznym. Poza tym silnik i tak "stoi" na jednej części tego uchwytu.

 

Klej kosztuje 20 zeta, podczyścić, odtłuścić, wysuszyć i kleić. Maks godzina roboty. Jak nie będzie trzymać to będziemy się martwić nad innymi rozwiązaniami. Bo jak Conorian słusznie zauważył przed spawaniem trzeba by silnik wyciągnąć. A z tym będzie cały dzień babrania się. Spawać (czy w zasadzie napawać i wiercić) można zawsze, ale jak da się to zrobić mniejszym nakładem pracy to warto spróbować.

 

Inna sprawa, że klejenie to "półśrodek, który może się udać". I tu się nie ma co oszukiwać. Ale takie prowizorki bywają najtrwalsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz dzięki wszystkim za zainteresowanie moim problemem i za wszystkie sugestie. Wczoraj wieczorem padła decyzja na "prowizorkę" czyli jednak klejenie ale mam nadzieje, że tym razem ta prowizorka będzie na tyle trwała, że nie będę miał z tym kłopotu a jeżeli nawet po jakimś czasie zauważę nowe pęknięcie to zdecydowanie wtedy spawanie :)

Kilka fotek:

Klej: Pacjent: Po wypełnieniu: Pacjent od dupy strony ;p

 

Celowo od spodu nie zrobiłem tego "równo" czy tam symetrycznie bo mam zamiar nałożyć na to drugą warstwę jak pierwsza się utwardzi. Pozostało mi polatać :driving_moto: jak już będzie na to pogoda i obserwować połączenie;) Jak tylko walnę jakąś traskę odgrzeję kotleta i dam znać czy klej spełnia swoją rolę czy jednak musiałem napawać, gwintować itd..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam pytanie odnośnie spawania aluminium, konkretnie uchwytów montażowych silnika.

Z czym wiąże się przygotowanie do spawania, czy trzeba rozebrać silnik na części, co trzeba zdemontować (wylać olej, wykręcić filtr, świece, gaźniki etc.)

Słyszałem, ze podczas spawania blok nabiera takiej temperatury, ze puszczają uszczelki i w efekcie należy je powymieniać.

Jak kształtują się ceny takiego spawania, nie wliczając demontażu silnika.

Czy w Warszawie lub okolicach można znaleźć kogoś kto zrobi to dobrze i w przystępnej cenie.

 

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle słyszałeś. Jak jest dojście to tylko akumulator odpinasz, kabel + łączysz z kablem - i już można spawać. Jak nie ma dojścia to silnik trzeba wyciągnąć.

 

No chyba, że znalazłeś "serwis" który głównie dyma klientów, a spawanie robi przy okazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w Warszawie lub okolicach można znaleźć kogoś kto zrobi to dobrze i w przystępnej cenie?

 

Można :) sprawdź pw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem tak że podczas spawania seta wyjąłem 2 tulejki metalowo gumowe ( wiadomo które) najbliżej miejsca spawu, ale niestety mimo to że trzecia była daleko to i tak trzeba było ją wyciągnąć bo zaczynało się dymić z gumy,

W Twoim przypadku to jedynie najbliższa uszczelka/uszczelki mogą dostać po dupie, tak mi sie wydaje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Taka tam tabelka znaleziona, pasuje do tematu

 

Z0CLunb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli klej na rozciąganie ma wytrzymałość 5-15% aluminium (zależne od stopu).

 

Twardość w MPa? Dobrze skopiowałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twardość w MPa? Dobrze skopiowałeś?

Obecnym trendem w fizyce jest przedstawianie (chyba) wszystkich sił jako ciśnienia potrzebnego do wywołania określonego skutku - stąd jednostka MPa.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oftopując w dalszym ciągu: jak interpretować twardość w jednostkach ciśnienia? Chodzi o twardość Brinella (HB)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oftopując w dalszym ciągu: jak interpretować twardość w jednostkach ciśnienia? Chodzi o twardość Brinella (HB)?

Badania twardości

Twardość- nazywany opór przeciw wciskaniu w badany materiał odpowiedni dobranego wgłębnika,

którym może być kulka, stożek lub ostrosłup.

Pomiary twardości znalazły powszechne zastosowanie w przemyśle do kontroli jakości materiału ze względu na ich prostotę, jak również fakt że istnieje na ogól ścisła korelacja między twardością materiału i jego wytrzymałością i na przykład dla stali węglowych konstrukcyjnych w stanie normalizowanym Rm=(0,34- 0,36)HB.

Poza tym pomiary twardości są nie nieszczące i nie wymagają pracochłonnego przygotowania próbek. Większość metod badania twardości należy do statycznych, tzn nie występuje powolne wciskanie wgłębnika przy działaniu siły stałej lub stopniowo wzrastającej do określonej wartości, ale również znana metoda dynamiczna, polegająca na wciskaniu wgłębnika przez uderzenie.

Do metod statycznych należą metody Brinella, Rockwella, Vickersa, a dynamiczną jest metoda Poldi.

 

Metoda Brinella (PN-91/H-04350)

Polega na wciskaniu w materiał kulki stalowej o średnicy D=10;5;2,5;2 lub 1mm, przy zastosowaniu siły F, zależnej od średnicy kulki D i twardości materiału zgodnie ze wzorem

F=9,806KD² N

gdzie K- współczynnik zalezny od twardości

Granicą stosowania metody Brinella jest twardość 450 HB, gdyż przy większej twardości następuje już duży błąd związany z odkształceniem kulki.

 

 

Zalety metody Brinella:

a / możność uzależnienia twardości Brinella dla materiałów ciągliwych od

wytrzymałości na rozciąganie Rm.

b / możność stosowania tej metody do pomiaru twardości o strukturze

niejednorodnej.

 

Wady metody Brinella:

a / niemonosc stosowania go do pomiaru twardosci wyrobów twardych, drobnych

oraz cienkich warstw utwardzonych i powierzchni niepłaskich,

b / kłopotliwy pomiar twardości ( mikroskop do pomiaru srednicy odcisku ),

c / zależność wyniku pomiaru twardości od zastosowanego obciążenia na kulkę,

d / znaczne uszkodzenie powierzchni

.HB = F / Scz [MPa]

 

gdzie:

 

F - siła obciążająca

 

Scz - powierzchnia czaszy kulistej w [ mm2]

 

Scz = Dh Głębokość h pokazana na rys. 1 wynosi

 

h = ( D - D2 -d2 ) / 2 ( 3 )

 

stąd:

 

Scz = D ( D - D2 - d2) / 2 ( 4 )

 

a ostateczny wzór przedstawia się następująco:

 

HB = 2 F / D ( D - D2 - d2 ) [MPa]

Źródło: metalurgia.bblog.pl

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo ze kazdy chcialby miec najtwardszy.... biceps ,ale idziemy w OFFTOPIC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.