Skocz do zawartości

Bandit 400 - Świece - Przewody - Fajki - Moduł - Iskra


Gość cinek
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Dziwna sprawa, no nic bardzo mi nie przychodzi do glowy. Jesli wiązka jest dobra i nie ma  zadnego spiecia to albo dla pewosci musisz przerzucic te koło a gdy dalej iskra nie pojawi sie na kablach WN, to sprobowac podmienic cewki (skoro twój kolega ma b4). ostatecznie łapac sie za moduł. Ale nie wydaje mi sie zeby sam z siebie padł. Oczyść dla pewnosci jeszcze styki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 115
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • domban

    5

  • Kazmir

    9

  • Ronson

    7

styki ? tzn które ? Ogólnie plan mam taki żeby przełożyć od niego cewki + moduł i jak wtedy nie zagada to myśleć nad tym kołem... Jak sprawdzić wiązke ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czy wiazka nie jest gdzieś przecięta nawet przetarta, pomierz wszystko jeszcze raz (przekaznik rozrusznika, regulator napiecia, alternator). Sprawdz czy przy stacyjce kable nie są gdzies przetarte, przerwane tak samo przy zapłonie (gaszeniu) przy manetce gazu. Czujnik stopki bocznej, masa.. Co tam jeszcze, sprawdz czy gdy krecisz rozrusznikiem napięcie nie spada z aku. 

Edytowane przez TrzyPe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiązka była przecięta (tzn nie o tyle wiązka co jakby ta czarna izolacja zewnętrzna) to ją zaizolowałem. Przekaźnik rozrusznika, regulator napięcia i alternator nie mają nic wspólnego z zapłonem raczej... bandit będzie jeździć bez alternatora nawet. Co mam dokładnie w tym czujniku stopki bocznej sprawdzić ? Akumulator nie ma nic do rzeczy bo na czas kręcenia podpiąłem zewnętrzne źródło napięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator i regulator owszem nie maja. Ale przekaznik raczej tak, bez niego rozrusznik nie bedzie krecił ;d Czujnik stopki sprawdzic na rozłoznej jak i na zamknietej bo to moze ona odcina zapłon a jak cos to ja odłacz. Juz nie mam pomysłów, musisz z kolega zdiagnozowac, poprzerzucajcie co sie da. i dajcie znac o wynikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale rozrusznik kręci bez problemu przecież więc nie wiem skąd ten pomysł :P ? Ok, sprawdze ta stopke jeszcze ale szansa jak trafienie 6 w totka skoro moduł u znajomego tez nie bangla. Masz racje, najlepiej będzie poprostu przełożyć układ zapłonowy od znajomego i zobaczyć zamiast gdybać. Dzięki wielkie za chęci, napisze jak mi sie uda coś wskórać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam dokładnie ten sam problem podczas kręcenia silnika iskra pojawia się po chwili gaśnie i tak w kółko tzn. cyklicznie się to dzieje cewki mam sprawdzone przewody również oraz świece wiem że też są dobre po przeczytaniu tych postów wnioskuję na moduł i tu jest problem na aledrogo są tylko 2 i to koszt ok 400zł, jak się do niego dobrać? Mowa o tej niemieckiej intrukcji obsług jest szansa naprawić to? Wywnioskowałem też że mógł się spalić ponieważ uszkodził mi się reg napięcia i przy pracującym silniku wskazywał 18V :zniesmaczony:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogrzewasz lekko suszarka zeby klej troche puścił i lekko podważasz srubokrętem dookoła (przy złaczce) Trzeba byc delikatnym zeby nie uszkodzić płytki i nie połamac zaczepów. Potem oddajesz do goscia co naprawia sprzet RTV zeby Ci wlutował kondensatory wymienione wyzej. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tak jak piszesz udało mi się otworzyć "czarną skrzynkę" jadę dzisiaj do szpeca od taki gówienek i napisze co i jak dziękówa za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja niciekawa :/ Przełożyłem moduł i cewki i niestety jest to samo co na moich cewkach... Iskra raz przeskoczy na jedno zakręcenie i na tym koniec. Nie wiem już zbytnio co robić :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełozyłeś to co Ci pisałem wczesniej? (ty sprawdzasz czy jest iskra na swiecach czy na kablach WN?). Faktycznie robi sie nieciekawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"To co Ci pisałem wcześniej" - Chodzi Ci o to koło impulsatora ? Nie przełożyłem, ponieważ iskra była na module znajomego i nagle znikła więc to nie to ... Zrobiłem dzisiaj jeszcze 2 testy. Sprawdziłem przewodność kabli z impulsatora do modułu oraz odpiałem 2 kable od modułu odpowiedzialne za zasilanie i podpiąłem 12V prosto z aku (myślałem, że może jakieś spadki napięcia są jak rozrusznik się załącza i nie starcza na moduł) i niestety iskra bez zmian... Aktualnie czekam na drugi impulsator, bo już mi się ręce opadają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Witam serdecznie to znowu ja.

 

Bandit trochę przerywa czasami - fajka ma przebicie na pewno bo kopie po łapach.

Niestety nie stać mnie na TokitoDenso T-142. Czy znacie jakieś tańsze zamienniki tych fajek ?

Myślałem o NGK SD05F - są troszkę krótsze - bodajże 2cm. 

 

Co o tym myślicie ? Znacie jakiś dobry odpowiednik tych fajek ? 

To samo ze świecami ? Po za NGK i Denso istnieje coś jeszcze ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Trochę sie podłącze do tematu bo u mnie też  przebicie i chcę wymieniić ale na ngk xd05f no i nowe świece ngk cr9eix.

Pytanko czy to dobry zestaw będzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sam jeżdżę na fajkach SD05F i nie mam żadnych problemów.

Co do świeczek nigdy już nie wezmę NGK do 2oo zawiodłem się na nich 2 razy i wystarczy

jeżdżę teraz na Denso U27ETR i jestem bardzo zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź - chciałbym przy okazji też zmienić kable WN.

Pewnie będzie tak samo jak przy B600 ? Kable na "stałe" z cewkami ? Jak je wydostać stamtąd ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sprawdziłem - kable są wkręcane w cewki 

 

Więc w skrócie dla potomnych:

 

Świece - NGK CR8EK lub Denso U27ETR 

Fajki - TokitoDenso T-142 - można bezproblemowo zastosować inne o wiele tańsze - NGK SD05F

Przewody - dowolny przewód zapłonowy - jest wkręcany tak samo w fajki jak i w cewki 

 

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam mam suzuki bandit 400 https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/893591_624129670984796_1159758735_o.jpg    https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/q85/s720x720/1425776_624129880984775_898353054_n.jpg   niestety jak widac poprzedni wlasciciel o nia nie dbal zupelnie i suzi nie ma iskry, poczym gosc jaki mi ja sprzedawal ze moze byc cos z modulem ze nie kreci a potem odpalila tylko jak sie ruszy lekko kabli to moment gasnie, mam dawce taki sam tylko ze 95 ale jak patrzylem to samo, tylko od czego proponujecie zaczac szukanie powodu ze nie odpala?? A puki pamietam jaki Olej silnikowy, jaki Olej do skrzyni biegow i jaki hamulcowy?? bede bardzo wdzieczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząć by trzeba od oddania go w ręce mechanika-elektryka, żeby całą instalację przejrzał, bo w tak wiekowym i niespecjalnie zadbanym bidoku, to wszystko mogło się stać.

Ja bym oddał go fachowcowi na gruntowne przebadanie.

Wiem, parę stówek to kosztuje, ale chyba lepiej je tak wydać niż na losowo wybrane części, które mogą wcale nie rozwiązać problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego oddalem ja dzis do spa:) mechanik zeby przejzal ja cala wypisal mi czesci jakie trzeba do niej kupic i ja deklaruje sie ze przez zime suzi zrobie i beda sie cieszyl z pokonywanych razem kilometrow, motocykl moze wiekowy ale kultowy i moze to 400 ale nie jedna 600 moze zadziwic do pewnego momentu:) chcialbym tez jej zafundowac plug dolny oraz klatke na silnik bo nigdy nic nie wiadomo a crash pad to nie to samo

 

 

ale tez wydaje mi sie ze ta moja suzi pomimo ze w angielskim dowodzie rejestracyjnym pisze 98 to wydaje mi sie ze to jest rocznik 95 bo po 97 nic nie ma z tego co widzialem na linku ktory mi podales

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do oleju, to nie ma podziału na olej do skrzyni i olej do silnika, tutaj wszystko chodzi na jednym oleju.

Jak Cię stać i nie chcesz oszczędzać to polecam motul 300V, co do hamulcowego, to jak nie będziesz smigał na torze i zagotowywał płynu hamulcowego, to najzwyklejszy dot4 wystarczy, nawet z K2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

300v i czasem dopiszesz uszczelki do listy potrzebnych czesci :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.