Skocz do zawartości

Bandit 400 - Świece - Przewody - Fajki - Moduł - Iskra


Gość cinek
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

300v i czasem dopiszesz uszczelki do listy potrzebnych czesci :D

Też bym full syntetyka nie lał...a 300V to już w ogóle fanaberia by była:) W dziale technika jest temat o olejach, chyba z 50 stron ma, bo co użytkownik to inna opinia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 115
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • domban

    5

  • Kazmir

    9

  • Ronson

    7

ja slyszalem ze do przekladni najlepszy catrol a do silnika motul, ale w starym 2T do silnika jak lalem mieszanke to Valvoline full syntetyk:) a do skrzyni castrol, co do jazdy to jazda rekreacyjna dla mnie motocykl nie sluzy do szpanowania a do jazdy i cieszenia sie nia pelna geba:) :)co do suzi nie mam zamiaru oszczedzac, bo czasami jest tak ze to co tanie jest potem drogie, znalazlem dawce organow dla niej wiec wrazie potrzeby zakupienia czesci nie zamiennikow jest dawca.

Edytowane przez SpiderlookGSF400
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja slyszalem ze do przekladni najlepszy catrol a do silnika motul, ale w starym 2T do silnika jak lalem mieszanke to Valvoline full syntetyk:) a do skrzyni castrol, co do jazdy to jazda rekreacyjna dla mnie motocykl nie sluzy do szpanowania a do jazdy i cieszenia sie nia pelna geba:) :)co do suzi nie mam zamiaru oszczedzac, bo czasami jest tak ze to co tanie jest potem drogie, znalazlem dawce organow dla niej wiec wrazie potrzeby zakupienia czesci nie zamiennikow jest dawca.

Kornelio wcześniej już Ci napisał, że nie masz osobnego oleju dla skrzyni i silnika. Co wlejesz, to będziesz miał wszędzie (silnik, skrzynia, sprzęgło).

 

Olej wlej taki na jaki Cię stać, byle nie z allegro, bo pełno podróbek jest. Kolega Cirus z forum Valvolinem handluje, z tego co wiem to sprawdzone źródło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego oddalem ja dzis do spa:) mechanik zeby przejzal ja cala wypisal mi czesci jakie trzeba do niej kupic i ja deklaruje sie ze przez zime suzi zrobie i beda sie cieszyl z pokonywanych razem kilometrow, motocykl moze wiekowy ale kultowy i moze to 400 ale nie jedna 600 moze zadziwic do pewnego momentu:) chcialbym tez jej zafundowac plug dolny oraz klatke na silnik bo nigdy nic nie wiadomo a crash pad to nie to samo

 

 

ale tez wydaje mi sie ze ta moja suzi pomimo ze w angielskim dowodzie rejestracyjnym pisze 98 to wydaje mi sie ze to jest rocznik 95 bo po 97 nic nie ma z tego co widzialem na linku ktory mi podales

Brytole podają rok pierwszej rejestracji a nie produkcji pojazdu.Ale niech wypowiedzą się koledzy mieszkający w UK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako ze znalazlem powod ,, spalony modul zaplonowy ,, teraz musze zlokalizowac powod dla ktorego sie zjaral i go wyeliminowac i znalesc dawce albo wyslac modul do naprawy na ostroleke:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł mógł się spalić przez uszkodzony regulator napięcia, proponuję również sprawdzić akumulator czy go nie uszkodziło przy okazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako ze znalazlem powod ,, spalony modul zaplonowy ,, teraz musze zlokalizowac powod dla ktorego sie zjaral i go wyeliminowac i znalesc dawce albo wyslac modul do naprawy na ostroleke:)

W oce ci go nie naprawią, mój tam leży juz od maja tego roku. Nie potrafią naprawić uszkodzonych modułów do 400.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Witam koledzy, mianowicie pojawił mi się niespodziewany problem z moim małym bandytą. Otóż wczoraj po południu chciałem pojeździć, zachodzę do garażu próbuję palić, jednak nie odpalił bo słaby akumulator i pomału kręcił. Podłączyłem więc prostownik na trochę i przypadkiem przez chwile klema dodatnia styknęła się z masą. Po odłączeniu ładnie kręcił jednak wciąż nie odpalił, jak się okazało teraz nie ma w ogóle iskry. Wie ktoś może co mogło się stać?? 4 bezpieczniki całe kontrolki się palą zapłon włączony jednak iskry brak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to dlatego, że w przywitalni nie byłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dawno już, jednak stare konto przestało mi działać dlatego założyłem nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takich sytuacjach pisze się do administratora o reaktywacje konta, lub wita na nowo. Skoro już tu byłeś, to zasady chyba znasz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bulbulator sprawdź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w sumie nie pomyślałem, sory. A wracając do problemu nic nie pomaga 

Edit: Dzisiaj rano wymieniłem 4 kondensatory w module (o których pisałem na początku tego tematu ze starego konta) jednak nie przyniosły one żadnych rezultatów... Jakieś nowe sugestie?? Czy te zwarcie plusa z masą mogło aż tak coś uszkodzić? Gdy naciskam rozruch to pojawia się napięcie na gwintach świec.

Edytowane przez cineks1992
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź całą elektrykę przyczyn może być wiele od zwarcia przez cewki kończąc na module

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witka. Ja w bandziorku miałem tak że przy próbie odpalenia na słabym aku zabił wszystkie 4 świeczki, było podobnie jak piszesz puszczał prąd na gwint, ale świeczki nie iskrzyły. Swoją drogą to dziwi mnie czemu od razu moduł zaatakowałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem kiedyś po zimie miałem problem z iskrą i wymiana tych kondensatorów pomogła , więc id razu o tym pomyślałem. Inne świeczki też nie iskrzą.

Edit: Może mógłby ktoś z posiadaczy b4 zmierzyć oporność impulsatora w swoich maszynach?? Dzisiaj próbowałem mierzyć to pokazuję duże wartości a po chwili wyświetla się "1" co oznacza chyba za wysoką wartośc do wyśwuetlenia

Edytowane przez cineks1992
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Witam serdecznie!

 

Mam bardzo "ciekawy" problem z moim B4.

Z początku wygląda "tylko" na brak iskry, jednakże muszę opowiedzieć całą "historię", gdyż jest na prawdę co najmniej interesująca :P

Banditkiem tym jeżdże 2 lata. Zawsze wszystko było piko belo, moto śmigało aż miło.

Od tego sezonu zaczęły się problemy z odpalaniem. Jako że akumulator był słaby, to odpalałem go na pych do czasu aż nie wymieniłem akumulatora na nowy... co nie przyniosło żadnej zmiany. Mam zatem nowy akum, a bandit rano nie chce odpalić z rozrusznika. No to wymieniałem przewody paliwowe, filtry, regulacja gaźników... I teraz najciekawsze:

nie odpala dlatego, gdyż na żadnej świecy nie ma iskry RANO (tzn. pojeżdżę, schowam moto do garażu - rano nie odpala na rozrusznik).

Szukałem długo, więc po drodze wymieniłem przewody WN (Beru), nowe świece, wszystkie łączenia kabli przeczyściłem i popryskałem odtleniaczem, w razie gdyby były zaśniedziałe, to samo zrobiłem z MASĄ, bezpieczniki wszystkie GIT... nawet kupiłem nową cewkę na allegro, jednak niestety nie wymieniłem jej, gdyż zaginęła na poczcie. :(
Oryginalność tej historii polega na tym, że jak czytam - zazwyczaj są problemy typu jest iskra przez chwilę, a potem znika. U mnie jest odwrotnie. Nie ma jej po tym jak moto kilkanaście godzin nie jedzie, natomiast na pych odpala po jednym zakręceniu (nawet ręką idzie go odpalić jak się moto postawi na stopce centralnej, wrzuci piątkę i mocno pociągnie koło! ). Wyregulowane zatem wszystko pięknie, problem leży w elektryce/elektronice. Wszędzie napięcia są dobre - mierzone multimetrem. Cewki też dostają napięcie około 12 V. Najciekawsze jest to, że jak pojeżdżę trochę moto i zagrzeję to potem odpalam go normalnie rozrusznikiem. ALBO jeśli w garażu dłubię przy nim i co chwilę sprawdzam czy iskra się pojawiła, to po mniej-więcej pół godziny, godzinie iskra magicznie wszędzie się pojawia i moto odpala na dotyk... co wielokrotnie mnie myliło, gdyż myślałem że problem rozwiązany...ale znów rano mogę kręcić i zero iskry.

 

Po przeczytaniu tego forum chyba zabiorę się za wcześniej wspomnianą wymianę tych kondensatorów w module zapłonowym. Silnik i wszystko jest tak jak kiedyś, kiedy wszystko działało super, więc nie wiem czy problem może dotyczyć impulsatora. Piszę o tym tutaj, gdyż długo się z tym borykam i zaangażowałem w to wiele osób. Nie będę mówił, że ręce opadają, bo to wszystko aż jest bardzo ciekawe i wszyscy czekamy na wielkie odkrycie co było przyczyną.

Jeśli ktoś miałby B4 i był w pobliżu, to też byłbym wdzięczny za możliwość sprawdzenia modułu lub jakąkolwiek pomoc.

Zwłaszcza, że moja dziewczyna zdała niedawno prawko kat. A2 i strasznie kocha bandity i ten byłby właśnie dla niej :) A chcę jej dać takiego, żeby tylko siadała i jechała :)

Edytowane przez Avi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Niestety w moim Bandicie nagły brak iskry. Wymienione świece na nowe i bez zmian. Widzę, że popularna awaria to zepsuty moduł. Tu moje pytanie, czy jest ktoś z Wrocławia, kto mógłby poratować i podjechać do mnie i podmienić na chwile moduł? Byłbym mega wdzięczny a i jakiś dobry 4 pak znalazłby się w zamian ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 years later...

Siemano, wiem ze odkop straszny lecz mój bandzior 400 przestał palić kompletnie, sytuacja wyglada następująco, ostatnio stwierdziłem ze mój bandzior przejdzie serwis zabiegów odmładzających poczynając od płynów kończąc na regulacji zaworów, dzis zacząłem i dzis wszystko skończyłem, tzn wymiana płynów (olej silnikowy, płyn chłodniczy, płyn hamulcowy) świece, regulacja luzów zaworowych. Poskładałem wszystko pięknie ładnie, kręcę silnikiem, nie pali patrzę czy jest iskra, iskra pojawia się na 2-5sek i znika na dobre, napięcie między plusem cewki a masa ramy wynosi 12.5V napięcie między przewodami 0.0V podczas kręcenia 0.0, na drugiej cewce identycznie. Wszystkie kostki posprawdzane wszystko mi się wydaje łączy, czyżby ten moduł, Ew ma ktoś na podmianę?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez Ronson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zaczniesz rozbierać moduł! Sprawdź elementy zaznaczone strzałkami. Jeśli nie ma kontaktu na wyłączniku na kierownicy (czyszczenie konserwacja) i czujnika "kosy" to iskry nie będzie. Często dostaje sie tam woda i po zimie jest pozamiatane. Zobacz przy okazji stan (jego osadzenia) bezpiecznika 10A. Jak widzisz całe zasilanie modułu "idzie" przez te trzy elementy.

Sam impulsator można sprawdzić miernikiem - ma dawać więcej niż 1V. (sprawdzić kostkę czy nie zaśniedziała)thumb_ihost_1516881491__zapl1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zaczniesz rozbierać moduł! Sprawdź elementy zaznaczone strzałkami. Jeśli nie ma kontaktu na wyłączniku na kierownicy (czyszczenie konserwacja) i czujnika "kosy" to iskry nie będzie. Często dostaje sie tam woda i po zimie jest pozamiatane. Zobacz przy okazji stan (jego osadzenia) bezpiecznika 10A. Jak widzisz całe zasilanie modułu "idzie" przez te trzy elementy.

Sam impulsator można sprawdzić miernikiem - ma dawać więcej niż 1V. (sprawdzić kostkę czy nie zaśniedziała)thumb_ihost_1516881491__zapl1.jpg

Jak sprawdzić czujkę kosy? Bo jeśli jest ZŁOŻONA, wrzucę 1 bieg to odcina ten przycisk na manetce i nie kręci wcale

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez Ronson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Bo jeśli jest ZŁOŻONA, wrzucę 1 bieg to odcina ten przycisk na manetce i nie kręci wcale

To wygląda na to, że tu masz problem. Trudno mi porównać bo mam 12,5, ale z tego co widać są dwa przewody. Wpinasz w nie multimetr na zakresie test diody / test ciągłości i sprawdzasz działanie kosy. Cały układ rozrusznika musi działać tak jak na fotce poniżej, Do sprawdzenia diody? Z reguły są gdzieś na takiej małej kostce przy wiązce? O ile się nie mylę to właśnie na tej fotce jest rozłożona kosa i powinno dać się uruchomić moto. Oczywiście na biegu luzem i palącej się kontrolce i wciśniętej klamce sprzęgła.

Na stronie 145 Serwice Manual GSF 400 (dostępne tu na forum) jest nawet sposób sprawdzenia i miejsce ukrycia tego "diodowego pudełeczka" Sprawdź jeszcze microswitch'a przy klamce sprzęgła!

thumb_ihost_1516888063__kosa.jpg

Edytowane przez Kazmir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzone prądy, wszystko w porządku jest, podczas kręcenia silnikiem prąd na cewkach spada z 12.1V na 8.0V, iskra pojawia się jak się jej spodoba na 5sek i znika, pierdnie z tłumika i koniec, iskra tez jest dość dziwna, w Przeciągu tych kilku sekund dostrzegłem ze iskra przez chwile jest bardzo silna (duże luki) i po chwile nagle taka cieniutka i znika

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez Ronson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewód masowy aku - silnik. Takie spadki napięcia? Aku w dobrym stanie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.