Skocz do zawartości

Bandit 400 - Świece - Przewody - Fajki - Moduł - Iskra


Gość cinek
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów, mój problem polega na znikaniu iskry. Ze względu na zbliżającą się wiosne zabrałem się za szykowanie mojego b4, wyczyściłem gaźniki regulacja zaworów. Po złożeniu próbuje odpalić no i po małej walce odpalił trochę pochodził i zgasł. Kolejne próby odpalania nie przynosiły rezultatów więc sprawdzam iskre, a jej nie ma. wchodzę na forum szukam przyczyn i sprawdziłem to co mogłem i dalej nic. Sytuacja jest taka, że ta iskra czasami się pojawi na kilka chwil po czym znowu nic się nie dzieje. Dzieje się to na 4 kablach. Tak jak wspomniałem naciskając rozruch czasami pojawią się na kilka obrotów tłoków a później giną. Zauważyłem pewną zależność że jak moto postoi trochę dłuzej podejde i sprawdze to własnie się pojawia, a już kolejne próby nic. Jakieś sugestie?? Byłbym bardzo wdzięczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 115
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • domban

    5

  • Kazmir

    9

  • Ronson

    7

może świeczki ci padły pochodzi chwilę a póżniej je zalewa mam tak z gsxr troszkę słabszy akumulator kręciłem próbował coś odpalić ale jak je już zalało to cisza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świeca może tracić iskrę w cylindrze mimo, że miała ją po wykręceniu. Wymień świeczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świeca może tracić iskrę w cylindrze mimo, że miała ją po wykręceniu. Wymień świeczki.

Tak, wiem o tym, ale iskry nie ma nawet na wyciągniętych. Aa przypomniał mi się też fakt, ze gdy kręce go na wykręconych i nie ma żdnych oznak iskry, po odpuszczeniu rozruchu po 3 sekundach jest pojedyńcze cyknięcie iskrą na świecy z 1 cewki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aku słabe, może przebicie na kablach WN, może przewody zasilajace cewki mają zaśniedziałe styki, przyczyn może być parę, zacznij od tych które nie kosztują czyli naładuj aku i sprawdź styki, kable WN zmieniałeś może ? wiesz że nie mogą być z rdzeniem węglowym dylko muszą być z miedzianym, przewody WN to około 10 zł/metr

 

Edit:

 

Może połączenie kostki imp[ulsatora daje w dupę ( zaśniedziałe styki) moto nie jest pierwszej młodości ;)

Edytowane przez baldhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aku słabe, może przebicie na kablach WN, może przewody zasilajace cewki mają zaśniedziałe styki, przyczyn może być parę, zacznij od tych które nie kosztują czyli naładuj aku i sprawdź styki, kable WN zmieniałeś może ? wiesz że nie mogą być z rdzeniem węglowym dylko muszą być z miedzianym, przewody WN to około 10 zł/metr

Aku mam nówke naładowany na full był, wszystkie przewody wyczyściłem tak samo jak i styki. Kabli nie zmieniałem, wcześniej cały czas chodził na tym. wykeciłem fajke z przewodu WN i ptrzybliżąjąc go do masy chciałem zobaczyć czy jest iskra i tak samo nic

 

Edit: Kostki też odłączyłem i czyściłem.

Edytowane przez cinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to elektryka do sprawdzenia,połączenie impulsatora, potem próbówką taką na 12V sprawdź czy jak kręcisz to pojawia sie napiecie na cewce z modułu( miernikiem też możesz ale te cyfrowe mają opóźnienia bo impuls jest chwilowy) jak napięcie na cewkach będzie to albo cewki do podmiany( od kogoś ) i sprawdzenia albo te kable WN

Edytowane przez baldhead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok temu, po zimie miałem podobnie w b6, ale tylko na jednej cewce przy nowych świecach i przewodach. Podgrzałem delikatnie cewkę opalarką i problem zniknął. Pewnie wilgoci nałapała przez zime

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro będę sprawdzał jeszcze dogłębnie, bo już opadam z sił. Sprawdzałem dzisiaj próbówką i jest prąd na cewkach oba przewody które wchodzą, następnie dotykająć świecy a dokładnie gwintu, to podczas naciskania rozruchu pojawia się tam prąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jak napiecie dochodzi do cewek to zostaje tylko :

-sama cewka

-kabel WN

-świeca

 

 

Cewki niby są szczelnie zamknięte i nie powinny zawilgnąć, ale różne rzeczy sie zdarzają, patent na podgrzanie cewki też można wypróbować bo to nic nie kosztuje ;)

nie ma cudów, na podmiankę i sprawdzenie iskry nawet można by chyba spróbować cewki od jakiegoś b6 podmienić (ale tu nie jestem na 100% pewny czy jest bezpieczne ) na chłopski rozum nie powinno się nic stać podczas kilku zakręceń rozrusznika a sprawa będzie jasna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam żadnej cewki na podmiane, więc póki co to nie możliwe. Podgrzewałem cewki i moduł jednak bez skutku. Iskra czasami się pojawia ale jak już jest to na każdej świecy a jak nie ma to na żadnej.

Edit: Doszedłem do wniosku, że mam uszkodzony moduł, gdyż ten nie podaje masy ma cewki

Edytowane przez cinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może gdzieś po drodze jakiś brak styku/połączenia moduł cewka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może gdzieś po drodze jakiś brak styku/połączenia moduł cewka ?

Sprawdziłem i kable pzrewodzą prąd więc są ok. Znalazłem opis naprawy modułu na niemieckiej stronie, spróbuje wymienić 5 kondensatorów i może coś się zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Witam!

Mam taki problem: zleciłem regulacje zaworów synchro gaźników i wymianę świec. Po odbiorze od mechanika wszytko było ok. po kilku dniach postoju motor odpalił rozgrzał się na ssaniu i po chwili pracy na wolnych obrotach (wskakiwałem w ciuchy) silnik zgasł, odpaliłem na kilka sekund. Zgasł znowu i potem już się nie obudził. Okazało się że nie ma iskry na wszystkich świecach. Świece sprawdziłem w innym moto i serio padnięte, dodam, że nie było na nich nalotu itp. Kupiłem więc nowe świece ngk CR8EK bo takie były założone przez mechanika. Jednak motor nie odpalił po chwili męczenia motoru sprawdzam świece - 4 zabite. No to serwisówka i kontrola cewki czujniki i wszystko co mogłem sprawdzić po za modułem ok. W między czasie doszedłem do tego że po 93r była zmiana świec na CR9EK no to zakupiłem tym razem irydowe bo zwykle się sprawdzały w innym moich motorach. Jeździłem 2 tygodnie wszystko było ok po za tym, że w trakcie rozgrzewania na ssaniu moto nigdy nie wchodziło dalej niż 3500 obr. Wczoraj doszedłem do motoru odpaliłem rozgrzałem i moto padło efekt 4 świece padły. Dodam, że pojawiło się paliwo w wężyku podciśnienia, ale jak się go ssie to nawet nie czuć oparów. Proszę o pomoc, czy możliwe jest żeby to był moduł?? (Nie mam w okolicy mechanika który to może sprawdzić ani innego bandziorka, a nie chcę pakować kasy w moduł nie mając pewności, że to on jest winien) Czy jest jakiś sposób po za testerem, żeby sprawdzić moduł??

Edytowane przez Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A świece po wyjęciu mówisz- nagaru nie maja- ale może są mokre??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz że tyle razy świece wymieniłeś a czy przerwę za każdym razem ustawiałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A świece po wyjęciu mówisz- nagaru nie maja- ale może są mokre??

Tak są mokre zapomniałem o tym wspomnieć.

Piszesz że tyle razy świece wymieniłeś a czy przerwę za każdym razem ustawiałeś?

Przerwe regulowałem na wszystkich świecach według serwisówki. 0.6-0.7mm

 

 

 

 

Widzę, że małe zainteresowanie nowym forumowiczem, albo nikt nie ma pomysłu o co chodzi. :slash:

Edytowane przez blackviper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprostu temat trudny, bo zainteresowanie raczej jest :P Po pierwsze to nie bawiłbym się tutaj w świece irydowe bo łatwiej je zalać. Czy świece mają jakieś uszkodzenia mechaniczne na elektrodach ? Z modułem to jest śliska sprawa, bo ciężko go w jakikolwiek sposób sprawdzić inaczej niż... wsadzając inny :/ Ale troche to dziwne żeby moduł świece psuł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli świece mokre znaczy- zalewa je, powód- brak iskry albo chujowo zrobione gaźniki - skoro przed robieniem gaźników było ok a po już nie to mechanik ma wziąć do papy, wyregulować gaźniki i wypalić świece (zwykłe, irydówki zalane to raczej kosz)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprostu temat trudny, bo zainteresowanie raczej jest :P Po pierwsze to nie bawiłbym się tutaj w świece irydowe bo łatwiej je zalać. Czy świece mają jakieś uszkodzenia mechaniczne na elektrodach ? Z modułem to jest śliska sprawa, bo ciężko go w jakikolwiek sposób sprawdzić inaczej niż... wsadzając inny :/ Ale troche to dziwne żeby moduł świece psuł.

świece po za tym, że zalewane nie mają żadnych niepokojących śladów, ładowanie ok aku 12,6v (bez obciążenia), nie mam już pomysłów.

 

Jeśli świece mokre znaczy- zalewa je, powód- brak iskry albo chujowo zrobione gaźniki - skoro przed robieniem gaźników było ok a po już nie to mechanik ma wziąć do papy, wyregulować gaźniki i wypalić świece (zwykłe, irydówki zalane to raczej kosz)

przed gaźnikami też miał kłopoty z odpaleniem po kilku dniach postoju, ale uznałem, że to aku za słabe. Naładowałem aku wyczyściełem świece i odpalił. Po gaźnikach ten sam przypadek, ale już nie pomogło ładowanie aku i czyszczenie świec (uprzedzam nadgorliwych, że nie czyszczę świec drucianką)

 

Od soboty mam urlop i trochę więcej czasu wiec zacznę od początku tj. zawory, gaźniki (mam już vaku), sprawdzę całą wiązkę i może coś jeszcze jeśli wpadnie mi do głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozyczyc modul z dzialajacego i zobaczyc jak sie bedzie zachowywal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.