Skocz do zawartości

Elektryka - Akumulator - Alternator - Ładowanie - Pytania I Problemy


Gość makzel
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Naładuj najpierw akumulator prostownikiem, alternatorem jakbyś nawet godzinę jechał to nic to nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj sobie na temat ładowania ;)

 

http://polishbanditcrew.pl/topic/17230-elektrykaelektronika/page__hl__%C5%82adowanie

 

Jak naładujesz już aku to miernik w ruch odpal moto i napisz jakie masz ładowanie bo być może masz regulator napięcia do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok Dzieki za odpowiedzi Odpalilem dzisiaj motocykl pochodzil klka minut, zgasilem i bez problemow odpalil. Byc moze stal troche rozladowany i stracil swoje wlasciwosci Ladowanie chyba jednak jest chyba ok tylko aku dlugo nie trzyma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok Dzieki za odpowiedzi Odpalilem dzisiaj motocykl pochodzil klka minut, zgasilem i bez problemow odpalil. Byc moze stal troche rozladowany i stracil swoje wlasciwosci Ladowanie chyba jednak jest chyba ok tylko aku dlugo nie trzyma

 

Po tym wnioskujesz, że masz ładowanie? Miernik w ruch bo zdziwisz się w najmniej oczekiwanym momencie i zapewniam Cię, że to nie będzie garaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok Dzieki za odpowiedzi Odpalilem dzisiaj motocykl pochodzil klka minut, zgasilem i bez problemow odpalil. Byc moze stal troche rozladowany i stracil swoje wlasciwosci Ladowanie chyba jednak jest chyba ok tylko aku dlugo nie trzyma

Naładuj akumulator to po pierwsze !

Zdejmij kleme na noc i sam zobaczysz czy akumulator czy może coś tobie rozładowuje aku!

Bndit potrzebuje duży moment na odpalenie wiec czsami jak pochodzi chwile to to nic nie da

Pewnei stał całą zime w nieogrzewanym garażu :D i z włożonym akumulatorem >?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie stal cala zime bo caly grudzien, styczen, luty jezdzilem. Mialem mala krakse wiec postal nicale 2 tyg i sie rozladowal, mam tez alarm wydaje mi sie ze to moze zre prad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ja znowu ostatnio odpaliłem bandita i było ok . Po czym jak odpiłem akumulator to motor zgasł ?? Czy to oznacza brak ładowania ?? Bo na moto się nie znam bardziej na autach i auto po odpięciu aku chodzi nadal normalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz starego diesla to nie dziwota :p: nie wiem czy wiesz ale diesel nie potrzebuje iskry. Ale benzynowy silnik tak, a jak wyjąłeś aku to przerwałeś obwód ot cała filozofia :p:

 

Edit: Może macie rację, nigdy nie wyciągałem aku z auta a jak już widziałem jak wyciągali to auto gasło. Może mieli jakąś lipę nie wiem, więc nie biczujcie mnie :p:

Edytowane przez Shadow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ja znowu ostatnio odpaliłem bandita i było ok . Po czym jak odpiłem akumulator to motor zgasł ?? Czy to oznacza brak ładowania ?? Bo na moto się nie znam bardziej na autach i auto po odpięciu aku chodzi nadal normalnie

 

Napisałem Tobie wcześniej jak sprawdzić czy masz ładowanie oraz podesłałem nawet linka do tematu jak działa alternator aby rozwiać Twoje wątpliwości a ty nadal pytasz. Dla mnie temat do zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz starego diesla to nie dziwota :p: nie wiem czy wiesz ale diesel nie potrzebuje iskry. Ale benzynowy silnik tak, a jak wyjąłeś aku to przerwałeś obwód ot cała filozofia :p:

Kolego mam auto z 2002 r i jest to benzyna . Więc nie rób z siebie filozofa bo nim nie zostaniesz . Ja zapytałem i każde auto po wyjściu auto chodzi na wolnych obrotach przy najmniej moje chodzą a miałem ich 3 benzyniaki !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz starego diesla to nie dziwota :p: nie wiem czy wiesz ale diesel nie potrzebuje iskry. Ale benzynowy silnik tak, a jak wyjąłeś aku to przerwałeś obwód ot cała filozofia :p:

Nie rozumiem twojego toku myślenia, co ma piernik do wiatraka? Niepotrzebnie wprowadzasz ludzi w błąd. W bandycie wyjmujesz aku po odpaleniu i silnik ma chodzić. Działa to również w dieslach, benzynach, benzynach na gaz i dieslach z gazem. Może jedynie nie działać wtedy gdy podpięty jest alarm,, większość z nich jest wyczulonych na grzebanie przy akumulatorach i gdy nie masz ładowania.

Edytowane przez woldo2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niepotrzebnie wprowadzasz ludzi w błąd. W bandycie wyjmujesz aku po odpaleniu i silnik ma chodzić.

 

Albo działa, albo regulator napięcia szlag trafia. Nie pisz takich porad bo ktoś może sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież ja nikomu nie każę odpalać i wyjmować aku celem redukcji masy ;) Informacja jest po prostu przydatna. Kiedyś jechałem na wycieczkę i koledze skończył się akumulator i nie mógł odpalić. Odpaliliśmy z mojego, po czym aku wrócił do mnie (kolega też się bał że mu zgaśnie po wyjęciu) włożył swój zużyty i dojechał do domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam wszystkich

Nie wiem czy tu mogę ale spróbuję :)

3 tyg. Temu wlozylem nowy aku do bandita 650 gsf z roku 2008.

Pierwsza przejazdzka 60 km i wszystko ok. Dodam ze wymienilem aku bo na starym tyrkal i juz nie palil. Nastepna przejazdka jakies 60 km podjezdzam pod dom i moto zgasl. Nie moglem go odpalic tak jakby aku sie rozladowal. Odstawilem go na 2h i odpalil za strzalem. Pare dni pozniej ta sama trasa i to samo......pod domem znow zgasl....jakies fatum ????:) zmierzylem aku i 11,5V. Podlaczylem kablami do aku z samochodu i odpalil. Przy odpalonym aku mial 12.70 a przy obrotach okolo 5000-6000 tys ladowanie max 13.40. Czy ktos cos moze poradzic ?

Czy odpowiadac za to moze regulator napiecia ? Prosze o pomoc w tym temacie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Kilka dni temu wymieniłem przednią lampę z orginalnej na podwójną, dominator, są w niej dwie żarówki H4. Przez kilka dni było ok, wczoraj wymieniłem tylną lampę z orginalnej na ledową, wszystko ładnie polutowane i zaizolowane. Wyszedłem polatać. Po jakiś 40km, po postoju rozrusznik zakręcił i już miał załapać i padł. Kontrolki przygasły. Poszedł na pych jedynie, myśle sobie że musze wracać ale musiałem jescze na stacje podjechac i zatankować. I kaplica, na pych nie poszedł tylko na kable od innego auta. Gdy wączyem światła natychmiast gasł. Po dojechaniu do domu i sprawdzeniu miernkiem okazało się że napięcie ładowania na wolnych obrotach to ponad 15V i mocno nie równe, przegazowałem i .. nawet 18V :boje_sie: . Domyślam sie że to może problem z regulatorem napięcia a akumulator to już szmelc, wogóle nie trzyma napięcia (pokazał 4V po wyłączeniu silnika ). Czy mógłby mi ktoś powiedzieć czy to wina tych lamp? Czy to za duże obciążenie? Czy to poprostu "zmęczenie materiału" ? Regulator sporo kosztuje i chciałbym mniej więcej wykluczyć przyczynę żeby nie zepsuć ponownie. Dziękuje z góry za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wina lamp raczej nie chyba że gdzieś zwarcie zrobiłeś regulator napicia reguluje napicie nie prąd ładowania na początek podmień aku przy tak rozładowanym mogą sie takie cuda dziac może samo aku ma zwarcie jak dalej bedziesz miał za wysokie napicie to zajmij sie regulatorem sprawdź jeszcze napicie z pradnicy generalnie regulator można zastosowac dowolny nie musi byc koniecznie z bandita

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zwarcia raczej nie ma. Podłączyłem dziś na kable do aku z auta i sprawdziłem miernikiem. Do kiedy moto było połączone kablami do dobrego akumulatora napięcie utrzymywało sie w okolicy 14V, bez znaczenia na jakich obrotach, natomiast z chwilą odłaczenia napięcie wariuje. W takim razie to chyba tylko bateria. Wymienie i powinno być ok.

Zaskoczyło mnie to, rano moto odpaliło a potem wogóle na pych nie poszło, naprawde myślałem ze to ładowanie nawala. Bardzo dziekuje za pomoc. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Akumulator nowy założony, "oblatany" i wydaje się że wszystko jest tak jak być powinno. Dziekuje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Witam,

czy mógłby ktoś mi powiedzieć jakie ma napięcie ładowania w sprawnym bandicie 600 z tym starszym typem regulatora napięcia (mój rok to 1996). Książka serwisowa mówi o 13,5V co jest dla mnie dosyć dziwne ale może faktycznie tak macie? Dla nowszych mowa jest o ok 14,5V. U mnie jest przy wysokich obrotach i zapalonych światłach 15V, nawet 15,1V. I teraz moje pytanie czy to jest w porządku? Kupiłem używany regulator napięcia i jest to samo (może również uszkodzony), ale czytałem wcześniej na forum, że ktoś miał też ok 15V stąd moje pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema

Jedyne co mogę pomóc to wycinek z haynes service repair manual (którą zapewne oglądałeś):

capturewzj.png

Twój rocznik to T, więc w akapicie Regulator/rectifier dotyczy Cię pierwsza linijka. Z tym, że ona mówi że napięcie ma być minimum 13,5V. Wydaje mi się że napięcie ładowania 15V jest już ciut wysokie. A Gdzie je mierzysz? Bezpośrednio na akumulatorze? I przy jakich dokładnie obrotach? Nieco o napięciach piszą też chociażby na elektrodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak dokładnie tym się sugerowałem, mierzę bezpośrednio na akumulatorze, zwiększam obroty do 5000rpmt, na zmienionym regulatorze mam 14,9V max chociaż pewnie jak dorzucę kierunki to będzie znowu 15V. Przy wolnych jest ok 13,6V, bez świateł przy 5000rpm 14,7V, ze światłami 14,9V. Narazie chyba tak zostawię, tylko szkoda mi by było załatwić w ten sposób nowy akumulator, dlatego też jestem ciekaw czy na sprawnych regulatorach mają ludzie w tym roczniku te idealne 14,5V.

Jakby ktoś z miernikiem mógł poświęcić minutę, sprawdzić to u siebie i mi podpowiedzieć to będę wdzięczny.

 

Po konsultacjach z jednym z forumowiczów wygląda że wszystko jest ok:

"Wartości przed chwilą sprawdziłem:

Samo aku na zgaszonym moto po jednym dniu postoju ma 12.75

Wartość przy 1.100obr. bez świateł ma 14.65 i delikatnie skacze +- 0.15.

Wartość przy 1.100obr z włączonymi światłami mijania 13.75

Wartość przy 5.000obr bez świateł ma 14.70

Wartość przy 5.000obr z włączonymi światłami mijania ma 14.93

Tak to kolego wygląda u mnie, aku mam odkąd kupiłem moto bo dostałem nówkę od sprzedającego i ma już 1.5 roku i nie sprawia żadnych problemów.

Pozdrawiam Łukasz."

Edytowane przez motocykiel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam,

mam problem mianowicie bandzior nie chce palić:

naładowalem aku odpalił przejechałem 30 km, chcę odpalić kręci z 3 sekundy i pada więc na pych - działa, chodzi - znów 30 km gaszę próbuję odpalić - ciężko ale dał radę. Co może być powodem takiej reakcji? Alternator nie ładuje? Przebicie?

Edytowane przez Krzysztof
Przeniesienie i połączenie tematów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak by Ci altenator nie ładował to byś nie jechał :p: na pierwszy rzut oka aku do wymiany ale sprawdź jeszcze dla spokoju jakie masz na aku napięcie na odpalonym motocyklu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.