Skocz do zawartości

Elektryka - Akumulator - Alternator - Ładowanie - Pytania I Problemy


Gość makzel
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Tak Syku, chcę podłączyć tam, skąd idą przewody zasilające chociażby światła drogowe.

ihost_1451483807__2015-12-30-14-56-00.pn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wyjście nie jest za układem gretza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z układu gretza idzie do stacyjki, a tam się rozchodzi pomarańczowym przewodem i łączy z zaznaczonym przeze mnie przewdem. Więc gdzie lepiej podłączyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz pokazać dokładniej schemat ??? Za układem gretza masz stały prąd więc za nim a najlepiej odczep z akumulatora jak dla mnie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mnie przestraszyliście. Czy podłączenie przekaźnika (prąd zamykający obwód) do pozycji może uszkodzić instalację?

Jeszcze dodatkowo u siebie podłączyłem pod tą samą postojówkę wyświetlacz biegów.

 

Lepiej podłączyć się gdzieś indziej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Punkt który wskazałeś odpowiada za wzbudzenie alternatora . Lepiej obwody o większym obciążeniu dokładane do instalacji przyłączyć do akumulatora i odpowiednio zabezpieczyć .

Edytowane przez Micrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym Gregu pakował do tego drugiego wychodzącego z alternatora - tego bardziej po lewej stronie - tego co ładuje akumulator.

Tam mi wygląda na główne wyjście z alternatora.

 

Chociaż dziwi mnie podpięcie tyle ustrojstwa pod to uzwojenie dodatkowe (zwłaszcza że pod nie są spore bezpieczniki wstawione - nr 2,3,4)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko Syku, wyliczę sobie wszystko. Dzięki panowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwi mnie dlaczego tak uparłeś się by podłączać coś po alternator skoro masz tyle miejsca i możliwości podłączenia przy akumulatorze który nie tylko jest magazynem energii ale także doskonałym filtrem i stabilizatorem dla motocykla . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, że w poście #148 wszystko wyjaśniłem. No i ja się nie upieram, tylko szukam najlepszego rozwiązania. Mam świeżą wiązkę i grzechem byłoby tego nie wykorzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc wymień uszkodzoną wiązkę a dodatkowymi odbiornikami jak manetki grzane itp wyjdź sobie z zacisków akumulatora lub zamontuj sobie zestaw trzech lub czterech bezpieczników i z tego punktu spokojnie możesz czerpać energię będzie to rozsądnie i bezpiecznie zrobione . 

 

 

Taka skrzyneczka http://www.e-connectors.pl/pl/p/Skrzynka-bezpiecznika-plaskiego-4-krotna/369

zasilona prosto z akumulatora rozwiąże problem . 

Gdybyś chciał możesz dołożyć przekaźnik który wysterowany kluczykiem poda Ci napięcie tylko w momencie włączonego zapłonu .

Edytowane przez Micrus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że właśnie tak miałem i nie chcę do tego wracać. No ale skrzyneczka na bezpieczniki fajna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że właśnie tak miałem i nie chcę do tego wracać. No ale skrzyneczka na bezpieczniki fajna.

Z kabla lampy tyl miales sterowanie przekaznika czy zasilanie manetek? Na potrzeby sterowania nie powinno nic sie topic a zasilanie prosto z aku przez bezpiecznik, robisz dodatkowy odbiornik z dobrym amperarzem, ja alternator zostawilbym w spokoju, ewentualnie kabel ladujacy aku podmienil na lepszy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolczyk, za kogo Ty mnie masz :P

Już pisałem, że przekaźnik. I powtórzę jeszcze raz, że chodzi też o spadki napięcia na aku przy włączaniu dodatków podpiętych bezpośrednio do baterii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli sterowanie było by z oświetlenie nie uszkodziło by to wiązki ponieważ prąd jaki pobiera cewka jest znikomy . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolczyk, za kogo Ty mnie masz :P

Już pisałem, że przekaźnik. I powtórzę jeszcze raz, że chodzi też o spadki napięcia na aku przy włączaniu dodatków podpiętych bezpośrednio do baterii.

 

a jak bedziesz miał obciążenie na alternatorze to go wykończysz bardzo szybko, 

to może rozwiązanie z żuka ci podam jakie mieliśmy...dwa akumulatory podłączone równolegle z użyciem diód prostowniczych, jeden aku robił za obsługę pojazdu (silnik,światła etc.) drugi zasilał przetwornice, oswietlenie dodatkowe i wszystkie inne bajery nie ujęte w instalacji oryginalnej.

W trakcie jazdy ładowane były oba akumulatory, ale rozładowanie lub obciązenie drugiego nie odbijało się na pierwszym i po nocy normalnie odpalalismy silnik i w trasie ładowaliśmy zapas prądu na noc. (mieliśmy alternator z alfy 156 założony, żeby nie było ze na żukowskim do działało :P )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, dodatkowo zmniejszyłem pobór mocy zmieniając lampę na ledową. Kabel musiał być uszkodzony mechanicznie. Spalona wiązka to tylko pretekst do modyfikacji.

 

Edzia:

Kolczyk, alternator jest mocny. A pobór mocy kiedyś już liczyłem. Pomysł z żuka też wart przemyślenia :P

Edytowane przez GreGF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez przesady... podlaczasz grzanie manetek przez bezp..stycznik.stycznik sterujesz +z zaplonu.nie wiem ile ma alter.w gsf.ale w virovce mam 350 w.podlaczone ma lightbary z przodu 2x35W.spadek napiecia 0,2-0,3 wolta.w gsf powinno byc zero spadku.bo to altek z regulatorem napiecia..jak w aucie.regulator reguluje napiecie wzbudzenia na wirnik.w yam.vir.jest stabilizator stratny.czyli altek daje od np min.20 do np.3x35v max.to idzie na pristownik diodowy i stabiluzator stratny.wydziela sie duzo ciepla przy obciazeniu odbiornikami(radiator).maleje tym samym sprawnosc ukladu.tu w bandziorku bez problemu.poza tym na kazdy 1mm2 przewodu.przypada 10 amper.czyli instalcja linka .max 1.5 mm2.min 1.0 mm2

Edytowane przez Maryusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie jak przerabiałem instalację to podłączyłem się przy przekaźniku rozrusznika, miało być na klemie aku ale tam nie było by zbyt wygodnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Niestety i mnie dopadł problem z ładowaniem . Może napiszę jak sobie z tym poradziłem . 

 

Objaw : sporadycznie nie ładuje 

 

Altek wylądował na stole celem weryfikacji . W instrukcji zamieszczonej na forum dokładnie jest opisane jak sprawnie rozebrać alternator . Podszedłem inaczej do sprawdzenie poszczególnych części gdyż proste mierniki  mają dość dużą tolerancje . Na początek sprawdzenie uzwojeń wirnika . Zdecydowanie metoda techniczna czyli żaróweczka i bateria z moto . Pierwszym co sprawdzamy to ciągłość uzwojeń tzn do akumulatora podłączamy żarówkę i w obwód wpinamy uzwojenia wirnika ( dwa pierścienie na końcu osi wirnika ) . Jeśli żarówka zaświeci znaczy się że obwód ma zachowaną ciągłość i jest dobrze . Drugą sprawą jest czy wirnik nie ma przebić . Metoda taka sama tyle że jeden przewód na jeden z pierścieni wirnika a drugi na obudowę . W tej sytuacji żarówka nie powinna się zapalić znaczyć to będzie że izolacja uzwojeń wirnika jest dobra . Kolejną sprawą są szczotki których zadaniem jest przekazanie prądu do uzwojeń wirnika . Sprawdzamy ich długość limit 4mm oraz pierścień wirnika którego szczotki dotykają . Sprawdzamy grubość limit 17mm oraz czy nie powiadają progów które mogą powodować nie prawidłowa prace .Teraz uzwojenia twornika . Wychodzą z niego cztery przewody trzy pojedyncze i jeden spiętrz z trzech . Pojedyncze to początki uzwojeń a spięte razem to koniec . Sytuacja z sprawdzeniem uzwojeń jest taka sam jak w przypadku wirnika czyli pierwsze badanie ciągłość czyli początki i końce wpinamy w obwód i żarówka powinna się zaświecić no i kontrola izolacji czyli obwód wpięty do przewodu uzwojenia i obudowy i jak wyżej żaróweczka powinna się nie zaświecić . Kolejny krok to sprawdzenie działania mostka prostowniczego . Mostek dopowiada za zmianę prądu przemiennego na stały . Diody wbudowane w mostek muszą przepuszczać tylko w jedną stronę ( grafikę załączyłem ) . W instrukcji zawartej na forum jest dokładnie pokazane jakie zaciski na mostku trzeba sprawdzić a w razie problemów pomogę każdemu . Jeśli mamy już sprawdzony mostek i jest sprawny oraz uzwojenia są sprawne zostaje nam .... regulator czyli to co u mnie się skończyło . Badając go zgodnie z instrukcją wyszło że jest sprawny ale jeśli wszystko inne sprawdzone i jest dobre to szukamy dalej . I tu posłużyłem się metodą techniczną czyli dwie żaróweczki jedna podpięta pod szczotki a druga pod wzbudzenia twornika . Potrzebujemy jeszcze prostownika ale najlepiej transformatorowego który podłączony musi być do akumulatora . Jak podłączyć resztę plus z akumulatora do zacisku gdzie przychodzi przewód z akumulatora minus na obudowę , jedna żarówka pod szczotki a druga wzbudzenie . W takiej sytuacji powinny zaświecić się obie żarówki , po włączeniu prostownika i wzroście napięcia do powiedzmy ok 14,5 V żarówka z szczotek zgaśnie . Będzie to sygnał że regulator prawidłowo odcina napięcie na wirnik . U mnie tego zabrakło i niestety regulator do wymiana na szczęście znalazłem zamiennik za całe 45 zł i dziś moto ładuje prawidłowo . Zastanawiam się nad zrobieniem poradnika z zdjęciami i dokładnymi opisami może się komuś przyda? 

post-9371-0-30774100-1466876937_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sylwek, tylko wodniaki. Nic olej.  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.