Skocz do zawartości

Lintek Oplot - Warto Zawracać Sobie Głowe ?


Mad Jaro
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Dopiero kupiłem świeży płyn, strzykawę i wężyk do odpowietrzania. Zajmę się tym w weekend, póki co robiłem przymiarkę, stąd moje pytanie. Tak patrzę, że w zestawach są wspominane jakieś uchwyty, ale generalnie dorobienie lub dobranie podobnego nie będzie żadnym rocket science ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że taką samą paczuszkę dostałeś, no to jeszcze montaż i heble powinny być cacy. Narazie wygląda to całkiem nieźle i dzięki że o nich naskrobałeś. Zawsze to trochę kasy w kieszeni zostało no i wsparło się rodzimą firmę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może zapytam tak, czy przewody dla B6 będą pasować do B4? chodzi mi na razie o sam przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś Mad Jaro napisać średnice podkładek zew i wew. i zdjęcia jak wyglądają dokładnie śruby i jaka jest długość i średnica tej mocujące do pompy bo mam przewody ale tego mi brakuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podkładka fi10/15, śruba pompy 28mm długa, 18mm krótka.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :D A powiedz mi w środku przez długość jest dziura ? I jakie grube są podkładki ?

Edytowane przez dzodzol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczę, może jutro jak znajdę trochę czasu. Bo chcę to połączyć od razu z kompletnym serwisem hebli (czyszczenie, smarowanie, wymiana płynu)

 

to może zapytam tak, czy przewody dla B6 będą pasować do B4? chodzi mi na razie o sam przód.

Zmierz długości i zobacz czy masz kątowe czy proste końcówki przy zaciskachto ci coś wtedy doradzimy.

 

Edit: Próbowałem dzisiaj zakładać, łatwo nie jest i chyba zapowietrzyłem pompę tyłu bo po wymianie jakiś taki gumowaty pedał. Ale z zacisku nie leci już powietrze...hmmm...

 

Przód na razie nie ruszałem.

 

Edit: Odpowietrzyłem dzisiaj jeszcze raz tył, i pompę, jest lepiej, ale jeszcze taki dziwny ten hebel - zobaczymy....

Zabrałem się też za przód, poszedł cały dzionek, ale chyba jest dobrze :D Tak jak wspominałem połączyłem to z kompletnym serwisem hebli. Było ciekawie...wstyd się przyznać, ale odkąd mam moto to nie zaglądałem do przednich hebli. Hamowały dobrze, klocki były jak nowe, więc nie ruszałem. Jakie było moje zdziwienie, jak rozbebeszyłem wszytko...lewy zacisk zapieczony jeden tłoczek, ledwo go wydobyłem sprężonym powietrzem. Pozostałe wszystkie rowki w których siedzą uszczelki, utlenione...

 

Rowki wyczyściłem, tulejki posmarowałem miedziuchą, poskładałem do kupy i zainstalowałem przewody. Do mocowania przewodów wykorzystałem te oryginalne dwa uchwyty przy lagach, tylko troszkę je przerobiłem, żeby układały się pod innym kątem. Muszę jeszcze jakiś patent wymyślić na chwycenie ich pod półką.

 

Odpowietrzanie:

O ile z tyłem miałem problemy z odpowietrzeniem o tyle z przodem poszło to w mig na tzw. sztuczkę z tłoczeniem płynu od dołu - polecam !

Duża strzykawa 100'ka z gumowym tłokiem, kawałek wężyka i aplikujemy płyn przez odpowietrzniki. Raz jeden, aż przeleje się do wyrównawczego, potem drugi, aż przestaną lecieć bąble powietrza. Siłą rzeczy lżejsze powietrze ucieka do góry. W zasadzie po takiej operacji układ już działał na 100%, jednak ja jeszcze zrobiłem odpowietrzanie tradycyjne dla pewności. Dodam, że na napełnienie całego układu z odpowietrzeniem zużyłem 300ml płynu (ale dużo zużyłem na odpowietrzanie nieszczęsnego tyłu...) Zalewałem Valvoline DOT 5.1.

 

Z tyłem niestety takiej sztuczki nie udało się mi wykonać, czyżby w przodzie była pompa samo odpowietrzająca się i płyn można wtłoczyć od dupy strony, a w tyle nie ? Hmm...

 

Przodzik teraz bierze, już przy lekkim naciśnięciu klamy, ale żeby mieć porównanie trzeba by się przejechać, a nie ma jak bo pizga niemiłosiernie. Poza tym klocki muszą się ułożyć, bo była kompletna demolka hebli.

Edytowane przez Mad Jaro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super to samo mnie czeka, ja na szczęście wezmę do dalekiego kuzyna żeby mi z tyn pomógł, a zakupiłem DoT3&4 Bo po co mi coś lepszego skoro turystycznie śmigam, zapodaj fotki jak te przewody się prezentują :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :D A powiedz mi w środku przez długość jest dziura ? I jakie grube są podkładki ?

No musi być przez środek dziura. Inaczej by płyn nie przepływał przecież. Dodam że śruba podwójna od pompy ma drobny gwint. A śruby od zacisków krótkie mają większy gwint. Wymiary pisałem ci wcześniej. Podjeździe sobie do Agroma czy Agro masz i będą mieli spokojne i śruby i podkładki. Nie mam teraz zdjęcia żeby Co pokazać.

 

Tapanięte z HTC HD2 Nexus

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Pisałem do tej firmy. Dowiedziałem się że końcówki tych przewodów wykonane są ze stali ocynkowanej. Jak myślicie jaka będzie ich wytrzymałość ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co takiego miało by się stać złego ?

 

Tapanięte z HTC HD2 Nexus

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie mi chodziło o same końcówki przewodów hamulcowych nie o śruby. Hel ma np. końcówki wykonane ze stali nierdzewnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz nierdzewne to bierz hel'a. Moje zdanie jest takie, że nawet te ocynkowane przeżyją spokojnie motocykl. Oryginały masz stalowe tylko anodowane bodajże.

 

Tapanięte z HTC HD2 Nexus

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje mi się, że są anodowane bo chyba tylko określone typy stali mogą być anodowane. Pytałem o wytrzymałość osób które mają ten oplot, a ty mi odpowiedziałeś na zasadzie: "jak się tobie nie podoba to weź hel". Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, dopóki nie uszkodzisz powłoki ocynkowej nic się nie będzie działo. Oryginalne końcówki są koloru lekko zielonego także tylko stał zabezpieczona powłoką.

 

Tapanięte z HTC HD2 Nexus

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spytam się jutro w pracy jak to jest dokładnie z tym cynkowaniem wygląda i jaka jest wytrzymałość takiej powłoki w przypadku przewodów hamuclowych.

Edytowane przez tom1988
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Jako że cieplej się zrobiło i można w końcu wyjechać bike'em chciałem pochwalić się wrażeniem jazdy, a raczej hamowania na nowych przewodach.

 

Hebel przedni juz po minimalnym naciśnięciu klamki zaczyna ładnie łapać. Dozowalność jest zajebista. Nie ten motocykl pomimo tego, że 600 nie ma zbyt dobrych hebli, mam wrażenie przynajmniej 2x mocniejszego hamulca. Na dobrej nawierzchni praktycznie nie idzie zerwać przyczepności dozując coraz mocniej. Jeśli chodzi zaś o tył to albo mam jeszcze lekko zapowietrzony albo różnicy wielkiej nie poczułem. Fakt tez zaczyna brać juz po lekkim naciśnięciu, ale może taka to specyfika tylu, że trzeba mocniej dusić żeby coś hamowało. Blokuje kolo bez problemu.

 

Ogółem mówiąc jestem pod wielkim wrażeniem i polecam wszystkim. Wymieniajcie płyny i przewody, bo to rzeczy o których wiele osób zapomina albo olewa.

 

Przypomniał mi się ostatnio kumpel przyjechał, żeby zrobić mu synchro w sradzie bo cos źle chodzi. Pytam go, a zawory zrobiles, filtr powietrza nowy, gaźnik wyczyszczone? A on, a po co? Ja siadam i to ma jeździć, a jak nie to do Żyda, nie lubię grzebać...

 

Tapanięte z HTC HD2 Nexus

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeśli chodzi zaś o tył to albo mam jeszcze lekko zapowietrzony albo różnicy wielkiej nie poczułem. Fakt tez zaczyna brać juz po lekkim naciśnięciu, ale może taka to specyfika tylu, że trzeba mocniej dusić żeby coś hamowało. Blokuje kolo bez problemu.

 

 

Tapanięte z HTC HD2 Nexus

 

Miałem podobnie z tyłem, do czasu aż zatrybiłem że w zacisku z tyłu są dwa odpowietrzniki ;)

 

Wysłane z mojego HTC Vision za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja dzisiaj wymieniłem przewody+płyn i jestem bardzo zadowolony, zdecydowanie lepszy hamulec, hebel łapie od samej góry, postaram się na czasie dodać fotki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamówił ktoś do Bandita 1200?

 

Mnie pani odpisała, że:

"w standardowej ofercie posiadamy przewody na przód w układzie F dla modeli:

Suzuki GSF650 Bandit (2005-2007),

Suzuki GSF1250S Bandit (2007),

Jeśli zestaw ma być inny, możemy go wykonać ale na podstawie przesłanych danych (długości oraz kątów końcówek)"

 

Ja mam GSF1200S (2004) i teraz nie wiem czy wystarczy podać do GSF1250 czy trzeba dokonać pomiarów?

Edytowane przez amfm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.