Skocz do zawartości

Gaźniki - Synchronizacja Gaźników - Problemy


Gość Bandyta66
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Otóż mam taki problem, czeka mnie synchro gaźników ( posiadam już wakuometr ) i nie wiem czy do tej czynności należy odpiąć TPS czy należy synchronizować gaźniki z podpiętym czujnikiem. Przeszukałem wasze forum ale nigdzie nie znalazłem kwestii odnośnie TPS-a a synchronizacji gaźników. Mój pojazd to Bandit 600 z 2002r. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź :jupi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

typowe zarejestrowałeś się bo bandit nie śmiga , jeśli chcesz coś od nas postaraj się i popraw przywitanie . A poza tym widocznie slabo szukałes bo jest o tym ;)m. Ok widze ze poprawiłeś więc odpowiem ze tps nie ma nic do synchro , zostaw podpiety zreszta sciagnij sobie serwisowke tam masz dokladnie opisana czynnosc synchronizacji :), przyda sie tez ona przy innych czynnosciach serwisowych. Pamietaj ze synchronizujesz na podwyzszonych obrotach 1750

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

typowe zarejestrowałeś się bo bandit nie śmiga , jeśli chcesz coś od nas postaraj się i popraw przywitanie . A poza tym widocznie slabo szukałes bo jest o tym ;)

 

Właśnie poprawiłem moje przywitanie, napisałem coś o sobie ;) Właśnie już chwilę śledzę wasze forum i dość dobrze przestudiowałem zagadnienia odnośnie synchronizacji gaźników ( są to bardzo cenne informacje, za które jestem bardzo wdzięczny), ale nigdzie nie mogłem sie doszukać tego jak należy postępować z TPS-em podczas synchronizacji :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki ;) Właśnie nie byłem pewien czy zostawić podpięty, czy odłączony. Serwisówkę już pobrałem, także mam podstawy do dalszych czynności serwisowych, jedynie to ten TPS mnie nurtował ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

witam wszystkich motorowcow

matm zapytanko mama suzuki gsf 600N i1995 ostatnio wyregulowalem zawory ,nastepnie przystapilem do synchronizacji gaznikow ,ale wystapil maly problem na pierwszym gazniku z lewej strony pokazuje mi za male wskazanie , a na innych wszystko ok

gazniki byly czyszczone i sa sprawne,dysze zostaly wkrecone tak samo,zawory staralem sie robic bardzo dokladnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przywitaj się tak jak należy, później użyj wyszukiwarki a jak nic nie znajdziesz to załóż temat w odpowiednim dziale i dobrze go o taguj :oczy: Bo polecą koty z naleśnikami :zeby:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://polishbanditcrew.pl/topic/17330-tematy-nazewnictwo-popularne-tagi-edytuj-szukaj-i-porzadek-na-forum/

Kolego nei zakladaj tematu w dziale przywitalnia, wyżej masz podany link zapoznaj sie :)

Przywitanie czytałem :)

Na forum wystarczy neiraz posiedzieć i poszukać,w powyższym linku masz podane wszystko co powinienes wiedzieć pozdrawiam

P.S. Ale wtopa :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Witam.

 

Mam pytanie bo robiłem synchronizację ale nie mogę ustawić zegarów bo obroty strasznie skaczą bo sam sobie dodaje i ujmuje gazu. Co do synchronizacji gaźników, czy można ją robić używając do tego baku ? jeżeli tak to muszę załatwić sobie trójnik żeby jeden przewód podciśnienia dać do zegara a drugi do zbiornika? bo jak nie dam podcienienia do zbiornika to mnie wam że paliwo nie będzie leciało na "on" czy "rezerwie" i przez to przypuszczam bardzo falują mi obroty bo paliwo może na początku być w gaźnikach jak jest rozgrzany a później jak odepnę od zbiornika i dam do zegara to reszta się wypali i nie dostarcza paliwa do gaźników. Mam rację ?

 

No chyba że można robić synchronizację na pozycji PRI ? na PRI z tego co pamiętam było wszystko ok, a przy ściągniętym podciśnieniu ze zbiornika i włożonym tylko do zegara rzadko chciał w ogóle odpalić i na full ssaniu był max na 1k obrotów. jest u nas pompa paliwa ;D ?

 

skład mieszanki raczej dobry bo mam wkręcone tyle co serwisów ka mówi czyli 1 i3/4 obrotu od końca. Wykręcałem nowe świece i jest kawa z mlekiem :P

20130319150.jpg

 

Bandit 600 02r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz robić synchronizację gaźników za pomocą baku? z tego co mi wiadomo to zegary od synchronizacji czyli wakuometry podłącza się do gaźników(uprzednio trzeba ściągnąć gumowe czarne czopy) i końcówek do synchro powinno być tyle ile gaźników.

Ja przy synchronizacji robię oddzielny zbiornik z paliwem który podwieszam a do niego wkładam wężyk który podłączam bezpośrednio do filtra paliwa i zaciąga sam paliwo

Edytowane przez uk4shr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza się, ale jeden przewód od gaźnika chyba 3 idzie do kranika w baku który, chyba otwiera w niej membranę i wtedy leci paliwo na rezerwie czy on, a jak nie ma podciśnienia tam, to jak ma otworzyć i lecieć paliwo do moto? a ponoć można robić synchro przy użyciu baku ale wtedy muszę zmienić na pozycję pri żeby paliwo cały czas leciało ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego weż nalej sobie do buteli plastkikowej zrób dziurki na końcach i łądnie weżykiem podłacz z gażnikami a nie z bakiem kombinujesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak uk4shr pisze. Robisz oddzielny zbiornik który podłączasz do moto. Ma działać na zasadzie grawitacji - paliwo samo spływa do gaźników przez przewód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza się, ale jeden przewód od gaźnika chyba 3 idzie do kranika w baku który, chyba otwiera w niej membranę i wtedy leci paliwo na rezerwie czy on, a jak nie ma podciśnienia tam, to jak ma otworzyć i lecieć paliwo do moto? a ponoć można robić synchro przy użyciu baku ale wtedy muszę zmienić na pozycję pri żeby paliwo cały czas leciało ?

Odpowiedź na twoje ptyanie to Tak. I to http://polishbanditcrew.pl/topic/5791-wakuometr/page__p__75966#entry75966 sobie poczytaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no bo skoro da się przy użyciu baku to po co mam kombinować z jakąś butelką ? czyli mogę dać na PRI i otrzymam taki sam rezultat co z butelką, jeżeli się mylę to proszę o poprawę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto co musisz zrobić. Gonisz do apteki i kupujesz największą strzykawkę jaką mają, 100-150 ml oraz w motoryzacyjnym kupujesz z metr wężyka przeźroczystego. Potem idziesz do garażu i rozgrzewasz moto. Jak rozgrzejesz dobrze piec, gasisz, zdejmujesz bak. Strzykawkę zawieszasz na jakimś druciku na kierownicy, a wężyk docinasz tak by bez plątania się tało go się podłączyć do filtra paliwa. Wyciągasz tłoczek ze strzykawki i zalewasz beną. W między czasie zdejmujesz z 1 i 2 gaźnika (od lewej) gumowe kapturki z cybantów podciśnienia. Z 3 i 4 zdejmujesz wężyki. Z 3 idzie do paira a z 4 do kranika. Zakładasz odpowiednio na 4 gażniki 4 rurki od waku. Odpalasz i regulujesz. Jak masz wprawę to 50 ml wachy w strzykawce + to co masz w gażnikach wystarczy spokojnie na synchro. Jak robisz 1 raz to kontroluj wachę w strzykawce o dolewaj jak braknie. Patent sprawdzony osobiście. Używania do tego baku nie polecam z prostej przyczyny, łatwo go uszkodzić. Może spaść i się obić. A tak leży sobie grzecznie obok i czeka aż pancio zrobi synchro :)

 

Ps. Strzykawki nie wyrzucaj. Przyda się przy wymianie płynu hamulcowego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy tyle benzyny wystarczy na synchro :P normalnie weź na 3 tam gdzie ściągasz te kapturki to mają iść wężyki i na 4 też ma iść wężyk przecież synchronizujesz 4 gaźniki a nie tylko 3? podciśnienie ma iśc do każdego z czterech wężyków w wakuometrze, paliwo podłącz normalnie pod filtr paliwa bądź jeśli go nie masz to bezpośrednio do gaźników a paliwo sam będzie ciągnął tylko uwieś zbiornik z paliwem wyżej niż gaźniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra dzięki za rady z synchronizacją gaźników, wiem na czym to polega i ile ma być waku, wężyków itp., zrobię po waszemu z osobnym zbiornikiem.

A temat głównie był po to zakładany żeby dowiedzieć się czemu falowały mi obroty i czy można robić synchro na pozycji PRI. Tak więc dziękuje za wszelkie rady.

 

A co do manometrów że są one do mierzenia ciśnienia a waku do podciśnienia to manumetrem w ogóle nie ustawi czy będzie to dużo mniej dokładne ?

I w moim przypadku jak kupiłem moto podciśnienie z 3 gaźnika szło do kranika, ma to jakieś znaczenie ? Bo piszecie że z 4 powinno iść, zresztą w serwisów ce też tak widziałem na foto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozycja PRI to zalewanie gaźników przydatne przy odpalaniu np po zimie lub dłuższym postoju, ja nie polecałbym na takim ustawieniu jeździć czy synchronizować ale może wypowiedzą się bardziej doświadczeni w temacie? falować obroty mogą od złego synchro ale jeśli falują delikatnie to olejaki tak mają ale bez przesady że będzie skakać z 1tys na 2, u mnie po regulacji zaworów i regulacji wraz z synchro gaźników jest minimalne odchylenie o wartości ok 100 obrotów i bardziej ustawić się już nie da

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki thx uk4shr za odp a co do podciśnienia do kranika musi iść tylko i wyłącznie z 4 gaźnika do kranika? jeżeli tak możesz mi powiedzieć dlaczego ? aktualnie jak kupowałem moto to było i jest(bo nic nie zmieniałem) że od 3 gaźnika przewód idzie do kranika.. a od 4 do paira

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się uprzesz to zrobisz synchro na PRI. W tej pozycji kranik puszcza paliwo "grawitacyjnie" czyli leci ciurkiem. Tak samo idzie paliwo z zewnętrznego zbiornika (strzykawki, butelki). Stosuje się zewnętrzną "kroplówkę" bo jest wygodniejsza a niżeli bak podłączony i ustawiony na PRI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ON lub RES leci wtedy jak podciśnienie bedzie kazało podać a PRI leci cały czas czyli jeśli wyłaczysz moto to paliwo będzie dalej leciało a tym samym zaleje całe moto, jeśli od 3 idzie do kranika i paliwo leci to jest ok ale czemu ktoś tak ustawił to ja nie wiem.. w sumie i w 3 i w 4 masz podciśnienie więc nie powinno być różnicy gdzie podłączysz wężyk od kranika z tym żę w 4 gaźniku napewno wygodniej bo nie musisz pchać ręki w środek gaźników tylko podłączysz od prawej

Edytowane przez uk4shr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A do synchro nie wystarczy paliwo w gaźnikach i przewodach? U mnie zawsze wystarczało...

 

Wysłane ze Srapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli zrobisz to tak szybko to wystarczy, trzeba tylko wcześniej zagrzać maszynę do optymalnej temperatury, odłaczyć szybko bak i jeśli zdążysz to nie ma problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.