Skocz do zawartości

Gaźniki - Synchronizacja Gaźników - Problemy


Gość Bandyta66
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

najgorzej, że miejsce nie jest zbyt wygodne do lutowania. Lutownicą punktową da radę? Ta rurka jednak jest dosyć cienka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja lutowałem transformatorową :P Tylko jak sam zauważyłeś miejsce jest kiepskie.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Witam, planuje zrobić synchronizację (zbudować domowy wakuometr) ale nie rozbierałem jeszcze nic. Powie mi ktoś jakiej średnicy wężyki potrzebuje żeby wpiąć się w te króćce do synchro? 5mm, 6mm? Najpierw chce kupić sobie wszystko a dopiero potem rozbierać :drunk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Cześć! Bandit pali, ale ja jestem zielony i szukam porady bardziej ogarniętych ludzi w temacie. Pytanie bardzo możliwie, że trywialne łamane przez nieciekawe:

Na regulację zaworów już czas, a z gaźnikami to nie wiem kiedy ostatni raz było coś przy nich robione. Niby nic nie dolega, nie faluje, odpala bez problemu, nie strzela, nie prycha, puk puk, nic. Stąd pytanie, czy czepiać się ich (synchro i czyszczenie) czy tylko wyregulować zawory i jeździć spokojnie jak nic się nie dzieje? Szczególnie, jak mam jeszcze paliwo z listopada w baku :) Czy może wstawić go na regulację zaworów, synchronizację i czyszczenie gaźników od razu?

Jeszcze raczkuję w temacie mechaniki, a nie chcę czegoś spierdzielić w moto bo za długo na niego zarabiałem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak spalanie ma w normie, nie prycha, nie dławi się przy nagłym daniu ognia , odpala dobrze, obroty nie falują i kolor świec jest w porządku to bym mu dał nowy filtr, zrobił regulację zaworów i już :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zamierzasz wszystko robić sam to rób komplet, nic Cię to nie będzie kosztować (no parę browarków do roboty). Na forum znajdziesz dosłownie wszystko, to nic trudnego. 

 

Edit:

Sorry nie doczytałem że chcesz oddać do mechanika. 

Edytowane przez Paweł_D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie to jest istotne pytanie... :-)

 

Nie mam warunków na takie roboty pod blokiem niestety.

Dobrą praktyką jest zrobić od razu komplet (zawory, mieszanka, czyszczenie + synchro), ale jak zrobisz tylko zawory to silnik nie wybuchnie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rob zawory i synchro tylko. Reszta jak jest w porzadu to po co poprawiac. Ja tak robie i jest dobrze. Gazniki sie brudza jesli zostaje w nich kiepskiej jakosci benzyna i po wyparowaniu zostawia osad. jelsi spuszczasz na dluzsze garazowanie z gaznikow beznyne to problemu tego nie powinno byc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm. No tankowane było w listopadzie i nie spuszczalem. Ale raz w miesiącu wychodziłem się przejechać. Paliwo raczej dobre bo ze statoila. Czysta 95 więc chyba nie zasyfi gazników po czyszczeniu pomimo, że zeszłoroczna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś 2 tygodnie temu robiłem kompletny serwis i jak się okazało gaźniki były czyściutkie pomimo tego, że moto stało całą zimę nieodpalane a kiedy były ostatnio czyszczone to wie poprzedni właściciel...

Tak jak poprzednicy piszą ustaw zawory i zrób synchro gaźników, to wystarczy tym bardziej, że przy czyszczeniu gaźorów trzeba naprawdę uważać i nie trudno coś spieszyć zamiast polepszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Tak też zrobię. Z doświadczenia w innych dziedzinach wiem, że jak coś jest w porządku to się tego nie poprawia :-)

Dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy mój problem dotyczy synchron gaźników ale opisze go w tym dziale a mianowicie:

Wczoraj przy próbie regulacji gaźników wakuometrem  dostrzegłem biały dym unoszący się nad gaźnikami i lekko przy filtrze myślałem, że może coś się przypala ale nie to nie ten zapach..co się dzieje? moto chodziło jakieś 30 min wiec było bardzo dobrze rozgrzane. 

 

Dodam, że moto jest świeżo po regulacji zaworów i lekkim czyszczeniu gaźników(odkręciłem tylko górę i dół wyjąłem iglice i kapturek potem prysnąłem carbocleanerem i przedmuchałem wszytko)zmieniłem świece na irydowe, wszystko robiłem sam. Bandit odpalił bezproblemowo trochę ciężko było mi ustawić obroty na 1750 do regulacji ale wcześniej też tak było. Nie chodził jakoś dziwnie, dobrze wkręcał się na obroty. Raz mi zgasł bo zabrakło wachy w butli, jak dolałem i odpaliłem po dłuższej chwili zaczęły skakać obroty, zgasiłem go, znów odpaliłem i było ok.

 

Skąd ten dym? Wina świec? Coś spiepszyłem? Wszystko robiłem powoli i dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem do 4

 

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej obojętne do którego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mam do 4, ale widzialem ze co poniektorzy maja do 3. Przy podpieciu po 2 lub 3 powinno byc lepsze rozprowadzenie beny, choc raczej ma to szczatkowe znaczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podpięte do 1 i hula :P

 

Wysyłane z mojego HTC Wildfire S A510e za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

toż to nie ma znaczenia, Byle przewód i połączenie były szczelne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mam do 4, ale widzialem ze co poniektorzy maja do 3. Przy podpieciu po 2 lub 3 powinno byc lepsze rozprowadzenie beny, choc raczej ma to szczatkowe znaczenie :D

a po czym wnosisz ze ma być lepsze rozprowadzanie? Przecież to podciśnienie a nie wężyk z bezyna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc to myślałem, że podciśnienie otwiera membrane i zasysa paliwo do gaziorów, ale wnioskując po Twojej wypowiedzi tak nie jest :) w takim razie jest to kompletnie obojętne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.