Skocz do zawartości

Gaźniki - Synchronizacja Gaźników - Problemy


Gość Bandyta66
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

przecież po to się robi synchro aby podciśnienie było identyczne na wszystkich gaźnikach, wszystko jedno na którym gaźniku jest podłączony kranik.

Podciśnienie otwiera membranę ale nie zaciąga benzyny - ona po otwarciu przez podciśnienie membrany w kraniku spływa grawitacyjnie ot cała filozofia :) 

Edytowane przez MZiobro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Witam
Pierwszy raz w życiu będę robił synchronizację gaźników. Czy byłby ktoś w stanie opisać mi krok po kroku co mam zrobić, którą śrubą kręcić i jak ustawić śrubę mieszanki.

Przepraszam jeżeli jest już taki temat/post, ale nie zrozumiałem dokładnie. Jeśli by ktoś mógł dodać do tego fotki, aby łopatologicznie przekazać mi tą wiedzę byłbym strasznie wdzięczny :)

 

PS. Tymczasowy zbiornik paliwa już mam, wakuometr własnej roboty mam podobny do tego  

 

hqdefault.jpg

 

A mam jeszcze jedno pytanko czym zalać wakuometr i czy lepiej jest zrobił taki (I połączony 2+2) czy taki (II połączony razem)
 

post-8783-0-93595900-1432769178_thumb.png

Edytowane przez K1Speed
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na grilu u Lelona robilismy synchro, dlaczego nie mowiles, mialbys odrazu z podgladem na zywo :) wszystkie 4 wezyki musisz miec polaczone.

O ustawianiu mieszanki jest osobny temat i to chyba dluzszy o tego.

1.Sciagasz bak, podcisnienia, kapturki.

2.Podpinasz waku,paliwo z butli (u Lelona robilismy z bakiem manewr) jalowe ustawiasz na 1750.

3.Ustawiasz parami gazniki 1-2, 3-4 i przy okazji wyrownujesz miedzy parami, masz trzy srubki do tego, krecisz az uzyskasz efekt ktory Cie zadowala, co jakis czas lekka przegazowka wskazana.

4.Skladasz, jezdzisz.

 

Synchro wykonujemy na silniku po uzyskaniu temperatury roboczej, nie po pyrkaniu na wolnych przez 10min.

Edytowane przez kolczyk_1986
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy oddzielnie musi być. Ciecz musi być w miarę o dużej gęstości wtedy słup nie będzie zbyt wysoki. Z kolei ciecz o mniejszej gęstości da wysoki słup ale za to dużą skalę dokładności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba za późno tam przyjechałem, dlatego nie widziałem żeby ktoś synchro robił :/

 

A mogę zalać to olejem silnikowym tym co mi został, nie będzie za gęsty?

Te 3 śrubki są od góry, i jedna śrubka odpowiada za 2 gaźniki tak? Czy te od dołu schowane 4 śrubki?

Edytowane przez K1Speed
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba za późno tam przyjechałem, dlatego nie widziałem żeby ktoś synchro robił :/

 

Te 3 śrubki są od góry, i jedna śrubka odpowiada za 2 gaźniki tak? Czy te od dołu schowane 4 śrubki?

 

To było mówić że potrzebujesz synchro zrobić, po to ten grill był :P

 

od góry między przepustnicami masz trzy śrubki,dodaj gazu to zobaczysz o które chodzi, stanowią opór dla oski przepustnic, mieszanki nie dotykaj jak nie ma potrzeby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jest taka sprawa, że z kumplem kręciliśmy tymi czterema od spodu i teraz jak odkręcam manetkę to obroty bardzo wolno spadają :/
A no i jak ustawić wolne obroty na początku, bo gaśnie jak cholera.

 

Kręciliśmy tymi śrubami zaznaczonymi na pierwszym obrazku

 

To może wytłumaczyłbyś mi na przykładzie drugiego zdjęcia.
Dodam że bawiłem się z kolegą śrubkami nr 2 i zanim zacznę regulację chciałbym wyregulować wolne obroty abym nie musiał trzymać manetki.

post-8783-0-91388000-1432799555_thumb.jpg

post-8783-0-36559800-1432800058_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie za dobrze.... ustaw na 2,5 obrotu wszystkie może coś z tego będzie

http://polishbanditcrew.pl/topic/13614-gaźniki-regulacja-składu-mieszanki-dawka-paliwa/

 

Edit:

Łącz posty bo zaraz czerowny posprząta....

 

1 - śruby do synchronizacji

2 - mieszanka

3 - jałowe 

Edytowane przez kolczyk_1986
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co może być powodem gdy, odkręcę manetkę a obroty będą strasznie wolno spadać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lewe powietrze, sprawdz kapturki podciśnień gumy w której wkładasz gaźniki i czy membrane dobrze założyłes.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co może być powodem gdy, odkręcę manetkę a obroty będą strasznie wolno spadać?

 

uboga mieszanka wiec albo masz za bardzo wkrecone sruby z mieszanki wykrec  o 2,5 obr  to ustawienie bazowe albo tak jak cirus mowi nieszczelnośc na kapturkach  króćcach itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam że bawiłem się z kolegą śrubkami nr 2 i zanim zacznę regulację chciałbym wyregulować wolne obroty abym nie musiał trzymać manetki.

Wkręć śruby z powrotem w gaźniki (aż poczujesz opór), tylko z wyczuciem.

 

Następnie wykręcasz na 1 i 7/8 obrotu (można przyjąć, że 2) - to są ustawienia wyjściowe. Rozgrzewasz silnik, ustawiasz wolne obroty na poziomie 1200 +/- 100 obrotów (pokrętło na środku pod gaźnikami). Teraz delikatnie wykręcasz śrubkę na 1 gaźniku do momentu aż obroty przestaną rosnąć. Ustawiasz znów wolne obroty. Robisz analogicznie po kolei każdy gaźnik.

 

Tyle teorii, w praktyce nie jest tak prosto wyczuć właściwy moment i przy okazji się nie poparzyć :) Śrubokręt kątowy jest w tym przypadku bardzo pomocny. Tak jak pisał Beny w większości przypadków ustawienie około 2,5 obrotów śruby jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Membrany raczej źle nie założyłem, ponieważ nie ściągałem gaźników i ich nie czyściłem.
Właśnie mam popękane lekko króćce, a pytałem w aso to po 150zł za sztukę są. Ale wydaje mi się że jeszcze będą okej. Myślałem aby je oddać do wulkanizacji może to pomoże.

 

Dobra to w miarę ogarniam. Czyli:

1. Ściągam bak, zakładam dopływ paliwa zrobiony z wężyka i butelki z otworem aby paliwo swobodnie leciało.

2. Ustawiam mieszankę tymi śrubami od dołu (nr 2). Wkręcam do oporu i wykręcam na 2,5 obrotu śrubokrętu.

2. Reguluje wolne obroty pokrętłem od spodu (nr 3) i rozgrzewam silnik

3. Następnie podłączam wakuometr i jadę z tymi trzema śrubkami od góry (nr 1). Najpierw pierwsza od lewej, później pierwsza od prawej a na końcu środkowa.

4. Ostatnim krokiem ustawiam wolne obroty pokrętłem (nr 3) około 1200-1500 i gotowe.

Jeśli coś pomieszałem to proszę o korektę :)

post-8783-0-01694700-1432846344_thumb.jpg

Edytowane przez K1Speed
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw robisz tak jak Zoozka pisze czyli ustawiasz mieszankę, a dopiero potem to co napisales czyli synchro. Acha żeby sprawdzić czy krocce są ok bierzesz plama i pryskasz na nie na zapalonym silniku jak obroty wzrosnąć znaczy ze są do wymiany

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to jest ten "plam"? Chodzi Ci o plak?

Edytowane przez K1Speed
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko uwazaj z tym wkrecaniem do oporu, ktos na forum tak czekal na opor ze gaznik mu strzelil...dosyc ciasno tam jest, ja do tego uzywalem bita z wkretarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, dziękuję wszystkim. Spróbuję to wszystko dzisiaj zrobić i z takim przygotowaniem powinno mi się udać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem że będzie to łatwiejsze, ale przerosło mnie :(. Siedziałem nad tym dzisiaj z godzinę. Bandit połknął mi 1l paliwa.
Wyregulowałem na 2,5 obrotu mieszankę i męczyłem się z gaźnikami. Wyregulowałem w miarę 1 i 2, później wziąłem się za 3 i 4 i nie ma chuja że było równo. Jak myślałem już że 3 i 4 są okej to patrzę na 1 i 2 znowu źle, ale pomyślałem że teraz użyję tej środkowej do regulacji parami. Po czym nagle mi obroty wzrosły do 5tyś. Później spadły i nie dało się wyregulować. Wkurwiłem się i odłożyłem wszystko.
Powiedzcie mi na jakich obrotach mogę regulować gaźniki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak tą mieszankę regulowałeś, po prostu wykręciłeś śruby na 2,5 czy próbowałeś tak jak Ci pisałem wyżej ?

 

Synchro robi się na 1750 obrotów.

 

Sprawdzałeś te króćce plakiem, na pewno nie łapie lewego powietrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu wykręciłem na 2,5 obrotu. Bardzo ciężki jest tam dostęp i na gorącym silniku nie ma opcji żebym tak gmerał bo bym musiał mieć rączkę małego dziecka aby się nie poparzyć.

Tylko że na obortach 1500 wszystko jest okej i gaźniki 1,2 wyregulowałem. Wziąłem się za 3,4 i tutaj nagle obroty rosną do 3tyś a nagle spadają do 1tyś..... Kręcenie wolnymi obrotami przy tym stanie 3tyś nic nie daje.

Nie sprawdzałem ale raczej nie ciągnie. czym innym można psiknąć zamiast plaka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba Chrisa jak się nie myle ma taki srubokret do regulacji mieszanki, ale można regulować bitem w uchwycie ja tez nie mam małych raczek a daje rade, synchro jest proste tylko nie naciskając mocno na te śruby bo efekt jest taki ze obroty ci zaczną wzrastać a regulujesz na 1750 tylko wpierw obowiązkowo mieszanka tak jak mowi zoozka . plak kosztuje 5 zł w każdym sklepie wiec po prostu go kup nie ma nic tańszego co go zastapi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki to nie Chris tylko Daniel sam muszę takowy srubcyk zakupić bo ułatwia sprawe

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten pierwszy jest w przyzwoitej cenie, pytanie tylko czy daje radę. Ten drugi zestaw to już full profeska, no ale cena mało zachęcająca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.