Skocz do zawartości

Stabilizator Szyi - Co Sądzicie?


Gość PrzemekSparrow
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Hej Bandyci :)

Co myślicie o przydatności wynalazku zwanego stabilizatorem szyi? Wiem że w normalnych ulicznych warunkach mało kto to nosi. Co myślicie o przydatności, bezpieczeństwie itd.? Fajnie byłoby dodatkowo zabezpieczyć się przed skręceniem karku przy ewentualnym (odpukać) dzwonie...

Przykłady: http://allegro.pl/st...3099336415.html

http://4bikes.pl/flm...owy-p-8288.html

 

Kołnierze takowe w wiekszości uzytkowane są przez kierowców enduro/motocross/supermoto , ale wydaje m się że nie tylko. Zresztą jeden z nich przynajmniej w teorii jest kołnierzem "wyścigowym". Ale pytanie jak takie coś sprawuje się w codzienności... Co uważacie?

 

Pozdrawiam,

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Tagów nawaliłeś :zdziwiony: Ktoś się wtegez :vampire:

Pewnie jeszcze śpi :P

http://polishbanditcrew.pl/topic/17330-tematy-nazewnictwo-popularne-tagi-edytuj-szukaj-i-porzadek-na-forum/page__hl__tagi__fromsearch__1

Edytowane przez JASTRZABTS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie śpi, nie śpi. Pranie wieszam.

 

Nie wiem jak ktoś potem ma znaleźć taki temat w googlach? Zazwyczaj wpisuje się rzeczowniki w mianowniku: szyja, kark, a nie: szyi, karku.

Albo podajemy całe określenie, np. [stabilizator szyi], [ochraniacz szyi],

 

Jeżeli wpiszemy tylko stabilizator, to wyskoczy także stabilizator obrazu.

 

Jak autor nie wie jak coś wpisać, to niech nie pisze tego dużo, albo pozostawi to moderatorom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kołnierze takowe w wiekszości uzytkowane są przez kierowców enduro/motocross/supermoto , ale wydaje m się że nie tylko. Zresztą jeden z nich przynajmniej w teorii jest kołnierzem "wyścigowym". Ale pytanie jak takie coś sprawuje się w codzienności... Co uważacie?

 

 

W mieście każda pierdoła ograniczająca Twoje pole widzenia jest szkodliwa, a to ogranicza ruch głowy. Przypominam też, że taką funkcję pełnią też garby w niektórych kombinezonach- nie pozwala na wygięcie głowy powyżej jej ustawien domyślnych :D

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

system DSP firmy SPIDI

--------------------------------------

W mieście każda pierdoła ograniczająca Twoje pole widzenia jest szkodliwa, a to ogranicza ruch głowy. Przypominam też, że taką funkcję pełnią też garby w niektórych kombinezonach- nie pozwala na wygięcie głowy powyżej jej ustawien domyślnych :D

 

można sobie delikatnie pomóc :p: uprzedzam pytanie słońce zza pleców nie razi, jawi się jako mały punkt :lol:

50e50918-a222-5026.jpg

riderscan-mirror.jpg?1337264731

 

 

Bawią mnie takie cyrkowe stroje na ulicach. Na tor jak najbardziej, na ulicy to raczej więcej złego niż dobrego.

nic bardziej mylnego w tym co napisałeś,

jak ktoś dba o zdrowie bezpieczeństwo i widoczność to znaczy ze jest klownem?

spidi_neck_dps_vest_kamizelka_366135.jpg

wspomniany system DSP ,

na to idzie warstwa wierzchna tak że nawet nie widać ze to błazen jedzie;

a system to poduszka dookoła szyi + komplet protektorów (piersi i plecy)

Edytowane przez Marian-Awaryjny
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bawią mnie takie cyrkowe stroje na ulicach. Na tor jak najbardziej, na ulicy to raczej więcej złego niż dobrego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia kilku lat jak ceny airbagów spadną to wszyscy producenci będą to instalować w swoich kaskach czy kurtkach. Pomysł dobry jeśli ma choć w minimalnym stopniu poprawić bezpieczeństwo. Zresztą to samo było z poduszkami w samochodach, a jeszcze wcześniej z pasami bezpieczeństwa. Obstawiam, że za 15-20 lat wymogiem będzie jazda "w poduszce powietrznej" na motocyklu. Teraz kupując nawet najmniejsze auto typu citigo czy spark dostajemy 4 poduszki czy 6 w standardzie, bo duży nacisk kładzie się na bezpieczeństwo, lada chwila wezmą się za motocyklistów, którzy też będą musieli spełniać pewne wymogi ( np poduszka, lub pełny strój itd ).

Edytowane przez korytarz4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mieście przeszkadza Ci się obracać. W trasie myślałem, że pomoże np. oprzeć jakoś kask (mam długą szyję) niestety za bardzo nie pomaga. Walor bezpieczeństwa z pewnością występuje. Nie widzę w tym nic złego żeby z tego korzystać.

 

Pamiętaj przy kupnie przyjdź z kurtką i kaskiem bo mi nie pasowały jakieś modele - uwierały itd.

 

Marian-Awaryjny - Co to za szybka? Gdzie to kupić? :)

Edytowane przez michalm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

--------------------------------------

 

 

można sobie delikatnie pomóc :p: uprzedzam pytanie słońce zza pleców nie razi, jawi się jako mały punkt :lol:

50e50918-a222-5026.jpg

 

 

 

 

Jak takie coś się zwie ? Bo mnie właśnie zainteresowało, da radę zainstalować coś takiego na S-ce z 2002r ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RIDER SCAN :lewo:http://www.huntercreate.com/index.htm

z wielkiej wyspy cza ściagać( jest na aledrogo ale to już moje )

polecajacna forum DLa i wygoogluj obrazy to zobaczysz w czym to mozna zamontować :lol:

jest to pół okragłę coś na dwóch przyssawkacch przyklejane na wewnetrzenej stronie szyby/ owiewki na wysokości oczu

zapewnia widocznosc ~180 stopni eliminując martwe pola

:mario:

 

może ktoś a wyspy ogarnie temat zbierzemy zamówienie na parę sztuk(odejdą koszty przesyłek) i heja :einstein:

Edytowane przez Marian-Awaryjny
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry za te tagi chłopaki, nie miałem złych intencji :D Obiecuję poprawę :D Dzięki za rady- wydaje mi się że za sprzęt warty kilkadziesiąt złotych, warto w zasadzie spróbować.System DSP to juz niestety troszke droższa zabawa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że ma to sens tylko na torze. Osobiście nikogo nie widziałem z czymś takim.

 

A co do egzemplarzy, do których linki wrzuciłeś to nic nie pomoże, bo sensem stabilizatora jest zapobieganie nadmiernemu niekontrolowanemu ruchowi przód-tył -> dlatego powinien przypominać kołnierz ortopedyczny (np. http://allegro.pl/le...3094577704.html). Z anatomii powinieneś pamiętać ząb obrotnika i więzadła, które wokół niego są obecne i trzymają go w "ryzach". Istotne jest to, iż mają swoją ograniczoną wytrzymałość i przerwanie ich skutkuje w ogromnym procencie przerwaniem (a na pewno) uciskiem na rdzień - reszty nie trzeba dopowiadać. Co do ruchów głowy na boki nie jest to tak istotne z 2 powodów: mięśnie są silniejsze - co lepiej chroni - i powód podany powyżej.

Edytowane przez Matt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że ma to sens tylko na torze. Osobiście nikogo nie widziałem z czymś takim.

 

http://allegro.pl/st...3053253168.html

 

Wydaje mi się że sens zaczyna się właście od czegoś pokroju leatt breace gpx i podobnych. Nie wyobrażam sobie jak wyminenione powyżej kołnierze mogą zminimalizować skręcenie karku w razie wypadku.

Także jak dla mnie sensowność zakładania kołnierzy jest znikoma, ale już zastosowanie prawdziwego stabilizatora ma sens, tym bardziej że wcale nie ogranicza on tak ruchów jak się wszystkim wydaje.

 

Edit:

MAtt mnie ubiegł :)

Edytowane przez LatajacySlon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany, tylko ten stabilizator to niekoniecznie na wypadki a raczej do dzidowania w offroadzie, żeby zminimalizować urazy kręgosłupa przy lądowaniu NA moto i na wertepach jak miota :D no i w końcu- nie musi on zadziałać ze zwykłym kaskiem, bez tej wysuniętej szczęki jak w przypadku enduro.

 

Takie "stabilizatory" jak w pierwszym poście widzę często w rajdach samochodowych, żeby zminimalizować urazy przy lądowaniu na hopkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Magpie

 

http://www.youtube.com/watch?v=Ro1bCH709y0

http://www.youtube.com/watch?v=XO6PNMbsRKg&NR=1&feature=endscreen

http://www.youtube.com/watch?v=8u0p36mSI00

 

Niekoniecznie, nie chce mi się rozpisywać, ale pierwszy filmik wsio wyjaśnia. A o stabilizacji przy hopkach pierwsze słyszę - ja bym bardziej taką teorię wysnuł w przypadku tego pierwszego...

Ja tam sie poważnie zastanawiam czy sobie czegoś takiego nie sprawić.

Edytowane przez LatajacySlon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marian, pisałem o kołnierzu, nie mam nic do poduchy. Jestem jak najbardziej za bezpieczeństwem, ale z głową. Podstawą bezpiecznego poruszania się po drogach publicznych to oczy dookoła głowy i to czy potrafisz przewidzieć reakcje innych - im bardziej to potrafisz tym masz większe szanse na brak dzwona. Na torze nie skupiasz się na tych rzeczach a przynajmniej nie w takim kontekście. Zakładasz kołnierz bo może ochronić cię przed pewnego rodzaju urazem. Zauważ, że na ulicy doznasz 100 innych typów urazów (które nie wystąpią na torze) zanim dojdziesz do tego, który jest minimalizowany przy użyciu kołnierza.

Poza tym, jeżeli ma mi on utrudniać ocenę sytuacji na drodze i zminimalizować uraz, który może być tego właśnie efektem to ja podziękuję i wolę po prostu unikać zdarzeń mogących przyczynić się do dzwona.

 

Poducha fajna sprawa, jak ktoś chce i ma na to kasę to nie widzę w tym nic złego. Nie wiem tylko jaka jest kwestia faktycznego sprawdzania się tego wynalazku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stempel, wyglądać jak cyrkowiec, a poruszać się na wózku przez resztę życia lub w ogóle być na 102 - dla mnie wybór oczywisty ;) Nie wiem jakie pozycje na 2oo przyjmujesz, żeby kołnierz Ci przeszkadzał... A kwestie przewidywania sa ważne, ale czasami ktoś robi taki cyrk, że w najgłębszych snach nie byłbyś w stanie tego przewidzieć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stempel, wyglądać jak cyrkowiec, a poruszać się na wózku przez resztę życia lub w ogóle być na 102 - dla mnie wybór oczywisty ;)

No właśnie cały myk polega na tym, że nie uważam, żeby ten stabilizator mnie uchronił przed wózkiem, w przeciwnym wypadku sam bym go zakupił i polecał innym :)

 

Przeczytaj uważnie co napisałem, jest mnóstwo innych urazów, które na ulicy zaliczysz przed urazem, którego skutki minimalizuje ten kołnierz. Co do pozycji i przeszkadzania - przejrzyj załączone filmiki, ja na nich widzę ewidentnie, że modelom to przeszkadza, nawet pomimo tego że robią to sztucznie i nienaturalnie :). Ja obracając głowę mam kask przy barku, także na 100% będzie mi haczył.

 

Na filmach widać, jak bardzo wygina banię do tyłu i jak bardzo pomaga w zapobieganiu temu stabilizator - jest to jak najbardziej prawdziwe, pytanie tylko przy jakim dzwonie kręgosłup się zachowuje - tak, jest to strzał w d**ę, jaki jest to % zdarzeń?

 

Film z bandą - też widać że stabilizator robi jakąś robotę, problem tylko że ja takiej bandy w Polsce nigdy nie widziałem a przy dzwonie w nasze krajowe bandy czy ostatnio bulwersujące metalowe siateczki to sory, ale nie widzę tu pola popisu dla stabilizatora :)

 

Bardziej skłaniam się w stronę tego co napisał Magpie.

 

 

A kwestie przewidywania sa ważne, ale czasami ktoś robi taki cyrk, że w najgłębszych snach nie byłbyś w stanie tego przewidzieć...

To niestety jest prawda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Magpie

Niekoniecznie, nie chce mi się rozpisywać, ale pierwszy filmik wsio wyjaśnia. A o stabilizacji przy hopkach pierwsze słyszę - ja bym bardziej taką teorię wysnuł w przypadku tego pierwszego...

Ja tam sie poważnie zastanawiam czy sobie czegoś takiego nie sprawić.

 

Ok, czytałem kiedyś o czymś takim w kontekscie paryż dakar- tam pisali, że o to chodzi, być może to inny rodzaj. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Film z bandą - też widać że stabilizator robi jakąś robotę, problem tylko że ja takiej bandy w Polsce nigdy nie widziałem a przy dzwonie w nasze krajowe bandy czy ostatnio bulwersujące metalowe siateczki to sory, ale nie widzę tu pola popisu dla stabilizatora :)

 

Oczywiście masz 100% racje że to tylko jakiś tam procent wypadków, ale zwróćcie uwage na to, że za każdym razem mamy do czynienia z lotem na bańkie przy dzwonie, i tutaj najczęściej moment uderzenia jest najbardziej niebezpieczny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

smigam z takowym czyms 2lata w downhillu i mialem pare gleb gdzie lecialem na pysk, w 1 sytuacji leattbrace pekl od nacisku kasku ale szyja cala, po tym incydencie kupilem 2 taki sam i nadal jezdze, niestety nie moge go ubrac na moto bo rowerowe sa wyzsze niz motocyklowe i kompletnie glowy nie mogle obracac w kasku motocyklowym , bo gdyby byla opcja oczywiscie ze bym wnim jezdzil, i sralo by mnie zdanie ze lans, cyrk, strata kasy itp. kazde pieniadze wydane na bezpieczenstwo nie sa zmarnowane. pozdro

Edytowane przez vikkyi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RIDER SCAN http://www.huntercreate.com/index.htm

z wielkiej wyspy cza ściagać( jest na aledrogo ale to już moje )

polecajacna forum DLa i wygoogluj obrazy to zobaczysz w czym to mozna zamontować

jest to pół okragłę coś na dwóch przyssawkacch przyklejane na wewnetrzenej stronie szyby/ owiewki na wysokości oczu

zapewnia widocznosc ~180 stopni eliminując martwe pola

 

 

może ktoś a wyspy ogarnie temat zbierzemy zamówienie na parę sztuk(odejdą koszty przesyłek) i heja

 

Powiem szczerze, że to wydaje się być całkiem fajnym i użytecznym bajerem dla motocyklistów takie lusterko wsteczne :usmiech:

Może warto było by się nad tym zastanowić i poszukać chętnych osób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spory obiekt montowany na szybie na wysokości oczu?

Nie wiem... Ja dokładnie tam mam skierowany wzrok kiedy patrzę na drogę, którą jadę przed siebie i nie chciałbym mieć tam sporego obiektu odbijającego obraz zza moich pleców.

Poczekam aż zobaczę to na żywo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba tak jechać aby się we wsteczne nie oglądać....i problem z głowy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.