Skocz do zawartości

15W50 Czy 10W40


Paweł NGI
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wiem że temat olei nie raz był już poruszany na forum ale mam dylemat innego rodzaju. Używam Motula 5100 półsyntetyk 10w40 i szykuję się do wymiany. Mój bandit ma już przejechane ponad 60 tyś. kilometrów. Słyszałem opinie że przy takim przebiegu śmiało można lac półsyntetyk 15w50. Co o tym sądzicie? Ktoś może testował takie rozwiązanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po co lać gęstszy olej ?

Bierze ci za dużo oleju że chcesz cudować?

Czy wiesz że Lato będzie super gorące :P

Zostań przy tym co masz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o lato to mam taką nadzieję B) Bierze 0,5 litra na jakieś 5 tyś. km nie wiem czy to normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym też został przy 10w40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

na początku sezonu znajomy miał ten sam dylemat i został przy 10w40. jak silnik nie bierze za dużo oleju to nie ma co kombinować wlej 10w40.

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to i tak myślałem zostac przy 10w40. Większy przebieg to większe zużycie silnika.Jak by nie było słabnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to i tak myślałem zostac przy 10w40. Większy przebieg to większe zużycie silnika.Jak by nie było słabnie.

 

 

Widzisz, a cala masa ujezdzajacych 10-15 letnie sprzety z magicznym przebiegiem 33kkm nie ma takiego dylematu. Moj jest 2005 i tez ma 60kkm, stosuje 10w40, bo nie mieszkamy w ekstremalnym klimacie, zeby poprawiac po fabryce. Oleju nie bierze wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może bym się nad tym nie zastanawiał gdyby w dwóch różnych warsztatach motocyklowych nie namawiali mnie do takiej zmiany. Tym bardziej że mechanicy z tych warsztatów są fanatykami dwóch kółek i sami dużo jeżdżą kupę lat na różnych sprzętach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeździł ktoś z Was znawcy na 15W-50? Wiecie jak się silnik zachowuje? Jak pracuje?

Proszę wziąć pod uwagę, że 15w-50 oznacza zachowanie oleju w temperaturach, odpowiednio zimowychy - rozruch w niskiej temp. (15W) i wysokich, praca w upale (50).

Olej 15W możemy używać przy temperaturach nie niższych niż -10 stopni Celsjusza, bo jego gęstość pozwala na rozruch bez szkody dla silnika tylko do tak niskiej temperatury. Liczba druga (50) w porównaniu do 40 oznacza lepszą stabilność i zachowanie parametrów w wysokiej temperaturze. Czyli nim wyższa, tym lepiej.

W Przypadku "olejaka" bardzo jest nam potrzebna ta stabilność, bo jest to silnik chłodzony tylko powietrzem i jazda w korkach, w upały jest dla niego mordercza.

Lepiej jest więc zalać olej 15W-50. Dodam od siebie, że praca silnika w Bandicie na tym oleju jest bardziej aksamitna. Polecam.

 

P.S. Liczby XXW-XX oznaczają LEPKOŚĆ, nie gęstość! Proszę raz na zawsze zapamiętać.

Edytowane przez vatzeque
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dokopałem się do materiałów szkoleniowych LOTOS OIL. I proszę co znalazłem:

 

Oznaczenia cyfrowe stosowane w specyfikacji SAE nie wskazują wprost temperatur, w jakich można stosowac oleje. Dlatego warto wiedziec, że:

 

- w klimacie z "ostrymi" zimami i umiarkowanymi temperaturami w lecie, typowymi olejami są:

SAE 0w30, SAE 5w30, SAE 5w40

 

- w klimacie umiarkowanym : SAE 10w40, SAE 15w40

 

- w klimacie z łagodnymi zimami i wysokimi temp. w lecie: SAE 10w50, SAE 15w50

 

- oleje SAE 10w60 stosowane są w klimatach, gdzie między dniem a nocą występuje duża różnica temperatur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dokopałem się do materiałów szkoleniowych LOTOS OIL. I proszę co znalazłem:

 

Oznaczenia cyfrowe stosowane w specyfikacji SAE nie wskazują wprost temperatur, w jakich można stosowac oleje. Dlatego warto wiedziec, że:

 

- w klimacie z "ostrymi" zimami i umiarkowanymi temperaturami w lecie, typowymi olejami są:

SAE 0w30, SAE 5w30, SAE 5w40

 

- w klimacie umiarkowanym : SAE 10w40, SAE 15w40

 

- w klimacie z łagodnymi zimami i wysokimi temp. w lecie: SAE 10w50, SAE 15w50

 

- oleje SAE 10w60 stosowane są w klimatach, gdzie między dniem a nocą występuje duża różnica temperatur.

Może nie mówią wprost o temperaturach, ale jednak jest masa wykresów temperatur i 15W nie powinno się stosować na mrozie większym niż -10stopni.

Dla motocykla trzeba brać poprawkę, żę nie używamy go w mrozach, w zimie. Dlatego zasadnym jest użycie oleju 15W-50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeździł ktoś z Was znawcy na 15W-50? Wiecie jak się silnik zachowuje? Jak pracuje?

Ja jeździłem i mogę porównać. Nie ma istotnej różnicy w zachowaniu silnika czy jego parametrach.

 

Praca bandita w 10 punktowej skali aksamitności wynosi jakieś -1 :). Olejami tego nie zmienisz. Pozdrawiam.

Edytowane przez paluch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co Wam pisze na korku wlewowym?? 10W-40 Jak dla mnie po problemie, po co cudowac ??

 

Nikt tu nie cuduje. Osobiście lubię znac innych zdanie w danym temacie. Po to jest forum. W końcu jaki olej zaleje będzie zależało tylko ode mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też mechanicy z serwisu mówili żeby zalać 15W50 że tak będzie lepiej dla olejaka i wogóle , ale jednak zdecydowałem się że nie będę poprawiał inżynierów SUZUKI. Jeżdżę więc na 10W40 i jest git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe, może i masz racje , tym bardziej że za olej Motul + filtr krzyknęli mi 200 zł <wow> , ale w wawie znalazłem taki sam zestaw za 140 zł, więc nie zastanawiałem się długo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.