Skocz do zawartości

Wymiana Płynu W Układzie Chłodzenia - Jaki?


Gość spips
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Chciałem wymienić płyn chłodniczy w k8, niestety nic nie znalazłem na forum na ten temat, szczerze mówiąc to nie wiem nawet gdzie korek spustowy, odpowietrznik itp. Byłbym bardzo wdzięczny za jakieś podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opisywalem kiedys proces i chyba nawet obrazki z haynesa wrzucilem - poszukaj.

 

po krotce:

 

- odkrecasz kurek przy termostacie

- otwierasz "bufor"

- spuszczasz plyn najnizszym wezem wychodzacym z chłodnicy. bufor osobno.

- opcjonalnie mozesz przepłukać uklad czysta woda (czyli caly proces tu opisany - napelnic, odpalic niech przemieli wode, spuścić, i proces powtórzyć az bedziesz spuszczal czysta wode)

- powoli napelniasz kurkiem przy termostacie, plus napelniasz bufor

- dla pedantów - w serwisowce znajdz śrubę odpowietrzająca na pompie i wypusc bąbelki

- odpal niech zalaczy termostat

- jak ostygnie dopelniasz do fula

 

 

pozdro

 

Daniel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja mogę słów kilka o buforze prosić. Gdzie to jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja mogę słów kilka o buforze prosić. Gdzie to jest?

 

nie wiem jak to sie fachowo nazywa - takie naczynie przelewowe w zadupku, z ang. reservoir cap.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kufa, zapomniałem o buforze :unsure:

 

Pytałem bo ja zwalałem chłodnicę, płynu całego nie zlałem tylko do wysokości węży. Po montażu uzupełniłem płyn przez ten kurek pod bakiem, z ugniataniem węża oczywiście. Po dobiciu do fula odpaliłem aż przepuścił termostat, potem chwilę schłodziłem i znów uzupełniłem pod bakiem. Ale zapomniałem o zadupku...

 

Muszę sprawdzić co się tam dzieje, sachara czy jak?

 

Dzięki Danielu B)

Edytowane przez Kruk11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...

a zalewaliście samym płynem, czy może wymieszanym z wodą w stosunku 50:50??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedno: w innym temacie przeczytałem coś o jakiejś śrubie którą trzeba popuścić aby odpowietrzyć.. robiłeś coś takiego? czy poprostu wlałeś odpaliłeś dolałeś do pełna i tyle?

 

Chyba nic się nie stanie jak go zaleje zwykłym płynem takim jak sie stosuje w samochodach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedno: w innym temacie przeczytałem coś o jakiejś śrubie którą trzeba popuścić aby odpowietrzyć.. robiłeś coś takiego? czy poprostu wlałeś odpaliłeś dolałeś do pełna i tyle?

 

Chyba nic się nie stanie jak go zaleje zwykłym płynem takim jak sie stosuje w samochodach?

jeśli ją bardzo kochasz to odpowietrzaj ale z drugiej strony odpowietrznik od czegoś też jest w tym układzie:) takie me zdanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Witam koledzy,jaki płyn chłodniczy zastosować do bandita1250

Edytowane przez Krzysztof
Usunięcie tagów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi Szczepanie.

 

Po pierwsze - Przywitalnia - takie u nas zasady: http://polishbanditcrew.pl/topic/6899-zanim-sie-przywitasz-i-rozpoczniesz-pisanie-nowego-tematu-na-forum/

 

Proszę o dostosowanie się.

 

Po drugie - tagów nie używamy tak sobie - one mają swój konkretny cel - link jest w mojej sygnaturze.

 

Po trzecie - kazdy płyn do chłodnicy dobry, jeśli ma parametry przewidziane przez producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, najważniejsze jest czytać i pytać. W razie czego służymy pomocą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Naczytałem się dużo ale chciałem również poznać opinie bardziej doświadczonych kolegów jeżdżących Banditami.

Drodzy forumowicze jaki płyn wlewacie/polecacie do chłodzenia wodniaków. Jedni radzą kupić koncentrat i wodę destylowaną, inni mówią o "gotowym" płynie chłodniczym jakiejś marki "na poziomie", jeszcze inni doradzają wlać najtańszy płyn Petrygo ze stacji benzynowej.

 

Czy ktoś z Was wie jaka jest temperatura pracy naszych silników (ja osobiście mam 650 2007rok).

 

Zauważyłem, że silnik dość mocno mi się nagrzewa, to znaczy częściej niż w zeszłym sezonie. Częściej kręci się również wentylator.

 

Zacznę od wymiany płynu w chłodnicy ale szczerze mówiąc zbaraniałem po usłyszeniu tych "odmiennych" rad i sam już nie wiem co tam wlać.

 

Podzielcie się proszę swoimi uwagami i poradźcie coś......

 

LWG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup olejaka problem zninie :D

 

A tak poważnie to jeden knedel.

Motocykl nie jeździ w ujemnych temperaturach gdzie płyn najbardziej dostaje w dupe.

Kup gotowy płyn i będzie dobrze.

 

A co do grzania to zależy od sposobu używania. W korkach przy wolnej jeździe będzie się mocno grzał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że będzie się mocno grzał ale nie zmieniłem jakoś stylu jazdy w porównaniu do poprzedniego sezonu a różnicę w temp. odczuwam znaczną i częściej słyszę wentylator...........

 

Mówisz gotowy płyn-----pewnie tak zrobię, tylko czy jest sens wywalać 40zł/litr czy na to samo wyjdzie jak kupię Petrygo z Orlena czy BP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie nie ma sensu.

To nie jest olej i tu się nie da oszukać. Te drogie płyny zazwyczaj mają dopuszczoną bardzo niską temp pracy -40*C -45*C.

Jak przy tylu jeździsz to lej droższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup tani, gotowy płyn do chłodnic i już.

W okresie między wymianami płynu kontrolujesz stan poziomu i dolewasz wody destylowanej jak trzeba uzupełnić.

Ja tak robię i wszystko jest w porządku :D

Edytowane przez Kukuryku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano, płyn może być gotowy, najważniejsze: musi być mieszalny, żebyś w razie czego mógł dolać czegoś albo innego płynu oraz ma być do chłodnic aluminiowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że będzie się mocno grzał ale nie zmieniłem jakoś stylu jazdy w porównaniu do poprzedniego sezonu a różnicę w temp. odczuwam znaczną i częściej słyszę wentylator...........

Jeżeli problem jest poważny, to sprawdź, czy układ chłodzenia nie dostaje przypadkiem lewego powietrza.

W puszce niedawno miałem taki problem, że z powodu uszkodzonej uszczelki były przedmuchy z komory spalania do płaszcza wodnego i się grzała.

Edytowane przez kem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura ujemna jest w przypadku płynu motocyklowego najmniej ważnym parametrem , istotna jest temperatura wrzenia motocykl ma wyższą temperaturę załączenia wentylatora chłodnicy niż samochód .

Nalejesz szajsu będzie bulgotał , w dobrej cenie jest castrol a te 40pln wydane więcej na odpowiedni płyn to naprawdę niewiele :zeby:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.