Skocz do zawartości

Jak Sprawdzić Silnik


mati2388
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Z tego co zdążyłem zdiagnozować w moim dziorze to mam padnięty jeden cylinder,manometr na wszystkich 3 cylindrach pokazuję około 11 atmosfer,a na 4 nie pokazuje nic,chyba będę zmuszony nabyć drogą kupna nowy silnik,stąd moje pytanie jak można taki silnik zdiagnozować gdy jest on wyciągnięty z ramy,myślałem o tym by na "krótko" podłączyć aku,minus do korpusu silnika a plus do rozrusznika by zmierzyć mu kompresję.Do większości silników dodawana jest gwarancja,ale mimo wszystko szkoda czasu i pracy na wyciąganie uszkodzonego silnika tylko po to by w jego miejsce włożyć drugi uszkodzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 80
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • jab2

    12

  • MetalBeast

    9

  • korytarz4

    9

  • mati2388

    28

Upewnij się jeszcze na wszelki wypadek czy przypadkiem membrana na gaźniku nie padła. Ktoś miał identyczne objawy i było to właśnie to. Co do sprawdzenia nowego silnika to tak jak piszesz, przez rozrusznik. No i silnik podczas próby powinien być rozgrzany. Ale myślę, że jeśli nalejesz trochę oleju do cylindrów to wynik będzie zbliżony.

Tu na sv1000:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nalałem oleju o nic to nie zmieniło,a kompresje sprawdzałem z podpiętymi gaźnikami i z odpiętymi,nie wiem czy dobrze to zrobiłem ale mimo wszystko jakiś odczyt na 4 garze powinien być skoro na pozostałych jest,przed chwilą dolałem jeszcze raz oleju do gniazda świecy którą wykręciłem,i olej wyciekł na zewnątrz na ten metalowy węży od PAIR i teraz mam rozumieć że cieknie z pod głowicy i może to być uszczelka?

Edytowane przez mati2388
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy cieknie podczas pompowanie (sprężania) bo może rozlało Ci się trochę oleju w kanale świecowym i po prostu wycieka ujściem. Poka jakieś zdjęcie tego miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już wstawiłem strzałka pokazująca miejsce jest z lewej strony nad wężykiem od PAIR,trochę słabo widoczna bo robione w pośpiechu,ale chyba faktycznie wyciekło ujściem.Ale mimo wszystko po wlaniu oleju manometr chyba powinien coś pokazać podczas sprawdzania kompresji,czy się mylę?

Edytowane przez mati2388
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem, że to banalne, ale manometr działa???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ściągnij pokrywę zaworów i sprawdź czy zawór na tym cylindrze, na którym masz zero, nie jest podparty (brak luzu) albo czy się nie przywiesił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

manometr działa na innych cylindrach pokazuje pomiar,zawory sprawdzałem i faktycznie wcześniej na tym cylindrze były rozregulowane wylotowe,ale przedwczoraj je skontrolowałem i poprawiłem

Edytowane przez mati2388
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wlaniu oleju (jeśli byłyby to pierścienie) kompresja powinna się poprawić. Gdyby była to uszczelka pod głowicą ta taki ubytek ciśnienie powinieneś wyczuć przykładając w tym miejscu dłoń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro silnik jeszcze raz wyjedzie z ramy i będę szukał przyczyny,przypuszczam że i tak gorzej już być nie może...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obstawiam głowice. Mogło np nadpalić zawór i nie trzyma ciśnienia. Szczególnie jeśli długo były za małe luzy, albo zawór był podparty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem na pewno jest z głowicą.

Tylko pytanie co...

Albo zawory jak wyżej albo uszczelka, albo pęknięta głowica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdjąłem kolektory i przyłożyłem rękę do silnika w miejscu gdzie wychodzą spaliny i na wszystkich dmucha podobnie nie wiem czy to ma jakieś zanczenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co się stało z tym silnikiem? Bo nie napisałeś w pierwszym poście. Przestał palić na jeden gar? Przykładanie ręki to chyba słaba metoda pomiarowa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc tak wygląda na to że kupiłem złom,w tamtym roku jak go kupowałem to nie miałem zbyt dużego pojęcia na co zwrócić uwagę podczas zakupu,w związku z tym zabrałem znajomego motocyklistę który podjął się pomocy przy zakupie motonga,wzeszły sezon przejechałem jakieś 1200km i wydawało mi się że wszystko jest okey,na zimę chciałem zabrać się za polerkę kolektorów i urwałem śrubę wymontowałem silnik zawiozłem do znajomego z forum,wyciągnął mi tę śrubę,porobił 2 gwinty od pokrywy zaworów,odebrałem poskładałem i tu się zaczęła zabawa,odpaliłem i na początku chodził na 2 gary ale po którymś razie zaskoczył na 3,był moment że ze strony 4 gara coś zaczęło trzaskać jak by coś się oberwało,przez jakieś 2 sekundy,zgasiłem go,po tym był jeszcze problem z rozrusznikiem bo nie chciał kręcić mimo nowego aku,ale z tym już jest okey,pozostał problem cylindra,opisywałem już w innym temacie co było robione by uruchomić 4 gar http://polishbanditcrew.pl/topic/6698-silnik-nie-pracuje-ktorys-z-cylindrow/page__st__360

no i w końcu zrezygnowany i zły podjąłem decyzję o zakupie manometru by sprawdzić kompresję , w dniu wczorajszym dokonałem pomiaru i na 4 garze 0

co do przykładania ręki to dziwi mnie fakt iż na manometrze nic nie pokazuje a z wydechu coś tam dmucha,gdy wciskam rozruch,na każdym garze mniej więcej tak samo i nie wiem czy to ma jakiś związek

Edytowane przez mati2388
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dmucha a manometr nic nie pokazuje to zawory się nie zamykają. Looknij pod tą pokrywę zaworową bo problem może wcale nie jest taki straszny. Tak jak Ci pisali wyżej, coś z zaworkami z tego co mówisz.

Edytowane przez Conorian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak kolega robił gwinty do pokrywy to nic nie nabroił przy wałkach? Tak sobie ten trzask i obecny brak kompresji można połączyć i to co Conorian pisze. Masz dobrze wyregulowany luz zaworowy??

Edytowane przez MetalBeast
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luzy 2 dni temu dolotowe listek 0,1 wchodzi 0,15nie wylotowe 0,2wchodzi 0,25 nie.A co do gwintów to te od pokrywy robił przy mnie wszystko ładnie było zrobione.Jak robiłem zawory to zauważyłem że na 4 grze,na wylotowym już ledwo śrubki starcza by je wyregulować.

Edytowane przez mati2388
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ten co robił gwinty przewiercił za głęboko? :D Jeśli pokazuje Ci ZERO- to nie ma bata- albo zawory, albo dziura w tłoku, albo dziura w głowicy albo inny dziwny hardcore :P nawet jakbyś miał zarżnięty silnik to ze 6 powinien Ci wypluć na manometrze. Sprawdź jeszcze raz ustawienie zaworów, zanim go wytargasz z motocykla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem luzy były minimalnie za ciasno,pokrywę muszę założyć by sprawdzić kompresję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, bo będziesz cały w oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko na 4tym brakuje już śrubki do regulacji? Czy na wszystkich?

 

Tapanięte z HTC HD2 Nexus

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tylko na tym śrubka zaczyna się kończyć,faktycznie wyleciało trochę oleju ale manometr dalej pokazuje 0 mimo że luzy poprawiłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ten co robił gwinty przewiercił za głęboko? :D Jeśli pokazuje Ci ZERO- to nie ma bata- albo zawory, albo dziura w tłoku, albo dziura w głowicy albo inny dziwny hardcore

 

jak by miał dziurę w tłoku, albo pierścienie rozwalone to by waliło olej do cylindra a to by zauważył. Ja myślę, że coś z zaworami.

 

A to walnięcie, o którym piszesz przy pierwszym odpaleniu mogłoby podgiąć zawory, tak że teraz puszczają kompresję, ale silnik się kręci jakoś??? Tak sobie gdybam bo sam jestem ciekaw rozwiązania tej zagadki. Ale tu bardziej praktycy będą obeznani.

Edytowane przez MetalBeast
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 3 gary pali,trzyma około 2 tys obrotów,nie reaguje na śrubę odpowiedzialną za podniesienie przepustnicy na wolnych obrotach,ale to pewnie kwestia regulacji,olej z silnika nie cieknie,kolektory w sprawnych garach nagrzewają się w miarę równomiernie.Myślę że jutro jak z Jab2 wyciągniemy silnik i zdejmiemy głowicę wszystko się wyjaśni,podczas rozruchu na króćcach jak przyłożę rękę to czuć że coś silnik zasysa i tak samo na wydechu w miejscu kolektora czuć że coś wydmuchuje.Ale kompresji dalej zero.:(

Edytowane przez mati2388
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.