Skocz do zawartości

Gość Sulik
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

54628050978546905603815.jpg

60089653036565033135311.jpg

dsc0144vl.jpg

bikezc.jpg


Mój maluch po rozłożeniu okazał się kupką nieszczęścia, tak bardzo zaniedbaną przez poprzednich właścicieli, że aż było smutno.
Jak poprzednikom brakowało śrubek to dokładali pierwsze lepsze, które znaleźli, nie zawsze tego samego rozmiaru co gwint ale co tam! da się dwie podkładki i nakryntkę i się trzyma.
w 7 miejscach źle dobrane śruby szorowały o gwint i trzeba było od nowa gwintować. W kolejnych 11 miejscach śrub w ogóle nie było. Bo po co? I nie mówię tu o dodatkach tylko np o mocowaniu silnika czy wahaczu (!)
Łożyska przy amortyzatorze centralnym zostały starte na proch. W wielu miejscach został użyty niewłaściwy smar (np zwykły techniczny do łożysk, tam gdzie powinien być miedziany itp.)
Nie mam pojęcia jak zrobiłem te 8 tysięcy bez zabicia się na tej maszynie. Gdyby wiedział w jakim jest stanie, nigdy bym na nią nie wsiadł.
Żal i padaczka dupę ściska jak można zapuścić tak motocykl i jeszcze to potem komuś sprzedawać.


The Road So Far:
- Wymiana 10ciu łożysk
- Wymiana sprężyn (na progresywne) oleju i uszczelniaczy w amortyzatorach przednich
- rewitalizacja szczęk hamulcowych i tłoczków (rozebrane na śrubki)
- rewitalizacja amortyzatora centralnego
- wygrzebanie 10 ton szlamu z stopki centralnej, bocznej, prędkościomierza i chłodnicy.
- odrdzewienie i odkamienienie chłodnicy
- nowe opony: Pilot Road 3
- wymiana wiązek: czujnika stopki, czujnika luzu, rozrusznika, lampy tylniej, modułu zapłonowego, lewych fajek zapłonowych,
- zlikwidowanie luzów łożyska kierownicy
- wymiana przewodów hamulcowych przednich
- wymiana 4 membran i przepustnicy gaźnika
- wymiana zębatek napędowych
- wymiana odbijaków tylnej zębatki, docinanie nowej śruby mocującej
- wymiana 26 śrub i 14 nakrętek
- nagwintowanie 12 rozmaitych elementów.

Będę musiał zrezygnować z nowego tłumika, bo musiałbym pociąć oryginalne kolektory a trochę mi szkoda... chyba, że kupię używane ale to się obaczy.

Jutro objazd po zakładach lakierniczych. Niestety to co zrobił poprzedni lakiernik nadaje się do wyrzucenia, więc szukam jakiegoś speca.
Ktoś zna w Łodzi lub okolicach bardzo dobrych lakierników?

  • Upvote 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O chłopie, grubo :) Fajnie, że znalazłeś czas i motywację do reaktywacji B4. Sądzę, że w ~~70% motocykli jeżdżących po naszych drogach gdyby rozebrać na części wyszłyby takie kwiatki jak u Ciebie (wystarczy spojrzeć na to, co jest sprzedawane na allegro, większość to złom...)

 

Całe szczęście teraz już będziesz wiedział na czym jeździsz także miłych bezawaryjnych i bezpiecznych wypadów życzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziwiam za fakt władowania kupe szmalu w reaktywacje B4 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:brawa: kolejny uratowany przed żyletkami :oki:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podziwiam za fakt władowania kupe szmalu w reaktywacje B4 :)

Heh.. wielu się dziwi że inwestuje w taki MAŁY motocykl.

Mówię jednak, że nie rozmiar się liczy ale to jak go używasz ;)

 

A co do kupy szmalu to hmm... w pewnym sensie będę miał jakość właściwie nowego motocykla za pieniądze po stokroć mniejsze niż nówka. Więc w pewien pokręcony sposób zrozumiały tylko dla miłośników starych motocykli - jest to dla mnie oszczędność ;)

No i przynajmniej wiem na czym jadę.

 

Nade wszystko - To jest moje pierwsze spotkanie z mechaniką. Z wykształcenia jestem grafikiem, nie mam pojęcia o technicznych rzeczach i do zeszłego roku jeździłem do serwisu z wymianą opon na zimowe. Na tym B4 bardzo duuuużo się nauczyłem. A takie coś jest bez cenne.

 

Dziś udało mi się zamontować ważący 110 kilo silnik - samemu. Nie wiem czy to łatwe czy trudne w ogólnej liście osiągnięć majstrów - dla mnie to prywatne mistrzostwo świata ;)

Pozdrawiam brać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz więcej zdjęć z prac nad moto to podeślij ładnie to wygląda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacny projekt. :) Nikt tutaj chyba nie lubi druciarstwa i po kupnie motocykla rozbiera co popadnie i uzupełnia braki - też tak miałem.

Brakujące śrubki kupowałeś w serwisie czy dobierałeś podobne?

pozdrawiam i powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kojarzę jakieś Twoje wizualizacje, że w miedzianą perłę szedłeś, jak jest teraz?

 

Póki tego wszystkiego jeszcze nie masz skleconego do kupy to poszedłbym z lagami do tego majstra od ramy i zrobił im to samo. Z felunkiem też bym to zrobił, ale skoro gumy juz założyłeś, to trochę lipa ;)

 

I nie chczań się z kolektorem, znam tylko jedną osobę, co akcesoryjny tłumik zmieniła z powrotem na serię, jak raz to zrobisz, to chceswz w każdym następnym, poza tym, jeśli kiedyś zdecydujesz się sprzedać, to jest takie powiedzenie, że motocykl sprzedaje wydech. :D

 

Zresztą spytaj Conny, ona też ma B4 - już zrewitalizowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

dsc0219ac.jpg

 

Dzisiaj fantastyczny sukces. przybliżający datę pierwszego wyjazdu - podłączona wiązka od pierwszego razu zadziałała. Wszystkie podłączenia są sprawne i każde światełko, przekaźnik i moduł działa. Kamień z serca, bo myślałem, że z wiązką będzie najwięcej problemów. Oczywiście poprzedni właściciele nie odmówili sobie ingerencji w kable. W związku z tym, tam gdzie na schematach jest kabel Zielono żółty, mnie jest pomarańczowy itp itd... więc nic się ze schematami nie zgadza.

Ważne że działa.

 

Obecny problem sprawiła mi centralna stopka, która z nie pojętych dla mnie powodów, po lakierowaniu ramy zaczęła cofać się po złożeniu wyżej niż poprzednio.

W związku z tym, obecnie po jej złożeniu, łańcuch napędowy mi po niej szoruje a boczna "odnoga" stopki wchodzi mi za wysoko nad oparcie nogi przy dźwigni biegów.

Nie rozumiem jak to możliwe... muszę skonstruować na zawiasie centralki jakiś "stoper", żeby nie składała się tak wysoko chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie.. gratuluję. Zostało mało roboty a efekt chyba mówi sam za siebie, opłacało się, co? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pięknie!

Remontuj, remontuj, ja już szykuję te 4tysiące złotych, jak się umawialiśmy, żeby ją odkupić od Ciebie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pięknie!

Remontuj, remontuj, ja już szykuję te 4tysiące złotych, jak się umawialiśmy, żeby ją odkupić od Ciebie :D

 

HUUUUEE HUE HUE HUE :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sulik pomału z tą centralką. Zapewne ona po złozeniu opiera się o jakieś "ucho/wypustkę" na wydechu. A jak widzę, wydech jeszcze nie przykręcony więc stopka leci w górę ile się da. Normalna sprawa ;)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że mogłem pomóc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dsc0004rz.jpg

 

Nowy Tłumik doszedł dzisiaj. Zdecydowałem się wypróbować tą polską firmę Montii. Filmiki z ich tłumikami bardzo mi się podobały. Mam nadzięję, że nie będzie lipy.

Plan na jutro:

- montaż kolektorów

- montaż chłodnicy

- montaż airboxa i gaźników

...

no i... Beta-test całości :D

 

Jeśli zapali od strzała po wszystkich tych cudowaniach, to osobiście ślubuję zesrać się w majty z radości, zdjąć je wysuszyć, oprawić w ramkę i powiesić w garażu dla potomnych.

Edytowane przez Sulik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam na zdjęcia :-)

 

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Majtów oczywiście :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście...

i oczy zawisły :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No no super robota ! Ogromny szacun za poświęcony czas. Z niecierpliwością czekam na kolejne zdjęcia.

 

Gdybym tylko miał kasę to zrobiłbym to samo z moją 4setką :D

Może się w końcu doczeka jakiejś małej reaktywacji bo aż strach na to patrzeć. Jednak kupno motonga za tanie pieniądze nie było zbyt dobrym rozwiązaniem, ale bądź co bądź - mam małego bandita :lol:

 

 

 

 

Spieszmy się kochać małe Bandity, tak szybką odchodzą :vroom:

Edytowane przez Faciu3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzucaj zdjęciami.. :D Ładny komin, ciekawe jak będzie wyglądał na B4. :zeby:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chce własnie swojego doprowadzić do stanu jezdnego i tu moje pytanie czy lagi + golenie spasują z B6 do B4 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sulik, pamiętaj o blokadzie stopki centralnej, przyspawanej do wydechu. Ale jeśli wymieniasz komin to pewnie zostanie przy kolektorach i nie będzie problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.