Skocz do zawartości

Dodatkowe Światła Drogowe / Dalekosiężne


nicolaus
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Ponieważ użytkuję mojego Dziorka głównie wycieczkowo na długich trasach, chciałem zamontować dodatkowe światła.
Chcę zrobić coś takiego jak widać w BMW GS`ach, nowych Triumph`ach itp
Nie chcę wydawać majątku na światełka z katalogu Touratecha, dlatego kombinuje coś we własnym zakresie.
Ponieważ mam zamontowane dwa gniazdka zapalniczki i podgrzewane manetki zależy mi na niskim poboru prądu żeby oszczędzać alternator, tak więc chyba będę zmierzał w kierunku LEDów.

Znalazłem coś takiego:

http://allegro.pl/ha...3176994658.html
-brak mocowań
- nie wiem czy dobrze świeci

Inna opcja to zamontowanie xenonów /H3 w soczewce, ale to już jest 70W na parkę i sporo upychania instalacji (przetwornice)

http://allegro.pl/ha...3224405019.html
- duży pobór prądu
- możliwość montażu pod lampą (w S-ce)

http://allegro.pl/re...3205359602.html
http://allegro.pl/re...3243637701.html
- duży pobór prądu
- możliwość montażu na gmolu (trochę nisko, ryzyko urwania mimo mocowania z metalu)
- ładny - nie wymaga osłony
- drogooo

Co do miejsca montażu to myślałem o 3 punktach:
- pod lampą jakimś cudem do stelaża
- na gmolach
- po bokach przedniej owiewki, nad migaczami, z mocowaniem do czarnego wypełnienia (wypełnienie wymagałoby sporych wzmocnień)

Czy ktoś ma zamontowane podobne halogeny w swojej S-ce ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te LEDy to nie dadzą więcej światła niż masz w standardzie.

Ostatnie mi się jakoś nie widzą po prostu :)

Zapodaj xenony, trochę osób z forum robiło to u siebie i bardzo chwalili poprawę widocznośći - masz sprawdzony i przetestowany sposób. Kilka tematów o tym jest jakie wybrać, gdzie przetwornice itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja chcialem kiedys dorobic sobie, ale zamontowac pod polka dolna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie!

 

Ponieważ użytkuję mojego Dziorka głównie wycieczkowo na długich trasach, chciałem zamontować dodatkowe światła.

Chcę zrobić coś takiego jak widać w BMW GS`ach, nowych Triumph`ach itp

Nie chcę wydawać majątku na światełka z katalogu Touratecha, dlatego kombinuje coś we własnym zakresie.

......

 

Co do miejsca montażu to myślałem o 3 punktach:

- pod lampą jakimś cudem do stelaża

- na gmolach

- po bokach przedniej owiewki, nad migaczami, z mocowaniem do czarnego wypełnienia (wypełnienie wymagałoby sporych wzmocnień)

 

u mnie już jest stelaż pod lampą,

phpGCxGuz.jpgdsc2531ln.jpgdsc2529j.jpg

do tego obudowy Hella micro de na xenony (chodzi o homologacje :lol: )

plus wypełnienie

i mam TO

odradzam po bokach i na gmolach w razie paciaka połamiesz wszystko

jak najbliżej lampy i jak najbardziej do przodu

:mario:

za jakiś czas wstawie foto

dodatkowo przelicz sobie prąd bo to też ważne w tego typu wynalazkach

ja w Dl`u mam troszkę zapasu wiec jest ok

Edytowane przez Marian-Awaryjny
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Dzięki za mini tutorial :)

Skąd masz stelaż pod lampę ?

Tutaj inny przykład na DLu...

http://www.vstromclu...iezne,4169.html

Rusztowanie pod halogeny spore. Ale efekt końcowy powalający - jasno jak w dzień.

Ile Watt ma alternator w DLu ?

 

Według manuala w Bandicie 1250SA jest alternator 400W przy 5k obr/min.

Swiatła przednie to 60+55 przy włączonych długich. Do tego 26W w tylnej lampie podczas hamowania.

+5W na podświetlenie tablicy rejestracyjnej, migacze 42 a w przypadku awaryjnych 84W. I jeszcze postojówki 10W.

Nie wiem ile ciągnie ECU i komp ABSu. Do tego grzane manetki - żadko używam, nie wiem ile ciągną.

Sporo, nie chciałbym usmażyć alternatora będąc np. za granicą.

Edytowane przez nicolaus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mały chyba 360-375W 5 tys

duży 400W

dolicz GPS albo olejarkę lub inne cuda niby drobnostki ale starannie policz.. :p:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się przyglądam tematowi i się zastanawiam po co ci lampy dalekosiężne/drogowe.

Ile czasu jeździsz na długich?? 5%? 10%?

 

Nie wiem jak swiecą światła w twojej wersji, ale skoro ci to nie wystacza to ja bym rozważył montaż bixenona na soczewkach takich z prawdziwego zdażenia w oryginalnej lampie. Co prawda traci się homologację ale xenon to xenon. Dobrze zrobiony świeci zajebiście.

 

Jeśli utrata homologacji nie wchodzi w grę i masz fundusze to ja bym założył bixenona w soczewkach na takim stelarzu jak ma Marian a ori lampę wyłączył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie Jab dlatego ja sie w to bawię;

długich nie używam bo osłona rozprasza i dlatego xenony sa jak najbardziej z przodu i jak najbliżej lampy ;

wstepnie nie wykladam duzej kasy na palniki tylko jakies tanie zobacze jak to bedzie działało i dopiero później ocenie zasadność całej inwestycji

i bedzie kolejny level na razie istotą było mocowanie samych obudów hella i instalacja- rozmieszczenie kablii przetwornic

ale to już moj nadworny elektryk opanuje :D

-----------------------

Nicolaus

stelaż mam z forum Dl`a cena to 100 + wysyłka

maszynowo wycinane plus lakier proszkowy wykonanie profesjonalne

kurcze wątpiw by pasowało do Ciebie ,ale jeżeli masz dostep do kogoś to mozesz coś na kształt mojego pomyśleć

pzdr :mario:

Edytowane przez Marian-Awaryjny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowych świateł zapragnąłem kiedy w zeszłym roku, dokładnie w dzień i w czasie finału mistrzostw europy w gałe, wracaliśmy z Rumunii ekipą, było już ciemno, późno i padaliśmy na twarz a ja prowadziłem i lecielismy przez węgierskie pustkowia do autostrady.

Mam na razie plan "minimum - najtaniej". Zobaczymy co z tego wyjdzie. Soczewki gładkie 60 zł / 2 szt, dwie przetwornice slim i dwa najtańsze palniki H3 + przełącznik na kierownicę (już zamówiony z katalogu Louisa). Całość pójdzie pod lampę. Wrzuce foty jak skończę :)

Marianie... dzięki za cynk o stelażu. Wątpię żeby pasowały do Bandita.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj wiadomo nie pakuj sie od razu w nie wiadomo jakie koszta

ja za same obudowy hella dalem pare stów ale chodziło o homologacje no i soczewki podobno bardzo ważne

co do stelażu po prostu wykorzystaj pomysł i tyle sukcesów i pochwal się :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Robiłem dzisiaj pierwsze próby.

Już wiem po co są osłony na górze halogenów - bo halogeny grzeją się jak palniki w kuchence! Z żarówką H3 po 2 minutach już nie mogłem utrzymać w ręku obudowy.

Z zamontowanym xenonem - po 5 minutach zaczęło się robić nieprzyjemnie ciepło.

W Bandicie jest fajne miejsce - pod lampą po bokach jest przetłoczenie w które mógłbym ładnie wkomponować te halogeny, ale ze względu na dużą ilość emitowanego ciepła - to miejsce odpada. Pozostaje mi montaż nad migaczami na wysięgnikach montowanych do wypełnienia. Akurat w tym miejscu wypełnienie jest dosyć sztywne.

Ale różnica między żarówką H3 a ksenonem jest kolosalna. Czesze bardzo ładnie :)

W zakupionych mocno chińskich halogenach (gówniane odbłyśniki) jest pół-kryza która powoduje że światło nie świeci "w górę" i robi linie graniczną światła na drodze.

Jakby tak to wywalić to na korki będzie mioooodzio :D

Na razie mam żarniki 6000K ale nie podobają mi się bo nie przepadam za niebieskim światłem. Niestety nie było nic innego w sklepie. Będę szukał takich które świecą na biało.

A przetwornice kupiłem takie...

http://allegro.pl/slim-przetwornica-xenon-pod-zarnik-h1-h4-h7-w-wa-i3238776265.html

Na pierwszy rzuta oka... nie piszczy podczas pracy i ma otworki montażowe :)

Edytowane przez nicolaus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Napisano (edytowane)

No i popełniłem montaż halogenów :)

Oj zeszło się. Ok. 5 godzin przygotowań i tworzenie mocowań, przymiarki pasowanie itp.

W niedziele ok. 4 godzin, montaż, wiercenie, tworzenie w sumie sporej wiązki elektrycznej, sporo lutowania.

Całość jest zrobiona na złączkach hermetycznych dzięki którym jak zajdzie potrzeba można szybko zdemontować czachę rozłączając ww. złączki. (i ze dwie trytyki trzeba by przeciąć :))

Instalacja pociągnięta oczywiście prosto od akumulatora, zaraz za + jest bezpiecznik na czerwonym przewodzie.

Wersja 1.0 nazwana roboczo "no money, max light" :)

Mocowania z aluminium kupione w "budowlanym" za 15 zł za metr.

Lekkie i sztywne, ale brzydkie :) Wyglądają siermiężnie, ale co tam. Ma jeździć i świecić a nie wyglądać :D

Od spodu wypełnienia są wzmocnienia z tego samego profilu aluminiowego.

 

img201305262158511.jpg

 

img201305262158422.jpg

 

img201305262220323.jpg

 

img201305262159044.jpg

 

Przetwornice poszły na plastik pod lampę, mocowanie śrubkami i najkrętką w oryginalnym miejscu (fabrycznie użyta plastikowa śrubka z rozpórką)

img201305251928475.jpg

 

Przekaźnik trafił na prawą stronę w bardzo fajne miejsce - jest mu tam sucho i jest przykręcony

img201305262058056.jpg

 

Na kierownicy pojawił się nowy włącznik.

Zasilanie włącznika jest z głównej lampy. Przełącznik steruje oczywiście przekaźnikiem.

img201305262221057.jpg

 

Od wewnętrznych stron czaszy, z 10 cm za migaczami dorobiłem dwa mocowania dzięki którym mogłem "podwiesić" przewody żeby się nie obijały.

Wersja 2.0 będzie miała:

- żarniki ksenonowe białe a nie niebieskie

- może jakaś gustowna osłona (same osłony Holan to 120 zł!)

- zmienione śruby montażowe samego halogenu do wspornika (z wysokich ampuli na płaskie jak przy mocowaniu do wypełnienia)

- przewody zostaną lepiej poprowadzone, dostaną peszel

- pozbawię halogeny blokady światła i z halogenów zrobią się dalekosiężne (najbardziej mi zależy na zasięgu)

Wersja 3.0 to wymiana tych halogenów na Hella Micro DE ale muszę poczekać na przypływ gotówki.

Ogólnie jestem baaaaardzo zadowolony :)

Nie mogłem zrobić zdjęć porównawczych bo w okolicy jest dosyć jasno, ale może dorzucę jak wymienię żarniki na białe.

Edytowane przez nicolaus
  • Upvote 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja na razie nie chwalę się bo i nie mam czym

zestaw kupiony w wersji bazowo- ekonomicznej:

dsc0133bln.jpg

obudowy z mocowaniami i osłonami już czekają :

dsc0134aj.jpgdsc0138iy.jpg

hella micro de :p: oczywiście

mocowanie już w motocyklu teraz tylko czekam na mojego znachora od elektryki- zarobiony jest

dam znać o postępach

 

z innej beczki nie boisz się że jak głupia parkingówka będzie

to światła wbiją się w owiewkę i zniszczą plastiki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę się boję, ale nie zamierzam się przewracać :D

Ładne te Helle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haha przewracanie było w moim przypadku silniejsze łodemnie

serio i to mowie ja przesun jakos to do przodu i pod lampę zrob jakis stelaż

ładne ładne :D

i maja homologacje nabitą :lol: tak ze w razie

kontroli jestem spokojny , obudowy + osłony 400 dałem

ale patrzyłeś na cenę ich zestawu

1900-do 2 000 niezłę ceny

Edytowane przez Marian-Awaryjny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny gotowych zestawów są absurdalne.

Twoje halogeny to micro de ? Bo wyglądają jakoś inaczej niż te które widać na allegro.

Mają fajniejsze szkło, gładko-kratkowane a nie tak jak wszystkie inne, całe "kratkowane"/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceny gotowych zestawów są absurdalne.

Twoje halogeny to micro de ? Bo wyglądają jakoś inaczej niż te które widać na allegro.

Mają fajniejsze szkło, gładko-kratkowane a nie tak jak wszystkie inne, całe "kratkowane"/

moje obudowy

włąsnie ja się absolutnie na tym nie znam ale na Dl forum polecają i podobno ;) wlasnie najlepsze sa w nich soczewki

ale ro jak zrobie to bedą testy i zobaczymy co i jak sie bardziej kalkuluje, dla potomnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

wersje prototypową mam na moto...

wrażenie bomba, czekam na modyfikacje mojego elektryka i wersję finalną,

obfotografuję na dniach, foto w galerii i tak wyglądały po rozgrzaniu:

wc3f.jpg

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

normalne światła mijania

hhkf.jpg

światła mijania +xenony

uqez.jpg

światła mijania + xenony + drogowe

t6n4.jpg

żarniki i żarówki do wymiany na coś lepszego jakościowo

ale wydaje mi się że już efekt jest widoczny :mario:

Edytowane przez Marian-Awaryjny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie świecą za mocno przed koło ?

Ja mam pozostawione na chwilę obecną niebieskie xenony. Jakoś tak bardziej rzucają się w oczy kierowcom puszek.

Zmieniłem widoczne mocowania na grubsze o 1 mm i bez profilu (teraz to zwykły prosty kawałek alu) bo tamte dostawały lekkich drgawek.

Przewody wcisnąłem w plastikowy oplot w celu polepszenia estetyki :)

Koloru xenonu nie będę zmieniał pewnie do przyszłego sezonu kiedy to planuje nabyć Helle Micro.

 

U mnie różnica jest taka, że jadąc w ciemnościach - po wyłączeniu xenonów, mam wrażenie że świece sobie latarką rowerową przed motocykl :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustawiałem je prawo- lewo i góra- dół wiec to w ogóle pierwsza jazda po zmroku, ( i wersja robocza)

..U mnie różnica jest taka, że jadąc w ciemnościach - po wyłączeniu xenonów, mam wrażenie że świece sobie latarką rowerową przed motocykl :)

mam dokładnie takie samo odczucie....ciemno jak w d...e

 

 

Koloru xenonu nie będę zmieniał pewnie do przyszłego sezonu kiedy to planuje nabyć Helle Micro.

 

ja znowu zainwestuje w lepsze żarówki i żarniki do moto bo jednak Hella to jest to :p:

i CI polecam..śledź alegro moze same obudowy jak ja dorwiesz gdzieś ew jak sie pojawia na forach dam CI znać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Dodam od siebie że na ksenonach latam non-stop. Nie usunąłem blokad światła z halogenów przez co nie oślepiają.

Dwa tygodnie temu zrobiłem trasę na około Słowacji + Wiedeń i ani razu nie miałem ani problemów z policją ani nikt mi nie mignął że go oślepiam.

(Kolega jechał na XJR1300 z Akrapovicem bez db killera to się uzupełnialiśmy - on dźwiękiem ja światłem, hehe)

Czuję poprawę bezpieczeństwa. Mam wrażenie że jestem bardziej zauważalny. Na pewno nie dlatego że światło halogenu kogoś oślepi, ale jakoś ludzie w puszkach bardziej zwracają uwagę na niebieskie światło ksenonu a w środku zwykłą lampę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.