Skocz do zawartości

Bandit 400 Na A2! Co I Jak? Cena? Rejestracja?


Gość Sykopson
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio w temacie "Mały Remoncik Mojego Bandziorka 400"

http://polishbanditcrew.pl/topic/18786-maly-remoncik-mojego-bandziorka-400/

 

Został poruszony temat Banditów 400 łapiących się na kategorię A2! Założyłem osobny temat w tej sprawie, między innymi dlatego że dotyczy to mnie bezpośrednio. Tutaj cytat:

Ceny B4' date=' które zostaną zarejestrowane na kategorię A2 gwałtownie skoczą w górę. To jest coraz bardziej poszukiwane moto, wyremontować, przerejestrować, sprzedać za sporą kasę. [/quote']

 

No więc mój Bandziorek ma w dowodzie 25kW czyli 36KM bodajże. Oznacza to że łapie się na nową kategorię A2. Tutaj następuje jedno z pytań, czy on po prostu z góry jest motocyklem którym można jeździć na tą kategorię, czy trzeba go jakoś specjalnie przerejestrować na takową (w sensie czy jest to teraz rozróżniane w urzędzie czy policjant biorąc dokument do ręki ma zobaczyć po prostu wartość mocy mniejszą niż to 48 czy 50KM). Nie ukrywam że jest to bardzo ciekawa sytuacja (zwłaszcza że niedługo zamierzam przesiąść się na coś klasy 600), ponieważ nie dość że teoretycznie egzotyczny i trudny sprzedaży motocykl prawdopodobnie pójdzie jak bułeczka, to jeszcze będzie można za niego zawołać jakąś ciekawą cenę. Tutaj też następuje pytanie, jak myślicie na jakim poziomie będą się kształtować ceny B400 na A2, ile będzie za niego zażądać?

 

Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć w temacie i ewentualnie dodać coś od siebie jeśli coś mu przychodzi do głowy w tej sprawie?

 

Jeśli wybrałem zły dział to proszę o przeniesienie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kombinuj, tylko sprzedaj mi swoją 400tkę za 2000zł :D

Płacę gotówką ;)

Edytowane przez Kukuryku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kombinuj, tylko sprzedaj mi swoją 400tkę za 2000zł

Chyba pierwsza rata z trzech :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli motocykl zadbany i w ładnym stanie, to dałoby się zrobić ;)

Poka zdjęcia :D

Nie bydź żyła i weź pod uwagę, że nie śmiałem się z Twojego pierwszego przywitania na forum jak inni :p::lol:

Edytowane przez Kukuryku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mieszaj chłopakowi w głowie!

Niech sprzedaje, jak ma okazję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem ostatnim rocznikiem który załapał się na A :D . Przybywaj do Krakowa i oglądaj ;) Choć na razie nie jestem nastawiony na sprzedaż ale jeśliby ktoś rzucił ciekawą ceną to kto wie...

A tym czasem może ktoś wypowie się w temacie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

QQ ja Cię mogę nawet tam zawieźć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co, jak nie jest nawet nastawiony na sprzedaż :p:

Sykopson, jakiego rzędu kwoty uważasz za ciekawe? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co, jak nie jest nawet nastawiony na sprzedaż :p:

 

Adam, jak jechałem do wro zobaczyć bandziora, też go nie chciał sprzedać... teraz jest mój :D (trzech nas pojechało) :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Adam w betonowych butach ogląda dno Odry? :takaemotka:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a QQ offtopuje, ahaha :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to mozliwe ze 400cc z 1991 ma moc 36 KM, skoro od startu serii w 1989 roku wszystkie modele miały do roku 1992 59 KM?

Jakieś dławiki masz pozakładane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cooo?

O nie, taką rzeźbą i druciarstwem to ja nie jestem zainteresowany :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i w pissdu,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, moto przyjechało z niemiec w 2008 albo 2009 nie pamiętam. Ma ok. 5s do paki, 200 licznikowe nim jechałem (w niemczech oczywiscie :D ) a w dowodzie jest wbite 36KM, myslę że drutu tam nie ma, mnie nie pytajcie jak to jest zrobione... :P

 

Jeśli chodzi o ciekawą cenę to fajnie jakbyś mógł obejrzeć, powiedzieć po tym ile jestes w stanie za niego dać, a ja wtedy mógłbym rozważyć czy jestem w stanie tyle za niego wziąć ;)

 

Możesz być spokojny, motorownia zdrowa, ładnie się wkręca i żre troszkę oleju jak na b4 przystało, trzeba tylko wymienić uszczelkę sprzęgła. No i prawa laga mi się zaczęła pocić lekko przedwczoraj. Wizualnie, dekle poprzycierane oba, rama lekko obtarta (moto jeździ prosto), lakier oryginał w stanie takim sobie (w końcu moto ma 22 lata) był polerowany więc ogólnie ładnie wygląda, ale z bliska nie jest to tafla ocząt pięknej kobiety... ;) Zresztą co się będę produkował, masz niedaleko (Zielonki jakby co także nawet strona Krk od Katowic) wpadnij, zobaczysz, jak się spodoba to go spieniężę i kupię 600, jak nie, albo zaproponujesz cenę która będzie dla mnie nie do przyjęcia, to bez płaczu pozostanę jego szczęśliwym posiadaczem, nie spieszy mi się, a kiedys zawsze znajdzie się amator B400 na A2 :P

 

Zdjęcia wstawię jakoś za niedługo, muszę poszukać co mam pod ręką (jest na miniaturce jbc ;) )

Edytowane przez Sykopson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli masz w dowodzie wpisaną moc mniejszą niż 48kw czy ile tam na A2 to nic nie musisz zmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Trochę odświeżę bo temat ciekawy, a i pomogę może komuś rozwiać wątpliwości. :)

 

 

Jak to mozliwe ze 400cc z 1991 ma moc 36 KM, skoro od startu serii w 1989 roku wszystkie modele miały do roku 1992 59 KM?

Jakieś dławiki masz pozakładane?

 

W Niemczech jest kategoria, która łapie się na motocykle, które mają właśnie 25kW. Więc jest to duszone pod rynek niemiecki przez jakiegoś prywaciarza. Bo nie wydaje mi się, żeby w 91 były już te przepisy na takową kategorię.

 

No więc mój Bandziorek ma w dowodzie 25kW czyli 36KM bodajże. Oznacza to że łapie się na nową kategorię A2. Tutaj następuje jedno z pytań, czy on po prostu z góry jest motocyklem którym można jeździć na tą kategorię, czy trzeba go jakoś specjalnie przerejestrować na takową (w sensie czy jest to teraz rozróżniane w urzędzie czy policjant biorąc dokument do ręki ma zobaczyć po prostu wartość mocy mniejszą niż to 48 czy 50KM).

 

Nie wiem, szczerze się przyznaje ale jestem bardzo ciekawy tego jak to teraz wygląda.

 

Tutaj też następuje pytanie, jak myślicie na jakim poziomie będą się kształtować ceny B400 na A2, ile będzie za niego zażądać?

 

Wydaje mi się, że zadbany, wyremontowany egzemplarz, który wygląda jak jeździ i na dodatek jest na A2 spokojnie będzie kosztować w granicach 6-7 tysięcy. Po pierwsze remont, stan, wygląd. Po drugie kategoria A2.

 

Popatrz na aktualny stan rynkowy w związku z kategorią A2. Możesz sobie kupić gladiusa 650 za kilkadziesiąt tysięcy. GS 500 który według mnie nie wygląda i nie jeździ. Ale to tylko moje zdanie. Oprócz tego kilka skuterów i jakieś pomniejsze motocykle, które są mało popularne. Jak ktoś widzi bandziora od razu mu się oczy świecą i wie, że takim czymś fajnie by się jeździło. (kwestia wyglądu, sportowego charakteru i historii). Aktualnie doinwestowany egzemplarz kupisz za 5500. No to dodaj do tego koszt przerejestrowania na A2. Założę się o tyle ile możesz dołożyć, że sprzedasz bez problemu. Są różni ludzie, na pewno jakaś bogata rodzinka syneczkowi za 7 tysięcy motocykla nie odmówi.

 

 

 

Jak się ma sprawa z duszeniem motocykli, które mają więcej niż 35kW?

Otóż:

Motocykle te według prawa można zdusić, ale duszenie nie może być większe niż połowa mocy. Czyli maksymalnie jeśli dopuszczalne jest 47koni to możesz dusić motocykl z 95 kucami wpisanymi w dowód. Jak to zrobić? Otóż:

http://allegro.pl/blokowanie-mocy-pelna-dokumentacja-a1-a2-i3272590775.html

Z tego co się orientuje, ale nie chcę siać herezji to do urzędu trzeba dostarczyć wykres z hamowni oraz przegląd techniczny po wprowadzeniu modyfikacji. Ale pewne to to nie jest, więc nie brać tego do siebie.

 

Mam nadzieję, że chociaż trochę przybliżyłem. I sory za odkop. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc mój Bandziorek ma w dowodzie 25kW czyli 36KM bodajże. Oznacza to że łapie się na nową kategorię A2. Tutaj następuje jedno z pytań, czy on po prostu z góry jest motocyklem którym można jeździć na tą kategorię, czy trzeba go jakoś specjalnie przerejestrować na takową (w sensie czy jest to teraz rozróżniane w urzędzie czy policjant biorąc dokument do ręki ma zobaczyć po prostu wartość mocy mniejszą niż to 48 czy 50KM).

 

Jeśli w dowodzie rejestracyjnym masz wpisane w rubryce bodajże P.2 moc 25kW to znaczy, że tym motocyklem możesz poruszać się posiadając prawo jazdy kategorii A2 :)

 

Nie trzeba przerejestrowywać "na kategorię A2", ponieważ motocykle, ani samochody nie są rejestrowane - mówiąc potocznie - "na kategorię". Rejestrowany pojazd ma w dowodzie pewne dane typu moc silnika, pojemność, waga, itp. i one nie mają ograniczeń kategoryzacyjnych A, A2, A1, B1, B (przecież w żadnej rubryce w dowodzie nie ma podanej kategorii prawa jazdy)... To prawo jazdy upoważnia Cię do kierowania pojazdem, który ma taką a taką moc silnika, taką a taką wagę i tak dalej. Tak samo samochody, którymi chcemy poruszać się mając prawo jazdy B1, muszą mieć odpowiednią wagę w dowodzie i moc (choć teraz coś się pozmieniało podobno, że te wartości są masakrycznie niskie i odchudzone maluchy się nie łapią, ale nie zagłębiałem się w to).

 

Kategoria:

A1 - 16 lat - do 125 ccm, do 11 kW

A2 - 18 lat - do 35 kW

A - 20 lat (w przypadku posiadania co najmniej dwa lata kategorii A2), 24 lata (w przypadku nie posiadania kategorii A2) - bez ograniczeń

Do tego dochodzą jakieś stosunki mocy do masy, które są w rubryce Q...

 

I teraz sobie dopasowujesz... Masz 25kW w dowodzie, zatem mając A1 nie możesz się nim poruszać, ale mając A2 już możesz ;) Jeśli B4 ma w dowodzie 37kW (najczęściej tak jest) to trzeba posiadać kategorię A i to jest ta bolączka, przez którą będę przechodził, ale nie dam za wygraną i w jakiś sposób zarejestruję B4 z mocą mniejszą niż 35kW :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyłączę się do tematu otóż mój bandit ma w dowodzie 44kW czyli 60HP ale w tej chwili ma 64 :) patrząc na ten link podesłany w sprawie zmniejszenia mocy silnika za 1500zł to jedno wielkie złodziejstwo. Za pare lat też planuje zrobić moje b4 na A2 by żonka mogła tym jeździć. A co do tematu żeby obniżyć moc to ja osobiście bym kupił jakiś tłumik o bardzo małej średnicy wylotowej tak by miał muuuła i w tedy kombinować z mocą i papierkowymi sprawami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Jak ja mam 650 na a2 zarejestrowana, to też mogę sobie 2k do ceny dorzucić? :))

 

Wysłane ze Srapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.