Skocz do zawartości

Śruba Regulacji Mieszank


Gość - Arturo -
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie gdzie sie znajduje, czy jest ona opisana w serwisówce jako Pilot Screw i znajduje sie od strony filtra powietrza pod wlotem do gaźnika ?

 

W końcu przymierzam sie do grubszego przeglądu :lol: i chciał bym skontrolować tez mieszankę przy pomocy color tune i ewentualnie ja skorygować.

 

I synchro robimy co 6kkm a czyszczenie gaźników co 6k czy co 12k ?

Edytowane przez - Arturo -
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to te śrubki i tak się nazywają, teoretycznie co 6 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Pytanie o śrubki regulacji oraz o sama regulacje mieszanki powraca z zdwojona mocą, zrobiłem zaworki chce przystąpić do regulacji gaźników i tutaj zdziwienie pierwsze ze śrubki są w dolocie, i jak ściągnąć air boxa by sie do nich dostać, nie ściągając gaźników. A drugie patrząc na nie nie widzę tam ani wycięcia typu imbus ani wyciec na śrubokręt płaski, zdjęcie w załączniku.

 

Czy może z adamRS'em sie nie do końca zrozumieliśmy i śruba mieszanki to ta opisana jako "10"

post-213-1272639235,0684_thumb.jpg

post-213-1272640682,1776_thumb.gif

Edytowane przez - Arturo -
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co masz na zdjęciu pierwszym to są dysze. Śruba mieszanki znajduje się od spodu, zaznaczona na drugim zdjęciu pod nr 10, musisz mieć krótki płaski śrubokręt żeby to wyregulować albo kombinacja z bit'ami i gietkimi przedluzkami.

Edytowane przez serch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie chodziło mi o tą śrubę oznaczoną numerem 10. Bez zdejmowania gaźników raczej się nie obejdzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy bit na kostke 1/4" i farbką kropka na nim, ideałem jest śrubokręt kątowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do skrajnych cylindrów bez problemu płaskim małym dochodzę, do tych w głębi ciężej bo w rękawiczkach nie bardzo a bez parze sie o silnik ;/

 

Chciałem skontrolować i ustawić mieszankę na wszelki wypadek bo kiedyś po zamontowaniu przelota nawet tego nie zrobiłem.

 

Ale jak by nie było to kręcenie ta śruba daje mizerny efekt, jak wkręciłem colortune miała ładny niebieski kolor ni to mocny niebieski ani tez nie jasny. Po wkręceniu śruby do oporu kolor jeśli zbladł to minimalnie, a aby pojawił sie płomień żółto czerwony to musiałem wykręcić 6 obrotów, przy 4 obrotach płomień miał minimalne przebłyski żółtego czerwonego. a kręcenie +/- 0.5-1 obrotu względem tego co było nie powodowało różnicy koloru. Wiec ustawie tak ja było wcześniej na ok 2 obr bo po serwisowce nie mogę sie zorientować jaki mam gaźnik wiec 1/8 obrotu w te czy wewte nie zrobi chyba różnicy.

 

A aby była wyraźna różnica koloru musiałem zacząć silnik przylewać ssaniem, a bez ssania i przy 6 obr, po odkręceniu manetki kolor wracał do normy - wiec przy wyższych obrotach i konsumpcji tez ta regulacja srednio wpływa.

 

BTW: Jest mi ktoś w stanie wytłumaczyć jak sie mam ta świeca testowa posłużyć - czy zostawić jak jest i nie kombinować, bo mnie to trochę nurtuje. W skuterze 2T mieszanie śrubą dawało różnice w kolorze świecy. a tutaj kolor płomienia mi sie nie zmienia ;-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do trzeba mieć jeszcze wprawne ucho (kiedys nie było colortuneow) oraz wprawne oko (jak moto wchodzi i schodzi z obrotów) -wiedza zaczerpnięta od speca Tolinka:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Jak mam takie pytanie czy taki kolor świecy to już uboga mieszanka?

 

p5280194.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Bo w sumie ma być kawa z mlekiem a jest tak jak wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile km na niej zrobiłeś bo dla mnie to ona jakaś trochę za czysta, nie ma ściemnienia na porcelance nawet. Ani tez nie ma nadpaleń na stykach co uświadczyło by o zbyt ubogiej mieszance. Ja bym to wkręcił zrobił z 10-15 km wykręcił i zobaczył jak wygląda, jeśli nadal tak samo to coś mi sie wydaje ze powinna być ciemniejsza i zainteresował bym sie ewentualnie mieszanka, albo zatankował paliwo na innej stacji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od założenia zrobiłem na tych świecach jakieś 3 tys. km. Świecę wykręciłem prawie tuż po jeździe gdzie przejechałem jakieś 80 km. Paliwo tankuję na shellu jakościowo super bandzior na nim jeździ elegancko. Spróbować mu wlać trochę gorsze i po jeździe obejrzeć świece?

A mogła się mieszanka zubożyć po wymianie filtra na nowy czysty? :unsure:

Dodam, że poza wymianą filtra powietrza i przewodów paliwowych i podciśnienia nic w gaźnikach nie grzebałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, że mogła się zubożyć. Jeśli miałeś już niedrożny filtr(czytaj: ubrudzony), to automatycznie do gaźnika dostawało się mniej powietrza, a teraz, gdy już dostaje się normalna dawka powietrza to stosunek paliwa do powietrza jest mniejszy, więc jeśli teraz dodasz trochę paliwa do mieszanki to bandzior będzie namacalnie mocniejszy. Pytanie jeszcze czy na wszystkich gaźnikach miałeś ten sam stosunek. Jeśli tak to sprawa jest prosta: synchro i śmigamy. Pamiętaj, że zbyt uboga mieszanka może mieć katastrofalny wpływ na tłoki, silnik może się przegrzewać i może wypalić dziurę w tłoku lub może spuchnąć. pozdrawiam

 

EDIT: dobra sorry, źle przeczytałem poprzedzającego posta, ale informacja się może komuś przyda...

Edytowane przez smiglak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze by było aby ktoś oglądnął ta świece na żywo kto jest bardziej ogarnięty z tematem, bo jak napsiał przedmowca uboga mieszanka jest o wiele gorsza od bogatej poniewaz silnik może ulec uszkodzeniu, poprzez przegrzanie, nadpalania gniazd zaworów itp. Skoro zrobiłeś Parę tys to porcelanka tez powinna mieć nalot, może tylko na zdjęciu tak wygląda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to wygląda ewidentnie na zbyt ubogą mieszankę. Przy schodzeniu z obrotów w jeździe nie strzela w wydech?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie strzela ani w rurę ani w gaźniki. A w ramach próby na skład mieszanki jak bym pojeździł na częściowo zaciągniętym ssaniu widać by było na świecy inne zabarwienie? Czy np 20 km wystarczy żeby się kolor świecy zmienił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.