Skocz do zawartości

Przeróbka Zawieszenia Przedniego.


Tolinek
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Od dłuższego czasu miałem wrażenie że brakuje mi trakcji. A że polisz asftalt jest co raz gorszy z roku
na rok to jeździło się co raz gorzej. O ile tylny amortyzator dawał radę to przedni już niekoniecznie. Przód
był zdecydowanie za twardy. Pomimo właściwego ustawienia zawieszenia, właściwego stanu oleju, właściwej
lepkości oleju, sprawnych tulejek prowadzących itp. było źle. Co by nie robił - za twardo. Gdy zmieniłem olej
na 15W było już zdecydowanie za twardo. Gdy zmieniłem na 5W niby ok, ale przy prędkościach powyżej 50 km/h
już nie było OK. Regulacja napięciem wstępnym pomagała symboliczne i to przy niewielkich prędkościach.

Objawy: Przy pokonywaniu nierówności przednie zawieszenie zdecydowanie nie nadążało z wybieraniem wybojów.
Dziury jak cię mogę wybierało ale czuć je bylo na kierownicy co było irytujące. Ponadto po przejechaniu wyboju przy
ostrym pałowaniu bandyta lekuchno trzepotał kierownicą. Niby nic, ale przy 160 w złożeniu przyprawiało o dreszczyk,
w złym tego słowa znaczeniu. Słowem, przednie zawieszenie było sztywne, szorstkie. Pod koniec zeszłego
sezonu zauważyłem, że Sytuacja DRAMATYCZNIE zmieniała się na lepsze gdy dosiadła się moja Luba. Wtedy,
zawieszenie robiło się dokładnie takie jak być powinno. Ino z Lubą na pokładzie się nie popałuje.....

Trzeba było coś z tym zrobić więc zainwestowałem w gold valvesy - nie żałuję. Zawieszenie nadal jest troszkę
sztywne bo nie zmieniłem sprężyn (czasem jednak jeżdżę z Agą) a i mi się zdarza tak jakoś pojechać, że do końca
skoku zawieszenia zostaje 1.5 cm. Jednak jakość jazdy jest nie do porównania. Zniknęła szorstkość zawieszenia,
wszystkie wyboje wybierane są bez tego małego "shimmy". Myślałem, że temat przysiadania przy hamowaniu był
do przyjęcia przy starym setupie... W nowym nawet się nie spinam żeby to skompensować. To najlepsza inwestycja
w bandytę jaką zrobiłem w ciągu ostatnich paru lat. Dodatkowe parenaście koni nie sprawiło nawet połowy tej frajdy
którą daje "nowe" zawieszenie.


JEDNAKŻE, zainwestowałem również w książkę racetecha "Motorcycle supesnsion bible" i to jest rzecz bardzo, ale
to bardzo ciekawa. Przeczytałem ze 4 razy i jestem święcie przekonany, że stockowe zawieszenie można zrobić tak,
że nie trzeba kupować gold valves'ów....

Na koniec zdjątko:
bikepics-2557325-full.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to jest i co to robi

 

Wysratalkowane z Xperia

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to chcę Toli pożyczkę na wymianę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie oddam, za dobrze mi się jeździ :P:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tolinku, tagi małymi literami :P

 

Edit: Użyj pełnego edytora, link jest w mojej sygnaturze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale "Gold valves" to nazwa własna szczerbaty.gif

 

BTW. Jak się poprawia tagi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...

tolin jak zawiecha, nadal ten sam setup? dziala wystarczajaco?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie wystarcza. Choć odkąd wiem o co chodzi z tym zaworkiem w amortyzatorze to nie kupił bym gold valvesów.

Wywiercił bym dziurkę 1mm w jednym miejscu na stockowym zaworku i zabrał bym ze 3-4 płytki ze stosu tłumiącego.

 

shim_03.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te cieniutke plytki ulozone w stozek? Najszersze bys sciagnal?

Ty to jestes ogarniacz. Nie dam Ci spokoju do konca zycia  :oczy:

Edytowane przez nikon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stockowy cartridge bandyty ma kilkanaście blaszek o takiej samej średnicy (w przeciwieństwie do tego stosu z obrazka) i chyba

takiej samej grubości (nie pamiętam). W związku z tym nie ma znaczenia czy zabierzesz z góry czy z dołu. Na dzieńdobry polecam:

http://racetech.com/articles/CartridgeForks.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 years later...

Panowie nie umiem na forum dodac posta wiec pisze tu. mam problem z bardzo miekkim zawieszeniem przednim, po wymianie oleju na 20w bylo chwile dobrze potem wrocil do stanu jaki byl. prosze Was o pomoc i przepraszam ze pisze tu pozdrawiam Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stockowy cartridge bandyty ma kilkanaście blaszek o takiej samej średnicy (w przeciwieństwie do tego stosu z obrazka) i chyba

takiej samej grubości (nie pamiętam). W związku z tym nie ma znaczenia czy zabierzesz z góry czy z dołu. Na dzieńdobry polecam:

http://racetech.com/articles/CartridgeForks.htm

witam pomozesz w sprawie zawieszenia??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest temat o zawieszeniach tam sie kieruj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozbieralem żeby wymienić olej było pompowane itp A długość sprężyny to 36.4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dziale wiedzy jest serwisówka do twojego Moto tam sprawdzisz wszystkie wymiary graniczne oraz ile ,jakiego oraz do jakiej wysokości nalać oleju . Proponuję rozebrać zweryfikować z!ożyć i musi dzialac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.