Skocz do zawartości

Ciekawostki Wydechowe :)


BAN
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Natrafiłem dzisiaj na takie coś:

 

http://www.youtube.com/watch?v=MhLKXK8lTPo

 

W skrócie: Ktoś zmienił sobie kolektory i dał 4 niezależne wydechy dla każdego cylindra. Wygląda to całkiem fajnie. Sądzę, że również fajnie to może brzmieć, chociaż ja bym użył bardziej cywilizowanych tłumików.

 

Co o tym myślicie? Wiem, że ktoś na PBC robił sobie podwójny wydech.

 

Druga opcja tłumiki o regulowanej głośności:

http://www.cruisercu.../part/NC-N41005

 

http://www.youtube.com/watch?v=t3rUVrM6RHs

Edytowane przez BAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 59
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • MetalBeast

    10

  • krynio

    7

  • Magpie

    9

Ktoś zmienił sobie kolektory i dał 4 niezależne wydechy dla każdego cylindra.

 

wątpię, że tak jest, imho to jest "zwykłe" 4-1-2 i podwójne końcówki...

jakby było tak jak napisałeś to (również imho) - słabo by się silniku pracowało... po to się łączy flow gazów w kolektorze, żeby się wzajemnie cylki "ssały" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale z tym filmem to się ktoś napocił... no krócej nie mógł nagrać!

Fajny pomysł. Jakoś tak bardziej leży mi brzmienie silników, co mają np 4w2 albo jednocylindrowych. Krótko mówiąc niskie chrapliwe brzmienia.

Pewnie też by bandzior gadał jak by miał 4w2, ale oddzielnie nie jak tu ktoś pokazywał 4 w 1 w 2

 

Daniel - czyli tu bardziej chodzi o sprawy techniczne, że bandzior ma 4w1 ?

Edytowane przez MetalBeast
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daniel - czyli tu bardziej chodzi o sprawy techniczne, że bandzior ma 4w1 ?

 

no i nie tylko bandzior, ale i wszystkie inne V-ki, boxery, itd z poprawnie projektowanym układem wydechowym uwzględniają zjawisko falowe, więc tak - zawsze będzie takie "łączenie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli nici, żeby bandzior ryczał jak V-ka :( Dźwięk to jest jeden powód dla którego chciałbym mieć jakąś armaturę na pustych wydechach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może brzmieć jak V-ka, wystarczy chyba tylko czopy na korbowodzie odpowiednio ustawić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nici, ale nie ze względu na układ wydechowy tylko konstrukcje silnia - inna kompresja, wieksze cyliki - przez co jebitniejszy "wybuch" :)

 

a jak chcesz mieć efekt fałki w rzędówce to zrób tak: - przelotowy komin bez wypełnienia, srednie i wysokie obroty ustaw baaardzo ubogą mieszankę, a niskie i na zamkniętej przepustnicy mega zalewanie - gwarantuję, że będziesz "jebbał" jak szalony szatan :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myslicie o idei regulowanycyh wydechów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nici, ale nie ze względu na układ wydechowy tylko konstrukcje silnia - inna kompresja, wieksze cyliki - przez co jebitniejszy "wybuch" :)

 

a jak chcesz mieć efekt fałki w rzędówce to zrób tak: - przelotowy komin bez wypełnienia, srednie i wysokie obroty ustaw baaardzo ubogą mieszankę, a niskie i na zamkniętej przepustnicy mega zalewanie - gwarantuję, że będziesz "jebbał" jak szalony szatan :)

 

Wiem wiem, tak właśnie sobie rozkminiłem po konstrukcjach róznych silników. A co do ingerencji w mieszankę to jakoś mi nie spieszno do takich festyniarskich zachowań - tak jak jest, jest dobrze. I tak już mój komin ma db-killera bo w trasie to jakaś parodia była.

 

ps. ale durny filmik z tym regulowanym wydechem! :D

Edytowane przez MetalBeast
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... ale chiksa świeżego wyhaczył na komin :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myslicie o idei regulowanycyh wydechów?

 

sprawa zaje**sta!

sam myslalem kiedys czy cos takiego istnieje / czy da sie zrobic

 

myslalem zeby to wygladalo bardziej jak dysza odrzutowca :P zamykajaca sie i otiwerajaca od potrzeb - oczywiscie czysto teoretycznie.

 

pomysl mega, ale jak to ma sie do pracy silnika? inaczej chyba wtedy ciagnie w zaleznosci czy zamknieta czy otwarta - po to sie robi regulacje silnika przecie.

 

ja to bym chcial wlozyc do swojego b6 puste rury - ale po jezdzie bez wydechu, na samych kolektorach odpuscilem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie teoretyzuję, ale "efekt" fałki możnaby uzyskać jakby zrobić 4 w 2, tyle że nie 2 obok siebie w jeden, a dwa co drugi w jeden, wtedy byłoby bam_bam z jednej i bam_bam z drugiej rurki, ale nie wiem jakby to ssało, a jeśli nikt tego nie robi to pewnie słabo :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krynio, ale chłopaki chyba chcą jakiś pomysł na podwójne wydechy. Tutaj widzę jedynie różnicę, że idzie 4-2-1, a nie 4-1. Jak to na osiągi się przekłada to się nie wypowiem bo nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz lepiej widac?

 

 

74030472.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a faktycznie, mój błąd :czerwony:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie zachcianki zeby R4 pracowala jaka Vka.

Przesiadzcie sie na R1 Big Bang ktora ma przestawione czopy korbowodow i po problemie.

Edytowane przez krynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze można kupić fałkę :P Tym nie mniej i w mojej SV kolektor łączy się przed dolotami do kominów (serio, myślałem, że po kominie na cylinder, póki nie zajrzałem pod spód )

 

Co do regulowanego- pragnę zauważyć, że pod wydech stroi się moto i może w armaturze jest inaczej- ale w moto które ma zapierdalać trzebaby zmieniać mieszankę zdaje się przy takim otwieraniu zamykaniu. Ale co ja tam wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna sprawa, ale dosyć kosztowna. Myślę, że można lepiej spożytkować takie pieniądze :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kosztowna? Ty jeszcze chyba nie inwestowałeś w moto...

 

Ja nie podzielam koncepcji dwóch wydechów, ale jak patrze na takie malowanie gsxa 1.4 z dwoma kominami zrobionymi pod to malowanie to nie ukrywam iż ręka mi sama wędruje w majty ..... :trzepie:

 

suzuki_gsx1400__1_original.jpg

 

Tylko właśnie chodzi o to, że jak zmieniać to z głową. Dać komuś co to wymierzy pod zawory wydechowe, wyliczy przepływ pod zrobione gaźniki, ładnie pospawa. Do tego dwie fajne puchy i wszystkie w okolicy same będą majty zdejmować po przejażdżce w las gdzie motor następnie zgasł.

Edytowane przez krynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale kozak maszyna chyba się zakochałem :boje_sie:

Edytowane przez magulon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi akurat w GSXie 1400 podobają się te oryginalne dwa kominy. Te jakieś takie zamaskowane przez kolor. Nie wiem czemu w tych nowszych dali jeden, ale wielkości puzonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krynio!!!

 

Proszę Cię!! Daj linka do większej ilości zdjęć tego cudeńka!!! :boje_sie::zeby:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.