Skocz do zawartości

Filtr Powietrza - Wymiana Na K&n - Problemy


Gość Venom
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Iglice podniosłem na maxa - z 4ego na 5te nacięcie (licząc od góry), pod zabezpieczeniem była jeszcze jakaś gumowa tulejka. Moto dalej po odpaleniu kicha w gaźnik na zimnym. Po rozgrzaniu nie kicha ale co kilka sekund wydaje pojedyńczy strzał z wydechu (taki jak podczas schodzenia z obrotów - tłumik przelot). Po próbach wkręcenia na obroty moto wstaje ładnie tylko za pierwszym szybkim ruchem manetką, kolejne dodawanie gazu objawia się dławieniem i ogniem z wydechu przy puszczaniu gazu. 

Dodatkowo wyszło, że fachowcy, którzy wcześniej ustawiali gaźniki źle złorzyli pokrywy górne zaginając membrany w dwóch gaźnikach - na szczęście nie pękły.

Więcej nie dłubie - oddam do fachowców, jest u nas ktoś z okolic Wrocławia/Poznania?

Edytowane przez ozi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez wiekszych dysz glownych nic z tego nie bedzie.

 

wolne obroty daj na 3,5, glowne dysze wstaw minimum 130 (kup pare wiertelek gdyby nadal bylo zbyt biedne zeby je rozwiercic), iglice od mz 150 z allegro. Fachowcy to pojecie wzgledne, do wiosny ogarniesz sobie na tip top :P Ja w Poznaniu siedze, ale nie mam garazu zeby Ci pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Mam teraz dolot i wydech ixil (przelot) a jako że trzeba zrobić synchro gaźników bo po wstawieniu wydechu nie było nic robione, to zastanawiam się żeby dodatkowo założyć filtr k&n. I tu pytanie czy zwykły mechanik motocyklowy da radę to ogarnąć aby to normalnie jechało ? Czy nie warto pchać się w k&n tylko kupić zwykły filtr powietrza i dać sobie spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ma pojecie co sie dzieje w gazniku podcisnieniowym i co sie zmieni z k&n to powinien ogarnac nawet metoda prob i bledow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Odgrzeję trochę kotleta.

 

B6 MK2, wydech przelot, iglice podniesione o około 0.8 mm (2 podkładki), dysze standard. Po założeniu K&N pracuje OK, wkręca się ale mam dziurę pomiędzy 6 a 7 tys obrotów.

 

Pytanie: Czy dalsze podniesienie iglic przeniesie dziurę na wyższy zakres obrotów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze sprezyny za mocno trzymaja nim zassie porzadnie. Dasz podkladke to moze być 4-6 za bogato, a 6-7 dobrze i wyzej rowniez. Ciecie sprezyny zbyt ryzykowne, choc ja urznalem pare centymetrow nim wszystko gralo :D

Edytowane przez nikon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze sprezyny za mocno trzymaja nim zassie porzadnie. Dasz podkladke to moze być 4-6 za bogato, a 6-7 dobrze i wyzej rowniez. Ciecie sprezyny zbyt ryzykowne, choc ja urznalem pare centymetrow nim wszystko gralo :D

Mówisz o sprężynach, które są pod kopułką?  Cięcie rzeczywiście ryzykowne zwłaszcza dla kogoś bez doświadczenia, trzeba by poszukać jakiś gaźników na dawcę...

 

Czy oprócz gotowych zestawów Dynojet (zabijających ceną), są jakieś tańsze możliwości jeśli chodzi o same dysze?

 

Spróbuję wsadzić jeszcze 1 podkładkę, zobaczę jak będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz do kolegi Łukasza : http://polishbanditcrew.pl/user/54-lukasz/

On montował jak miał B6 filtr K&N, podnosił iglice więc pewnie jakieś sposoby i wykończenia ma :) Teraz to ja mam to B6 dlatego nie wiem dokładnie co i jak bo tego niestety nie robiłem. Ale fakt efekt takiego braku mocy odczuwalny ale w małym zakresie na pewno nie 2k obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obczaj na allegro iglice z mz 150. Ksztaltem sa niezle, tylko swoje rowki bedziesz musial naciac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obczaj na allegro iglice z mz 150. Ksztaltem sa niezle, tylko swoje rowki bedziesz musial naciac.

Z tego co widzę to one już mają rowki? :

ihost_1429596529__iglicamz150.jpg

Problem, że w B6 iglice nie mają zapinek (iglica ma główkę) więc trzeba by jeszcze kombinować z zapinkami żeby pasowały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak pisze zoozka - w B6 nie ma regulacji na iglicy.
O ile k&n to wkładka, kup sobie o-ringi 1mm i podłóż pod iglice powinno wystarczyć. Nie ma potrzeby zakupu od MZ-ki :P

Śruby biegu jałowego wykręć 2,5 obrotu +/- 0,25 powinno pomóc.

Jak nie wystarczy to wstaw większe dysze główne. Ja tego w 600 nie robiłem, wystarczyło tylko podnieść iglice.

Powodzonka ;)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak pisze zoozka - w B6 nie ma regulacji na iglicy.

O ile k&n to wkładka, kup sobie o-ringi 1mm i podłóż pod iglice powinno wystarczyć. Nie ma potrzeby zakupu od MZ-ki :P

Śruby biegu jałowego wykręć 2,5 obrotu +/- 0,25 powinno pomóc.

Jak nie wystarczy to wstaw większe dysze główne. Ja tego w 600 nie robiłem, wystarczyło tylko podnieść iglice.

Powodzonka ;)

 

Dzięki. Iglice mam już podniesione 0,8 mm,  podniosę do 1,2 mm

 

Podpowie ktoś może jakich ewentualnie dysz głównych szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na allegro masz pod dostatkiem, wpisz dysza mikuni i wybieraj.
sprawdź tylko w manualu jakie masz teraz i ładuj rozmiar większe ;)

pamiętaj, że aby zestroić gaźniki trzeba poświęcić trochę czasu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Lukasz, dnia 21 Kwie 2015 - 11:45, napisał:

na allegro masz pod dostatkiem, wpisz dysza mikuni i wybieraj.
sprawdź tylko w manualu jakie masz teraz i ładuj rozmiar większe ;)

pamiętaj, że aby zestroić gaźniki trzeba poświęcić trochę czasu :D

W B6 gaźniki są akurat Keihin, ale dzięki za podpowiedź. Dla innych zainteresowanych, rozmiar dyszy głównej w B6 2 gen to 92. Z katalogu  wynika, że następny rozmiar to będzie 95, muszę tylko sprawdzić czy wymiary się zgadzają: http://www.larsson.p...no=MzQ3MDI4OA==

 

Nikt nie mówił, że będzie łatwo :)

 

Edit: Zamówiłem iglice od MZ 150 i większe dysze. Zapinki do iglic pasujące to gaźnika B6 mam zamiar sam wykombinować. Koszt na razie około 80 PLN.

 

Małe podsumowanie:

1. W pierwszej kolejności podniosłem iglice o kolejną podkładkę (w sumie podniesione 1,2-1,3 mm). Dziura stała się dużo mniej odczuwalna. 

2. Wsadziłem większe dysze główne, rozmiar 95  i efekt jest bardzo dobry, silnik ciągnie teraz w całym zakresie obrotów.

3. Iglice od MZ 150 idą na razie na półkę, może w zimę będę z nimi kombinował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swoim B6.5 (olej, gaźniki z 600 99r) mam jakiś filtr DNA, w moim odczuciu to samo co K&N. Po wsadzeniu do go puszki (mam skrócony ryjek, od wew, z zewnątrz zostawiłem lejek) + akcesoryjne kolektory i przelot delkevic na początku miałem wrażenie, że jest lekka dziur. Po dobrym nagrzaniu silnika, jakoś tego nie odczuwałem. Aktualnie moto jest po regulacji i synchro + iglice 0.6mm podniesione. Po pierwszej jeździe nie czuje żadnej dziury itp, dziś jeszcze to sprawdzę na dłuższym odcinku. Chociaż mam wrażenie, że przed regulacją od 11tys obr/min wkręcał się jakoś szybciej.

 

Up. Przez ok 180km nie odczułem żadnej dziury w obrotach, od początku do 13,5tys obr/min ciągnie cały czas.

Edytowane przez bambo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 years later...

Witam czytałem wypowiedzi ludzi na tym forum że to dużo przerabiania i roboty żeby wimienic filtr na 4 stożkowe ale jednak uparłem się żeby to zrobić i pojawia się pytanie jaki filtr kupić na allegro jest parę ofert widziałem że sprzedają do mocy samochodu sugerować się tym ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co chcesz zrobić? Nie da Ci to zupelnie nic. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej plus zużycie "silnika" wzrośnie. Jeśli to ma być na pokaz to inna bajka.

Edytowane przez Kazmir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jakim zużyciu silnika piszesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie szukam opini ludzi czy ma to jakiś sens czy nie dla mnie ma duży. A pisze dlatego że szukam pomocy osoby która może robiła coś takiego i wie jaki filtrów użyć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem i robiłem , ale odpowiem jak mi napiszesz po co ci to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w b6 nie ma to najmniejszego sensu, mozesz wlozyc wkladke k&n , dysze 100, zaplon 5 stopni , przelot i podniesc iglice to wszystko da ci jakies 85km wiecej nie wykrecisz z niego lepiej kup b12. Co do zuzycia silnika jak ktos napisal papierowy filtruje na poziomie 98 % k&n na 97% wiec o jakim dodatkowym zuzyciu mowimy :D. A poza tym wpierw przywitalnia potem pyatnia 

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Co do zuzycia silnika jak ktos napisal papierowy filtruje na poziomie 98 % k&n na 97% wiec o jakim dodatkowym zuzyciu mowimy

Ktoś to ja benywariat;)

Jako, że kiedyś starałem się dorównać kroku młodszym w jeżdżeniu nie po czarnym ktoś zrobił test filtrów. Nie taki z YouTube i jakiś stronniczych znawców! Taki nasz swojski po naszych swojskich leśnych duktach.

To było już dawno temu i pamiętam, że sporo osób wyleczyło się z filtrów innych niż "papierowe"

Ale jak to bywa w młodych demokracjach każdy ma wybór i co najważniejsze swój rozum.

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja piszac tu cytuje strone fastlarry  i jesli chodzi o olejaki nie sa to jacys stronniczy znawcy ani tym bardziej goscie z youtuba a raczej ludzie ktorzy maja pojecie o budowie tych silnikow , ja sam moghe powiedziec ze nie ma roznicy a skad to wiem / poprostu mialem i wkladki i tuby i w wkladkach nie zauwazylem wiekszej ilosci zanieczyszcen w airboxie  to samo w tubach nie bylo koniecznosci czyszcenia gaznikow czesciej niz na papierowych widac to szcegolnie po zdjeciu deklow membran. W filtrach tego typu czynnikiem filtrujacym jest przedewszystkim olej  ktorymi sa nasaczone , ale tak jak mowisz kazdy ma wybor i co najwazniejsze swoj rozum 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co tam w końcu zima jest - nudy coś trzeba czytać? Trochę rozmyślań nie zaszkodzi;)

Kilka głosów ludzi co sporo mieli w swoim życiu motocykli.

Cytat

Sam filtr wytrzyma nawet więcej, tylko silnik tego nie zniesie , bo KN puszcza drobne zanieczyszczenia. Kiedyś w instrukcji do jednego zabytkowego motocykla było napisane że motocykl nie wymaga filtra powietrza, bo ma jeździć "w nieskazitelnie czystym powietrzu". KN też się wtedy sprawdzi doskonale

 

Przy rozbiórce okazało się że ma założony filtr powietrza K&N a cały dolot jest pokryty pyłem który przyśpieszył zużycie pierścieni(zwłaszcza olejowego). Efekt taki że cały silnik od remontu. Pisze to żeby pokazać jak używanie filtrów K&N w terenie przyśpiesza zużycie silnika.

 

K&N tylko na drogi utwardzone dla supermoto, sportbike itp.itd . w terenie to zabójstwo dla silnika.Sprawa jest prosta ,te filtry maja dostarczyć jak najwięcej powietrza co niestety w terenie gdzie podnosi się kurz i drobinki piasku które zasysa silnik , działa to jak papier ścierny. Czytałem o przypadkach gdzie zeszlifowało cały nikasil z cylindra !

 

"Te filtry maja dostarczyć jak najwięcej powietrza"

 

Co zresztą widać dobitnie na filmie. Dlaczego do tego wracam? Żółte rączki w super warunkach na profesjonalnych hamowniach porządkują przepływ powietrza pod ten filtr papierowy. Pewnie po to, żeby uzyskać max. moc , moment akceptowalne zużycie paliwa?  Można by rzec co wpada to i jakoś wypaś musi.

Za filtrem air box, kanały dolotowe, przepustnice, zawory, komora głowicy, układ wydechowy. O mapach zapłonach itp to nawet nie mówię ! Każdy wie.

I nagle pan X wkłada filtr K&N i całe strojenie idzie się j...ć:( Jeśli masz wiedze zbliżoną do tych co to stroili to OK coś możesz uzyskać kosztem czegoś. Ważne! To to zrobiłeś jest pod kontrolą, świadomie. Jedli nie masz wiedzy....no cóż

Co do testów? Testowane były trzy filtry:

Papierowy

Gąbkowy (fabryczny  filtr z citroena -13mm grubości) nasączony różnym olejem.

 

A jakie są Wasze doświadczenia? Pewnie powiecie no dobra , ale kto upala Bandita w terenie? OK! Czy jest czyste powietrze na naszych "czarnych" drogach?

1.jpg

2.jpg

Test filtrów.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.