Skocz do zawartości

Filtr Powietrza - Wymiana Na K&n - Problemy


Gość Venom
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

To ja sie wtrace. Jako że przez pewien okres około 10 lat dojazd do mnie był drogą szutrową a następnie gruntowną wiem jak wyglądają potem filtry. I tak. Filtr papierowy to 3 miesiące i śmietnik za to KN musziałem czyścić co miesiąc. Wynikało to z tego że pył zlepiał sie z olejem i robiła się twarda skorupa na filtrze. Dodatkowo zauważyłem że olej do filtrów jest bardziej lepki. Zachowuje się jak klej. 

I następna ciekawostka. Motocykle cros. Tu stosujemy w wielu przypadkach filtr z gąbki nasączonej olejem. A te mptocykle użytkuje się zwłaszcza w terenie.Praktycznie po każdych zawodach czyszczenie.

Podsumowując moim zdaniem. Filtr KN DOBRZE SERWISOWANY spełnia swoje zadanie. Jak ktoś przyszfabi to potem mogą być kwiatki.

KN- potrzebna częstrza kontrola i dokładność.

Papierowy - Łatwa obsługa.

 

Ps. I jeszcze jedno. Skąd wiedziałem że z filtrem coś nie tak. Moto bardziej mułowate.Brakowało mu czegoś. Większe spalanie. Dziwna praca silnika. Jak ktoś jeździ tym samym ileś tam kat to jażdą pierde wyłapie.

PS2. W aucie filtr papierowy wytrzymywał też 2 miesiące. Widok obudowy filtra bezcenny. Jeden wuelki syf. 

Tak więc nawet na papierowym iszczędzać nie warto. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Kazmir napisał:

A co tam w końcu zima jest - nudy coś trzeba czytać? Trochę rozmyślań nie zaszkodzi;)

Kilka głosów ludzi co sporo mieli w swoim życiu motocykli.

 

"Te filtry maja dostarczyć jak najwięcej powietrza"

 

Co zresztą widać dobitnie na filmie. Dlaczego do tego wracam? Żółte rączki w super warunkach na profesjonalnych hamowniach porządkują przepływ powietrza pod ten filtr papierowy. Pewnie po to, żeby uzyskać max. moc , moment akceptowalne zużycie paliwa?  Można by rzec co wpada to i jakoś wypaś musi.

Za filtrem air box, kanały dolotowe, przepustnice, zawory, komora głowicy, układ wydechowy. O mapach zapłonach itp to nawet nie mówię ! Każdy wie.

I nagle pan X wkłada filtr K&N i całe strojenie idzie się j...ć:( Jeśli masz wiedze zbliżoną do tych co to stroili to OK coś możesz uzyskać kosztem czegoś. Ważne! To to zrobiłeś jest pod kontrolą, świadomie. Jedli nie masz wiedzy....no cóż

Co do testów? Testowane były trzy filtry:

Papierowy

Gąbkowy (fabryczny  filtr z citroena -13mm grubości) nasączony różnym olejem.

 

A jakie są Wasze doświadczenia? Pewnie powiecie no dobra , ale kto upala Bandita w terenie? OK! Czy jest czyste powietrze na naszych "czarnych" drogach?

1.jpg

2.jpg

Test filtrów.JPG

bandzior to nie terenowe moto 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Witam wszystkich uzytkownikow!

 

Przepraszam z gory za brak polskich znakow!

 

Motor:

Suzuki Bandit 600N 1999 (gaznik).

 

Staralem sie nieskutecznie znalezc podobny temat, jezeli takowy istnieje, poprosze linka i nie bede zasmiecal forum. 

 

Jestem w trakcie modyfikowania mojej Suzi. Postanowilem uciac nieco tylnia rame siedziska i zmonotwac mniejsze siedzisko. Jak sie zapewne domyslacie, caly plastik z nadkola i miejsce zamonowania elektryki i akumulator musze przeniesc do Eneryboxa.

Jako, ze air box jest dosc spory, wpadlem na pomysl wyminany standarowego filtra na stozkowe. 

 

Czytalem nieco o konsekwencjach nieumiejetnego montazu owych filrow. Oczywiscie mam na mysli brak obligatoryjnego synchro gaznikow po zamianie filtorw.

 

Uzytkuje motor po drogach utwardzonych, w znakomitej wiekszosci asfaltowych, spodziewam sie raczej malego nasycenie kurzu. Niemniej doczytalem, ze filtry stozkowe przepuszczaja wiecej powietrza przez co ciezko ustawic gaznik i ewentulany brud moze uszkodzic silnik.

 

Moim celem nie jest typowy tuning dla lepszych osiagow i dzwieku, lecz potrzeba upakowania gdzies energy boxa kosztem oryginalego air boxa.

 

I tytaj pojawia sie moje pytania do Was:

1. Jaki filtr mozecie polecic, mam maksymalnie 14-15cm dlugosci liczac od gaznika w kierunku tylniego kola. Tyle mam +/- miejsca;

2. Czytalem nieco o olejach do filtow i ich wlasciwosciach ochornnych. Czy przy jezdzie po drogach utwardzonych jest to wystarczajacyh sposob ochrony?. Na szczescie w Holandii maja bzika na punkcie mycia drog, piasek przy krawedzi jezdni jest tutaj niedpuszczalny.....;

3. Czy istenieje mozliwosc regulacji ilosci zasilania powierzem poprzez zastosowaniegos reduktora czy dodatakowej oslony montownej bezposrednio na filtr? (okljenie czesciowe stozka tasma izolacyjna, ot taki pomysl). Myle o rozwiazaniu gdy silnik dostaje za duzo powietrza sie sie dlawi.

4. Najwaznijesze pytanie, czy jest sens sie w to bawic, czy nie lepiej poszukac lepszego miesca na kwestie elektrykii? Tzn chodzi mi oto czy ryzyko uszkodzenia silnika jest na tyle duze, ze lepiej tego nie tykac i nie poprawiac japonskich inzynierow :)

 

 Serdecznie Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Beny tu nie chodzi o podnoszenie mocy. Doczytaj dobrze

9 godzin temu, Przemo2000 napisał:

 

Moim celem nie jest typowy tuning dla lepszych osiagow i dzwieku, lecz potrzeba upakowania gdzies energy boxa kosztem oryginalego air boxa

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.. imo - jakby pojemnik na aku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Przerabiam moto na cafe fightera (sportowa odmiana cafe racera, taki mam kaprys) i chce upakowac cala elektryke do tzw energy box. Jest to stadardowy zabieg przy zmienie tylnej ramy, gdzie zwyczajnie bedzie brakowac miescja na standardowe zaczepy do elektryki.

 

Ale pytanie jest zasadnicze czy moge skutecznie zamieniec airboxa na stozkowe filtry ?

 

Dzieki!

Hmm gdy teraz tak mysle to wpadlem na pomysl dociecia goracym nozem samego airboxa i ustawnienie filtra pionowo.

Powinno chyba dac rade. Rozwiazaloby to w sumie problem synchro, brudu, nadmiaru powietrza.

Co o tym myslicie, sktos sie tym bawil?

 

Pozostaje pytanie jak zmniejszenie objetosci komory airboxa wplyneloby na wlasciosci filtra. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Przemo2000 napisał:

Hmm gdy teraz tak mysle to wpadlem na pomysl dociecia goracym nozem samego airboxa i ustawnienie filtra pionowo.

 

 

ze niby jak? nie potrafie sobie tego zwizualizowac..

chyba ze mowisz o tym ze zostawiasz filtr jak jest a odcinasz tylko kawalek airboxa

Edytowane przez Walle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie tak :) poprostu utne go jak jakbym wzial chleb i wycial z niego srodkowy plaster, tym samym skracjac jego dlugosc z zachowaniem krancow. Mysle ze moze to dzialac. Jak zrobie to podesle fotke.

 

Mysle ze moze sie przydac kazdmu kto bedzie przerabial w taki sposob.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko dumam o ile chcesz to uciąć. Mniej więcej na środku masz przecież tłumik airboxa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zadupek będzie cięty, pomyśl o nowej puszce która może być pod skosem. Do tego mniejszy akumulator. Puszka wcale nie musi być widoczna po założeniu siedzenia. Airbox jeśli chodzi o ustawienie gaźników zawsze będzie lepszy, czy to seryjny czy powycinany. Szkoda nerwów na stożki czy lejki. 7c9d56ce30059bbe031c106e0e9859ef.jpg

 

 

10641194_549017848532334_7482143381086962964_n.jpg

Edytowane przez krynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, krynio napisał:

Jeśli zadupek będzie cięty, pomyśl o nowej puszce która może być pod skosem. Do tego mniejszy akumulator. Puszka wcale nie musi być widoczna po założeniu siedzenia. Airbox jeśli chodzi o ustawienie gaźników zawsze będzie lepszy, czy to seryjny czy powycinany. Szkoda nerwów na stożki czy lejki. 7c9d56ce30059bbe031c106e0e9859ef.jpg

 

 

10641194_549017848532334_7482143381086962964_n.jpg

Masz lampe tylną z wski czy mi sie wydaje? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 months later...

Z waszego doświadczenia w b12 mk1 wszystko seria, po zmianie wydechu na przelotowy, filtr powietrza oryginał jakie macie zalecenia co do ustawień iglic w gaźnikach. Podniesione są na Maxa ale czy warto jeszcze zastosować podkładki pod iglice, a jak tak to jakiej wysokości podkładki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...
On 7/30/2011 at 5:39 PM, qnerk said:

nie musisz

Cześć,

czy to znaczy, że te zielone "kapturki" nie muszą być wpięte?

Ja dałem podkładki 2mm  i nie mogę "zakliknąć" tego mocowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.05.2020 o 17:59, Asterix napisał:

Z waszego doświadczenia w b12 mk1 wszystko seria, po zmianie wydechu na przelotowy, filtr powietrza oryginał jakie macie zalecenia co do ustawień iglic w gaźnikach. Podniesione są na Maxa ale czy warto jeszcze zastosować podkładki pod iglice, a jak tak to jakiej wysokości podkładki. 

nie ma potrzeby , ja przy k&n i przelocie w b12 podnisilem tylko o jedna i bylo wystarczajacao zreszta jak mnie pamiec nie myli to wiecej by nie weszlo  doskorygowania ustawienie mieszanki  , podkladki 1,25 mm , zapytaj Hugo bo to jego moto było 

W dniu 18.08.2020 o 09:42, Tylik15 napisał:

Cześć,

czy to znaczy, że te zielone "kapturki" nie muszą być wpięte?

Ja dałem podkładki 2mm  i nie mogę "zakliknąć" tego mocowania.

a cotam masz porobione ze takie podkladki wkladasz ?

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zimie odpaliłem bez problemu.

Wymieniłem płyn hamulcowy, filtr paliwa (OEM) zmieniłem filtr powietrza na k&n (wygoda, niekoniecznie więcej mocy)

i po tych wymianach nie mogę odpalić motocykla.

Czyściłem gaźniki, a w międzyczasie trafiłem na jeden z wpisów na forum, który traktuje o podłożeniu 2mm podkładek.

 

On 8/19/2020 at 7:07 PM, benywariat said:

nie ma potrzeby , ja przy k&n i przelocie w b12 podnisilem tylko o jedna i bylo wystarczajacao zreszta jak mnie pamiec nie myli to wiecej by nie weszlo  doskorygowania ustawienie mieszanki  , podkladki 1,25 mm , zapytaj Hugo bo to jego moto było 

a cotam masz porobione ze takie podkladki wkladasz ?

Po zimie odpaliłem bez problemu.

Wymieniłem płyn hamulcowy, filtr paliwa (OEM) zmieniłem filtr powietrza na k&n (wygoda, niekoniecznie więcej mocy)

i po tych wymianach nie mogę odpalić motocykla.

Czyściłem gaźniki, a w międzyczasie trafiłem na jeden z wpisów na forum, który traktuje o podłożeniu 2mm podkładek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 600 mialem podladki tzn jedna grubosci 1,25 mm , zobacz czy nie przytrzasnales gdzies wezyka od podcisnienia albo paliwa 

a kreci wogole ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kręci póki ma aku :)

komory pływakowe pełne, co jakiś czas zdarzy mu się kaszlnąć. 
A przy tych Podkładkach 1,25 zatrzaskiwał się ten zielony kapturek bez problemu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak zatrzaskiwal , no sprawdz swiece  , cewki , nie zrobiles przez przypadek tak ze zgasiles na ssaniu ? zdazyl sie rozgrzac zanim go wylaczyles  przytym odpaleniu po zimie ?

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mam wrażenie, że nie dojrzałem go dobrze i nie zdążył się przypalić. Stąd czyszczenie gaźników. Reszta wszystko ok 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.