Skocz do zawartości

Filtr Powietrza - Wymiana Na K&n - Problemy


Gość Venom
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

hm,panowie. Pakuje KandN do każdego bike jakiego posiadam .Z pełną odpowiedzialnością twierdze że po założeniu samego filtra NIE potrzeba żadnej regulacji .Te przelotowe filtry ułatwiają jedynie pobieranie powietrza co może zaowocować lepszym wkręcaniem oraz spadkiem spalania .Kiedyś sprawdzałem to w moim starym gsxf750 i tam spadło do 0,5 L/100 .
Nie regulujcie nic po założeniu samych filtrów .Opowieści o wypalanych zaworach po załozeniu filtra nawet z pełnym wydechem to bajki .Sytuacja jest dokładnie odwrotna ponieważ komora lepiej się napełnia i szybciej z mniejszymi oporami opróżnia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm,panowie. Pakuje KandN do każdego bike jakiego posiadam .Z pełną odpowiedzialnością twierdze że po założeniu samego filtra NIE potrzeba żadnej regulacji .Te przelotowe filtry ułatwiają jedynie pobieranie powietrza co może zaowocować lepszym wkręcaniem oraz spadkiem spalania .Kiedyś sprawdzałem to w moim starym gsxf750 i tam spadło do 0,5 L/100 .

Nie regulujcie nic po założeniu samych filtrów .Opowieści o wypalanych zaworach po załozeniu filtra nawet z pełnym wydechem to bajki .Sytuacja jest dokładnie odwrotna ponieważ komora lepiej się napełnia i szybciej z mniejszymi oporami opróżnia .

 

widać jakie pojęcie o tym wszystkim masz. sorry, ale uśmiałem się konkretnie. Masz w ogóle pojęcie jak działa silnik? przejrzyj sobie gdzieś w necie cykle pracy silnika 4-suwowego i później wypisuj takie mądrości. Chyba, że ten gsxf to 2-suw, wtedy zwracam honor :lol:

 

ułatwię zadanie http://silniki.atspace.org/czterosuwowe.html

Edytowane przez krakus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widać jakie pojęcie o tym wszystkim masz. sorry, ale uśmiałem się konkretnie. Masz w ogóle pojęcie jak działa silnik? przejrzyj sobie gdzieś w necie cykle pracy silnika 4-suwowego i później wypisuj takie mądrości. Chyba, że ten gsxf to 2-suw, wtedy zwracam honor :lol:

 

ułatwię zadanie http://silniki.atspace.org/czterosuwowe.html

heheh kolego , podejrzewam że jak ja kładłem KN do swojego GSXR to ty jeszcze kładłeś kupe w pampersa . A jak pierwszy raz rokałdałem silnik od japońca to ciebie tata prowadzał na trókołowym rowerku z patyczkiem do podtrzymywania . Ale , nie mam zamiaru ci to prostować tematu. Chcesz wierzyć te bajki ? Na minimini masz ich jeszcze wiecej jakby co .A wracajać do gsxf to byś zbaramniał jakbyś go zobaczył .

  • Downvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wytłumacz mi jak ma się zmiana filtra do opróżniania komory spalania w silniku 4-suwowym?

jedyne co mogę, ci polecić to nauke czytania textu ze zrozumieniem .Jak się wysilisz i wczytasz to ze zdziwieniem odkryjesz że pisałem to o filtrze w kontekscie KOMPLETNEGO WYDECHU .

Zakładam że rozumiesz co to znaczy pełen wydech ? Może powinienem dopisać że chodzi oczywiście o sportowy wydech ale taki mądrala jak ty powinien odrazu zakumać .Jeśli nie to doczytaj sobie gdzieś .A jeśli nadal nie rozumiesz jak ma się taki wydech do dynamiki opróżniania komory to temat się komplikuje bo zaczynamy od abecadła .

Edytowane przez Venom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego Venom, czytać ze zrozumieniem uwierz mi staram się. Zauważyłem zdania:

"Z pełną odpowiedzialnością twierdze że po założeniu samego filtra NIE potrzeba żadnej regulacji" oraz

"Nie regulujcie nic po założeniu samych filtrów".

i jak to się wszystko ma do Twojego ostatniego postu gdzie napisałeś "...pisałem to o filtrze w kontekscie KOMPLETNYEGO WYDECHU ."

Nadal twierdzę, że filtr powietrza nijak ma się do opróżniania komory spalania. Wydech tak, ale filtr nie, skoro podczas suwu wydechu zawór wlotowy jest zamknięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja nie bardzo rozumie o co chodzi ''pelen wydech''?

w kazdym razie jak zakladalem do swojego z wydechem ''przelotowym'' to jednak regulacje mieszkanki musialem zrobic.

czyli nie jest to takie hop siup zakladamy filtr KN i jedziemy w kazdym przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego Venom, czytać ze zrozumieniem uwierz mi staram się. Zauważyłem zdania:

"Z pełną odpowiedzialnością twierdze że po założeniu samego filtra NIE potrzeba żadnej regulacji" oraz

"Nie regulujcie nic po założeniu samych filtrów".

i jak to się wszystko ma do Twojego ostatniego postu gdzie napisałeś "...pisałem to o filtrze w kontekscie KOMPLETNYEGO WYDECHU ."

Nadal twierdzę, że filtr powietrza nijak ma się do opróżniania komory spalania. Wydech tak, ale filtr nie, skoro podczas suwu wydechu zawór wlotowy jest zamknięty.

 

Ułatwie:

"Opowieści o wypalanych zaworach po załozeniu filtra nawet z pełnym wydechem to bajki .Sytuacja jest dokładnie odwrotna ponieważ komora lepiej się napełnia i szybciej z mniejszymi oporami opróżnia . " Capito?

 

A co do zależności pomiędzy filtrem a opróźnianiem komory ...hmmm ..nie wiem czy jest sens brnąć ale jest pewna zależność .Nie nadarmo robione są w głowicach korekty kanałów i tzw flow głowicy ( słyszałeś o tym kiedy?) .Te zabiegi wpływają na szybkość napełniania komory ( razem z filtrem właśnie) co powoduje zwiekszenie ciśnienia w komorze i szybsze wyróźnienie gazów przy zachowaniu oczywiscie takich samych czasów faz rozrządu. Aby ci zobrazować .Pojemność tyłka masz stałą ale jak puszczasz dużego bąka z kleksem to gazy wypełniają ci maktki szybciej niż przy małym bączku . Takie cyrki z komorami ( nie bąkami ) robiłem już gdzieś w okolicach 1998 roku i nie są to żadne tajemnice dla każdego zainteresowanego .Cały tunning silników olejaków opiera się na tej zasadzie :lepsze napełnienie-ciśnienie-szybsze wypróżnienie.Gdzie tu tajemnica ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja nie bardzo rozumie o co chodzi ''pelen wydech''?

w kazdym razie jak zakladalem do swojego z wydechem ''przelotowym'' to jednak regulacje mieszkanki musialem zrobic.

czyli nie jest to takie hop siup zakladamy filtr KN i jedziemy w kazdym przypadku.

sorry jacek ,tu faktycznie zastosowałem pewien skrót myślowy dla mnie oczywisty a nie koniecznie dla każdego .Przez pełen wydech rozumiem kompletny sportowy wydech od króćców po puszke .

Nadal twierdze że przy samym filtrze KN (lub podobnym) nie ma potrzeby robić regulacji .Co innego oczywiście przy stożkach .Trudno mi ocenić dlaczego ty musiałeś, być może montaż tego filtra uwypuklił problem który istniał już przed jego złożeniem? Nie wiem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co z tego wszystkiego, skoro temperatura spalin jest za wysoka z powodu zbyt ubogiej mieszanki spalin? Nie ważne z jaką prędkością będą wylatywały gazy w twoje majtki, skoro będą one za ciepłe (mówiąc twoim językiem).

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co z tego wszystkiego, skoro temperatura spalin jest za wysoka z powodu zbyt ubogiej mieszanki spalin? Nie ważne z jaką prędkością będą wylatywały gazy w twoje majtki, skoro będą one za ciepłe (mówiąc twoim językiem).

nie jest zbyt wysoka .Zrób to kiedyś a nie tylko o tym czytaj .KN nie zwiększa dawki a zwiększa szybkość napełnienia .Powietrze plus paliwo z gaźników przemieszcza się szybciej i jest mniej zawirowań .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś czytałem artykuł na necie (marne szanse żebym go odnalazł) ale w zasadzie było tak jak mówi Venom..goście obalali mity związane z wypalaniem zaworów po załozeniu takiego filtra..nie udało im się doprowadzić nigdy to takiego zjawiska, mimo że próbwali nie wiele sposób i przy wielu konfiguracjach..natomiast zawsze było in plus przy tego typu filtrze bez jakiej kolwiek regulacji..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś czytałem artykuł na necie (marne szanse żebym go odnalazł) ale w zasadzie było tak jak mówi Venom..goście obalali mity związane z wypalaniem zaworów po załozeniu takiego filtra..nie udało im się doprowadzić nigdy to takiego zjawiska, mimo że próbwali nie wiele sposób i przy wielu konfiguracjach..natomiast zawsze było in plus przy tego typu filtrze bez jakiej kolwiek regulacji..

dzięki za wsparcie .Oczywiście trzeba dopuścić sytuacje że dojdzie do wypalania zaworów przy założeniu KN jednak KN nei jest powodem bezpośrednim a powodów które latami w używanych bikach na to pracowały może być milion ale to nie KN wypala zawory .Stosuje je od konca lat 90 w sprzętach różnej jakości i nigdy nie doszło do wypalenia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaworów w 1kkm nie wypalisz, a dwa to nieraz masz ef. uboczne, zwłaszcza na przelocie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaworów w 1kkm nie wypalisz, a dwa to nieraz masz ef. uboczne, zwłaszcza na przelocie

a na 30 000 km ?Nie ?to po ilu ? Po 100 000 to wypalisz tak czy siak .Ale masz racje NIERAZ pewno są efekty uboczne .Nie ma 100% pewności że coś jest dobre dla każdego sprzetu do tego używanego .Ja osobiście zachęcam do stosowania tych filtrów ,KN czy to PC bez znaczenia .Ta sama technologia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chciałem zauważyć że instrukcja filtrów K&N mówi że zbędne są jakie kolwiek regulacje mieszanki..może to nic nie znaczy ale jednak taka jest informacja

Edytowane przez wojtecki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niby tak, to pytanie czemu po założeniu KNa do mojego Bandyty zrobiła się dziura w obrotach? Na standardowym papierowym filtrze wsio działa jak należy, zakładasz KNa i dziura, takze trzeba wyregulować mieszankę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój bandit wymagał regulacji po założeniu k&n. Powstał efekt turbo dziury w okolicach 5tys obr. Z tego co wiem to większość silników gaźnikowych ma z tym problem.

 

Nie znam się za dobrze na gaźnikach więc mnie poprawcie jak źle gadam.

 

Gaźnik otwiera iglicę za pomocą podciśnienia. Jak zakładamy k&n to powietrze ma mniejsze opory do pokonania i podciśnienie spada co owocuje opóźnieniem podniesienia iglicy, czyli dostanie za dużo powietrza a za mało benzyny.

 

Dlatego regulacja jest konieczna.

 

Wydaje mi się że szybciej wykończą się świece niż zawory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój bandit wymagał regulacji po założeniu k&n. Powstał efekt turbo dziury w okolicach 5tys obr. Z tego co wiem to większość silników gaźnikowych ma z tym problem.

 

Nie znam się za dobrze na gaźnikach więc mnie poprawcie jak źle gadam.

 

Gaźnik otwiera iglicę za pomocą podciśnienia. Jak zakładamy k&n to powietrze ma mniejsze opory do pokonania i podciśnienie spada co owocuje opóźnieniem podniesienia iglicy, czyli dostanie za dużo powietrza a za mało benzyny.

 

Dlatego regulacja jest konieczna.

 

Wydaje mi się że szybciej wykończą się świece niż zawory.

i co pozbyłeś się tej dziury czy poprostu ci ją przesuneli przy regulacji np w obroty w których zazwyczaj się nie poruszasz?Podejrzewam że to drugie . Pamiętam w thunderace kiedyś zamieniłem koncówke wydechu ze standardowego na sportowy bez demontażu EXUP i ucięło mi moment obrotowy na niskich ale dołożyło na wysokich .KN oczywiście nie jest bez wpływu na prace i może się to objawić dziurą ale jak decydujesz się na KN to trzeba mięc tego świadomość .Oczywiscie można wtedy na siłe próbować to zniwelować ale tak naprawde tylko przesuwasz te dziure w inny rejestr obrotów . Ja jak się decyduje na KN to wiem że pewnie gdzieś będzie zmiana w krzywej ,trudno.Nie ma sensu tego regulować tylko świadomie trzeba wiedzieć co się robi .Tak jak przy dynojetach .Przecież jak je założysz to też ci utnie doł ( z rególy) ale przecież świadomi się na to decydujesz.Z tymi regulacjami z KN to jest tak jakbyś załozył KN a potem regulował gaźniki po to aby ....zlikwidować efekt który KN daje .Gdzie tu sens ?Dodasz wiecej paliwa i neutralizujsz efet KN wiec po co Ci ten KN ?Sta tre zpowstaje zwiekszenie spalania u wielu ludzi .Ja nie reguluje,opory są mniejsze i mi akurat spalanie zawsze spada .Jak będzie w B12?Sam jestem ciekaw .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i co pozbyłeś się tej dziury czy poprostu ci ją przesuneli przy regulacji np w obroty w których zazwyczaj się nie poruszasz?Podejrzewam że to drugie . Pamiętam w thunderace kiedyś zamieniłem koncówke wydechu ze standardowego na sportowy bez demontażu........

 

 

W zasadzie to sam to zrobiłem:P

Efekt dziury zniknął. Tzn nie całkiem, bo dopóki silnik jest zimny nadal ma dziure. A po co regulacja? A no po to, że jak się rusza, wyprzedza samochód to silnik prawie zawsze jest w okolicy 5tys a dziura była na tyle duża, że nie szło przyspieszać. Zachowywał się tak jakby paliwo się kończyło, po czym wychodził z dziury i koło podnosił. Bardzo nieprzyjemny efekt.

 

Nie każdy zakłada k&n po to żeby polepszyć osiągi albo zmniejszyć spalanie. Ja założyłem z tego względu że kupiłem bandita na wiele lat a to że robię dużo km w sezonie (ok. 12-15tys) to przynajmniej raz w sezonie trzeba by wymienić filtr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie to sam to zrobiłem:P

Efekt dziury zniknął. Tzn nie całkiem, bo dopóki silnik jest zimny nadal ma dziure. A po co regulacja? A no po to, że jak się rusza, wyprzedza samochód to silnik prawie zawsze jest w okolicy 5tys a dziura była na tyle duża, że nie szło przyspieszać. Zachowywał się tak jakby paliwo się kończyło, po czym wychodził z dziury i koło podnosił. Bardzo nieprzyjemny efekt.

 

Nie każdy zakłada k&n po to żeby polepszyć osiągi albo zmniejszyć spalanie. Ja założyłem z tego względu że kupiłem bandita na wiele lat a to że robię dużo km w sezonie (ok. 12-15tys) to przynajmniej raz w sezonie trzeba by wymienić filtr.

OK, rozumiem .Przeregulowałeś ,ok. Zawsze można to zrobić.Wogóle zawsze można przeregulować moto jeśli nie pasuje komuś aktualna charakterystyka silnika .Oczywiście w pewnych ramach .OK,pany .Tyle co miałem do powiedzenia w tym temacie .Każdy mój kolejny to tylko powielanie poprzedniego .Róbcie oczywiście jak chcecie ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owszem - w większości wypadków założenie k&n na seryjnym wydechu nie będzie powodowało dużych zmian, na przelocie zmiany będą zauważalne zmiany. Co zaś się tyczy przeregulowania gaźnika - to efekt dziury w obrotach można całkowicie wyeliminować, a nie przenieść go na wyższe partie obrotów. Owszem, charakterystyka się zmieni, ale na plus w górze - dołu się nie straci (jeśli już to nie do odczucia).

 

Co do wypalania zaworów, a właściwie prędzej ich gniazd - to koło 20kkm powinno wystarczyć - wszystko zależy też od tego jak mocno uboga mieszanka była.

 

Generalnie zasada jest taka że po zarówno założeniu k&n jak i po zmianie wydechu KONTROLUJEMY skład mieszanki - w razie czego ją modyfikujemy - i nie tylko za pomocą magicznej śrubki u spodu gaźnika - bo odpowiada ona za skład do 1/8 otwarcia przepustnicy oraz przy schodzeniu z obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owszem - w większości wypadków założenie k&n na seryjnym wydechu nie będzie powodowało dużych zmian, na przelocie zmiany będą zauważalne zmiany. Co zaś się tyczy przeregulowania gaźnika - to efekt dziury w obrotach można całkowicie wyeliminować, a nie przenieść go na wyższe partie obrotów. Owszem, charakterystyka się zmieni, ale na plus w górze - dołu się nie straci (jeśli już to nie do odczucia).

 

Co do wypalania zaworów, a właściwie prędzej ich gniazd - to koło 20kkm powinno wystarczyć - wszystko zależy też od tego jak mocno uboga mieszanka była.

 

Generalnie zasada jest taka że po zarówno założeniu k&n jak i po zmianie wydechu KONTROLUJEMY skład mieszanki - w razie czego ją modyfikujemy - i nie tylko za pomocą magicznej śrubki u spodu gaźnika - bo odpowiada ona za skład do 1/8 otwarcia przepustnicy oraz przy schodzeniu z obrotów.

 

GSXR 1100 92 lub Thunderace po założeniu KN zero dziury za to ucięty lekko dół za to lepsze wkręcanie i lepsza góra .Być może te dziury to specyfika małych silników typu 600 gdzie moment jest zazwyczaj marny .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co macie na myśli przeregulowanie ?? Że za dużo paliwa dostaje ??

 

Ja regulacje przeprowadziłem poprzez podniesienie iglicy, a dokładnie podłożyłem podkładkę co powoduje szybsze jej otwarcie.

Są jakieś inne sposoby regulacji mieszanki niż śruba i podłożenie coś pod iglicę ? (chodzi o samą regulację bez wymiany dysz)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.