Skocz do zawartości

Filtr Powietrza - Wymiana Na K&n - Problemy


Gość Venom
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

K&n jest dobrą alternatywą dla filterków papierowych, które zapychają się już po 3 tys km. Niestety gaźnikowce wymagają zestrojenia, a to często długa zabawa. W moim przypadku po wymianie na k&n musiałem jechałać na regulację gaźników, ponieważ w dolnych obrotach zrobiła się dziura. Zabawa z regulacją trwała ok. 3 godzin. Po każdy strojeniu jechałem na próbę -kręcąc tak pod 11 tys obrotów, zwracałem uwagę na ciąg w dolnych obrotach. Cały zabieg zakończył się sukcesem. Uważam, że powinieneś podczas regulacji testować postępy mechnika, w końcu moto ma być zestrojone z Tobą d;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Troszkę odkop ale....

Też stanąłem przed problemem po założeniu k&n.Mam przelotowy wydech wraz ze zmienionym kolektorem wydechowym,czyli komplet.Jak widać w innym wątku z wykresami dało to dużo.Jako,że robię sporo km ok 20kkm rocznie jeżdżę praktycznie codziennie zdecydowałem się na w/w filtr.Niestety nie doczytałem kilku wątków na temat ich montażu i ewentualnych trudności po zastosowaniu,mam też dziurę w obrotach 4-6 tyś.Czy ktoś w okolicach Łodzi byłby w stanie ogarnąć regulację takiego zestawu? Może dokupić dynojety,będzie prościej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie zacznij od podniesienia iglic

mialem podobny problem a po podniesieniu iglic malina... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko nie kupuj dynojetów bo wpakujesz się w gówno.Chcesz aby ci to ustawili profesjonalnie a nie na oko plus ewentualne zmiany dysz to dzwon tutaj www.topbike.com.pl Iglice tez trzeba wiedzieć ile podnieść .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KravMaga chyba poslucham Twojej rady,ale chciałemw czesniej podniesc te iglice,tylko okazało się,iż iglice nie mają rowkow...Tak mają 600 ? Z którego rocznika będą mieć rowki i będą pasować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z żadnej 600 ani 650 :) - musisz podkładkę zastosować - ja używam oringów - w sam raz jeden ząbek wychodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.Będzie to ok 1mm ?.rozumiem,że ten zielony grzybek co trzyma iglicę od góry muszę o tę wartość spiłować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda sprawa z wtryskami ?? W tamtym roku założyłem dedykowanego skorpiona nie wymieniając filtra powietrza i moto szczelał z tłumika schodząc z obrotów ale praca była ok, na niskich obrotach motocykl dużo mocniejszy ale już na wysokich obrotach praktycznie to samo co oryginalny wydech (takie moje odczucie było). W tym roku postanowiłem kupić filtr powietrza k&n i po jego założeniu motocykl jeszcze ciut mocniejszy ale szczela jeszcze bardziej z rury gdy schodzi z obrotów podczas jazdy a praca silnika ok. Czy przepustnice od modelu na wtryskach też należy należy zsynchronizować po takiej wymianie?? Silnik minimalnie nie pracuje równo ale jak zatkam szmatą głośny tłumik praca silnika wydaje się idealna - Czy tego przyczyną mogą być jakieś zawirowania powietrza w przelotowym tłumiku?? Sory za obszerny opis;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam poczytać nieco o wydechach - zakładając przelot zubażasz mieszankę i to dość znacznie (mniejsze opory powodują że w fazie współotwarcia zaworów sporo mieszanki przelatuje do wydechu) dodatkowo to samo robisz przy założonym k&n i ecu już nie wyrabia. Silnik będzie pracował ok, bo do pewnego momentu uboga mieszanka nie powoduje spadku mocy (a czasem nawet wzrasta)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, ale to nie jest odpowiedź na jedno z moich pytanie;p Czy wtryski też reguluje się po takiej wymianie?? Czy taki silnik posiada jakieś czujniki ( sąda lambda jest ) dające sygnał że potrzebna jest większa ilość paliwa i już się robi załatwiając nam sprawę grzebania przy wtryskach?;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do pewnego momentu tak, potem nie wyrabia i trzeba modyfikować mapy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

zamowilem K&N RU-2922.

na stronie Holeshot.com sa oslony filtrow, chroniace przed woda.

chcialbym takie cos zakupic, ale szukam po necie i nie ma tego. sa jakies badziewne woreczki naciagane na filtry tylko.

 

niech ktos mnie poratuje, za pomoc przewidziano nagrode :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

no ladnie, Dzinks zaczal wydawalo sie prosty temat a rozwinal sie troche w innym kierunku.

podobnie jak reszta po zalozeniu K&N na zimnym silniku, moto sie dlawi, a przy 4-6k obrotow lepiej nie wyprzedzac.

jutro odbieram moto po regulacji gaznika i mam nadzieje, ze nie bedzie juz tego problemu.

Generalnie po zalozeniu filtra powietrza K&N spalanie mi spadlo z 7-7.5l/100km do 5,9l/100km, nawet przejezdzajac polowe baku na trasach poza miastem, czyli 100+/h, czyli zamiast 210, przejezdzam 300-320km na pelnym baku, ale jezeli maja byc takie problemy, konieczna regulacja gaznika (80-150zł regulacja), to czy jest to warte zachodu.

czy jesli zmienie wydech to czy bedzie potrzebna kolejna regulacja?

czy sa osoby, ktore zalozyly K&N do suzuki z silnikiem 650, 750 i wiecej?

czy w innych modelach niz 600 sa tez takie problemy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry za oftopa ale proponuje przeczytać (ze zrozumieniem) książkę R. Dmowskiego - Gaźniki motocyklowe.

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamowilem K&N RU-2922.

na stronie Holeshot.com sa oslony filtrow, chroniace przed woda.

chcialbym takie cos zakupic, ale szukam po necie i nie ma tego. sa jakies badziewne woreczki naciagane na filtry tylko.

 

niech ktos mnie poratuje, za pomoc przewidziano nagrode :D

jak po montazu i regulacji? Dysza 140?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak po montazu i regulacji? Dysza 140?

 

czekam az mi przyjda te filtry. Twoje byly od reki, ja musze czekac ;)

 

pokaz wykres, z tego co slyszalem jakies 138 kunia i 120 momentu bylo u Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czekam az mi przyjda te filtry. Twoje byly od reki, ja musze czekac ;)

 

pokaz wykres, z tego co slyszalem jakies 138 kunia i 120 momentu bylo u Ciebie.

no tak było ale sprzęt poszedł do poprawki . Gdzieś od 5,5-7 miał zajebistą dziurę objawiajacą się szarpaniem etc .Teraz chłopaki poprawili i w środe odbieram.Okazało się że dostawał za mało wachy .Dziś mi znów hamują i zobaczymy co tam wyszło ostatecznie .Tak czy siak nawet przed poprawką pomijajać tę dziure to efekt był piorunujący .

Zaprowadzasz na regulacje do topbików.pl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak było ale sprzęt poszedł do poprawki . Gdzieś od 5,5-7 miał zajebistą dziurę objawiajacą się szarpaniem etc .Teraz chłopaki poprawili i w środe odbieram.Okazało się że dostawał za mało wachy .Dziś mi znów hamują i zobaczymy co tam wyszło ostatecznie .Tak czy siak nawet przed poprawką pomijajać tę dziure to efekt był piorunujący .

Zaprowadzasz na regulacje do topbików.pl?

 

tak, zaprowadzam do nich jak tylko mi filtry przyjda.

dodatkowo maja mi odlozyc wyprzedzacz zaplonu :zeby:

 

mialem bandziorem zaczac sie bawic od przyszlego roku, ale jakos nie chce mi sie juz hóndą jezdzic ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, ale z czasem...

 

obecnie plan jest taki:

- zrobisz uszczelniacze zaworowe

- zalozyc tuby K&Na

- zrobic dobrze gazniki wraz z wymiana dysz i zestojeniem na hamowni

- wyprzedzenie zaplonu

 

w przyszlym roku:

- wystruganie sensownej klatki. mam juz jakies patenty.

- wszedzie oploty + zaciski 6cio tloczkowe z nowszej generacji

- poprawic obieg oleju - moto bedzie do palowania i zadziwiania precli :vampire:

 

jak bedzie hajs, to zaczac myslec o kosmetyce:

- dostrugac fajna puche w MotoWydechu

- zrobic cos z przodem - wersja S z pierwszych lat produkcji jest po prostu paskudna i niewiele co daje

- dobra zawiecha z K1-3 1000 lub czegos innego + dorobienie sztycy

- kosmetyczne duperele jak klamki i inne swiecidelka na ktore laski lepiej reaguja i chetniej chca jechac na przejazdzke :angel:

- kiedys tam zmontowac fajny zadupek - wku*wia mnie stelaz przyspawany do ramy. trzeba bedzie uwzglednic WinGrack'a

 

ogolnie chyba dojrzalem do olejaka, a ze pierwsze wersje sa najlepsze i mega podatne na przerobki, zrobic sobie moto pod siebie na lata.

 

lewa w gore, prawa w dziure !

Edytowane przez krynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Panowie, znalazlem stronke kopalnie wiedzy

 

http://www.portablepct.com/fastlarry/banditfaq.htm#fuel_system

 

tu akurat dane dotyczace zakladania tlumika przelotowego i pozbyciu sie airboxu, jak rowniez inne konfiguracje, sa dane jakie zalozyc dysze do jakiej przerobki i do jakiego gaznika, bo sa rozne, sam niedlugo sprawdze, tylko musze nabyc dysze a motoklinika zamknieta maja urlop.

co do zestawu dynojet to stracone pieniadze, po zalozeniu dysz i ustawieniu wszystkiego wg instrukcji silnik wychodzi na obroty z przydlawieniem, co jest uciazliwe przy np starcie spod swiatel. Generalnie dysze jakie sa od dynojeta sa zupelnie inne niz polecaja na tej stronie do takiej przerobki, inny tez poziom paliwa w gazniku i ilosc obrotow sruby od mieszanki.

Gdyby ktos wiedzial gdzie zdobyc dysze do gaznika mikuni poza motoklinika, to prosze PW.

 

ps. mam 2 filtry owalne K&N bez airboxu i dynojet stage 3 - porazka. :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, znalazlem stronke kopalnie wiedzy

 

http://www.portablepct.com/fastlarry/banditfaq.htm#fuel_system

 

tu akurat dane dotyczace zakladania tlumika przelotowego i pozbyciu sie airboxu, jak rowniez inne konfiguracje, sa dane jakie zalozyc dysze do jakiej przerobki i do jakiego gaznika, bo sa rozne, sam niedlugo sprawdze, tylko musze nabyc dysze a motoklinika zamknieta maja urlop.

co do zestawu dynojet to stracone pieniadze, po zalozeniu dysz i ustawieniu wszystkiego wg instrukcji silnik wychodzi na obroty z przydlawieniem, co jest uciazliwe przy np starcie spod swiatel. Generalnie dysze jakie sa od dynojeta sa zupelnie inne niz polecaja na tej stronie do takiej przerobki, inny tez poziom paliwa w gazniku i ilosc obrotow sruby od mieszanki.

Gdyby ktos wiedzial gdzie zdobyc dysze do gaznika mikuni poza motoklinika, to prosze PW.

 

ps. mam 2 filtry owalne K&N bez airboxu i dynojet stage 3 - porazka. :angry:

 

 

po dysze zglos sie tutaj: Top Bike

chlopaki zajmuja sie glownie olejakami. dajesz w ich lapy, dobieraja dysze, stroja na hamowni, maja pojecie. polecam.

 

poka zdjecie swojego brzydala. szkoda, ze nie masz ramy z 85-87. wahacz przekladales czy na krotkim latasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.