Skocz do zawartości

Zimowanie Motocykla


camillo87
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanko, a mianowicie jak najlepiej przygotować Bandita do zimowej przerwy?

Wystarczy pełny bak paliwa, szmatka w wydechu i akumulator w ciepłym miejscu, czy jest coś co powinienem wiedzieć ponieważ pierwszy raz będę zimował bandytę.

Pozdrawiam,

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy gdzie będziesz bandziora zimował (są różne szkoły) - jak w przytulnym garażu to wystarczy, ja np. nie wydziwiam ze sprzętem, co prawda mam dosyć dobry murowany garaż - najwyżej wymontuje ako - ale i tak odpalam sprzęt co jakiś czas - zagrzewam do nominalnej temperatury - tak wiec nie stoi cala zimę - tym bardziej, że zimy nie są takie ostre ostatnio i idzie się nawet krótko przejechać (oczywiście nie po zasolonej drodze). Jedno jest pewne warto przekręcić rozrusznikiem, na pewno wlewanie jakiegoś oleju na tłoki i itd. nie przynosi jednak takiej ochrony - chodź to jest i tak lepsze niż nie robienie nic. Warto moto postawić na centralce, by koła odciążyć - można je jeszcze przekręcić nieraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówisz, wypucuj go jeszcze ładnie i przykryj kocykiem żeby nie było mu zimno :P Zadbaj o oponki, wysmaruj jakimś specyfikiem, jak nie masz centralki to co jakiś czas go przeprowadzaj co parę metrów :)

 

Co do przepalania są rożne szkoły, ja go zostawiam i odpalam na wiosnę. Nic mu nie będzie.

 

Jak nie będziesz przepalać to wyjmij aku. Naładuj do końca i w cieple miejsce :)

Edytowane przez Matis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówisz, wypucuj go jeszcze ładnie i przykryj kocykiem żeby nie było mu zimno :P Zadbaj o oponki, wysmaruj jakimś specyfikiem, jak nie masz centralki to co jakiś czas go przeprowadzaj co parę metrów :)

 

Co do przepalania są rożne szkoły, ja go zostawiam i odpalam na wiosnę. Nic mu nie będzie.

 

Jak nie będziesz przepalać to wyjmij aku. Naładuj do końca i w cieple miejsce :)

 

 

Co do akumlulatora to lepiej co jakiś czas rozładowywać i ładować. Zapobiegniesz zasiarczeniu oraz utraty pojemności znamionowej.

A z pozostałym postępuj tak jak Jocker pisze, czyli od czasu do czasu nagrzać do temp pracy i troszkę rozruszać łożyska :P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zima to idealny okres na bardzo dokładny przegląd motocykla.

Jak masz miejsce to możesz sobie wszystko posprawdzać nasmarować powymieniać naprawić niedociągnięcia.

Ja tak robię.

Jeżeli jednak uważasz że wszystko ok i nic mu nie potrzeba to ja preferuję:

1.Bardzo dokładnie umyć motocykl

2.Bardzo dokładnie wytrzec wszystko

3.Nawoskować

4.Natłuścić wszystkie chromowane powierzchnie

5.Wyjąć aku i naładować - Raz na jakiś czas (1-2 miesiące) podłączyć aku pod ładowarkę motocyklową

6.Odciążyć koła - postawić na jakimś stojaku - zmniejszyć ciśnienie w oponach

7.Jeżeli nie masz stojaka centralki itd - zwiększyć ciśnienie w kołach- i raz na tydzień przetoczyć go troszkę

8.Jeżeli ogrzewany garaż nie zatykać wydechu

9.Jeżeli garaż nie ogrzewany wydech zatkać szmatą

10.Zbiornik zatankować do pełna

11.zlać olej i zalać dowolnym motocyklowym pod sam korek

12.wstrzyknąć parę ml oleju do każdego cylindra i przekręcić delikatnie wałem

13.Nasmarować łańcuch

14.Przykryć moto jakimś przewiewnym materiałem

15.Napić się piwa obok Dziora i życzyć mu miłego snu.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

4.Natłuścić wszystkie chromowane powierzchnie

(...)

13.Nasmarować łańcuch ...

 

mam 2 pytania moze glupie, ale kto pyta nie bladzi;)

1. dlaczego natluszczac chromy

2. Czy jak teraz nasmaruje lancuch to po zimie ponownie go smarować, czy od razu przy lepszej pogodzie ruszać w rejs?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mnie się zdaje czy na starym forum mamy już ze 2 wątki ze słowem "zimowanie" w temacie?

Tam już wszystko zostało powiedziane. Po co 3-ci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mnie się zdaje czy na starym forum mamy już ze 2 wątki ze słowem "zimowanie" w temacie?

Tam już wszystko zostało powiedziane. Po co 3-ci?

 

No właśnie 2 posty wyżej dałem linka... Eh ci ludzie. ;)

 

Co do łańcucha - smarować w sensie zakonserwować (jakby nie było w zimie też jest wilgoć)

Co do natłuszczania - też konserwować (ja robię to PLAK'iem, spryskuję całe moto; świetnie konserwuje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak mogłem dać linka do starego forum :(

Po co natłuścić.A no po to żeby Rdza się nie wdało-może nie musi.Zależy jak wentylowany garaż.

A nasmarowanie łańcucha to po to żeby o-ringi rolki i ogólnie cały łańcuch był chroniony przed wilgocią,

Ja na wiosnę biorę szmatę naftę i zmywam to wszystko z łańcucha a potem ponownie świeżym olejem traktuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja zapytam po co ta szmata w wydechu? Pierwszy raz słyszę o czymś takim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja zapytam po co ta szmata w wydechu? Pierwszy raz słyszę o czymś takim.

 

żeby wydech w środku nie rdzewiał? śmiem powątpiewać w sens tego zabiegu. No chyba, że ktoś pod chmurką zimuje moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby wydech w środku nie rdzewiał? śmiem powątpiewać w sens tego zabiegu. No chyba, że ktoś pod chmurką zimuje moto.

 

A moze torebka foliowa jeszcze i scisnac to gumka ,powinno poprawic szczelnosc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bandit ma łańcuch o-ring, prawda, to jaki jest najlepszy smar do tego łańcucha z waszego doświadczenia??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bandit ma łańcuch o-ring, prawda, to jaki jest najlepszy smar do tego łańcucha z waszego doświadczenia??

 

o-ring czy x- ring - niewazne .wazne zeby go nasmarowac .Jak nie masz zadnego lepszego spraya to mozesz pojechac przekladniowym olejem typu hipol i bedzie dobrze .a z racji tego ze zima to mu nie zaluj ,na wiosne i tak to lepiej wymyc i przesmarowac od nowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szmata na wydechu nic nie daje. Efekt jest taki sam jak bez szmaty, czyli żaden. Natomiast folii nie polecam, folia ma tendencje do zaparowywania, więc raczej zgromadzi wilgoć niż ją przystopuje. Jeżeli moto przykryje się pokrowcem (byle nie takim co się pod wpływem mrozu łamie), a nawet zwykłymi kocami to wszystko będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałem zakładac nowego tematu, wiec pozwole sobie tutaj zadac pytanie. Na co zwracac szczegolna uwage podczas jazdy w zime, czy sa jakies srodki ktore zmiekczaja gumy np. te przy gaznikach, bo wiem ze one przy niskich temperaturach lubia pekac.

Zbliza mi sie wymiana oleju, czy jest takis olej ktory bedzie sie lepiej sprawował zimą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim sposobem jest jeździć raz na 2-3 weekendy. Ale nie 20km tylko 100. Mało profesjonalne, jeszcze mniej bezpieczne, strasznie niezdrowe...

 

Jednym sposobem- nie wyobrażam sobie, żebym mógł przestać :D

 

PS. Sztormiak ma miejsce w ogrzewanym garażu w domu (miejsce po Bandziorze zresztą).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten artykul na scigaczu naprawde warty przeczytania, dzieki za jego podesłanie. Jacek mi bardziej chodziło o regularne jezdzenie w zimie, w tamtym sezonie to ja caly grudzien przejezdzielem az do stycznia jak spadl snieg ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. Po zimowaniu spuszczacie benzynę z baku i zalewacie świeżą?

 

Tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak nigdy nie robiłem i właściwie pierwsze słysze... jak jest zalany pod korek...to nie rdzewieje....w benzynie się chyba też nic nie wytrąca więc myślę że jest spoko jak sobie stoi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez nie spuszczam , z benzyną nie ma problemu co innego jak by to był disel ( osad,mętnienie ,parafina itd )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.