Skocz do zawartości

Podwyższone Spalanie - Jakie Przyczyny?


Gość damian_psut
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

a moze jednak sugestia - wydaje Ci się że jeździsz tak samo ale tak naprawde skile poprawiły Ci się na tyle że te 20 % to zjada szybsza jazda, której nie udczuwasz?

 

Kurde - albo mam rozregulowany motong, albo zużyty silnik, ale mi moto pali 6,5 conajmniej.

Zasieg maks 130 mil. -kuwa

I nijak nie chce spasć - nawet jak jeżdżę jak emeryt.

Tyle że zawsze przeciskam sie w korkach, no i ten emeryt mimo wszystko jeszcze dość żwawy :zeby:

Edytowane przez Siudmy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

- co to za świece i może po prostu nie są ok ( w golfie kupione 4 z jednej partii, od jednego producenta jedna grzała z opóźnieniem)

- łożyska w kołach , zwiększone opory

- i ew, opony sprawdzaj ciśnienie także zwiększone opory toczenia( u mnie p/ t 2.25/ 2.5 zwiększyłem na 2.5/ 2.8 i inna jazda jest moto się po prostu toczy)

(...)

 

Świece te co ZAWSZE CR9EK, nie kupione od pana Jozka tylko w znanym sklepie, w którym wiele razy je kupowalem :) Z tym ciśnieniem może faktycznie być myk, bo po zmianie opon pod koniec kwietnia nie sprawdzałem go jeszcze.

 

przyrost wagi?

Raczej spadek -jestem lżejszy o 10kg w stosunku do pazdziernika :P

 

a moze jednak sugestia - wydaje Ci się że jeździsz tak samo ale tak maprawde skile poprawiły Ci się na tyle że te 20 % to zjada szybsza jazda, której nie udczuwasz?

 

Bez przesady, przez 3 lata pałowałem już na różne sposoby. Potrafię jeździć delikatnie i podczas testów w tym roku nie byłem zadowolony. Nie było roku, żebym przejechał mniej niż 20tys km. Zawsze obserwuję spalanie. We wrześniu 2012 osiągnałem 5,6l/100 wracajac z Wrocławia (kasa się skończyła :P).

 

EDIT: MIało być 4.6l/100 a nie 5.6

Edytowane przez BAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okolicznością, która mogła mieć wpływ jest zimna wiosna. Praktycznie codziennie odpalam go na ssaniu 2x: rano i wieczorem. Na ssaniu stoi około 30 sekund, czasem minutę. Podczas jazdy w deszczu odpalam ogrzewanie manetek. W trasie sprawdzilem spalanie jadac obladowany kuframi i mając pasażerkę. Składu mierszanki nigdy nie tykałem, bo po co, gdy w poprzednich latach działał dobrze?

 

 

 

Sam sobie odpowiedziałeś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie odpowiedziałeś :)

 

Taką mam nadzieję, ale zanim doczekam się ludzkiej, jak na ten okres -temperatury, wolę wykluczyć czynniki zależne ode mnie. Jak tak dalej pójdzie, to gdy pojawi się 25 stopni zaleję go do pełna i pojadę w trasę tylko po to aby spalanie sprawdzić. To nie tak, że sobie odpowiedziałem. Ja mam pewne podejrzenia i dokonałem ich konsultacji z Wami bo nie jestem pewien ;)

Edytowane przez BAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl na ssaniu zzużywa ogromne ilości paliwa.

 

Jak rozgrzewałem silnik do synchro to zbiorniczek 0.3l wystarczył na jakieś 3-4min pracy gdzie większość była na ssaniu.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kompletny serwis gaźników robiłeś? synchro poprawiło Ci prace na niskich obrotach.

 

Mój na mieście bierze 8 w trasie wyszło 4,5 z pasażerem. :p:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam, że filtr powietrza jak jest zasyfiony jakoś mocno nie wpływa na spalanie. Jezdziłem z takim, aż motur zaczął się dusić lekko po szybkim otwarciu gazu, a spalanie nic. No chyba, że to niezauważalne ilości jakieś były...

Choć zależy w jakim moto. GS500 po wymianie filtra palił zauważalnie mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kompletny serwis gaźników robiłeś? synchro poprawiło Ci prace na niskich obrotach.

Poprawiło, chociaż i tak było względnie dobrze. Pełny serwis? Znaczy co, rozbieranie i czyszczenie gaźników? Nie, tylko synchro robilem. Miesznaki, jak wspomnialem nie zmienialem od 3 lat.

 

dodam, że filtr powietrza jak jest zasyfiony jakoś mocno nie wpływa na spalanie.

 

Co rozumiesz pod pojęciem "mocno nie wpływa"? Ja zauważyłem różnicę między 0,5 a 1 l/100km. Może mi się tak wydawać, ale bilans objętościowy pobieranej mieszanki jest mniej więcej stały. Jesli przez brudny filtr powietrza dostarczysz mniej powietrza, to gaźnik pociągnie więcej benzyny. Tak mi się wydaję.

Edytowane przez BAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko ty jeden się borykasz z tym problemem :Dhttp://polishbanditc...__fromsearch__1

 

Im bardziej emerycko jeździłem, tym motocykl więcej spalał. Nie wiem, czy to kwestia zbyt niskich obrotów, a w związku z tym większego obciążenia silnika i mniej efektywnej jego pracy, czy może to, że mi d... urosła?

 

Nieraz bywało tak, że motocykl traktowany dynamicznie zaskakiwał mniejszym spalaniem - cholera, gdzie tu logika. Podobnie mam w samochodzie (silnik Suzuki - jeżdżąc emerycko, prawie jak taksówkarze, że przy 40km/h już na piątce :P - samochód spala prawie nic mniej, niż kiedy lubię go pokręcić po obrotach.

 

Gdzieś na forum był taki temat o optymalnej pracy silnika - mam, znalazłem: http://polishbanditcrew.pl/topic/5607-optymalne-obroty/

 

a dokładnie to: http://polishbanditcrew.pl/topic/5607-optymalne-obroty/page__view__findpost__p__251742

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mocniej odwijasz troszkę? Ja po pełnym serwisie ( oleje gaźniki, wcześniej zawory, świece itd ) stwierdziłem, że moto mi nieco więcej pali ok 0,5 -1 na 100 km. Przyczyna jest prosta zaczynam cieszyć się motocyklem i się nim bawię w większym zakresie obrotowym, bo działa tak jak powinien ( wcześniej miałem małe problemy z gaźnikami )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co rozumiesz pod pojęciem "mocno nie wpływa"? Ja zauważyłem różnicę między 0,5 a 1 l/100km. Może mi się tak wydawać, ale bilans objętościowy pobieranej mieszanki jest mniej więcej stały. Jesli przez brudny filtr powietrza dostarczysz mniej powietrza, to gaźnik pociągnie więcej benzyny. Tak mi się wydaję.

 

No też tak myślałem, ale pod koniec zeszłego sezonu już zauważałem dziury w ciągu, kiedy mocniej szarpałem manetą motur musiał się namyślić zanim ruszył, co było objawem zasyfionego filtra. Spalanie wtedy miałem w normie, nie zauważyłem nic niepokojącego. Świece tez miałem koloru takiego jak zwykle.

Może jak by faktycznie miał już takiego muła, że nie chciałby jechać to by palił ten 1l/100 Wiecej, a tak... Inna sprawa, że zasyfiony filtr powodował zalewanie świec na ssaniu przy rozruchu na zimno i pełnym ssaniu, więc trochę masz rację z tym większym zasysaniem wahy przy uwalonym filtrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)więc trochę masz rację z tym większym zasysaniem wahy przy uwalonym filtrze.

Tutaj zastrzegam, ze co prawda kiedys zrobilem technikum mechaniczne, ale bylo to 11 lat temu i przez jakies 8 pozniejszych lat nie mialem do czynienia z mechaniką oprócz pompowania kół w rowerze. ;) W wielu rzeczach mogę nie mieć racji, bo zawodowo nie zajmuję się mechaniką tylko administacją serwerami i sieciami.

Edytowane przez BAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezem, nie, przelotowy tłumik zdjęty ponad rok temu. mam seryjny i seryjne kolektory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie wplyw na wieksze zużycie ma większa liczba samochodów w mieście w którym jeżdzisz , Musisz się bardziej przeciskac ,wiecej stoisz niz jedziesz wiec i zużycie większe jest. Proste jak włos Mongoła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj zastrzegam, ze co prawda kiedys zrobilem technikum mechaniczne, ale bylo to 11 lat temu i przez jakies 8 pozniejszych lat nie mialem do czynienia z mechaniką oprócz pompowania kół w rowerze. ;)

 

nie no, ja też myślę, że jak filtr jest przytkany to zasysa więcej paliwa. Ale praktyka pokazuje, że to są bardzo małe ilości, pewnie niezauważalne, w granicy błędu statystycznego przy tankowaniach.

Może gdyby bandzior miał już bardzo mocno zawalony filtr i przestał by się wkręcać na obroty to wtedy paliłby jak smok. Też teraz teoretyzuję, ale w praktyce jeśli nie masz czarnych świec to mieszanka bedzie ok.

 

A co do tematu, brałeś pod uwagę badziewne paliwo? Obecnie bez powodu auto mi zaczęło palić 12/100, wcześniej było to 8L/100 i się zastanawiam czy przypadkiem na shellu nie zatankowałem po promocji trefnego paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do tematu, brałeś pod uwagę badziewne paliwo? Obecnie bez powodu auto mi zaczęło palić 12/100, wcześniej było to 8L/100 i się zastanawiam czy przypadkiem na shellu nie zatankowałem po promocji trefnego paliwa.

 

Ostatnio jechałem z mechanikiem to mi opowiadał jak dwie godziny wcześniej do 40-litrowej butli zatankowali mu 43 litry LPG :D

Edytowane przez Bezem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno podejrzenie, którego chyba nikt nie poruszył: opony.

Nie wiem, jak w moto, ale w samochodzie średniej klasy opony potrafią dołożyć / zdjąć ze spalania nawet 10%. Myślę, że przy moto może być podobnie. Zmieniłeś na jakieś bardziej "klejące"?

Poza oponami stawiałbym na temperatury powietrza i ew. "lewiznę" na stacji.

Edytowane przez MAGI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

To mój pierwszy temat dotyczący pomocy technicznej.

Ogólnie motocykl na silniku czy ciepłym czy zimnym odpala bez najmniejszego problemu, mocy jak na 600-ke ma odpowiednią ilość, nic nie klupa nie stuka, ogólnie wszystko jest bardzo ok prócz jednego małego mankamentu.

Motocykl pali troszkę ponad 10l/100kl (zaznaczam ze jest po wszystkich regulacjach i synchronizacjach.)

Martwi mnie jedna rzecz, na ile obrotów mają być wkręcone iglice? ja naliczyłem 6 obrotów i tak samo je wkręcono... nie wiem jak powinno być oryginalnie ( serwisówka mówi by zostawić ustawienia fabryczne, jednak z kąt niby mam wiedzieć jakie one śą?)...

Ja stawiam że to przez to tak wiele pali. Bardzo proszę grono fachowców by mnie poprawili lub wspomogli swoją wiedzą.

Dodam jeszcze że spalanie zostało zarejestrowane po przez zalanie pod korek, zrobiłem 50 km (na trasie) do 140 km/h bez szaleństw i po powrocie zalanie pod korek weszło 5,37l.

Edytowane przez Krzysztof
Połączenie tematów. Po co zakładać kolejny o tym samym?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie spalanie jest wręcz niewiarygodne.....

 

Od kiedy to iglice się wkręca i wykręca??? ewentualnie możne jest podnieść lub opuścić :) może myślisz o śrubce regulacji mieszanki????

 

Pierwszy raz widzę aby ktoś mierzył spalanie po przejechaniu 50 km i zalewaniu pod korek, tak się nie robi, bo pod "pod korek" można zalewać na wiele sposobów:) a taki dystans jest zupełnie nie miarodajny :)

 

Od kiedy zauważyłeś, że więcej pali???

 

Kiedy zmieniałeś filtr powietrza???

 

Regulację robił ktoś z odpowiednim doświadczeniem i wiedzą???

 

Wykręć świece i zobacz jakie mają kolory????

Edytowane przez lelon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi zawsze przychodzą 4 rzeczy do głowy: potrzeba regulacji gaźników, konieczność wymiany filtru powietrza, zbyt ostra jazda ;) , źle dobrany wydech przelotowy - o ile się go ma :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz na GPS wiarygodnosc predkosciomierza. Ja mam ten sam problem: pokonany dystans na predkosciomierzu to 100km a GPS powiedzial, ze przejechalem 135km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BT ale jesli nawet to tyle by nie palil, moj B6 spalil tyle w trasie jak mu podnioslem iglice

 

Wysyłane z mojego GT-P3100 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BT ale jesli nawet to tyle by nie palil, moj B6 spalil tyle w trasie jak mu podnioslem iglice

 

Wysyłane z mojego GT-P3100 za pomocą Tapatalk 2

 

No w sumie masz racje :)

To może faktycznie prędkościomierz oszukuje!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie wyliczone ze wskazan predkosciomierza to za kazdym razem 7.2 - 7.5 litra.

 

Spalanie po przeliczeniu na wyniki z GPS to 5.1 -5.3 litra:-) co jest znacznie lepszym wynikiem:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.