Skocz do zawartości

Podwyższone Spalanie - Jakie Przyczyny?


Gość damian_psut
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy forumowicze - mam do was następujące pytanie. Ponieważ w ubiegłym sezonie zakupiłem dużego Bandita i w trasie udawało mi się jadąc powiedzmy ok. 120 km/h osiągać spalanie w granicach 5,5l (jadąc w dwie osoby z pełnymi sakwami) natomiast w tym roku, po wymianie świec, regulacji zaworów, czyszczeniu i synchro gaźników (podobno wcześniej mieszanka była ustawiona na 6 obrotów, natomiast obecnie na 4), wymianie króćców ssących i przewodów wysokiego napięcia spalanie nie chce zejść poniżej 6,8-7l (jazda z kufrem centralnym również w granicach 120km/h). Trochę mnie to martwi, ponieważ różnica jest dość znacząca. Gdzie leży przyczyna? Czy to wina regulacji? Jedynym dodatkiem do moto jest wybebeszony oryginalny tłumik. Filtr powietrza wymieniałem w ubiegłym sezonie po zakupie, w tym sezonie mechanik popryskał go jakimś specyfikiem, ponieważ był czysty - moto dostawało wcześniej lewe powietrze poprzez uszkodzone króćce i niezatkany wężyk z airboxa.

Edytowane przez reloop25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wciąż nie wymieniłeś filtra powietrza wg listy zmian. W miarę jak się przyzwyczaja człowiek do B12 to też ręka trochę cięższa się robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr powietrza wymieniłem od razu po zakupie i w tym sezonie był jak nowy. Zgadzam się, ręka cięższa, jednak jadąc trasę w której ponad 100 km to autostrada, na której jadę bez przerwy ok. 120 km/h na najwyższym biegu, a pozostałe 70 km trasy to też spokojna jazda, bez miast i korków, może w sumie z czterema światłami, trochę to wysokie spalanie mnie dziwi

Edytowane przez reloop25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak przejeżdżam przez zduńską też mi więcej pali :P

 

A tak na poważnie to piszesz, że masz wybebeszony tłumik - może tutaj szukaj winy w zbyt dużym spalaniu. W dodatku dziwi mnie, że miałeś "wolne obroty" ustawione na 6 obrotów. No i te 4 też mnie dziwią. Ja przy tłumiku przelotowym mam 3 i 3/4. Nie lubię jeździć ekonomicznie, ale kiedyś się uparłem i spalanie wyszło mi 5,2 l/100km. Przy mojej normalnej jeździe w przedziale 6-7 l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no mnie jakoś spalanie 6,5-7l jakoś nie bardzo dziwi. Sam mam takie, a jak zacznę szaleć to i pod 8 podejdzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tu mowa o jednostajnej jeździe 120. To i ja z przelotem mam 5.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, ja wiem, ze przy zróżnicowanej jezdzie to normalne spalanie, jednak przy tak delikatnym obchodzeniu się z manetka wydaje mi się trochę dużo.. Tym bardziej, że wcześniej było niższe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reloop, mysle ze to ten tlumik, ja tez mam przelot i spalanie tak jak u Ciebie wyglada caly czas, mimo regulacji, 7,5 litra zamulajac 100 km/h bez odkrecania gwaltownego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i tak ciekawe, ja mam przelot Devila bez db killera i mam dużo mniej a strzela niesamowicie przy schodzeniu z obrotow. Na oryginalnym niemal identycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obik a dedykowany, czy samorobka? Moj to taki dorabiany w domu scorpion. Moze to ma wplyw. A z drugiej strony zuzycie silnika pewnie tez swoje robi w moim sztruclu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, z takim kupiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj bandzior B12 spala od 6,2 do 7,7 max. W porownaniu z poprzedniczka Xj600, ktora spalala 5,8 do 6,5 to prawdziwa rewelacja.wszak to podwojna pojemnosc, prawie podwojna moc i conajmniej podwojna adrenalina....

 

Wysłane z mojego V2 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Witam, mam problem otóż mój bandit 600 99r Pali około 9 litrów, z tego co wyczytalem powinien przy ostrej jezdzie max 7. Czy synchronizacja może pomóc?
Drugie pytanie to czy przy zmianie napędu, naciąg powinien byc od początku? 
Kupiłem zestaw Did 530 vx 112 zębów  + zebatki sunstar 14/48. Na ogłoszeniu sprzedawca proponowal, ze jezeli ktos chce lepsze przyspieszenie kosztem prędkosci to zeby napisac, tak wiec zrobilem , lecz po zalozeniu idealny naciąg łancucha wychodzi mniejwiecej w połowie naciągu na wachaczu. Dzwonilem do sprzedawcy, mówil ze nigdy nie wyjdzie od początku, ale jak widzialem filmiki oraz wypowiedzi na forum to po wymianie było od poczatku..
Z góry dziekuje za odpowiedz:)

Edytowane przez Krzysztof
Przeniesienie tematu. Po co rozpoczynać kolejny o tym samym?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem otóż mój bandit 600 99r Pali około 9 litrów, z tego co wyczytalem powinien przy ostrej jezdzie max 7. Czy synchronizacja może pomóc?

Temat rozwałkowany nieźle już. Powinieneś go przeczytać, bo widzę, że stworzyłeś po prostu nowy temat. Synchro na pewno na źle mu nie wyjdzie. Tak samo jak posprawdzasz czy filtry czyste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przyznam, że nie poszukalem, bo zacząłem dłubać i chciałem jak najszybciej. A o tym napędzie mozesz cos powiedziec? bo już sam nie wiem, niektorzy pisza, ze poprostu czasami tak wychodzi, ze w połowie , tak samo jak w SV-kach.




Po założeniu i odpowiednim naciągnieciu zostały dwie kreski naciągu... 

Edytowane przez wojtek32121
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz pewnie za małe koło zębate z przodu lub za długi łańcuch. Sprawdź w serwisowce jaki być powinien. Zawsze możesz go skrócić jeśli Ci to przeszkadza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam 14/48 , gdyz byla mozliwosc na aukcji zakupienia zestawu dający lepsze przyspieszenie , wlasnie co do skracania nie jestem pewny. Jednak to nie komar czy motorynka jak to sie dawniej robilo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...

Panowie ... od nie dawna jestem posidaczem gsf 650 wodniak....

od pierwszych chwil mi coś nie pasowało ze spalaniem bo widzę ze doi porządne 7ltr/100 ....

poprzedni gdf 600 na gaźniku nie przekraczał 6ltr/100 a pałowałem go dokładnie tak samo jak tego obecnie ....

 

dziś przeczytałem artykuł o gsf 650 wodniak i mnie dobili ... wg. artykułu średnie zużycie gsf 650 wodniaka wynosi 4.3l / 100km

 

w najbliższym czasie mam zamiar zmienic:

filtr powietrza

świece

i chcę wyregulować przepustnice

 

o ile filtr powietrza i ewentualnie świece mogą mieć coś wspólnego ze zużyciem paliwa, to  czy regulacja przepustnic , też ?????

 

co mógłbym zrobić jeszcze ???

 

z góry dzięki za pomoc i do zobaczenia na światłach .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki przebieg?

 

Spalanie wodniaka średnia to 5l/100. Mój najmniej spalił 4,4. Nigdy nie przekroczyłem 6l/100. 

 

Rozregulowane przepustnice mogą mieć wpływ na spalanie. Zrób serwis i sprawdź spalanie jeszcze raz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz mam nie całe 30kkm przebiegu, to jak na taki silnik mało w zasadzie.....

 

dzięki za potwierdzenie - po regulacjach przyjrzę się jak ze spalaniem i dam wpisa z rezultatów ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej i najtaniej wymienić filtr powietrza i świece jesli maja sporo nalatane a potem dopiero zabierać się za regulacje.

 

 

Tapatalk@iOS8.2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale regulacja o której mówię, to tylko regulacja przepustnic - trzeba "zdobyć" Vacuometr a resztę samemu się zrobi ,,, no ale przy tym wymiana filtra powietrza i świec....

póki co mało czasu, moze w tym tygodniu się uporam :)

 

 

 no i uporałęm się ....

 

świece irydowe, filtr powietrza zmieniony (standardowy) , regulacja przepusnic też (było w porządku) ....

 

niestety właśnie go ponownie zlitrażowałem i na setkę wypala 7,4ltr ! .... styl jazdy mieszany misato/trasa 50/50 a prędkość w okolicach 120 140 więcej nie - jak dla mnie to zużycie paliwa zdecydowanie za duże.

 

staram sie obecnie o diagnostykę ... zobaczymy co wykaże i czy da sie coś poprawić.

Edytowane przez gre8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

U mnie w b12,5 spalanie oscyluje w granicach 6-7L /skrócony wydech przelot, filtr powietrza seria, świece irydowe/ styl jazdy normalny lub dynamiczny wydaje mi się że spalanie u mnie jest trochę ciut za wysokie porównując z innymi raportami spalania w motostat

 

icon3.png

Edytowane przez krzysztof74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marsz do przywitalni! Prawie rok na forum bez przywitania, no co za ludzie... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 years later...

Odkopie kotleta.

Jeżeli komus za dużo pali moto mam lekarstwo.

Wystarczy poprosić @Tola o wspólny wypad i zdziwicie się jak mało wasze maszynki palą 😎

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.