Skocz do zawartości

Podwyższone Spalanie - Jakie Przyczyny?


Gość damian_psut
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

1200 S 99'

(.......)

I jeszcze jeden mniejszy minus - zasięg moich 2 kółek - tak bezpiecznie (aby nie pchać do najbliższej stacji) to wychodzi ok 200 km...... i tu mnie boli (chyba muszę poćwiczyć jazdę eko).

 

Jeśli twój bak ma 20l to przy takim nawet spalaniu spokojnie przez te 250km możesz nie myśleć o paliwie, bo to faktycznie odbiera trochę przyjemność z jazdy, no chyba że jesteś na kompletnym odludziu. Spróbuj przejechać kiedyś tak ze 100km w miarę spokojnie 3-5tys obrotów max, nie piłuj i zobaczysz czy jest jakaś różnica, bo może się okazać, że przy trochę mniejszej dynamice przyjemność z jazdy taka sama, a zasięg wydłuża się o ok 50km.

 

Ja dojeżdżam max tak do 325km o ile wiem, że stacja jest blisko, a nie mam czasu wcześniej tankować, bo tak też bywa - w baku zostaje jeszcze ok 1,5l paliwa. Średnie spalanie w moim to 5,5l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli twój bak ma 20l to przy takim nawet spalaniu spokojnie przez te 250km możesz nie myśleć o paliwie, bo to faktycznie odbiera trochę przyjemność z jazdy, no chyba że jesteś na kompletnym odludziu. Spróbuj przejechać kiedyś tak ze 100km w miarę spokojnie 3-5tys obrotów max, nie piłuj i zobaczysz czy jest jakaś różnica, bo może się okazać, że przy trochę mniejszej dynamice przyjemność z jazdy taka sama, a zasięg wydłuża się o ok 50km.

 

Ja dojeżdżam max tak do 325km o ile wiem, że stacja jest blisko, a nie mam czasu wcześniej tankować, bo tak też bywa - w baku zostaje jeszcze ok 1,5l paliwa. Średnie spalanie w moim to 5,5l.

 

no właśnie z tym bakiem to jest niezła jazda

niby oryginał, a nigdy kiedy tankowałem już na rezerwie nie zatankowałem więcej niż 15 litrów. muszę kiedyś zrobić mały test. wrzucić na garba butelkę z 2 litry paliwa i jeździć dotąd aż spale wszystko

nie za bardzo chce mi się rozkręcać bak i wyjmować kranik. może być tak że końcówka od rezerwy jest jednak dłuższa niż norma.

Edytowane przez asbandit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta rezerwa jest stosunkowo "długa" (proporcjonalnie do całego baku), coś ok 4l chyba, czyli coś na 70-80 km jazdy i to by się zgadzało. Zrób tak jak mówisz i będziesz wiedział ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naprawdę nie mogę wyjść z podziwu jak b12 albo b12,5 może palić 5,5 litra...

 

Też bym tak chciał a nie umiem. Poniżej 7 ciezko mi zejść

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta rezerwa jest stosunkowo "długa" (proporcjonalnie do całego baku), coś ok 4l chyba, czyli coś na 70-80 km jazdy i to by się zgadzało. Zrób tak jak mówisz i będziesz wiedział ;)

W B1250 są dwie rezerwy, jedna przy 6 a druga przy 1,5 litra. Na pierwszej można spokojnie przejechać 100km, w końcu to 1/3 baku.

Na początku jak widziałem pierwszą rezerwę to nerwowo szukałem stacji, teraz zaczynam szukać jak zaczyna się druga.

 

P.S. Raz zatankowałem 0,25 litra więcej niż wynosi teoretyczna pojemność baku. Ciekawe, ile bym jeszcze przejechał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

P.S. Raz zatankowałem 0,25 litra więcej niż wynosi teoretyczna pojemność baku. Ciekawe, ile bym jeszcze przejechał.

 

Oznacza to, że dystrybutor (czyt. właściciel stacji) zrobił cię w choooooya.

Moja firma zajmowała się do niedawna jeszcze legalizacją dystrybutorów paliwowych i wiem, że można to ustawić, np. błąd tolerancji 2%., czyli przy 20 litrach masz 0,4 litra w plecy.

I tak właśnie właściciele małych prywatnych stacji sie na lewo dorabiają.

 

Oczywiście dopuszczalna norma pomyłki dystrybutora to 0,5 % i inaczej nie ustawialiśmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jak zatankowałem kiedyś 0,25 litra za duzo to mnie głowa bardzo bolała ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13L / 263km przy przelotowej do 120km/h, 90% trasa, 10% miasto. Średnie= 4,9 l/100km

O masakra! Ile razy sobie nie obiecam ze bede sie trzymac 100-120km/h w koncu puszczaja mi nerwy i odkrecam. Ale moj rekord to 4,7 :) a normalnie 6-7. Na ostro dochodzi do 8.5

Edytowane przez bandziorro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie z tą rezerwą to jest tak (a przynajmniej z dotychczasowych spostrzeżeń i doświadczeń)

jadąc z kranikiem ustawionym normalnie jadę do momentu aż mi zacznie silnik przerywać. wtedy jest akcja szukania kranika (no przecież nie będę się zatrzymywał i grzebał :) - oczywiście zdarza mi się jednak nie trafić :) :) ). przestawię, rzut oka na licznik i szybkie obliczenia.

jak pamiętam nie testowałem dystansu dłuższego niz ok 30 paru km. (może ktoś się w to bawił ?) gorączkowe poszukiwania stacji paliw w toku - pchanie 200 kilku kilo obciach na maxa a i frajda pewnie żadna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja firma zajmowała się do niedawna jeszcze legalizacją dystrybutorów paliwowych i wiem, że można to ustawić, np. błąd tolerancji 2%., czyli przy 20 litrach masz 0,4 litra w plecy.

I tak właśnie właściciele małych prywatnych stacji sie na lewo dorabiają.

 

Oczywiście dopuszczalna norma pomyłki dystrybutora to 0,5 % i inaczej nie ustawialiśmy.

 

chriss - czy stacje mają obowiązek przeprowadzać kalibrację dystrybutorów? Jeśli tak, to jak często?

Czy na każdej stacji posiadają świadectwo kalibracji? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zaczynam się dziwić nawet gdy 600 tyle pali

Rzeczywiście koledzy mają jakieś maxi ekonomiczne te motorki :) Ciekawe ile te 1250-ki palą naprawdę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście koledzy mają jakieś maxi ekonomiczne te motorki :) Ciekawe ile te 1250-ki palą naprawdę

One tyle palą. Obieżyświat i Bandziorro są świadkami, bo wielokrotnie tankowaliśmy razem.

 

W zimie spalanie wzrosło mi maksymalnie (jednorazowo) do 7,5 bo po pierwsze długo rozgrzewałem moto przed jazdą a po drugie miałem cały czas włączone podgrzewane manetki.

W normalnej jeździe w mieście spalanie to 6 - 6,5 jak trochę bardziej dynamicznie jadę. W trasie natomiast spalanie jest niższe, chyba że przekracza się 160-180.

Ostatnio wyszło mi 5,6/100 jak kulałem się na działkę i z powrotem nie przekraczając 150km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

One tyle palą. Obieżyświat i Bandziorro są świadkami, bo wielokrotnie tankowaliśmy razem.

 

W zimie spalanie wzrosło mi maksymalnie (jednorazowo) do 7,5 bo po pierwsze długo rozgrzewałem moto przed jazdą a po drugie miałem cały czas włączone podgrzewane manetki.

W normalnej jeździe w mieście spalanie to 6 - 6,5 jak trochę bardziej dynamicznie jadę. W trasie natomiast spalanie jest niższe, chyba że przekracza się 160-180.

Ostatnio wyszło mi 5,6/100 jak kulałem się na działkę i z powrotem nie przekraczając 150km/h.

Kurcze no to tylko pozazdrościć duża moc + małe spalanie czego chcieć więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a u mnie na ostatnim tankowaniu w SV-ce wyszło 4,57 :D

wszystko w mieście...

Edytowane przez piotrekg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a u mnie na ostatnim tankowaniu w SV-ce wyszło 4,57 :D

wszystko w mieście...

 

 

To chyba pchałeś xD u mnie na B4 po mieście tak z 5 wychodzi, na spokojnie a ja przeważnie daje w p**de to i 7 zeżre :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście koledzy mają jakieś maxi ekonomiczne te motorki :) Ciekawe ile te 1250-ki palą naprawdę

prowadzę statystykę kosztów,ikonka podaje aktualną średnią po przebiegu 8400 :vroom:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

One tyle palą. Obieżyświat i Bandziorro są świadkami, bo wielokrotnie tankowaliśmy razem.

 

W zimie spalanie wzrosło mi maksymalnie (jednorazowo) do 7,5 bo po pierwsze długo rozgrzewałem moto przed jazdą a po drugie miałem cały czas włączone podgrzewane manetki.

W normalnej jeździe w mieście spalanie to 6 - 6,5 jak trochę bardziej dynamicznie jadę. W trasie natomiast spalanie jest niższe, chyba że przekracza się 160-180.

Ostatnio wyszło mi 5,6/100 jak kulałem się na działkę i z powrotem nie przekraczając 150km/h.

 

 

Potwierdzam. Najgorzej w spalaniu wypada B12 :)

 

Ale tak strasznie źle nie jest. Ostatnio w miejskiej jeździe w stylu codziennie kilka 20 km korków, 10km po osiedlach, 10km normalnej drogi i 20km ekspresówki, czyli prędkości w zakresie 30 do czasami manetki do oporu na ostatnim biegu to spalanie wychodzi mi od 6 do 7l/100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a u mnie na ostatnim tankowaniu w SV-ce wyszło 4,57 :D

wszystko w mieście...

Jak miałem XJ 600 to mi podobnie paliła, a po ostatecznych regulacjach made by myself w trasie zeszła do 3,7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba pchałeś xD u mnie na B4 po mieście tak z 5 wychodzi, na spokojnie a ja przeważnie daje w p**de to i 7 zeżre :)

proste, że pchałem od grilla u Wojta to nogami się odpycham tylko:D

 

po mieście obroty średnio koło 4 tyś, zdarza się odkręcić ale raczej rzadko. nie raz się łapie, że jadę z 100km/h chcę zapiąć wyższy bieg, a tu zonk bo 6 zapięta:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po mieście obroty średnio koło 4 tyś, zdarza się odkręcić ale raczej rzadko. nie raz się łapie, że jadę z 100km/h chcę zapiąć wyższy bieg, a tu zonk bo 6 zapięta:)

 

hehe, no u mnie bardzo podobnie :)

 

W weekend miałem okazję zrobić trasę z Łodzi nad morze i z powrotem - przy prędkości właściwie stale oscylującej w okół 100km/h spalanie wyszło 5,2

W drodze powrotnej, mniej jechałem dużymi drogami i zeszło do 4,7 ;)

Edytowane przez Connector
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prowadzę statystykę kosztów,ikonka podaje aktualną średnią po przebiegu 8400 :vroom:

 

Znasz jakieś strony z podobnymi statystkami, ale dla motocykli? bo to co masz, to w sumie dla samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W weekend miałem okazję zrobić trasę z Łodzi nad morze i z powrotem - przy prędkości właściwie stale oscylującej w okół 100km/h spalanie wyszło 5,2

W drodze powrotnej, mniej jechałem dużymi drogami i zeszło do 4,7 ;)

no ja właśnie zobaczę dzisiaj na stacji bo miałem trasę 180km i rezerwa się zapaliła przy 200km, a w trasie 100-130 było (oprócz fragmentu w burzy ;)). nawet 160 przez moment:P

Edytowane przez piotrekg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znasz jakieś strony z podobnymi statystkami, ale dla motocykli? bo to co masz, to w sumie dla samochodów.

generalnie nie ma znaczenia dla jakiego pojazdu to prowadzisz.Matematyka jest taka sama :lol:

Kwestia ustawień początkowych czyli wpisania odpowiedniej pojemności zbiornika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich wyliczeń (cykl mieszany) przy spokojnej jeździe pali ok 5.7l/100km a gdy mu często odkręcam to pali nawet do 11l/100km. Mam jeszcze jedno pytanie, a wiec tankujac pod korek przy praktycznie pustym baku (przynajmniej tak mi się wydaję, rezerwa mruga dość długo) nie udaje mi się zalać go za więcej niż 12-13 litrów a gdzie tu zmieścić 20l ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.