Skocz do zawartości

Łańcuch - Sprawdzanie Luzu.


Gość fleksio
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich

może ktoś mi pod powie jaki powinien być luz łańcucha po na ciągnięciu?? bo za żadne skarby nie mogę odczytać tego u siebie na naklejce. wymieniłem napęd i nie wiem ile mogę naciągnąć łańcuch.

z góry dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamiętaj że to wartości jak motocykl stoi na bocznej stopce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale podane przez Mmmarcina wartości są dla moto stojącego na bocznej stopce. Na centralce łańcuch jest luźniejszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i weź pod uwagę - swoją wagę. Jak siądziesz na moto łańcuch się "podciągnie" (mniej lub bardziej) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja mówi 20-30mm na bocznej stopce. Mates66 ile ustawisz to Twoja sprawa, ale nie przekazuj swoich zaleceń innym osobom, które chcą ustawić prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i weź pod uwagę - swoją wagę. Jak siądziesz na moto łańcuch się "podciągnie" (mniej lub bardziej) :)

hihi dokładnie ten błąd popełniłem

podciągłem na 25 mm hehe i jak siadłem to był napiety jak barani wór :D

:mario:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podciągłem na 25 mm hehe i jak siadłem to był napiety jak barani wór :D

:mario:

 

Jak ktoś ma słuszną wagę to można trochę zwiększyć luz :)

 

Mates66, jakie są plusy ze skrócenia naciągu? Bo ja znam tylko ujemny skutek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla bandyty 600 I gen prawidłowy "zwis łańcucha" to 25-35 mm, oczywiście na bocznej stopce

mates66, proszę nie wprowadzaj kolegów w błąd, ustawienie łańcucha na 1,5 cm przyczynia się do rozsypywania skrzyni

Stempel, może dla nowszego jest mniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla 600 może być tak jak mówisz, faktycznie pisałem dla 650. Generalnie nie chodzi o pól centa w tą czy tamtą, ale 1,5 cm naciągu to trochę przegięcie. Oprócz tego co napisałeś to na minus jest jeszcze szybsze wyciąganie się łańcucha. Plusów niestety nie znam, ale może zostaniemy oświeceni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak się jezdzi z plecaczkiem, to lepiej żeby był luźniejszy. Jak plecaczek swoje dupsko usadzi, i motór siądzie (nie koniecznie tak że będzie szorować kolektorami, ale jednak!) to łańcuch się napnie jak... barani wór :) (mario-awario - super porównanie:) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no moja waga to 63 kilo więc myślę ze jak siądę na moto to raczej mocno się nie napnie. podciągnę go na 2.5 cm zobaczymy jak to będzie =]

 

ale dzięki wszystkim za niezbędne info =] udanej dzisiejszej jazdy życzę !! :zeby: LWG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A swoją drogą, niech mi ktoś wyjaśni to zjawisko? Czemu łańcuch zmienia swoje napięcie w zależności od tego ile kilo siedzi na moto? Po co to tak zrobione?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwróc też uwage czy łańcuch jest róno naciągnięty. Bo moze byc tak, że w jednym miejscu ma zwis prawidłowy, a jak troche zakrecisz kołem to sie napnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A swoją drogą, niech mi ktoś wyjaśni to zjawisko? Czemu łańcuch zmienia swoje napięcie w zależności od tego ile kilo siedzi na moto? Po co to tak zrobione?

 

To nie jest wymysł czyjś, tylko działanie amortyzatora. Zauważ, że wahacz pracuje po okręgu, przez to zmnienia się odległość osi.

 

Pewnie widziałeś w rowerach zjazdowych (nawet na forum jest wątek) systemy wielozawiasowe? Po co by miało to być, skoro w tym sporcie liczy się masa? A no właśnie po to, żeby pracujący wahacz nie miał wpływu na łańcuch i jezdziec nie zleciał kiedy korba odbije przy dużym ugięciu zawieszenia.

Edytowane przez MetalBeast
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, to nie można zrobić tego tak że skok wahacza nie ma na to wpływu? Np. mała zębatka tworzy środek okręgu, wahacz jest promieniem a duża zębatka porusza się po obwodzie tego "koła"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można i chyba są nawet takie konstrukcie, gdzie oś napędu jest w osi wahacza. Nie pamiętam tylko w czym to było. Oczywiście skomplikowane, drogie i nieopłacalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Priorytetem jest raczej konstruowanie jak najlepiej zachowującego się zawieszenia przy w miarę rozsądnych kosztach. Oś wahacza jest przesunięta do tyłu względem zębatki zdawczej i zmiana tego wymaga dużo większych funduszy niż tradycyje rozwiązanie, poza tym nie wiem czy miałoby to pozytywny skutek na zachowanie zawieszenia (dłuższe ramię wahacza).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, dziwne ;p ale dzięki za odp ;)

 

Ciekawi mnie jeszcze jak to jest przy kardanie ale już nie będę robił syfu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest z wałem kardana na 100% nie wiem, ale może być zastosowane proste rozwiązanie takie jak w zwyczajnych furach z napędem na przednią oś - jest pewna tolerancja i elementy mogą przesuwać sie w wzdłużnie w stosunku do siebie bez żadnych strat mocy itd.

Edytowane przez Stempel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak - wał ma możliwość pracy po długości, gdyż tak jest skonstruowany.

Dlatego to jest zbita konstrukcja, smarowana w całości olejem/smarem.

Edytowane przez Gamer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.