Skocz do zawartości

Bandit 600 - Problem Z Instalacją, Czujnikami, Odpalaniem


Gość Thanatos
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Wszystko wszystko? Sprawdź wiązkę miernikiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest gdzies jakis wykaz, tabelka, gdzie maja byc jakie prady?

tu mam schemat instalacji http://www.motoinfo....ki%20GSF600.jpg

zaraz wracam do garazu przegladac kable...

Panowie, mam pytanie..przegladam wlasnie bandziorski manual ..jest tam przekaznik od bocznej stopki ...moze on jest walniety skoro nie daje prawidlowego sygnalu i dlatego przy wbijaniu biegu wszystko zdycha, albo nie chce odpalic na wrzuconym biegu?

Edytowane przez Thanatos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przekrec stacyjke na on wrzuc pierwszy bieg i załącz/rozłącz kable od stopki bocznej powinno byc słychac cykanie przekaźnika pod siedzeniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie to sprawdzilem, nawet rozciolem wierzch ...jak tylko sie raz zalaczy po wlaczeniu ON tak zostaje ...nic sie nie zmienia, przy zwieraniu lub rozwieraniu kabli od czujnika, wiec dzis postawilem na walniety przekaznik, jutro odbieram nowy z servisu i zobaczymy ..wiecej koncepcji nie mam, sprawdzilem wszystkie kable, zaden nie przepalony lub przetarty, nie ma zwarcia w instalacji, wiec ten przekaznik wydaje sie ostatnia logiczna opcja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko tak jak pisałem na wrzuconym biegu sprawdzałeś ? bo jak moto na luzie to nic nie będzie "cykać"

 

trzeba było od jakiegoś innego bandita podmienić na chwile i sprawdzć, chyba ze nie masz takeij możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko tak jak pisałem na wrzuconym biegu sprawdzałeś ? bo jak moto na luzie to nic nie będzie "cykać"

 

trzeba było od jakiegoś innego bandita podmienić na chwile i sprawdzć, chyba ze nie masz takeij możliwości.

tak, sprawdzalem na biegu, na luzie nic ....niestety nie mam mozliwosci zapozyczenia czesci od kogos innego ..okaze sie jutro...po wymianie tegoz przekaznika ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmostkuj przekaźnika może, zanim kupisz. Nie jest pewne, że to on. No chyba, że taki tani i nie chcesz grzebać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejne wiesci z pola walki :D Przekaznik wymieniony, sprzeglo wrocilo - teraz tylko regulacja wysprzeglika - tzn. teraz odpala, biegi wchodza, ogolnie dziala :D

Ale zeby nie bylo to wszystko takie proste to teraz nie znika kontrolka luzu z deski :D, ale dopoiki jezdzi to po tych kilku dniach w kablach mam to w d:D Chyba, ze ktos z Was ma koncepcje czemu ta kontrolka nie dziala, przekaznik ok 130zl.

 

okej ...teraz to juz calkiem zglupialem ...wszystko bylo zajebiscie , wlaczylem swiatla i na nowo ...zgon, kilka prob ...zgon. teraz na wlaczonych swiatlach dziala, ale swiatelko luzu nie znika, na sucho, przy zmianie biegow znika ...teraz wlacznik od swiatel jebniety:O przysiegam, ze spale ten motor w nocy i wezme kase z ubezpieczenia na nowy :D haha nienawidze elektryki :D

tyle mojej radosci ..problem powrocil ..raz dziala, raz nie ...

teraz przy wbitym biegu, nie slychac zadnego klikania w przekazniku, slychac jak klika przy wbijaniu biegu z luzu, ale na biegu juz nie odpala znowu ..

wlasnie tez sprawdzilem napiecie w kostce od czujnika stopki, jest tylko 1.6V i nie zmienia sie niezaleznie czy na luzie czy na biegu...

Edytowane przez Thanatos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no trzeba grzebać niestety, rozbierz przełączniki od świateł i sprawdź wiązkę czy gdzieś sie nie przetarła koło kiery/ główki ramy

coś nie tak w instalacji jakieś kostki pośniedziałe czy coś, jak przy światłach "N" nie gaśnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

instalacja przejrzana, polaczenia poczyszczone chu mnie strzela.

W sumie dzis siedzialem nad schematem elektryki plus dostalem tez podpowiedz, ze skora cala reszta jest ok, to moze byc walniety czujnik cisnienia oleju, ktory pozwoli na odpalenie, ale moze odcinac zaplon przy wrzuceniu biegu. Czy ktos z Was podziela ta teorie? Zdjalem dekiel, sprawdzilem czujnik na wlaczonej stacyjce na ON i napiecie na czujniku bylo 0.26V a opor pokazalo 145 omow ... nie bardzo wiem czy te wartosci sa prawidlowe czy w ogole maja jakiekolwiek znaczenie i jak sprawdzic ten czujnik. Dodam, ze byl wkrecony tylko do polowy gwintu - dalej nie chcial isc z jakiegos powodu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ciśnienia jest typu on/off. Tzn. jak jest ciśnienie to jest rozwarty (oporność nieskończona), a jak brak ciśnienia to jest zwarty ( oporność bliska zera).

Nie jest on połączony z układem zapłonu/rozruchu, tylko z kontrolką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to ja juz nie mam na nia koncepcji...czemu wsjo bylo ok jak zmienilem przekaznik, wlaczylem swiatla i bach na nowo to samo, teraz wszystko chodzi nawet ze swiatlami, ale zas nie jedzie :( masakra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężka sprawa, gdybym miał motocykl pod reką to bym Ci coś wiecej powiedział, a nawet z chęcią bym tam miernik wsadził :D

Alarmu nie masz czasami w swoim Bandicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nie ma zadnych alarmow, odciec etc .... w ogole instalacja mogla byc cos pojebana bo poprzedni domorosly elektryk zakladal sobie ledowe kierunki, ale czy one by mialy wplyw na to?w sumie nie pomyslalem, zeby je odlaczyc i sprawdzic co sie stanie? moze za bardzo "obciazaja" instalacje albo cos ... naprawde ten bzyk mi spedza sen z powiek :(

Czujnik ciśnienia jest typu on/off. Tzn. jak jest ciśnienie to jest rozwarty (oporność nieskończona), a jak brak ciśnienia to jest zwarty ( oporność bliska zera).

Nie jest on połączony z układem zapłonu/rozruchu, tylko z kontrolką.

a moj wlasnie pokazuje 14 ..pare ohmow jak nie ma cisnienia...przejzalem schemat instalacji i racja, ze od czujnika oleju idzie kabel do kontrolki, ale dalej "zawija" i leci do Ignitora - nie wiem jak sie to fachowo po naszemu nazywa - czyli tej puszki odpowiedzialnej za zaplon ..wiec byc moze jednak jest walniety i jednak ma jakies znaczenie...juz kombinuje na wszystkie mozliwosci bo chust wie co ja boli :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry za ingerencję, ale temat, że "zginęło sprzęgło" jest z d... i w ogóle nie odpowiada treści tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry za ingerencję, ale temat, że "zginęło sprzęgło" jest z d... i w ogóle nie odpowiada treści tematu.

no skoro Szef tak mowi ...to niech tak bedzie...na chwile pisania tematu "zginelo sprzeglo" bylo to najbardziej "trafne" stwierdzenie :D pozdrowka i dziekuje wszystkim za pomoc :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moj wlasnie pokazuje 14 ..pare ohmow jak nie ma cisnienia...przejzalem schemat instalacji i racja, ze od czujnika oleju idzie kabel do kontrolki, ale dalej "zawija" i leci do Ignitora - nie wiem jak sie to fachowo po naszemu nazywa - czyli tej puszki odpowiedzialnej za zaplon ..wiec byc moze jednak jest walniety i jednak ma jakies znaczenie...

Nie "zawija" dalej, tylko żarówka z jednej strony ma zasilanie +12V z bezpiecznika, a masę podaje właśnie czujnik ciśnienia oleju jak silnik stoi. Jak odpalasz silnik to ciśnienie oleju rozwiera styki wewnątrz czujnika i przerywa obwód żarówki, która gaśnie.

Już prościej się nie da wytłumaczyć.

A co z czujnikiem stopki bocznej? Zawiera on diodę. Jeśli nie dałeś jej zwierając przewody, to masz powód świecenia kontrolki N.

Edytowane przez fido-dido
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie "zawija" dalej, tylko żarówka z jednej strony ma zasilanie +12V z bezpiecznika, a masę podaje właśnie czujnik ciśnienia oleju jak silnik stoi. Jak odpalasz silnik to ciśnienie oleju rozwiera styki wewnątrz czujnika i przerywa obwód żarówki, która gaśnie.

Już prościej się nie da wytłumaczyć.

A co z czujnikiem stopki bocznej? Zawiera on diodę. Jeśli nie dałeś jej zwierając przewody, to masz powód świecenia kontrolki N.

dioda i przekaznik od stopki bocznej nowki funkiel niesmigane ..w poniedzialek sciagma wszystko, pruje izolacje i raz jeszcze przegladam wszystkie kable...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po chwilowej przerwie ...wczoraj po calym dniu grzebania sie w kablach, przegladaniu, czyszczeniu izolowaniu etc. podpiolem baterie i bandzior powrocil do stanu gdzie moglem jechac, ale nie gasla znow kontrolka od luzu, ale juz mialem na nia wyj....ne poki jezdzi niech jezdzi ...za dlugo nie pojezdzil..podpiolem swiatla, wlaczylem swiatla i zdechl....i znow gasnie jak tylko wrzuce bieg :o szok ...juz nie mam do niego koncepcji...jedyna opcja to, ze jest walnieta ta puszeczka odpowiedzialna za zaplon...sprawdzilem tez lampy, bo do poki nie byly podpiete wszystko bylo ok...ale jedyne co znalalzlem to spalona zarowka od postojowek... masakra ...to moj pierwszy i ostatni bandzior :D hahaha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sa czasami gdzies pociete kable i zle połączone ? Może moduł zaplonowy jest walniety ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no mysle, ze to moze byc modul, bo juz wiecej opcji nie mam, przed wyjazdem rozcialem izolacje z calej instalacji i wszystko przejrzalem, byly moze 3 lekko przetarte kable, ale poza tymnic co mogloby powodowac jakiekolwiek zwarcie. Zastanawiam sie tylko, czemu wszystko znow zdechlo po wlaczeniu swiatel...przejrzalem kostki w lampach, ale tam wszystko jest czysciutkie, a w sumie w/g instalacji bialo-czarny kabel od swiatel jest polaczony i z dioda i z czujnikiem od stopki i wszystko to leci do modulu ...wiec dzis lub jutro zabiore modul do servisu, zeby go przetestowali czy nie jest walniety.

Mam tez pytanko odnosnie wspomnianego modulu ...czy ma ktos stronke - ogolnie - wartosci jakie powinny charakteryzowac sprawny modul czy zwyczajnie - zapewne - najprosciej - podmienic z innym?tylko nie mam tu nikogo z banditem zeby je zamienic :(

Edytowane przez Thanatos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

sprawdź mesę (przewód "-") w instalacji, miałem podobny problem i u mnie pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź mesę (przewód "-") w instalacji, miałem podobny problem i u mnie pomogło.

chodzi o [rzewod masowy odchodzacy od aku czzy ogolnie mase w calej instalacji?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie masę w instalacji.Podłącz dodatkowa na przednia lampę i zobacz czy to nie rozwiązało problemu.W dziorkach warto zamontować dodatkową plecionke silnik rama oraz rama lampa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie wszystko sie wysrywa jak podlaczze lampy i je zalacze, mam podwojne ...musze przemyslec z ta masa bo nie do konca kumam :D ale ok, popatrze i dzieki za podpowiedz :D Slipknot - Before I forget ...zajebista muza :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.