Skocz do zawartości

Bandit 650 / 1250 - Dławienie - Problem Z Pompą Paliwa - Nie Wkręca Się Na Obroty


Gość dawidek
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Ilość paliwa w baku ma jakiekolwiek znaczenie? Czy bez różnicy objawy zawsze takie same? Możesz sprawdzić z otwartym bakiem czy może gdzieś odpowietrzenie nie jest przytkane. Choć tu ostrożnie sprawdzaj :)

Zimny/ciepły? 

Wchodziłeś może w tryb serwisowy, może jakieś błędy pokazuje (mimo braku świecenia FI)? 

 

 

 

Jakbyś miał trochę bliżej to zawsze mógłbyś podjechać i założyć mój bak i zobaczyć czy objawy ustąpią. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ilość paliwa w baku ma jakiekolwiek znaczenie? Czy bez różnicy objawy zawsze takie same? Możesz sprawdzić z otwartym bakiem czy może gdzieś odpowietrzenie nie jest przytkane. Choć tu ostrożnie sprawdzaj :)

Zimny/ciepły? 

Wchodziłeś może w tryb serwisowy, może jakieś błędy pokazuje (mimo braku świecenia FI)? 

 

 

 

Jakbyś miał trochę bliżej to zawsze mógłbyś podjechać i założyć mój bak i zobaczyć czy objawy ustąpią. 

 

Ilość paliwa znaczenia nie ma, ciepły/zimny też nie i to nie odpowietrzenie raczej, bo jak otwieram korek to nie czuć żadnego podciśnienia.

Jesteś z Lublina? Jak sprawdzenie błędów nic nie wykaże i będziesz miał wolną chwilę to podjadę do Ciebie i sprawdzimy ten bak, będzie przynajmniej pewność że trzeba szukać gdzie indziej...

 

 

Właśnie od tego zacznę jutrzejszy poranek. Dam znać jak wyniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ilość paliwa znaczenia nie ma, ciepły/zimny też nie i to nie odpowietrzenie raczej, bo jak otwieram korek to nie czuć żadnego podciśnienia.

Jesteś z Lublina? Jak sprawdzenie błędów nic nie wykaże i będziesz miał wolną chwilę to podjadę do Ciebie i sprawdzimy ten bak, będzie przynajmniej pewność że trzeba szukać gdzie indziej...

 

 

 

Właśnie od tego zacznę jutrzejszy poranek. Dam znać jak wyniki.

Na wyświetlaczu C00, więc błędów brak. Smok w pompie umyty, świece zapłonowe po przejechaniu 20 km, są tak czyste jak wyjęte z pudełka. TPS uregulowany, wg manuala z forum, ciągle to samo....

Edytowane przez zamlynny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro miałeś tyle rdzy w zbiorniku to sprawdź drożność przewodów paliwowych (najlepiej wyczyść sprejem typu carb cleaner) oraz wyczyść wtryski.

dużo instrukcji znajdziesz na yt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O drugim filtrzy pompy rozumiem wiesz i go wyczysciles?

Edytowane przez kazek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

O drugim filtrzy pompy rozumiem wiesz i go wyczysciles?

No właśnie dziś się dowiedziałem i rozebrałem pompę, wyczyściłem też drugi filtr. On jest nie rozbieralny, więc przedmuchałem go od strony wylotu z pompy. Po tym zabiegu Bandit zaczął w końcu jechać, więc problem znaleziony. To jeszcze nie jest to, wykręca "tylko" 190 km/h, ale już wiem gdzie szukać. Sprzedawca pompy ma ją wymienić po powrocie z urlopu, więc już nie będę więcej grzebał. Przy okazji kolejnej wymiany pompy umyje jeszcze wtryskiwacze, zgodnie z Waszą radą.

Dziękuję wszystkim za pomoc :-).

Edytowane przez zamlynny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 months later...

Witam, ma ktoś pompe na zbyciu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

No i stało się! Dołączyłem do bandziorów z problemem pompkowym. Moto mam krótko, zrobione 1,5 tys. km. Zauważyłem to parę dni temu w trakcie dłuższej przejażdżki. Do tej pory nie robiłem dłuższych tras. Objawy "książkowe", dławienie przy odkręceniu manety, powyżej 6 tys. na rozgrzanym silniku. Ewidentnie wygląda na problem z dozowaniem paliwa.

W pierwszej kolejności rozebrałem i przeczyściłem korek. Przedmuchałem wężyki odpowietrzenia, są drożne. Przyczyna braku odpowietrzenia moim zdaniem wyeliminowana.F1 nie wywala, ani też  żadnego błędu.  Potem  wylałem paliwo z baku , zdemontowałem kosz pompy,  wyczyściłem  filtr  Herbatkowy, na ile mogłem wyczyściłem ten drugi filtr. Nie dałem rady wyjąć regulatora ciśnienia ( bałem się mocniej ciągnąć).Po założeniu i zalaniu paliwa odpalił. Cały hepi wsiadam na motor i super, zrobiłem z 60 km i nic. Wracam do domu a tu d..a, problem znowu się pojawił , chociaż jakby w mniejszym stopniu. 

CO planuję:

1. zrobię  diagnostykę, ewentualnie ustawię TPS-a na podstawie Waszych pomocnych manuali

2.ponownie rozbiorę kosz pompy, dam do porządnego przedmuchania kompresorem i wymienię filtr .I tu mam problem. Na alle jest pompa z filtrem za 170 a sam filtr za 45. Nie wiem czy zamówić komplet  czy sam filtr. W ASO twierdzą że pompa do wymiany , ale pewnie mają na myśli cały zestaw. I t

3. Przy okazji sprawdzę i wymienię świece, bo nie wiem kiedy było to robione.

Pytanie do kolegów:

-czy macie namiary na firmę, która zrobiłaby test i regenerację regulatora ciśnienia paliwa. Zakup nowego za 550 zł mi się nie uśmiecha, a zamienników ni ma .

-czy  macie jakiś sposób na to  badziewie- regulacja sprężyny  czy cuś?

Help please! :niepewny:

Ps. Diagnostyka zrobiona, błędów brak C00. Tps z podziałką na dole, ale po lekkim odkręceniu do 1500 obr. przechodzi na środek, a powyżej 3000 na górę.Myślicie że warto regulować?

Edytowane przez rysiogdynia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda grzebania i czasu. Przechodziłem to rok temu. W końcu kupiłem na allegro kompletną pompę z Gsfx 650 za 200zł , podmieniłem i śmigam drugi sezon. 

Tak jak pisałem rok temu, temat pomp w suzuki z roczników 2007-2009 jest znany na całym świecie. (Przeglądałem fora z USA i Antypodów) i praktycznie zawsze winny jest regulator ciśnienia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie nie znalazłem kompletnej pompy, ani też regulatora. To kicha. Co ciekawe w serwisie ASO  chłop rzekł, że awaria  regulatora to rzadka sprawa, bo  praktycznie nie ma tam się co zepsuć. 

Ps. właśnie pojawiła się używka, ale chłop chce za nią 450 zł. Trochę drogo, bo gwarancji przecież  nie da.

Edytowane przez rysiogdynia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jeszcze raz spróbował wyczyścić filtry może jest jakiś syf w zbiorniku. Teraz mała ciekawostka, ja kupiłem moto od makaroniarza i kiedy padła mi cewka na świecy "podobne objawy" po wyciągnięciu pompy okazało się że ktoś wydłubał ten mały filterek i jeżdżę tylko z tym jednym ala torebka herbaty. Moto gdy kupowałem miało trzy lata i niecałe 25tys przebiegu w książce ma wbity serwis przy 25tys. wniosek ten mały filterek wywalili w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyściłem pompę - filterki chyba dwa sezony temu ,tak profilaktycznie. Więcej brudu w tej kopercie było (herbaciany filtr) i chyba tak jak Kazek nie przeszkadza w niczym brak tego drugiego.Jeżeli ktoś ma kłopot niech go usunie zaszkodzić nie zaszkodzi a kto wie może pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę próbował, ale przy pierwszym podejściu nie udało mi się wyjąć regulatora, na wcześniejszych fotach widziałem że kolegom udawało się bardziej rozebrać to plastikowe g...no. Nawet kupiłem o-ringi , aby w razie co wymienić. Trochę zabawy mnie czeka. Właśnie wyjąłem świece, co okazało się niełatwą sprawą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki obejrzales dokładnie? nie jest któraś popękana obudowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna ma tylko lekko wgniecony plastik  przy gniazdku od podważania śrubokrętem. 

poza tym mają bardzo skorodowane blaszki w górnej części . Można to wd-40 potraktować i delikatnie zetrzeć korozję?

Czy  problem z cewką nie dałby objawu nierównej pracy  silnika , nie wywalałoby błędu  ( bo sprawdzałem  diagnostyką metodą na zworkę) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędu nie wywali, mi poszła jedna. Zimny chodził normalnie jak się rozgrzał szarpał . poszukaj gdzieś jest temat o cewkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dokładnym rozebraniu i przeczyszczeniu  tego sitka oraz  filtra -herbatki, wymianie pompy paliwa, wymianie świec, odpowietrzeniu baku problem chyba ustąpił. Przekonam się na dłuższej trasie. Motung teraz ma lepszą kulturę pracy, mniej szarpie w zakresie poniżej 2 tys. obr.(tps też regulowałem). Oby  tak dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i kupa. Polatałem raz, drugi, trzeci i było super. Dzisiaj po przejechaniu 30 km tragedia, objawy wróciły i to  jakby nasilone. Szarpie już od 4 tys. obrotów, wyraźnie odczuwalne wibracje. Poddaję się,  daję go do warsztatu. Tylko biorąc pod uwagę terminy to  kilka tygodni  sezonu będę w plecy. :zniesmaczony:

Dobra, jeszcze raz wywaliłem pompę na stół i szczęka mi opadła. W plastiku pełno paprochów  z filterka metalowego. Jeszcze raz przeczyściłem.Myślałem  aby wywalić to metalowe sitko ale nie wiem jak się do niego dobrać. Ktoś mi powie jak to uczynić? 

Edytowane przez rysiogdynia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Nic z tych rzeczy. Podjechałem do  mechanika, to był zdziwiony , że przyczyną mógłby być regulator ciśnienia.Umówiłem się z nim na pomiar ciśnienia paliwa. Najlepiej byłoby podmienić baki, ale znam nikogo z banditem. Kupiłbym regulator, ale nie będę wbijał się w koszty bez pewności, bo przyczyny mogą być różne. Filtry i świece  i tak wypada wymienić po zakupie , bo nie wiesz kiedy było robione. Na razie jestem w plecy z pompką paliwa-silniczkiem, bo widać że stary był dobry.

Ps. Gdyby ktoś słyszał , znalazł info o sprzedaży kompletnej pompy do gsf lub gsxf, to please niech da znać na priwa. Ja nic nie znalazłem, a facet co wcześniej wystawił pompę, już ją sprzedał.

Edytowane przez rysiogdynia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było by bliżej bym Ci pożyczył swój. Spytaj jeszcze tego Twojego mechaniora o cefkofajki na podmiane moja ta walnięta była właśnie pordzewiała, co ciekawe wartości na mierniku miała takie same jak reszta.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było by bliżej bym Ci pożyczył swój. Spytaj jeszcze tego Twojego mechaniora o cefkofajki na podmiane moja ta walnięta była właśnie pordzewiała, co ciekawe wartości na mierniku miała takie same jak reszta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze nie jest  to podpowiedz ale ciekawy film w tym temacie 

naprawa pompy  :usmiech:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.