Skocz do zawartości

Gość k@z!k
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

a jak ci sie wydaje ze pali nie na wszystkie to sprawdz ogranoleptycznie - kolektor powininen sie wolniej nagrzewac. do tego oprocz sprawdzenia swiec trza sprawdzic czy jest iskra. pozniej dopiero szukalbym glebiej a wiec gazniory itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzałem świece to oczywiście sprawdziłem także iskrę na tych świecach i była dobra jak na mój gust. A co do sprawdzania przez rozgrzanie kolektorów to tak jak napisałem ta praca nierównomierna była zauważalna dopiero gdy silnik się trochę rozgrzał więc macanie lub inne sprawdzanie kolektorów nie miało sensu bo wszystkie były gorące jak diabli.

Jeszcze teraz wieczorem się przejechałem i było wszystko prawie ok. Poza jedną rzeczą - na postoju słychać jakby syczenie po obydwu stronach cylindrów. Nie wiem jak to opisać ale najbardziej jest to zbliżone do uchodzącego powietrza. I czuć jakby lekką dziurę w przyspieszaniu pomiędzy 5-7tys. obrotów. Coś jak w dieselu. Powyżej obrotów już idzie ale ciągle nie tak ostro jak poprzednio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Syczenie... Sprawdź może szczelność przewodów podciśnienia. Niby to nie powinno być słyszalne, ale jeśli się zdarzy bywa nieprzyjemne. A kruszenie przewodów się zdarza - mi w tamtym roku.

 

Jeśli za to masz na myśli takie od czasu do czasu ciche PSSSYK, jak w niektórych ciężarowych to układ PAIR, niegroźne

 

edit: Nie od każdego gaźnika prowadzi przewód podciśnieniowy, niektóre gaźniki mają kapturki.

Edytowane przez obiezyswiat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dochodzi wyraźnie z boków cylindrów i nie koniecznie musi to być powietrze. Mogło by to być zakwalifikowane także jako tarcie papieru o papier.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy króćce łączące gaźniki z silnikiem nie mają pęknięć, ktoś na forum podawał sposób sprawdzenia króćców poprzez psikanie ich w czasie pracy silnika dezodorantem czy muchozolem jak będzie zmiana w pracy silnika podczas psikania to masz odpowiedź co z króćcami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale już powiedziałem, że ten dźwięk jest słyszalny z boku cylindrów. W miarę oddalania ucha z tej perspektywy ten dźwięk słabnie. Gdy zbliżam ucho do kroćców także ten dźwięk słabnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie na początek do kontroli luzy zaworowe - jak znam życie to tam leży przyczyna. Objawy idealnie do nich pasują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego też jutro spróbuje skorzystać z tego że moto jeździ i jutro jadę do mechaniora, zobaczymy co powie po osłuchaniu. Niestety sam nie potrafię tego zrobić a chyba w mojej części Polski nie ma nikogo pomocnego :(

 

Pozdrawiam wszystkich zaangażowanych w temat.

Edytowane przez kosik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety mechanik ma terminy jak kardiolog :(. Znajdzie się jakaś dobra dusza która pomoże własnoręcznie? Oczywiście nie za darmo.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Na wolnych obrotach może tego tak nie słychać ale jak się go wkręci na 4-6k obrotów to słychać że nie idzie na wszystkie gary..

Sprawdzałem wszystkie świece i na wszystkich jest iskra..

Co może być tego przyczyną? ;)

Edytowane przez lukid93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

źle podpięte kapturki do świec ? tzn nie ta kolejność ?

Z kolenością jest ok, bo stał ciągle i nie robiłem z nim nic, tzn. "przepalałem" go przedwczoraj i było ok. a dzisiaj przychodze też go chciałem przepalić i słucham a on na obrotach brzmi jak gieeska :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świeca gubi iskrę (do wymiany komplet)

Przebicie na przewodach W/N

Przebicie na cewce

Zaśniedziałe zasilanie cewki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba dlatego przepalanie - tak na chwilę - nie ma po prostu sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świeca gubi iskrę (do wymiany komplet)

Przebicie na przewodach W/N

Przebicie na cewce

Zaśniedziałe zasilanie cewki

Jak te rzeczy można sprawdzić ? Bo się nie znam za bardzo, a nie chcę czegoś pogorszyć :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest ciemno idź odpal Dziorka i zobacz czy nie skaczą iskierki po przewodach W/N.

Jeżeli nie to

Spuść paliwo ze wszystkich gaźników i zalej je ponownie PRI.Odpal Dziora.

Jak nie pomoże

Rano podnieś zbiornik i do każdej cewki idą dwa takie cieniutkie przewody na wsuwce.Oczyść połączenie papierkiem ścierny,

Jak nie pomoże

Z każdej świecy zdejmij fajkę i oczyść w środku.Zaciśnij ponownie na świecę

Jak nie pomoże.

Podmień wszystkie świece na inny komplet

Jak nie pomoże

Napisz pomyślę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie na świecy może być iskra (gdy jest wykręcona) natomiast wkręcona działa na nią kompresja i takie tam i ta iskra może już zanikać albo być po prostu za słaba. Wykręcaj po kolei świece i usmolona powinna być tą wadliwą. Dobre świece powinny mieć szary lub ceglasty kolor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest ciemno idź odpal Dziorka i zobacz czy nie skaczą iskierki po przewodach W/N.

Jeżeli nie to

Spuść paliwo ze wszystkich gaźników i zalej je ponownie PRI.Odpal Dziora.

Jak nie pomoże

Rano podnieś zbiornik i do każdej cewki idą dwa takie cieniutkie przewody na wsuwce.Oczyść połączenie papierkiem ścierny,

Jak nie pomoże

Z każdej świecy zdejmij fajkę i oczyść w środku.Zaciśnij ponownie na świecę

Jak nie pomoże.

Podmień wszystkie świece na inny komplet

Jak nie pomoże

Napisz pomyślę :)

Sprawdzałem już właśnie te cewki, kable i na odkręconych świecach czy iskra jest na każdej..

W B4 nie pozycji PRI i nie mam pojęcia jak zalać gaźniki i potem spuścić :o

A świece nie wyglądają na zużyte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świeca może wyglądać lądnie mieś=ć iskrę jak wykręcisz ale jak dostaje kompresji pod ciśnieniem jej nie ma gubi przerywa.Podmień świece

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie na świecy może być iskra (gdy jest wykręcona) natomiast wkręcona działa na nią kompresja i takie tam i ta iskra może już zanikać albo być po prostu za słaba. Wykręcaj po kolei świece i usmolona powinna być tą wadliwą. Dobre świece powinny mieć szary lub ceglasty kolor.

I fakt po wykręceniu nie były za czyste, ale żeby tak z dnia na dzień przestało funkcjonować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiejsze świece są... nie najlepsze mówiąc bardzo łagodnie. Kiedyś w poprzednim moto zmieniałem około 2x na sezon. A spróbuj je potraktować szczotką drucianą i zobacz czy coś się zmieniło. Jeśli tak to prawdopodobnie tylko na krótko a jeśli nie to po mojemu nie ma się co zastanawiać i sprawić sobie nowe świeczki.

Edytowane przez Conorian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kolenością jest ok, bo stał ciągle i nie robiłem z nim nic, tzn. "przepalałem" go przedwczoraj i było ok. a dzisiaj przychodze też go chciałem przepalić i słucham a on na obrotach brzmi jak gieeska :(

 

przepalałeś? przedwczoraj i dziś? całą zimę tak przepalasz? ja długo ten moto chodzi po odpaleniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece po zimie raczej nadają się co najwyżej do wyrzucenia. Przynajmniej w moim przypadku. Moto niby chodził ale to nie to samo co w sezonie przy nowych świecach.

Edytowane przez Conorian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece po zimie raczej nadają się co najwyżej do wyrzucenia. Przynajmniej w moim przypadku. Moto niby chodził ale to nie to samo co w sezonie przy nowych świecach.

 

Od przepalania. Jak by stał nie ruszany, albo był jeżdżony (tak żeby silnik się nagrzał pod obciążeniem) to świece długo by żyły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zazwyczaj stał. Góra 2-3 razy odpalony w ciągu zimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.