Skocz do zawartości

Gość k@z!k
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

TEMAT POWSTAŁ Z POŁĄCZENIA PODOBNYCH WĄTKÓW.

Wszystkie posty ułożone są chronologicznie.

Moderator
Krzysztof.
------------------


Witam. Mam problem. A mianowcie dzisiaj odpaliłem bandita. I tak:
Po pierwsze ciężko miał zapalić.
Po drugie jak już odpalił to nie chodził na wszystkich cylindrach ( a dokładnie nie chodził na 4 )
Po trzecie bardzo czuć było zapach beznyny.

Po dotknięciu kolektora cylindra 4 był on lekko ciepły przy pozostałych gorących. Wykręciłem świce z 4 i była mokra. Sprawdziłem iskrę i była. Jak moto chodziło to ściągnąłem fajkę i nie było żadnej reakcji ( nie zgasł itp). Wydaje mi się że nie przepala paliwa. tylko dlaczego? Wina gaźnika? Jeśli tak to co? zawieszony pływak? Zaworek igiełkowy? Membrana? Czy coś poważniejszego? Zawory i synchro gaźników robione były pod koniec sierpnia. Koledzy pomóżcie bo to sezon już tuż tuż a moto nie chodzi tak jak powinno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do kranika są podłączone dwa przewody jeden którym idzie paliwo, drugi podciśnieniowy który sprawia że tym pierwszym zaczyna płynąć wacha wink.gif

jeśli oba są podpięte to sprawdź czy się przypadkiem któryś nie zagina..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem. A mianowcie dzisiaj odpaliłem bandita. I tak:

Po pierwsze ciężko miał zapalić.

Po drugie jak już odpalił to nie chodził na wszystkich cylindrach ( a dokładnie nie chodził na 4 )

Po trzecie bardzo czuć było zapach beznyny.

 

Po dotknięciu kolektora cylindra 4 był on lekko ciepły przy pozostałych gorących. Wykręciłem świce z 4 i była mokra. Sprawdziłem iskrę i była. Jak moto chodziło to ściągnąłem fajkę i nie było żadnej reakcji ( nie zgasł itp). Wydaje mi się że nie przepala paliwa. tylko dlaczego? Wina gaźnika? Jeśli tak to co? zawieszony pływak? Zaworek igiełkowy? Membrana? Czy coś poważniejszego? Zawory i synchro gaźników robione były pod koniec sierpnia. Koledzy pomóżcie bo to sezon już tuż tuż a moto nie chodzi tak jak powinno

 

A moze przewody albo fajka ma juz dosyc.Sam niedawno miałem podobne objawy to fajke wkreciłem mocniej w kabel i mu przezszło tongue.gif,wiec moze tez spróbuj tej metody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze przewody albo fajka ma juz dosyc.Sam niedawno miałem podobne objawy to fajke wkreciłem mocniej w kabel i mu przezszło :P,wiec moze tez spróbuj tej metody.

 

Tylko że ja wymieniałem cewke i przewody. No i u mnie iskra jest. ale sprawdzić nie zaszkodzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim przypadku byl zagiety wezyk, jak go ulozylem dobrze odpalil po chwili, chodzil ale nie tak jak powinien, pierwsze trzy cylindry przepalaly paliwo a czwarty byl zimny. wykrecilem swiece ona byla sucha, a iskra byla wmiare, takze jak dla mnie czarna magia i mojego wujasa ktory jest samoukiem od 20 lat.:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wcześniej pisałem miałem podobny problem. Pływające obroty (moto na biegu jałowym potrafiło wejść z 1300 na 2200 obr/min). Dzisiaj udałem się do serwisu, no i oczywiście jak chciałem pokazać co mu dolega okazało się że chodzi bardzo ładnie i równo- a rano przy grzaniu moto i w czasie jazdy do serwisu stojąc na światłach objawy były widoczne. Mimo wszystko zdecydowałem się na czyszczenie i synchro gaźników. W zasadzie pracy mechanika nie widziałem bo pracował za zamkniętymi drzwiami, a ja siedziałem sobie w poczekalni na sofie i przeglądałem gazetki motocyklowe. Międzyczasie dali mi do wiadomości że po ściągnięciu gaźników ukazało im się sporo korozji którą właśnie czyszczą. Po chwili pokazali mi przedziurawioną na brzegu membranę gaźnika. Na miejscu takiej nie mieli ale można było zamówić oryginał za 350 zł i byłaby dopiero na następny dzień- hmmm trochę drogo. Zrezygnowałem z niej, raz- z uwagi na cenę, dwa- serwis nie znajduje się w mojej miejscowości, a do domu jakoś wrócić musiałem. Skleili mi starą silikonem i zaznaczyli że nie dają gwarancji jak długo to wytrzyma. No i nic, zapłaciłem i pojechałem do siebie. Na pierwszy rzut oka jest wszystko ok, obroty się równo trzymają (można by się czepić że +/- 100 obr/min ale to ponoć w Banditach normalne). Mam teraz pytanko, bo wróciłem do domu i zacząłem przeglądać allegro i znalazłem coś takiego Allegro. Z opisu aukcji wynika że pasuje do GSF 1200, ale czy do 600 też się nada?

Edytowane przez Wacha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1200 ma inne gaźniki. Jak coś to mam membrany do B6 na sprzedaż. Szczegóły na PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko ze ja mechanika mam 30 km od siebie:D

trzeba cos wykombinowac, tak jakby tam wogole paliwo nie dochodzilo do 4 cylindra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko ze ja mechanika mam 30 km od siebie:D

trzeba cos wykombinowac, tak jakby tam wogole paliwo nie dochodzilo do 4 cylindra.

 

Jak paliwo nie dochodzi to musisz szukać przyczyny w gaźnikach. innej możliwości nie ma. I u mnie też chyba gaźniki tylko że u mnie za dużo paliwa dostaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michas_m6 skoro paliwo do cylindra nie dochodzi to sprawdź czy pływak otwiera zaworek bo wydaje mi się, że w ogóle paliwa nie dostaje gaźnik a nie sądzę żeby wszystkie dysze na raz się pozatykały co by było powodem nie podawania paliwa na cylinder.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michas_m6 zobacz czy paliwo dochodzi do wszystkich gaźników.Jak? Najprościej po przez spuszczenie paliwa z poszczególnych komór pływakowych.

Jak z każdej poleci paliwo na tapetę najpierw bierzesz gaźnik od cylindra który nie pali.Zlewasz wszystko z komory pływakowej az nic nie będzie leciało.Kranik na PRI (zalewanie gaźników) i czekasz czy ponownie poleci paliwo.Jeśli tak to niestety trzeba wyjąć gaźniki i zobaczyć czy której z dysz nie zapchało jakieś zanieczyszczenie.Jeśli nie leci paliwo stuknij w komorę pływakową tego gaźnika może pływak się zawiesił i zamyka zaworek.Jak stuknięcie pomoze wyjąc gaźniki i oczyścić.

 

k@z!k u ciebie prawdopodobnie jest na 99% zanieczyszczenie w gaźniku.Trzeba wyjąc gaźniki i je przeczyścić.Paliwo cały czas się leje do cylindra a że jest go za dużo nie przepala.Może jeszcze zawiesiła się zaworek iglicowy.Odkręć kopułkę i wyjmij przepustnice razem z membraną (tylko delikatnie co by jej nie porwać).Potem zobacz czy się nie przycina lub nie jest wybita iglica.

 

PS.NADMIAR PALIWA TAK SAMO JAK JEGO BRAK MOŻE DOPROWADZIĆ DO USZKODZENIE ŚWIECY W BARDZO KRÓTKIM OKRESIE !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka mała ciekawostke wam powiem a mianowiecie z tydzien temu odpalam dziada i..chodzi jak sieczkarnia, ewidentnie na 3 gary no to sprawdzam ktory to sobie jaj robi, łapie za 3 przewod, wyciagam fajke a tu mnie jebut kopie po łapach..wyciagam całkiem fajke a tu mi normalnie paruje z gniazda..wkładam klucz zeby swiece wyciagnac a tam woda..nie wiem z kad i dlaczego ale wzialem szmate i to co sie dało wycisnałem, fajke wyczyscilem i jak reka odjał

Edytowane przez wojtecki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"k@z!k u ciebie prawdopodobnie jest na 99% zanieczyszczenie w gaźniku.Trzeba wyjąc gaźniki i je przeczyścić.Paliwo cały czas się leje do cylindra a że jest go za dużo nie przepala.Może jeszcze zawiesiła się zaworek iglicowy.Odkręć kopułkę i wyjmij przepustnice razem z membraną (tylko delikatnie co by jej nie porwać).Potem zobacz czy się nie przycina lub nie jest wybita iglica."

 

 

 

Ja mam problem tylko z jednym gaźnikiem. A mogę zrobić tak że odkręcę pokrywę pływaka i tam go wyczyszczę? bo nie bardzo mi się widzi gaźniki wyciągać

Edytowane przez k@z!k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam od siebie, że są to typowe objawy braku synchronizacji gażników. Przy uszkodzonej przepustnicy nie da się jej wogóle sensownie przeprowadzić.

Edytowane przez filmokracja.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dodam od siebie że są to typowe objawy za małej ilości paliwa w mieszance :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja dzisiaj chcialem sprobowacodpalic i wogole nie odpala, tak jakby tylko w 2 cylindrach cos sie dzialo, najpierw musze dobre swiece zalozyc i zoabcyzmy co potem, bo na 2 cylindrach chyba moto nie odpal iprawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie czyszczenie gaźnika pomogło. Moto już chodzi na wszystkich cylindrach. Mam nadzieje że już żadnych problemów nie będzie. Dzięki chłopaki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michas_m6 ciężko coś tak na odległość.Najpierw piszesz że paliwo nie dochodzi na jeden cylinder (sucha świeca.teraz że nie pali na dwóch.Obstawiam w ciemno zanieczyszczone gaźniki.Motocykl ma już parę lat.Proponuje oczyścić zbiornik paliwa,Zmiana filtra paliwa i czyszczenie gaźników.Dodatkowo oczyść połączenia (zasilanie cewek takie cienkie przewody).Jak nie wiesz jaki stan świec i ile czasu maja wymień.Nie stosuj pół środków bo to się potem zemści.Oczyść po prostu wszystko.Masz jeszcze czas a potem będziesz cieszył się sezonem i jazda a nie co znowu się stało ze nie pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tak czytam i czytam i dochodzę do wniosku że kolega troszkę przedobrzył.

Poleciał bym od poczatku.Najpierw sprawdzić czy ten "obcy" filtr powietrza jest szczelny.Potem sprawdzić mocowania gaźników czy gumowe pierścienie są całe nie sparciałe.Sprawdził bym jak wyglądają membrany.

Potem ustawił wszystkie śruby od mieszanki biegu jałowego na 2.5 obrotu.Następnie zsynchronizował bym wstępnie gaźniki.I zobaczył jak się zachowuje.W przypadku rozkalibrowanego gaźnika ustawienie go może być bardzo trudne ale nie niemożliwe.Ja zamiast nowych gaźników które nie wiadomo w jakim ędą stanie zakupił bym świece colortune.

Ważne też jest czy masz prawidłowo dobrane świece zapłonowe bo tu tez mażesz bujać się do usranej śmierci z regulacją.

Czyli podsumowując i chowając nerwy do kieszenie lecimy po kolei jeszcze raz.

1.Stan membranek

2.Szczelność filtra

3.Szczelność połączeń gaźników

4.Wszystkie śruby od regulacji składu mieszanki biegu jałowego 2.5 obrotu

5.Nowe lub pewne sprawdzone świece dobrane do motocykla

6.Wstępna synchronizacja.

7.Jazda dookoła komina wyjęcie świec i sprawdzenie koloru w celu poprawienia ustawienia składu mieszanki.

8.Ponowna regulacja składu mieszanki biegu jałowego i jak wyżej

9.Po osiągnięciu odpowiedniego koloru świec dokłądna synchronizacja gaźnika.

 

 

PS.Proces mozna skrócić stosując świece colrtune.

PS2.Motocykl posiada 4 gaźniki więc kręcenie tylko jednym moze nie powodować żadnych zmian lub będą one nie zauważalne przy pracy silnika.

PS3.Bardzo wprawne ucho i doświadczenie gaźnikowca nie zawsze jest wstanie wyłapać nieprawidłowości w czasie regulacji silnka wielogaźnikowego.

PS4.Wszystko co wyżej napisałem koledzy już pisali.Po prostu trzeba jeszcze raz zacząć od początku ponieważ w którymś miejscu się zapętliłeś.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli musialbym wyciagnac gazniki? bo jak tak to czuje ze mnie to przerasta zadanie, chociaz lubie grzebac i majstrowac ale z tym moge sobie bnie poradzic,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli musialbym wyciagnac gazniki? bo jak tak to czuje ze mnie to przerasta zadanie, chociaz lubie grzebac i majstrowac ale z tym moge sobie bnie poradzic,

 

Poradzisz sobie jak masz smykałkę i nie masz dwóch lewych rąk.

Motocykl masz "wiekowy" i albo zrobisz to sam albo wybulisz kasy i nie wiesz czy zostało zrobione.

 

Tak jeszcze gdybam.A może ty coś pochrzaniłeś z opisem i może padła cewka lub jej zasilanie i dlatego nie dział na dwa gary.

Może odpalałeś sobie w zimę żeby pochodził-Padły wtedy świece

Może masz mało paliwa i przytkany kranik albo filtr w zbiorniku i dostaje za mało paliwa.

Albo syf w gaźniku najpierw jeden gaźnik zatkał .Teraz drugi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak.Jeśli cele są suche to dolanie nic mu nie da :(

Można się bawić w wylanie zawartości płukanie zalanie itd.Ale to skórka za wyprawkę.Kiedyś może i miało to sens obecnie nie ma.

Zostaje opcja Kupić drugi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poradzisz sobie jak masz smykałkę i nie masz dwóch lewych rąk.

Motocykl masz "wiekowy" i albo zrobisz to sam albo wybulisz kasy i nie wiesz czy zostało zrobione.

 

Tak jeszcze gdybam.A może ty coś pochrzaniłeś z opisem i może padła cewka lub jej zasilanie i dlatego nie dział na dwa gary.

Może odpalałeś sobie w zimę żeby pochodził-Padły wtedy świece

Może masz mało paliwa i przytkany kranik albo filtr w zbiorniku i dostaje za mało paliwa.

Albo syf w gaźniku najpierw jeden gaźnik zatkał .Teraz drugi.

 

 

Mam właśnie problem z moim Dziorkiem, a mianowicie przepaliłem go parę razy w zimie i palił bez problemów. Troszkę mu podgazowałem i potem gasiłem. Gdy zaświeciło słoneczko poczułem chęć przejażdżki i tu problem, bo nie załapał w ogóle. Nie wiem co mu sie podziało, ale jak odkręcałem świece to były lekko wilgotne, więc poczyściłem wszystko, wypaliłem je i zakręciłem ponownie, ale ciszaaaaa...

 

Co do przeczyszczenia gaźników, czy jako niedoświadczony i posiadający wiedzę jedynie o gaźnikach z Jawek i motorynek będę mógł bezpiecznie rozkręcić je?

Edytowane przez kaczanus89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak kupie swiece i zamontuje wtedy dam znac co sie dzieje, bo mozliwe ze bedzie dzialal. takze poszukuje swiec, w sobote bede w dobrym sklepie takze powinni miec swiece na miejscu, a jak nie to zamawiam na allegro.

 

"tomek" jelismowisz ze sobie poradze a wierze w siebie. to moze ktos kto juz to robil niech opisze tak tylko bardziej ogolnikowo, co i jak rozkrecac zeby je wyciagnac?? jakies wskazowki,

dzisiaj sciaglem bak i 3 gaznik wkolo przy wlocie do filtra powietrza jest mory taki w smarach a pozostale 3 sa takie jakie powinny byc, takze wydaje mi sie ze przydaloby sie je wyczyscic, a czasu na to jest bo dzisiaj w mojej wsi caly dzien snieg wali;/ :D

Edytowane przez michas_m6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.