Skocz do zawartości

Gość k@z!k
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 weeks later...

Witam wszystkich. Mam taki problem ze swoim B12 niby tematów podobnych kilka znalazłem ale nie wiem gdzie mogę jeszcze łapki włożyć a moto dalej ze mną nie gada. Sprzęt dopiero kupiony, wracam do domu, po przejechaniu ok 150km sprzęt szarpnął ze dwa razy i stracił moc gdy się zatrzymałem koniec wydechu był dosłownie czerwony. Według sprzedającego świece były nowe i po ich sprawdzeniu na drodze tak wyglądały. Mocy już nie odzyskał ale do domu powoli dojechałem. Po sprawdzeniu brak iskry na 1 i 4 cylindrze. Cewki sprawne-prawa daje iskrę a lewa tylko jak ją przełożyłem w miejsce prawej. Paliwo dochodzi bo świece już mokre od tych testów. Nie mam miernika ale sprawdzając probówką prąd do cewki niby dochodzi. Kostki bez śniedzi, moto wygląda bardzo świeżo więc nie podejrzewam styków itd. coś doradzicie. Nie wiem co i kiedy było w nim robione licznik w milach i w teorii 10000mil w co nie chce mi się wierzyć ale elektryka i to co pod zbiornikiem jest naprawdę czyściutkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A te dwie nie palace swiece nie sa zalane? Przeloz dobre swiece na fajki od nie palacych cylindrow i sprawdz czy daja iskre. Zebysmy sie dobrze zrozumieli: wyjmij swiece ktore daja iskre i przeloz do fajek ktore nie dawaly iskry, samych fajek nie odlaczajac od cewek. Wykluczymy elektryke w ten sposob. Jesli iskra bedzie ok to albo swiece do kitu albo cos z gaznikami wg mnie.

 

 

BTW: ty na ssaniu wlaczonym nie jechales przypadkiem?

Edytowane przez BANdziorro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już przekładałem i cewki i świece na cewce prawej wszystko jest ok i jak zamieniam cewki to lewa na miejscu prawej śmiga. Dlatego nie wiem co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz dokladniej: Czy iskra byla na dobrych swiecach w NIE DZIALAJACYCH cylindrach?Jezeli Cewki i KABLE sa na swoich wlasnych miejscach, to czy w nie dzialajacej czesci zaplonu te dobre swiece daja iskre?

Edytowane przez BANdziorro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz dokladniej: Czy iskra byla na dobrych swiecach w NIE DZIALAJACYCH cylindrach?

Też nie było iskry. tak jak by na lewej cewce prądu nie było
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przewody zamieniales miejscami? w sensie od lewej cewki z tymi od prawej. Mozesz miec przebicie lub zwarcie na przewodach Wysokiego Napiecia. Zajrzyj na przyklad do fajek, czy mokre nie sa i koniecznie sprawdz czy przewody od dzialajacej pary po zamianie daja iskre.

 

Jezeli jedne i drugie przewody daja tak samo iskre to patrzymy na modul zaplonowy. Jezeli jedne przewody daja iskre a drugie nie (na tej samej cewce) to przewody spaprane -mokre lub maja przebicie.

Edytowane przez BANdziorro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz dokladniej: Czy iskra byla na dobrych swiecach w NIE DZIALAJACYCH cylindrach?Jezeli Cewki i KABLE sa na swoich wlasnych miejscach, to czy w nie dzialajacej czesci zaplonu te dobre swiece daja iskre?

Właśnie nie dają iskry może trza by całkiem nowe, może te umarły od temperatury
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, ze nie w wawie jestes -bysmy obaczyli... Kup w tesco multimetr. Kosztuje pewnie max 30 zl. Bedziesz mogl sprawdzic czy z modulu zaplonowego idzie prad jak trzeba na te cewki

Edytowane przez BANdziorro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze pamiętam to cewki mają stały plus (po stacyjce) i sterowane są minusem z modułu (to trzeba sprawdzić) - więc jeśli na obu cewkach mamy plusa to szukamy po drodze do modułu i sam moduł wpinamy w inne moto celem testów. Jeśli zaś plusa nie ma w wadliwej cewce to ciągniemy z dobrej cewki i nie pierniczymy się w tańcu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po sprawdzeniu wygląda na to że padł moduł tylko teraz jaki kupić. Mój jest na szerokiej wtyczce z oznaczeniami 32900-31fh0 a na allegro są z też z taką wtyczką ale inne oznaczenia i pytanie czy będzie pasował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Dzisiaj koniec sezonu i motocykl mi się obraził, że go odstawiam...

 

Na wolnych obrotach w zasadzie działa bez zarzutu, przy przegazowywaniu też jest dobrze, niestety przy ruszaniu coś dziwnie szarpie. Szarpie na jedynce, dwójce i dalej, chociaż na wyższych biegach jest to mniej wyczuwalne.

Pierwsze objawy pojawiły się dzisiaj w czasie jazdy po mieście, przy redukcjach na skrzyżowaniu trochę szarpało przy wyciąganiu ze skrętu ale myślałem, że to po prostu za wysoki bieg. Redukcja niżej pomagała i nie było tego objawu (ale tu po prostu pomagały wyższe obroty).

 

Wyczyściłem motocykl i chciałem go wstawić do garażu a ten przy ruszaniu dziwnie brzmi, szarpie i trzeba dać wyższe obroty, żeby ruszył. Na dwójce w ogóle nie ma siły żeby ruszyć (wcześniej nie było to problemem) a na wyższych biegach szarpanie też jest zauważalne choć zdecydowanie mniej. Tylko na wyższych obrotach jest w miarę dobrze, bo te szarpania i przerywania są zdecydowanie rzadssze, aczkolwiek też się zdarzają. Dźwięk podczas ruszania jest prawie jak z dwucylindrowca, jest to wyraźne "pyrkotanie".

 

Motocykl odstawiłem do garażu obok warsztatu mojego kuzyna, który ma wykonać przegląd planowany na 24 000km. Niestety kuzyna nie było, więc nie było żadnej diagnozy. Motocykl ma obecnie przejechane 23 485km a świece były wymieniane przy przeglądzie przy przebiegu 11 639km dwa lata temu.

 

Na początku myślałem, że to może coś z napędem a konkretnie małą zębatką, ale dziwny w tym wszystkim byłby zauważalny spadek mocy (ruszanie z II biegu).

 

Spotkał się ktoś z czymś takim? Jak myślicie, to wypadanie jakiegoś zapłonu czy coś z napędem a może skrzynią?

Edytowane przez Krzysztof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek to jednak zobacz te świece.

Piszesz, że na jałowych chodzi normalnie, a przy ruszaniu brakuje mu mocy? Może coś z przewodami WN. Teraz taka wilgoć na dworze - może dostają przebicia.

czyli te dwie rzeczy na początek. Przypomnij sobie też czy nie tankowałeś jakiegoś bełta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tematów, że nie pali na któryś cylinder, jest mnóstwo. Wystarczy użyć szukajki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrola świec już zlecona, ale zostanie wykonana dopiero 3 listopada.

 

Motocykl stał na zewnątrz i pomimo tego, że ostatnio przy odpalaniu cały był w rosie to nie było takich objawów. Nasilenie objawów zauważyłem po wczorajszym przedzimowym myciu myjką, ale pierwsze objawy pojawiły się wczoraj po przejechaniu ponad 100km jeszcze przed myciem. Było mglisto i wszystko było zarosiałe, ale po 100km to raczej wszystko odparowało. Dlatego na razie zakładam, że to jednak nie wilgoć.

 

Objawy wystąpiły tuż przed tankowaniem (wyjeżdżony był cały bak i nie było przygód) i nie ustąpiły po tankowaniu. Paliwo z normalnej, sieciowej stacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jeszcze nie do końca, bo cylinder pracuje. Z przerwami, ale pracuje... Nie jest to taki typowy objaw padniętego cylindra, że wydech zimny.

 

Co w takim razie do wymiany? Świece czy świece i przewody?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Niestety nie miałem czasu na wymianę świec, ale do zaobserwowanych objawów należy dołożyć to, że na zimnym silniku jest wszystko OK.

Przerywanie zaczyna się dopiero po lekkim rozgrzaniu motocykla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heheh mi też nie pali na 1 cylinder. Zauważyłem jak odstawiałem na zime do garażu. A stało sie to po... myciu myjką ciśnieniową( tak jak u ciebie), mimo, że starałem sie nie lać na gaziniki fajki etc. Jakoś po zimie bede walczyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.