Skocz do zawartości

Gość k@z!k
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Jak czapka była zrzucana to powinno się sprawdzić przylgnie zaworowe i ew. dotrzeć/wyfrezować (bo też za szerokie być nie mogą). A co do kichnięć w dolot to większość b12 tak ma, ale doświadczenia wiem że jak porządnie się zrobi głowice to efekt nie występuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pany tez potrzebuje jakiejs porady bo mi zaczynaja rece powoli odpadac i nie moge sobie poradzic. sprawa wyglada tak: jak odpale sprzeta to 1 i 2 gar sie ladnie grzeja 3 nie bardzo a 4 raz grzeje raz nie (stwierdzam przez dotykanie kolektorow).

rzeczy jakie robilem:

wyczyszczenie gaznikow - wymycie od srodka, przedmuchanie kompresorem dyszy u gory patrzylem czy membrany cale i wszystko ok. 2 razy to robilem w ciagu tygodnia.

wymylem kable w benzynie zeby nie bylo tluszczu ktory moglby przewodzic jakies przebicia

kupilem 2 nowe swiece i przekrecalem na kazdy gar

jak sie moto nagrzeje i pare przegazuje troche mocniej to jest tak jakby ten/te gar/y zaczynaly pracowac. czasem jak sie ruszy na jedynce to przydlawi a potem leci jak z procy i juz jazda jest normalna praktycznie do konca.

jak zrobilem ostatnio  80-100km i wykrecilem swiece to wszystkie sa tego samego koloru, bak w polowie sezonu wyciagnalem, odkrecilem kranik i plukalem kilka razy.

na logike jakby bylo cos zapchane to by nie dzialalo caly czas ale 3 albo 3 i 4 nie bardzo chodza tylko na poczatku a potem moto hula.

ma ktos pomysl co jeszcze mozna zrobic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dante ale ajk sie je sprawdza? bo wprawiony mechanik w kazdej kategorii to jeszcze nie jestem.

i jaki jest uklad podpiecia kabli?

lewa cewka - cyl 1 i 3

prawa cewka - cyl 2 i 4?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykręcasz obie cewki choć niekoniecznie o ile masz swobodny do nich dostęp.

Potrzebujesz najzwyklejszy miernik multimetr omomierz zwał jak zwał.

Podłączasz pod uzwojenie pierwotne miernik.

Wartość na omomierzu ustawiasz na Ω wynik powinien się mieścić w przedziale 2 - 4 Ω

Podłączasz pod uzwojenie wtórne czyli to co idzie przewodami wysokiego napięcia do świec.

Omomierz ustawiasz na wartość kΩ wynik powinien się mieścić w przedziale 30 - 40 kΩ

Jeżeli któraś z tych wartości jest inna niż podana wiadomo cewka jest uszkodzona lub niewłaściwa dla danego silnika (motocykla)

 

Co do przewodów układ który podałeś jest prawidłowy.

 

Teraz tak jeżeli cewki okażą się sprawne przeczyść dokładnie styki obu cewek na uzwojeniach pierwotnych.

Sprawdza przewody wysokiego napięcia może one są winne czy nie są uszkodzone zardzewiałe w miejscu osadzenia cewek ( ja tak miałem brak przewodności na jednej.)  i fajek od świec zapłonowych oraz czy są poprawnie i dobrze osadzone.

winowajcą takiego stanu  może być jeszcze uszkodzona wiązka, słabe styki w instalacji przy cewkach i przy module modułem zapłonowym, impulsator ( generator impulsów) jak i sam moduł niestety ten ostatni jest najdroższy przy uszkodzeniu.

Jak coś dawaj znać na pewno coś wymyślimy.

Edytowane przez Dante
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

modul mialem uwalony w gsie i kupowalem inny. a to co pisales to zrozumie jak zobacze cewki z bliska bo teraz to pi przez drzwi. aktualnie jestemw delegacji w Pile w aqua parku do piatku i niestety nic przy moto nie podzialam. dopiero przez weekend cos moze uda sie zdzialac to napisze wartosci jak mi miernik jeszcze dziala.

 

sprawdzalem na pierwotnym i wyszlo po 3.8 oma a na wtornym cos nie mogl mi wyjsc pomiar i na razie odpuscilem z braku czasu ale na dniach je pomierze dalej.

 

na wtornym sprawdzilem i jest 38,5 wiec tez spoko. a nie rozumiem jednego dlaczego jak podmienilem kabel 1 i 3 to dalej na 3 gar nie chodzil. bede jeszcze chcial sprawdzic kompresje bo cos mnie w konia robi i musze odkryc co to jest.

Edytowane przez szymko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! :)

Niedawno zakupiłem Bandziora z 96r. Zaniepokoiłem się nim wtedy, gdy zmierzyłem spalanie - wyszło mi w okolicy 10-11l/100km - nie, NIE PAŁOWAŁEM, jechałem spokojnie, raz z średnią 80-100, czasami 120-130. Sprawdziłem filtr powietrza, ale jest czysty, niczym nowy. Oporów przy kręceniu kół nie ma. Tarcze przy swobodnym kręceniu też się nie grzeją.

Stwierdziłem, że pewnie gaźniki do synchronizacji, ale dzisiaj zauważyłem, że po nagrzaniu, gdy trzy kolektory już są gorące to lewy (od strony wajchy zmiany biegów) jest ciepły (da się go złapać i trzymać).

Teraz moje pytanie: co może być powodem tego? Chciałem zawieźć dziora na synchro gaźników, ale musiałbym najpierw wyregulować zawory (nie chcę, żeby robił to mechanik, bo po co tracić kasę na tak łatwą rzecz) i teraz pytanie: mogę regulować je nawet gdy nie pali na ten jeden cylinder? Ma to jakiś związek?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powodem może być wszystko co wymieniłeś. Przy takim problemie robi się wszystko po kolei czyli zawory na początku, potem czyszczenie gaźników (dysze wal kompresorem pod ciśnieniem po wyczyszczeniu całości bo może być nie widać a mogą być przy-pchane) potem synchronizacja gaźników no i oczywiście skontroluj świece. Jak nie chcesz robić wszystkiego czego nie polecam to sprawdź świece najpierw ale skoro kolektor jest letni to to nie będzie problemem. Stawiam na zawory jeśli ich nie robiłeś. Możesz robić regulacje bo przecież silnik nie chodzi jak regulujesz a luz mierzysz szczelinomierzem ? :D

Edytowane przez Shadow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, jutro posprawdzam jak z świecami i fajkami (czy może nie ma jakiegoś przebicia). A jeszcze jedno szybkie pytanko: jaki rozmiar mają świece Bandita, tzn. jaki rozmiar klucza potrzebuje? :) Bo w domu nie mam ani takiego długiego, ani dobrej przedłużki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie szukać kolega już poinformowany

B6-16mm

B12-18mm

Tylko powiem tyle Wszystko jest na forum :P

Szukajcie a znajdziecie :drunk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walnięta świeca, zamieniłem świecę z 1 gara z 4 i wtedy nie palił na 4 cylinder :) Zauważyłem też, że coś cyka, ale mam nadzieję, że to ze względu na to, że nie pali na jeden cylinder, bo wcześniej tego nie było słychać. Zobaczę czy spalanie się zmieni i dam tu znać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem jedną, ze względu na to, że wymianę oleju, filtra i świec odkładam na rozpoczęcie następnego sezonu :)

Już wszystko chodzi cacy, spalanie powinno spaść, no nie? Bo pewnie spalał tyle, że chodziły tylko 3 gary? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem jedną, ze względu na to, że wymianę oleju, filtra i świec odkładam na rozpoczęcie następnego sezonu :)

Już wszystko chodzi cacy, spalanie powinno spaść, no nie? Bo pewnie spalał tyle, że chodziły tylko 3 gary? :)

Świece się kompletami wymienia...na wiosnę 3 wymienisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny temat o niepaleniu Bandita na któryś z cylindrów. :/

 

Przeniesione. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece się kompletami wymienia...na wiosnę 3 wymienisz?

 

Nie chciałem wymieniać czterech, skoro mam zamiar zrobić wymianę świec, oleju i filtra zimą (czterech świec), więc dokupiłem na szybko jedną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie problemu ciag dalszy ale juz wiecej wiem. w skrocie. na wolnych nie chodzi cylinder 2 od prawej ale jak moto sie zagrzeje i zaczne jechac to gdy wejdzie na obroty idzie jak burza. teraz tak: sciagnalem fajki ze swiec i krecilem zeby je zalac. wszystkie sie zalewaja procz tej jednej. robilem niedawno czyszczenie gaznikow (wydaje mi sie ze dokladne), kompresorem dmuchalem i benzyna mylem. teraz czy znow musze targac gazniki czy np sruba od regulacji wolnych moze cos pomoc??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie problemu ciag dalszy ale juz wiecej wiem. w skrocie. na wolnych nie chodzi cylinder 2 od prawej ale jak moto sie zagrzeje i zaczne jechac to gdy wejdzie na obroty idzie jak burza. teraz tak: sciagnalem fajki ze swiec i krecilem zeby je zalac. wszystkie sie zalewaja procz tej jednej. robilem niedawno czyszczenie gaznikow (wydaje mi sie ze dokladne), kompresorem dmuchalem i benzyna mylem. teraz czy znow musze targac gazniki czy np sruba od regulacji wolnych moze cos pomoc??

śruba od wolnych regulujesz tylko obroty na biegu jałowym czyli luzie, jeżeli po odkręceniu 2-gi gar się załącza to ja stawiam na gaźnik, a konkretniej na skład mieszanki. Do pewnej prędkości obrotowej moto chodzi na "mieszance biegu jałowego" - inaczej się to nazywa jakoś :D Jak dodajesz gazu mieszanka się wzbogaca i dostaje więcej składników. Możesz jeszcze sprawdzić świece tj zamienić

Edytowane przez korytarz4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swiece zmienialem i efek ten sam. nawet kupilem jedna nowa specjalnie zeby miec pewnosc ze bedzie dobra. a co moze byc w gazniku ze jak chodzi na luzie to gar nie dziala a jak sie wkreci to dostaje paliwo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyszczenie benzyna mija sie z celem bo benzyna nie rozpusci osadow z niej , kup spraj do czyszczenia gaznika 20zl  i  wtedy zobaczysz dopiero jak wyczysci a co do twojego pytania to zapchna dysza wolnych obrotow

Edytowane przez benywariat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde znow mam wytjazd zaraz z pracy do konca tygodnia to popatrze najwczesniej w sobote do moto. wiec znow targanie gaznikow mnie czeka :/ mam nadzieje ze to pomoze juz i bedzie igla

 

 

u czyscilem dysze od wolnych i po wyciagnieciu dyszy,sprezynki, podkladki i oringa okazalo sie ze jest troche brudu ale to maly szczegol. sprawa taka ze po rozebraniu gaznika okazalo sie ze znow jest syfu sporo a przejechalem ok 500km i przypadkowo tankowalem sie tylko na orlenie. masakra co jest na tych stacjach. a odkrylem jedna ciekawa rzecz: sruba od wolnych  byla wykrecona tylko o 1 obrot. i tu mam pytanko: ile faktycznie powinna byc wykrecona wg serwisowki? bo tu na forum szukajac i czytajac znalazlem czyjes wypowiedzi typu: 1,5  1,75   2,5   2,75.

Edytowane przez szymko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

1,75 jak pamietam ale to jest sruba regulacji mieszanki a nie wolnych obrotow, sprawdz w serwisowce tam masz czarno na bialym , 2,5 to juz dla k&n i przelotu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.