Skocz do zawartości

Gość k@z!k
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Chciałbym wszystkim podziękować którzy tutaj pisali bo miałem poważny problem z odpaleniem moto w tym sezonie mimo tego że zabezpieczałem na zimę, nawet olej wlewałem do cylindrów strzykawką (nawiasem mówiąc nie wiem czy to jest dobry pomysł bo już drugi raz wlewałem- przy innym moto- i drugi raz miałem problem z odpaleniem). Jest to pierwszy mój moto cztero cylidrowiec bo wczesniej miałem jedno cylidrowy. Wiadomo-4 cylindry -to cztery razy więcej problemów ;) jak nie chce zapalić hehe. W kazdym razie ponieważ dostęp do moto mam tylko w weekend to w tygodniu wszystko sobie popisałem na kartce co mam zrobić, co tutaj pisaliście i w weekend zacząłem robić zaczynając od rzeczy które podejrzewam że to one. Nie doszedłem nawet do 1/3 z tych rzeczy a moto już zapalił na 4 cylindry ku mojemu zaskoczeniu. Garaż mam murowany ale zimny i duża wilgoc tam jest w zimie. Prawdopodobnie cewki były zawilgotniałe, wymontowałem je, położyłem na słoneczku w domu i podsuszyłem suszarką (ale co ciekawe iskra nie była mocna po przesuszeniu bo sprawdzałem, raczej słaba, świece nówki). Po przesuszeniu cewek zapalił od strzała!

Nie wiem czy też nie zamieniłem kabli WN miejscami (cylindry 3 i 4) ale tego już się nie dowiem bo gdy wyciągłem cewki to już nie pamiętałem jak te fajki do 3 i 4 włożyłem wcześniej. Nie wiem jak to się stało ale mogłem popełnić ten błąd.

Tak na przyszłość dla wszystkich: zanim zapalicie moto po zimie i zaczniecie go męczyć kręceniem, to weźcie wyprowadzcie moto na słońce, albo przynajmniej na ciepłe powietrze, niech sobie postoi parę godzin i dopiero odpalajcie. Nie próbujcie zapalić na siłę i kręcić...

Przy okazji zauważyłem brak śrubki na kopułce na 4tym gaźniku (której brakowało już przez cały czas w zeszłym sezonie jak jeździłem), wkręciłem śrubkę, pewnie uszczelniło to. Wg mnie moto teraz lepiej pali i płynniej chodzi na 1, ale to może być przez świece nówki.

Edytowane przez Manko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

W końcu i ja trafiłem do tego działu ostatnio mam problem z nierówną pracą silnika:

 

Dzisiaj zauważyłem, że bandzior nie pali na 2 cylinder. Pierwsze co zrobiłem to wykręcenie i sprawdzenie świec. Poniżej zdjęcie świecy z drugiego cylindra:

de0837c89dce625cgen.jpg

 

A poniżej wszystkie 4 świece pierwsza od lewej to ta z cylindra który nie odpala:

 

b56b80c2b335bfb2gen.jpg

 

Z tego co czytałem na forum i ogólnie w necie to kolor raczej jest ok, kwestia jeszcze czy dobrze widzę :D wiadomo faceci mają problem z kolorami ale wyglądają mi ok. Czy ktoś by potwierdził że ze świecami nie ma raczej problemu.

 

Po krótkiej trasie (rozgrzanie silnika do około 100 stopni według czujnika temperatury w korku wlewu oleju) wydaje kolektor jest gorący ale niestety silnik nie pracuje równo.

 

Po montażu świec okazuje się że nie pali na 2 i 4 cylinder. Natomiast iskra jest:

 

Moto pracuje tak:

https://youtu.be/1FoJHt0p-EA

Edytowane przez ciapek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo mi się wydaje albo za duża przerwa na tych świecach. Powinna być na poziomie 0,6-0,7 mm. Sprawdź to i daj znać. Bawiłem się kiedyś przerwą na świecach z ciekawości i po zwiększeniu lub zmniejszeniu mimo przeskoku iskry moto nawet nie chciało odpalać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień świece, to pierwsze co powinieneś zrobić, dopiero potem szukaj problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień świece, to pierwsze co powinieneś zrobić, dopiero potem szukaj problemu

Tak też zrobię tylko pytanie czy kupić standardową świecę zalecaną przez manual (CR8EK/U24ETR) czy wybrać tą która jest zalecana (CR9EK/U27ETR) kiedy świeca jest bardzo biała?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też zrobię tylko pytanie czy kupić standardową świecę zalecaną przez manual (CR8EK/U24ETR) czy wybrać tą która jest zalecana (CR9EK/U27ETR) kiedy świeca jest bardzo biała?

Standard kup. Z tego co widziałem w manualu to CR9 zalecana jest do stale utrzymujących się wyższych prędkości (czyli głównie jazda po autostradzie).

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qnerk; Zooka;

dziękuję za porady wymieniłem świece na NGK CR8EK i bandzior pali w tej chwili na wszystkie gary. Miałem problem z pierwszym odpaleniem, tzn. odpalił ale po około 1 min jak wyłączyłem ssanie gasł. Ale następny raz jak już odpaliłem bez ssania chodzi ok. tak mi się wydaje przynajmniej:

https://youtu.be/TM6vtNKJKes

teraz niepokoi minie dwie sprawy:

1: Dziwny dźwięk zaworów po prawej stronie da się słyszeć na filmiku:

2: jak odkręciłem śrubę spustową z gaźnika pierwszego po prawej to mym oczom ukazało się coś takiego czyli "sodomia i gomorja" czyli czyszczenie gaźników trza robić:

da6c376cd1698782gen.jpg

 

Jutro lecę w trasę do Krakowa i z powrotem (mam nadzieję :D) zobaczymy jak to wygląda.

Edytowane przez ciapek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zaworków zaglądałeś kiedyś? Gaźniki pasuje wyczyścić skoro w środku taki syf. Masz przepływowy filtr paliwa? Jeśli nie to kup a jeśli tak to wymień na siatkowy (metalowy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zaworków zaglądałeś kiedyś? Gaźniki pasuje wyczyścić skoro w środku taki syf. Masz przepływowy filtr paliwa? Jeśli nie to kup a jeśli tak to wymień na siatkowy (metalowy).

Tak zawory robione w tamtym roku przez serwis http://www.szrama.pl tylko od razu mi jakoś nie pasowało (Chyba przed chodził lepiej niż po ale myślałem ze to nadwrażliwość). Filtr mam przepływowy siatkowy - metalowy. Tak czyszczenie muszę zrobić tylko czekam w maju mam zamiar kupić waku i już nie oddawać do serwisu, spróbuję sam się postarać.

Edytowane przez ciapek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Film nie oddaje głosu tak dobrze ale przypomniałem sobie, że w moim b6 po regulacji też było je bardziej słychać. 

 

Żelazna zasada mówi, że trzeba zacząć się martwić jak bandita nie słychać :D ogarnij te gaźniki i śmigaj :P

Edytowane przez Conorian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://youtu.be/TM6vtNKJKes

teraz niepokoi minie dwie sprawy:

1: Dziwny dźwięk zaworów po prawej stronie da się słyszeć na filmiku:

 

Mój też tak cyka dziwnie czasem, ale wyregulowałem zawory, gaźniki itd. i

cyka nadal ;) Szczególnie na zimno jak za mało ssania ma.

Jest tak od początku, już dwie regulacje zaworów za mną, tysiące kilometrów i tak jest ciągle. Czasem słychać, czasem nie.

Nie zawracaj sobie tym głowy bo osiwiejesz przy bandziorze szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK dzięki też tak zrobię.

Właśnie najgorsze że to tylko czasami tak słychać.

Edytowane przez ciapek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

post-2805-0-89838400-1312119259_thumb.jp

mam taki problem, nie pali na wszystkie gary, a z jednego z tych odpowietrzających węży leje mi się paliwo, zawory dwa razy sprawdzałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak się spodziewałem ale chciałem się upewnić, dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Cześć,

Przeczytałem sporo postów lecz nadal walczę i walczę.

 

Bandit 600 2001r. Wszystko sie zaczelo od deszczu ktory złapał mnie tydzień temu. Troszkę pokropiło. Zgasł pod domem, jak stanąłem. Wczoraj odpalił, lecz po jakimś czasie wyłączyłem ssanie i zgasł. Odpaliłem przejechałem 3km i zgasł na skrzyżowaniu. Dzisiaj nie pali na 3 i 4 cylinder. Kolektory zimne. Świece zalewa, wiec paliwo daje. Świece wymieniłem, filtr przy kraniku wyczyscilem, gaźniki przeczyściłem, podmieniałem aparaty zapłonowe. Napięcie daja u mnie na cylindry 1+3 i 2+4. Nadal 3 i 4 nie pracują... a taka piękna pogoda :((

Edytowane przez WilQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a iskrę sprawdzałeś? Wykręć świecę, daj ją na cylindrze tak żeby masa była, i okręć rozrusznikiem zobacz czy ma iskrę. Może kable do wymiany? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a iskrę sprawdzałeś? Wykręć świecę, daj ją na cylindrze tak żeby masa była, i okręć rozrusznikiem zobacz czy ma iskrę. Może kable do wymiany?

 

Tiskry sa na kazdej swiecy. Teraz się dopatrzylem ze kable ktoś źle ponumerowal i złe podpisem pod cylindry. Zmieniłem. Chodzą wszystkie cylindry lecz... gaśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po jakim czasie gaśnie? to proponuję sprawdzić zaworki igiełkowe na początek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po jakim czasie gaśnie? to proponuję sprawdzić zaworki igiełkowe na początek...

Zgasł po.. ok 4-5 minutach. Jak wrzucę na ssanie to momentalnie gaśnie. Jutro sprawdzę zaworki.

 

Zgasł - odpaliłem. Chciałem jeszcze go pogonić, wiec wyjechałem w miasto. Pierwsze światła, zgasł :D

Edytowane przez WilQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygląda na to że go zalewa. Sprawdź czy nie podniósł Ci się poziom oleju... (paliwo czy nie poszło do oleju)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygląda na to że go zalewa. Sprawdź czy nie podniósł Ci się poziom oleju... (paliwo czy nie poszło do oleju)

Jak to mogę sprawdzić :) ? Ew. Jak ustawić śruby od dołu gaznikow aby nie zalewały? Nie mam wakuometów. A wszystko co robię to po YouTube :D bo to pierwszy mój motocykl. Ale lubię kręcić i dłubać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wakuometry zrobisz za grosze - skoro lubisz dłubać to sklep motoryzacyjny, akwarystczny, apteka (licz się z tym, że wzmą Cię za narkomana :D ) i masz gotowy zestaw. Instrukcja jak to zrobić i jak działa jest na forum - wystarczy poszukać. 

Edytowane przez Owca
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz zerknalem na stan oleju... jest ponad maximum. Z pewnością się paliwo wlalo do oleju. Dlatego może gasnąc? Oczywiście w poniedziałek wymieniam.

 

Wakuometry zrobisz za grosze - skoro lubisz dłubać to sklep motoryzacyjny, akwarystczny, apteka (licz się z tym, że wzmą Cię za narkomana :D ) i masz gotowy zestaw. Instrukcja jak to zrobić i jak działa jest na forum - wystarczy poszukać.

 

Widzę że bardzo prosta sprawa z tymi wakuometrami. Tylko jak będę wiedział czy poziom jest juz okej jak nie ma skali ;) ?? Bo nigdzie nie mogę znaleźć jak wyskalować... chyba ze sam musze uwzględniając średnicę wew rurek, i gęstość cieczy.

 

Druga sprawa, właśnie wyczytałem jak podłączyć. U od lewej dwa są krućce zakorkowane, następny jest podpięty do filtra powietrza (nie bezpośrednio, ale jakiś kontakt z układem ma), no a ostatni jest pod kranik paliwowy. Dobrze rozumiem ze pod te krućce podpinam? Zdjęcia czarno-białe i ciężko coś zauważyć.

Edytowane przez WilQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.