Skocz do zawartości

Wymiana Uszczelki Pokrywy Alternatora - Lewy Dekiel


Gość Bucz
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, wszystko było w porządku, nic nie ciekło, nic się nie pociło. Aż nagle w trasie okazuje się że mam problem z zmianą biegów w górę. Tak, noga ślizga się po dźwigni, okazało się że cieknie mi olej z okolic spodu pokrywy alternatora. Jechałem z punktu A do punktu B i czekała mnie droga z punktu B do punktu A. Będąc w punkcie B spróbowałem dokręcić śruby dekla, coś się udało, ale dalej sika. Mając nadzieje że to uszczelka poszła, chciałem oddać motor na warsztat, lecz wystraszył mnie termin. Kupiłem uszczelkę, pożyczyłem silikon i chciałem robić.

 

Spuściłem oliwę, odkręciłem 9 śrub i próbowałem ściągnąć dekiel i tu problem. Siedzi sztywno w miejscu najdłuższej śruby, to jest prawa strona patrząc na dekiel, jak sobie z tym poradzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

puknąć z boku gumowym młotkiem. Tam jest taka tulejka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj właśnie to robiłam :rolleyes: popukaj tak jak mówi qnerk trochę z każdej strony i zejdzie

PS. nie wystrasz się jak zdejmiesz dekiel i wyjdzie ci bolec/tulejka z tej małej zębatki B)

Edytowane przez cathykgb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, zakupię dziś gumowy młotek i będę walczyć. Mam jeszcze kilka pytań: Ile dać silikonu na uszczelkę, jak go nałożyć aby nie dostał się do środka. Ile czekać po złożeniu na zalanie oleju, a ile na uruchomienie smoka. Czy na śruby koniecznie należy dać klej do śrub?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sylikonu daj jak najmniej. Nałóż cieniutką kreskę tam gdzie uszczelka przylega do dekla, nałóż uszczelkę na dekiel i potem cieniutka warstewka na uszczelkę tam gdzie będzie dotykać silnika.

 

Przed całą operacją koniecznie odtłuść i wyczyść z innych syfów wszystkie klejone części (może być zwykła benzyna). Klejone powierzchnie muszą być suche!

 

 

I mam nadzieje, że wiesz, że sylikon musi być temperaturo i olejo odporny? (czerwony, i chyba kiedyś szary widziałem).

 

Co do schnięcia, sylikon potrzebuje 24h żeby uzyskać pełną wytrzymałość. Lepiej poczekać niż ma puścić.

 

 

Śruby... to zależy w jakim są stanie. Oryginalne chyba są z takim plastykiem, żeby się nie wykręcały. Jeśli były ruszane wielokrotnie ja bym lekko przykleił dla świętego spokoju.

 

 

Jeśli masz wyczucie w ręce to zamiast gumowego młotka można przyłożyć jakiś klocek drewniany (miękkie drewno, np. sosna) i puknąć zwykłym MAŁYM młotkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli sylikon to czarny uszczelkowy (wysoko temp), pod ten dekiel możesz go odpuścić. Ja sylikonu prawie wogóle nie stosuję - chyba że nowa uszczelka pod dekiel klawiatury czy uszczelka jest nie dostępna - ale wtedy da się dociąć i tylko wyrównać pory sylikonem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam silikon REINZ do 300 stopni, w serwisie poradzili abym tak jak przedmówca, delikatnie nałożył go na larssonowską uszczelkę z obu stron. Popołudniu będę walczyć, jak się uda zrobię zdjęcia, co by kolejni mogli to ujrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi sie pocil stary i uderzony ten maly dekielek po prawej stronie. Kupilem nowy + uszczelke i zlozylem tylko na uszczelke pod odtluszczeniu. Nic sie nie poci. Jesli uszczelka jest nowa, to nie widze powodu, dla ktorego nie mialaby spelniac swojego zadania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W piątek późnym wieczorem po godzinnym stukaniu Japonki młotkiem, pełen załamania i ogarnięty niemocą, dojrzałem że mój kolega ściąga mi dekiel. W miejscu gdzie jest ta tuleja, był taki "zaczep" o powierzchni mniejszej niż 4 mm^2 , zaczepił tam jeden z kluczy z zestawu od motocykla i delikatnie stukał w niego młotkiem. Niestety nie mogłem dokończyć naprawy w ten sam wieczór bo nie miałem już benzyny ekstrakcyjnej [została wykorzystana do czyszczenia plamy oleju powstałej przy jego spuszczaniu]. Z radości aż się opiłem, a że w sobotę miałem wielkiego kaca oraz sklepy były zamknięte dopiero w niedziele rano odwiedziłem castoramę, zakupiłem benzynkę oraz klej do śrub niebieski. Ok 12 odtłuściłem powierzchnie, zrobiłem podkład silikonowy pod uszczelkę na deklu. Nałożyłem uszczelkę, naniosłem na nią odrobinę silikonu, założyłem dekiel i dokręciłem śruby na kleju. Teraz wiem że na gwiazdkę chce dostać klucz Dynamometryczny:) Jutro, a w zasadzie dziś o 12 wleje oliwę, uruchomię silnik i mam nadzieję że nie będzie ciekło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Czyli przy wymianie lewego dekla z nową uszczelką nie trzeba używać silikonu? :-)

 

 

juz nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.