Skocz do zawartości

Pair / System Dopalania Spalin. Opinie, Usuwanie.


nikon
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

szukalem przez szukajke i przez google. Malo co jest, a poradnika nie ma. Mniej wiecej jak to wywalic wiem. Jakies zmiany oprocz ustania pierdzenia i zatruwania srodowiska? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No co. Bez sensu. Jak usuniesz to prawie nie pierdzi. A jak nie pierdzi to bez sensu :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie nie ma nic milszego dla ucha jak pierdzenie na przelocie,łubububububububu  :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

z racji, ze wywalilem pair podziele sie odczuciami gdyz roznia sie troche od tego co wyczytalem w necie. Nie zaslepilem wlotu powietrza od pair w airboxie co moze miec wplyw na dzialanie jednostki. Po pierwsze moto odpalilo od strzala na zimnym i bez gazu, moze zbieg okolicznosci. Kolejnym plusem jest to, ze ma lepsza reakcje na gaz w zakresie 3-5tys obrotow. Przed usunieciem dostawal padaki/drgan przy 8tys i przestawal jechac. Teraz leci do 9-10 bez zastanowienia i drgan. Nie wiem na ile ma wplyw na to PAIR a na ile niezaslepiony otwor. Ponadto nadal popyrkuje sobie z wydechu, bardzo mozliwe ze zubozyla sie mieszanka. Ogolnie jestem mega zadowolony i zaluje, ze dopiero teraz to zrobilem :)

Edytowane przez nikon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niezaślepiony otwór oczywiście ma na to wpływ :P I na dokładkę jest to nie zaślepiony otwór po stronie za filtrem czyli wciągasz brudne powietrze prosto do gaźnika.

Na krótką metę lacha ale jak zamierzasz tak zostawić to zrób otwór po stronie "brudnej" a króciec po "czystej" zaślep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brudne, ale jak jedzie! Na wiosne stozki wleca, a moto idzie juz spac :) No chyba, ze bede chcial jezdzic to puchy nie bede psuc. Zaloze stozek za 10zl na waz, powinno dzialac tak samo :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Hej

 

Po zmianie wydechu w 1250 na coś lepiej brzmiącego i o odpowiednich rozmiarach = nie jak działo przeciwczołgowe :-P

Zdziwiłem się że Bandit strzela mi z wydechu jak mój 1-rwszy chopper na gaźnikach :-) z pustym wydechem.

Podczas schodzenia z obrotów od 4tyś do 3tyś motocykl staje się AK47 :-)

 

Nie przeszkadza mi to za bardzo - nawet wręcz podoba mi się... ale... matki z dziećmi w wózkach strzelają błyskawicami z oczu :-) - w tym moja żona :-P

 

Po przeszukaniu czeluści internetu znalazłem, że to właśnie działanie PAIR powoduje tą piękną kanonadę :-P

 

Za wielką wodą zapobiegają temu przez założenie np. takiego KIT-u:

640x640_bandit_1250_pair_rem1.JPG

lub:

DSCN8356c-1.jpg

 

Czy ktoś stosował już coś takiego i wie gdzie to w PL kupić/zrobić - bo ściąganie z USA takiej pierdoły jest bez sensu...

lub chociaż ma instrukcję - gdzie wpiąć rezystor i jaki to blaszki sobie domowym sposobem (gumówka lub znajomy z CNC :-P) zrobię :-P

 

Tu coś pisze o 330omach - http://www.banditforum.co.uk/forum/index.php?topic=49705.0

Edytowane przez Azmadan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po prostu przytkaj jakims kołkiem wąż, który dostarcza powietrze z airboxa, a caly uklad z zaworem zostaw w spokoju… 

 

.. jednak u Ciebie nie przestanie strzelać bo nie pair jest bezpośrednia przyczyną tylko zaburzenie mieszanki. W duzym uproszczeniu: dostarczyles wiecej powietrza co podnioslo temp. spalin i teraz wystarczy odrobinka niespalonego w cylindrach paliwa, zeby nastapila detonacja w ukl. wydechowym. dodatkowo wzmaga to katalizator. 

 

chcesz sie pozbyc tej "atrakcji" to albo stockowy uklad wydechowy+filtr, albo porządne strojenie na rowne AFR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...dostarczyles wiecej powietrza...

Eeeee - jak dostarczyłem więcej powietrza - bez wymiany filtra...?

Wydawało mi się że tylko zaburzyłem wylot spalin... = uwolniłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no pisalem - upraszczam. 

nie zmieniłeś mozliwosci ssących na kolektorze, ale czasy napelniania cylindra na pewno. Skoro spaliny szybciej spierdalaja z komory to jednoczesnie zasysają za soba wiecej powietrza - na tyle wiecej, zeby uczynic mieszanka ubogą, a jednoczesnie (skoro to mieszanka) bylo tam paliwo, ktore spali sie poza wlasciwa komora spalania (za zaworem/w ukl. wydech).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy te akustycznie atrakcyjne eksplozje wpływają negatywnie na eksploatację ukladu wydechowego albo mogą przyspieszyć zużycie któregokolwiek z elementów silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ukladem wydech. nie przejmowałbym się jakos specjalnie - i tak sie stale wypala, czy zachodzi sadzą. 

bardzie o te gniazda zaworowe chodzi...

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...

http://www.youtube.com/watch?v=ovXhqxQmlyA

A czy to jest prawidłowe działanie PAIR? Ogólnie rzecz biorąc, podoba mi się ta bateria marchewek przy każdym dohamowaniu biegami...

Edytowane przez Easy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ee pair tu nie ma nic do rzeczy, moj bez paira tez se bąknie jak mu poodkrecam i puszcze. Wypluwa niespalona mieszanke i tyle. Podstawa to przelot i nie za biedna mieszanka :P

Edytowane przez nikon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Też skusiłem sie na usuniecie tego ustrojstwa.Nie wiem czy bedzie jakis efekt,ale z pewnoscia bedzie wiecej miejsca na manewry po zdjeciu baku  :D.Poszedłem na łatwizne i nie dorabiałem żadnych nowych blaszek.Wykorzystałem stare tylko poucinałem rurki,a otwory nagwintowałem i wkreciłem M8.Pózniej prysne tylko na czarno.

 

thumb_ihost_1420452133__wp_20141230_006.

 

thumb_ihost_1420452164__wp_20141230_001.

 

thumb_ihost_1420452188__wp_20141230_009.

Edytowane przez Calanthe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miszcz xD Uszczelnij to bo bedzie gwizdac hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopaki wrzuci ktoś foto, jak to wygląda zamontowane na silniku? Panuje teoretyczna zima, więc może ja też bym pogrzebał w garażu i usunął to ustrojstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj zaworu zaznaczonego na czerwono od niego odchodza 4 gumowe weże zakonczone rurkami które masz przykrecone pod kolektorem tzn.pod kazda z rur.Z samego zaworu z kolei jeden cieńki przewód gumowy do gaznika(podcisnienie) i jeden grubszy do airboxa.Otwór ten nalezałoby tez zaslepić,żeby gazniki nie wciagały bezposrednio brudnego powietrza.Na przewodzie od podcisnienia zlikwidowac trojnik tak aby podcisnienie szło tylko jedno z kranika,badz zaworu paliwa jesli w nowszych modelach juz nie ma kranika.

Na przykładzie mojego byłego B12 2001

 

thumb_ihost_1420497785__dscf0870.jpg

 

 

 

thumb_ihost_1420497291__55.jpg

 

thumb_ihost_1420497335__mftyufxito-g8r1w

Edytowane przez Calanthe
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super

wielkie dzięki Calanthe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 years later...

Siema

 

Odgrzebię trochę ten temat. Sprawa dotyczy sprzętu który chcę zakupić. A mianowicie Bandit 1250N z 2008 roku. Po oględzinach, dyskusjach itp nastąpiła jazda próbna no i podczas jazdy próbnej wyskoczyła lampka kontrolna FI... No i w sumie w głowie mi też zaświeciła lampka kontrolna. Poprosiłem faceta, aby zaprowadził moto do serwisu i odczytał błąd. Następnego dnia zrobił o co poprosiłem i okazało się że jest to błąd c49 - PAIR CONTROLE VALVE... Mechanik który to sprawdzał potwierdził że system PAIR został wywalony, zaślepki wkręcone i wlutowany rezystor. Powiedział także że rezystor jest sprawny i nic on nie może więcej zrobić. Kazał także poinformować że "każdy ten PAIR wywala i stąd ten błąd". Dodam jeszcze że moto sprowadzane z Anglii.

 

I tutaj moje pytanie. Czy faktycznie wywalenie tego całęgo PAIR powoduje świecącą lampkę FI? Czy ten rezystor nie powinien "oszukać komputera" że niby wszystko jest OK? Osobiście wątpię, że jest to norma i że każdy gania z lampką FI na zegarze... Ja napewono nie zamierzam tak jeździć. Teraz kwestia czy naprawa tego mogłaby być kosztowna czy to poprostu groszowa sprawa?

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej było by założyć używany zawór Pair i tylko podłączyć kostkę do tego zaworu. wtedy błąd zniknie. A silnik i tak nie będzie dopalał spalin ponieważ dopływ powietrza jest zablokowany blaszkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej było by założyć używany zawór Pair i tylko podłączyć kostkę do tego zaworu. wtedy błąd zniknie. A silnik i tak nie będzie dopalał spalin ponieważ dopływ powietrza jest zablokowany blaszkami.

Tak też myślałem, lecz nie udało mi się namierzyć jeszcze takowego.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz regulamin oraz politykę prywatności.Regulamin Polityka prywatnościUmieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.